Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Gymnázium chce propustit oblíbeného kantora, studenti demonstrovali

Studenti i někteří rodiče se postavili za Jana Anderleho, učitele plzeňského Gymnázia Františka Křižíka, kterého chce vedení školy propustit. V pondělí se proto před školou sešlo asi dvě stě lidí, aby pedagoga podpořili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57o24s27e95f 45Š38p97e89r21l 2677257393918

Toto Gymnázium, soukromé, je dle mého názoru výsměch celému vzdělávání. Podle informací, které mám, je obsah jejich učiva ve srovnání s tím, co my se učili na gymnáziu, řídký jako Fryštenskýho spodky.

Nejvíc mě dostalo hodnocení učitelů žáky....jo to si pak pan učitel moc nedovolí ke studentům, když ti ho na konci roku odepíšou jejich hodnocením.

A sorry, co to je za Gymnázium, že matematika není povinná až do posledního ročníku ? Rodný jazyk a matematiku považuji vůbec za dva základní pilíře vzdělní...sám jsem se po letech divil, kolik si toho z matematiky pamatuji tak, že jsem schopen po pár osvěžení i doučovat středoškoláky. Jenže doučujte středoškolský puberťáky, kteří vám řeknou, že 0-1 = 1 ....no holt nám vyroste generace umělců....jen jestli nám na důchody vůbec vydělají ;-D

+1/0
29.6.2016 22:39

J80a67r87m33i58l 21V30e25p69ř64e12k 35S96t17. 5366505774379

Jestliže někoho napadl slovně a dotyčný si to zasloužil,mohl být dotyčný rád, protože jak si myslím, dotyčný se choval podle zásad mluvy a jednání dnešní nesebekritické mládeže a v tom případě měl dostat ještě pár facek. Ale neznám ten případ, tak nemohu soudit. Jedno je však jisté. Jestliže tolik studentů učitele brání, byl asi v právu. Ale co to plácám, učitel přece žádná práva nemá, že?

0/0
7.6.2016 22:11

I58v52a40n 43M92i72n57a63ř37í19k 8511700692785

Komplikované osobnosti jsou většinou o dost přínosnější než osoby jednoduché a průhledně.

+5/−2
7.6.2016 16:44

T21o36m54á69š 48S61k11á66l38a 6298877

"Jednoduché" se od "komplikovaného" liší jen nezkušeností pozorovatele. Není to rys pozorované osobnosti, ale vás jako soudícího.

0/0
7.6.2016 18:07

J59a25r69o47s30l70a48v 42J39u65n85e60k 5463735245757

Článek plný keců o ničem. Nějak tam chybí informace o tom, na jaké úžasné akce bral studenty a co jim dával navíc, jak uvádějí.

+4/0
7.6.2016 16:27

J93a83r20d73a 98C93h33o24v70a62n65e12c 6261365913249

No ona ta škola není nic moc. Teď asi chtějí zvýšit úroveň, tak se zbavují učitelů, jejichž ideologie jim prosakuje do výuky. Ale těžko se vyšplhají nahoru. To je gympl pro ty, kdo na ostatních gymnasiích v Plzni a okolí neuspěli nebo se na ně vůbec nedostali a rodiče jsou ochotni jim za papír o absolvování gymnasia zaplatit.

+3/0
7.6.2016 15:25

L21u55d43e57k 86D25r16n48e12c 8380394220

ted jsem omylem klikl na plus misto na minus.. Vas nazor rozhodne nepodporuji, je to velmi zjednodusene zhodnoceni a pokud mate pocit ze na GFK staci zaplatit a studovat se nemusi, tak se hluboce mylite

0/0
8.6.2016 11:53
Foto

P34a74v17e95l 34M84a16k81o27v55e87c 8648915551

Pan Řepík a paní Chvalová jsou jediní jednatelé této soukromé školy a paní Chvalová je dokonce jedinou majitelkou školy, a pokud se jedná o úspěšnou školu, tak svoji práci dělají určitě dobře (možná dokonce výborně...). Jejich pedagogické kvality jsou v tomto případě naprosto nepodstatné...:-)

+1/0
7.6.2016 14:34

L76i67b14o46r 26H13e73g71l49a90s 5399656885789

Nejedeš podle našich osnov? Tak půjdeš... A že tě podporuje 200 lidí před školou? No a co...

Jak typické pro tuto zemi...

+5/−2
7.6.2016 14:02
Foto

P76a71v70e69l 64M20a88k95o54v69e77c 8408305191

Neznám podrobnosti celé kauzy, ale jedná se o soukromou školu, a tak pokud nejsou studenti spokojeni, doporučuji změnit školu...Soukromá škola bez studentů nedává moc smysl...:-)

+2/−1
7.6.2016 13:50

M95i65r66o78s65l40a48v 48B43r65a22d36a 7474613358266

A co presne je zle na tom ze vyjadruju svoj nazor? Toto je velmi zly pristup namiesto diskusie s cielom najst riesenie ktore by vyhovovalo vsetkym hned prichadzat s radikalnymi riesenia stylu zmenit skolu ;)

Vy tiez ked sa ubytujete v hoteli a zistite ze vam na izbe chyba napriklad lampicka na citanie tak sa hned zodvihnete a odchadzate z hotela namiesto toho aby ste sa to pokusili vyriesit na recepcii?

+6/−1
7.6.2016 14:00
Foto

P65a67v94e36l 15M55a83k28o10v80e65c 8808225441

Nikde nic takového nepíši. Naopak, vážím si každého, kdo má svůj názor a nebojí se ho veřejně prezentovat. Pouze doporučuji, že u soukromé školy je efektivnější forma protestu škole neplatit...A pokud nejsem spokojen s hotelem, tak se tam příště neubytuji...Tak funguje kapitalismus a tržní ekonomika... Co je na tom nepochopitelného?:-)

+2/0
7.6.2016 14:43

M67a84r82t64a 74S82o33u60k10u57p40o37v38á 9156576370710

Stejně tak soukromá škola bez žáků a peněz z jejich školného ztrácí smysl:-) Nemyslím, že by zrovna soukromá škola si mohla dovolit pohrdat názory lidí - dětí a rodičů, kteří jí platí:-)

+2/0
7.6.2016 14:23

J36a70k37u13b 20K45a92m14e50n80i48c77k83ý 4749672367976

ucitel ma predevsim ucit, na vychovu a nazory ma dite svoje rodice a svoji vlastni hlavu!

+5/−12
7.6.2016 13:47

M96i36c53h82a86l 51H91a15u66f 4468959765261

No teď jste tomu dal, to se tu na vás sociální inženýři pěkně sesypou...

+5/−1
7.6.2016 13:50

J77a69k71u19b 38K19a83m41e56n49i88c60k34ý 4129842817266

tak ja si za tim budu stat, obecne vzato ma skola predevsim ucit a jak je to s kvalitou vyuky a studentstva vidime vsude. na vychovu ma dite, dospivajici rodice a to az do 18 let

+2/−4
7.6.2016 13:56

M82i72c11h39a17l 30H83a87u49f 4298459975521

Plně s vámi souhlasím, nicméně už máme oba "omínusováno", takže vidíte, že si někteří myslí něco jiného.

+4/−1
7.6.2016 14:01

J97a95n 36J33i13r77k16a 7730450570

To, co napsal pan Kamenický, je totiž pěkná ptákovina. Gymnáziu se dříve říkávalo i "výchovně vzdělávací ústav". Název je to teda příšernej, ale minimálně je tam řečeno, že vedle vzdělání, jde v něm i o výchovu.

Schválně si změřte, kolik času tráví vaše dítě s vámi, a kolik ve škole. Pak vám možná dojde, kdo že to vaše dítě vlastně FAKTICKY vychovává.

Škola není (nikdy nebyla a doufám, že ani nikdy nebude) pouhou mašinou na vědomosti.

+5/0
7.6.2016 14:24

M51i66c49h86a63l 32H61a49u17f 4328509635331

Ne, není to ptákovina. Tak by to mělo být a ne že nám do dětí cpou od mládí oficiální propagandu, politicky korektní kecy a zelené žvásty. Pravda, dokud byla dcera na základce, bylo to mnohem horší. Gympl, kam teď chodí, se naštěstí výše uvedeného zcela vyvaruje a jsem s ním zatím spokojen.

+1/−2
7.6.2016 14:49

T75o85m70á48š 86S30k87á89l48a 6428147

tedy vy jste musel mít těch minimálně 12 let pořádnou smůlu.

+1/0
7.6.2016 19:48

T92o33m10á98š 16R75a51d47n24i58c 2723668424301

Asi záleží jaká škola a jaký kantor. Ani rodiče nejsou vždy ideální a vlastní rozum ví leda kulové, dokud nenabere zkušenost a na to neměl na základní / střední škole zdaleka dost času. Za sebe Vám povím, že kdybych za svůj život neměl to štěstí, že jsem měl správné kantory ve správný čas, určitě bych se nedostal tam, kde jsem. A opravdu nešlo jenom o nalévání informací. Učili nás myslet, učili nás být slušnými (v situacích, které doma nejsou), učili nás dělat si názory, pracovat s informacemi a nenechávat si motat hlavu. Nadstavba nad učivo. A jaké bylo překvapení naší učitelky v 9té třídě, když se nám kantoři vyměnili, že na matematice při čemkoliv jednodušším než Petáková, remcáme. A že nevezmeme jenom tvrzenou pravdu, že potřebujeme nad spornými tématy diskusi a případně další zdroje.

To, že mnoho lidí nemá na dobrého kantora štěstí, nebo dostanou doma takovou výchovu, že pak od kantora nepřijmou tu jeho, to ale není důvod proč nebojovat za dobré kantory.

+3/0
7.6.2016 14:27

T65o86m79á37š 74S12k44á71l60a 6468417

ve škole tráví dítě tolik času, že je nemožné si dělat iluze, "že tam se nevychovává". Navíc, tam, venku, má kamarády. A "výchova" a obecně příjímání společenských norem probíhá na obou místech souběžně.

Rodič tomu díkybohu nemůže úplně jednoduše zabránit i když mnozí by si přáli své potomky vychovat v zavřeném pokoji, kde jejich "výchovu a názory" nenaruší realita vnějšího světa.

Takže jestli je ve škole (nebo kdekoliv jinde) konfrontují s něčím co neznají, ať už je to v oblasti faktů nebo chování, tak je to snad dobře. A těžko se tomu vyhnete na místě, kde trávíte 30h týdně.

+1/0
7.6.2016 18:16

M39i28r53o56s66l13a33v 45B45r69a97d61a 7504113568976

A na zaklade coho si myslite ze v tomto pripade sa to nedialo? ;)

+2/0
7.6.2016 14:00

J25a18k26u23b 13K15a66m64e11n20i20c67k11ý 4169302717636

na zaklade clanku:

„Bral nás na netradiční akce, rozšiřoval nám obzory,“ svěřuje se čerstvá maturantka

0/−3
7.6.2016 14:07

J66a76k56u97b 89P57r55o48k30e95š 6593668352393

Rozšiřování obzorů snad není výuka?

+3/0
7.6.2016 14:15

J36a27n 13M28u63s44í33l38e33k 3618882555554

škola má i vychovávat, tedy učit studenty slušnosti (známka z chování) a jak si udělat svůj názor, tak tomu by škola měla také učit: jak shánět informace, jak ověřovat informace, rozeznávat lži ověřovat pravdivá tvrzení, učit kritickému myšlení, vnímat informace bez emocí atd. To se myslím zatím nevyučuje. A spolehát se v tomto jen na rodiče? Kolik rodičů dnešních studentů se umí chovat slušně a má vlastní názor? Všichni to určitě nejsou.

+5/0
7.6.2016 14:02

J91a65k43u39b 49K35a97m82e33n10i10c34k60ý 4699732817196

ta znamka z chovani, ta je, aby rodic vedel, jak vysvetlit diteti, jak se ma chovat, zbytek snad nemyslite vazne ani ve snu

0/−7
7.6.2016 14:05

M16i96r74o80s83l50a97v 87B66r37a39d38a 7534933188446

Skuste si o danych veciach nieco odborneho precitat a potom mozeme pokracovat v diskusii... Teraz posobite, jemne povedane, komicky.

+1/0
7.6.2016 14:08

T11o63m82á85š 66M20a40r37e55k 7133266121927

to je pěkná hloupost. Učitel není figurína, ale člověk a právě silného a motivujícího člověka v něm studenti potřebují. Asi jste v životě takové štěstí neměl. Já ano. To jsou ti učitelé, kteří jsou pak zváni na srazy abiturientů i když už jsou staří (obojí).

+3/0
7.6.2016 14:08

J12a73k58u55b 23K55a90m79e73n18i24c45k50ý 4819972677546

ale kdepak, i ja mel vyborne ucitele a jak pisete, byly to silne osobnosti, ale taky to byli 3 - 4 ucitele za celou stredni skolu, dalsich 12 to uz byl velmi silny podprumer

+1/0
7.6.2016 14:15

V79l16a91d89i58m16í89r 94Z51a95u65š46k35a 5801332947943

Ta vlastní hlava, ale potřebuje stimuly a inspirace, není nic špatného, když nějaké dostane i od školy. V článku se nepíše nic o sektářství nebo tupé indoktrinaci.

+3/0
7.6.2016 14:28

T63o62m80á81š 39S48k26á63l36a 6558677

"Učit" se musíte sám. Učitelé jsou ti, kteří vám mají systematicky předkládat směry, názory, pohledy a známé myšlenky a postupy v různých aspektech problematiky, kterou učí, a podle kterých byste se to měl naučit rychleji. Protože máte příležitost poučit se z řady chyb jiných lidí.

Učitelé vedle faktů mohou samozřejmě předkládat i názory, zvláště ve společenských vědách, které fakty neoplývají (a bavíme se tu o češtináři střední školy, což znamená historicko-společenský pohled na kulturu).

Problém je, pokud by překládali jen jeden názor a nedej bože ho vydávali za pravdu. Ale narozdíl od vášeho tvrzení, tohle nesmí dělat ani rodina. Rodiče nejsou od toho, aby vám nalili do hlavy názory. Jejich hlavní společenská úloha (ta hlavní je zajistit přežití, ale to v ČR 21.stol opravdu není problém) je vštípit dítěti žádoucí společenskou interakci.

V článku navíc není vůbec zmínka o tom, že by jim něco vnucoval, netuším proč jste s tím začal. Že jim ukazoval neobvyklé věci, to bych považoval za kladný rys.

0/0
7.6.2016 18:05

O50t26t37o 42H69a10l32í20ř 9203137528676

Doufám, že je to ten samý Anderle, který byl za sametové revoluce předsedou fakultního studentského KSČ, aby se krátce po sametu vrhl na víru a stal se kazatelem?

0/−6
7.6.2016 13:43

O67t59t71o 58H35a42l48í37ř 9903497558276

Já se sice chtěl jen ujistit, zda si toho člověka pamatuju a zda to není shoda jmen, ale pobavilo mne, že jen za dotaz začaly od jeho příznivců pršet mínusy;-).To svědčí o pokročilém demokratickém myšlení.;-D

0/−6
7.6.2016 13:56

J44a85k71u49b 66S74ú35k32e59n31í54k 3352676324767

Ano, díky demokracii může mínusovat kdokoliv kohokoliv. Hrozné, co?;-D

+3/−3
7.6.2016 14:03

O34t57t22o 84H91a21l93í22ř 9323667888906

Zapomněl jste dodat za cokoliv. Tohle přece nemá s demokracií nic společného. Hrozné je, že se nad faktickým obsahem informace nikdo nepozastaví. Je to tedy on nebo ne? Vzpomínám, jak nás jistý Jan Anderle jako stávkující studenty šel vyzývat k rozvaze, ukončení stávky, navrácení se k povinnostem studentů a respektování komunistického vedení našich fakult. Vážně by mne zajímalo, zda to je on - u toho projevu tehdy byly stovky lidí.

0/−2
7.6.2016 14:13

V31l87a28d76i10m69í19r 96Z82a38u81š52k45a 5761302177453

A proč to pletete do diskuse o člověku, který může být pouhým jmenovcem, tak poškozujete jeho pověst? To jsou btakové typické podrazácké kecy: "já nevím, jestli to byl ov, ale znal jsem jednoho takového a ten..." Dokonalý způsob jak druhého očernit a tvářit se že nic, vždy já se jen ptal...

+4/0
7.6.2016 14:32

O14t46t90o 12H65a23l78í77ř 9633637168506

Protože se dívám na jeho fotografii a ročník a mám obavu, že je to on. Jen tehdy neměl šediny a nosil brýle. Vzhledem k tomu, že tomu jeho projevu byly přítomny stovky lidí, doufal jsem, že by se mohl ozvat nějaký pamětník a potvrdit či vyvrátit identifikaci. Pár jsem jich tu v diskuzi zahlédl. Očerňování je jen vaše představa. Já se jen ptal. A važte slova, než někoho nazvete podrazákem. I když tady můžete anonymně snadno být za hrdinu. Z tepla svého pokojíčku hrdině uráží lecjaký zbabělec. Ale říct mi to tváří v tvář byste se neodvážil.

0/0
7.6.2016 14:52

T72o48m82á77š 83S14k44á41l54a 6538647

Važte slova, než někoho nazvete zbabělcem. Tady nejste za hrdinu ani klávesnice.

0/0
7.6.2016 18:56

O58t34t92o 95H74a69l49í24ř 9903857768276

Já byl napaden první. Na hrubý pytel patří hrubá záplata. A nemám problém to dotyčnému hrdinovi vysvětlit osobně.

0/0
7.6.2016 19:18

J30a97k87u64b 73S48ú98k46e16n12í56k 3202886984747

Pokud něco takového napíšete, lze to hodnotit i jako podprahovou snahu o očernění. Jako třeba zeptat se "Je to ten samý Otto Halíř z té kauzy se zneužíváním dětí?"

Samozřejmě že je to nesmysl, ale spousta lidí se nad tím pozastaví a řekne si "A co když jo?".

Prostě napsat podobný dotaz není neutrální sdělení, ale je vnímáno negativně. Tolik k těm mínusům, co jste tu demokraticky dostal.

+3/−2
7.6.2016 14:36

O61t72t84o 75H90a60l81í41ř 9763717278146

Uveďte údajnou kauzu se zneužíváním dětí. Jinak je vaše promluva na úrovni trestného činu pomluvy. Já Anderleho nenapadl z žádného údajného trestného činu. Jen jsem si vzpomněl na své setkání s ním v listopadu 1989 a chci se ujistit, že je to opravdu on. Anderle je celkem běžné jméno. Samozřejmě, že jde o neutrální sdělení, ale vy tady v diskuzi jste zaujatý příznivec p. Anderleho, proto je vnímáte negativně. Ale to je jen váš problém, nikoli můj.

0/−3
7.6.2016 14:57

J18a24k48u25b 63S95ú30k61e79n94í48k 3702926544177

Takže když se já "nevinně zeptám" je to najednou pomluva?:-)

Žádná taková kauza není - psal jsem, že je to nesmysl. Ale jako příklad to myslím posloužilo dobře.

Všimněte si dále, že jsem záměrně neuvedl, kdo koho měl zneužívat. V té smyšlené kauze mohl být třeba svědek nebo soudce stejného jména. Ale šikovnou formulací otázky jsem vyvolal negativní dojem.

Jako vy výše.

+4/−1
7.6.2016 15:06

O57t55t77o 82H17a74l93í87ř 9503157208856

Protože ta vaše pomluva je jen úmyslným pošpiněním bez reálného základu. Není důležitá formulace, prostě jste mé jméno dal do souvislosti se zneužíváním dětí, zcela úmyslně a ze zjevného důvodu. Tady reálný základ je. Jen si nejsem jistý jeho identifikací - o bolševické minulosti nepíše nikde nic a přece jen - podoba tam sice je, ale za těch téměř 30 let si nejsem jistý, zda je to on. Tehdy onen zmíněný Jan Anderle nosil brýle a neměl šediny, ovšem tvář s výrazem mumie Tutanchamona napovídá, že by to mohl být on.

0/0
7.6.2016 15:16

J66a47k65u20b 92S55ú43k90e31n66í86k 3922236674467

Chtěl jsem vám jen ukázat, jak "správně" postavená otázka dokáže pošpinit jméno. Narozdíl od Vás jsem však jasně deklaroval, že jde o smyšlený příklad.

Vy tu stejným způsobem naznačujete něčí bolševickou minulost, aniž byste si cokoliv ověřil. A na rozdíl ode mě to myslíte vážně.

To je ode mě k tématu vše. Hezký den a třeba si z toho něco odnesete:-)

+3/−1
7.6.2016 15:25

O94t65t33o 24H81a45l52í33ř 9843987888196

Víte, kdybych neměl dost důvodné podezření, že je to ten samý Jan Anderle, tak bych to sem nepsal. Ale proto píšu jasně, že si na základě fotky po letech nejsem stoprocentně jistý, že je to ten samý Jan Anderle. A zkouším, zda se ozve někdo z pamětníků, kdo mi potvrdí nebo vyvrátí, že to je či není on. Místo toho se na mne vrhli pouze jeho obdivovatelé, kterým jsem sáhnul na modlu a kteří ve věci, co Anderle dělal v listopadu 1989 nevědí zhola nic. Projev začínajícího kultu osobnosti?

0/−1
7.6.2016 15:34

O38t23t36o 96H19a52l20í63ř 9233237848556

Mimochodem, právě se mi ozval mailem známý se shodnou informací, kterou se po útocích na mne neodvážil napsat sem do diskuze. Myslí si taky, že jde o toho samého člověka, jen mne upozornil, že podle něj nebyl šéfem studentského KSČ na škole, ale šéfem socialistického svazu mládeže a že nám byl na nějaké povinné studentské akci v 1. ročníku představen jako předseda celofakultního SSM a kandidát KSČ, když nás lákali ke vstupu do strany. Takže informace je sice dále neověřená, zejména tedy identita onoho "tehdejšího" Jana Anderleho a tohoto "jmenovce". Stejně jako já si není jist podobou a nepamatuje si už obsah jeho projevu (jen ví, že řečnil a za ním stál tehdejší rudý děkan Brichta, s nímž prý přišel spolu s další skupinkou), ale je divné, že by řádově mezi 1200 studenty byli dva Janové Anderlové stejného ročníku. Ten druhý by musel být obzvláště nenápadný...

0/−3
7.6.2016 15:58

T24o59m63á85š 89S68k83á68l49a 6378987

navíc on se ani neptal, on začal: "Doufám, že je to ten samý...".

0/0
7.6.2016 18:52

O31t27t89o 38H49a24l24í79ř 9203137468146

Ale ptal - otazník na konci věty poznáte?

0/0
8.6.2016 9:07

A76n94n68a 76G49r13e14g33o80r80o77v10á 9321805668433

Nevím, jestli je to ten samý, co si pamatujete, ale mínusy znamenají, že na tom, co říkáte něco je.

0/0
7.6.2016 19:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.