- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Možná by stálo za to, začít ten jediný přechod intenzivně (nepřetržitě) využívat.
Třeba obden hodinu v kuse v tu nejvyšší špičku.
Pak by si možná lidi rozmysleli, jestli jezdit přes obce místo toho, aby chvíli počkali v koloně na dálnici.
605ka je doprovodná komunikace k D5, prostě se může využívat, pokud je dálnice neprůjezdná.
Nelze udělat to, když se zastaví provoz na dálnici, aby na ni ty auta stála třeba půl dne a nemohla jinudy.
Na pár dní se s tím smířit musí, to je daň za to, že se postavila dálnice.
Někdy holt není zbytí.
Je to jenom jeden z mnoha příkladů pokračování komunismu. Všechno se rozkradlo a zatím co v jiných zemích se staví do budoucnosti předimenzované silnice a dálnice, my lepíme to co nejvíc hoří a padá...O kolik se za posledních 20 let navýšila kapacita silnic a o kolik se zvýšil počet aut? Ale regulace a omezení, to by nám šlo...
Všimli jste si třeba, že ti chudáci kamioňáci nemají kde udělat na dálnici nocleh? Těch několik parkovišť s kurvama a bez sprchy praskají ve švech a stojí až na výjezdech!
Pan starosta neví co s tím má dělat? Jednu radu bych měl, ač jsem v Rusku nebyl: Zatlačit na ŘSD, aby se pracovalo 16/7, když už ne 24/7 a hlavně ať použijí takovou technologii, aby to šlo rychleji. Že taková technologie neexistuje? Ale notak. Možná by to mohli stlačit na 53 dnů ne? Třeba tím, že stroj nebude jeden v celém úseku, ale bude jich tam pět a nebo rovnou deset. Co kilometr jedna obnovovací linka.
---
V kalifornském Los Angeles uzavřeli šestnáctikilometrový úsek jedné z nejfrekventovanějších dálnic v USA. Během 53 hodin projde intenzivní opravou.
Copak, vadí USA? Tak dáme jiný příklad: SŽDC si objednala tento stroj, aby šla rekonstrukce rychleji, než s pomocí bagrů a Tater: https://www.youtube.com/watch?v=2I9fSqVHdqw
Šlo to rychleji. A to se asfaltová vozovka nemusí zapojovat do zabezpečovacího zařízení, které hlídá volnost úseku před vozidlem.
Trochu mimo téma, ale přesto k věci. Vzpomněl jsem si, když zhruba před 35 lety za hluboké totality, ve škole v přírodě nás navštívil jakýsi cestovatel, který sebou přivezl fotky z Japonska. Tehdy nám ukazoval ulice Tokia s obrovskými dopravními zácpami a když jsme na to kulili oči, tak nám říkal, že na křižovatce jsou kamery, které zjistí obsazenost jednotlivých komunikací a počítač zácpu hravě vyřeší. V dopravě jsme zkrátka 100 let za opicemi, K Japonsku jsme se za 35 let ani nepřiblížili.
To je zajímavé.... Jak potom vysvětlíte, že jsou v Japonsku naprosto běžné mnohahodinové zácpy. I po 35 letech To co je v ČR je oproti vyspělým automobilovým zemím sranda.
Masakr je to z Teplic do Velemína. To je další ze zoufalých úseků. A co hůř, že most, se kterým byly strašné obstrukce už dříve bude v havarijním stavu dřív, než dostaví D8. Naše silnice jsou ideální místo pro stavební parazity. Stačí to šolichat akorát tak, aby se to nerozpadlo, čímž mají o práci postaráno. Intenzita prováděných prací je zoufalá, nikde jsem neviděl dělat na směny. Argumentace vyšších nákladů při směnném provozu je lichá, protože se pracuje neustále a odpadají prostoje.
Pánové z ŘSD náplánovali opravu devítikilometrového úseku na 5.měsíců. Pochopil bych, kdyby tam dělali měsíc nebo dva. Ale od května do října? Když tam projíždíte, vidíte pracovat pár lidí a to rozhodně méně, než by byla potřeba. Prostě neexistuje žádná snaha opravu zkrátit na co nejkratší dobu.
Opravy dálnic jsou jistě třeba. Ale je opravdu vždy nezbytné zavřít tak dlouhý úsek, když na něm člověk vidí pouze 2-3 dělníky a nápis technologická přestávka? Proč se v všude jinde opravují silnice i v noci, jen u nás to nejde? To jsou opravdu všichni odpovědní úředníci tak neschopní, že nezvládnou v tendru a specifikovat logické základní podmínky?
To je kvůli tvrdnutí betonu, který musí být vyzrálý, aby mohla stavba pokračovat. Je to tuším 28 dní.
"Je tu jen jediný přechod u školy. Pro starší lidi je dnes uměním přejít přes silnici,“
Vy už v Čechách nemáte tu slavnou "Pomocnou stráž VB"? Tady za mořem v těchto a podobných případech úřad místního šerifa začíná svými lidmi a především pomocníky z řad důchodců usměrňovat dopravu a zabezpečovat bezpečný přechod silnice pro chodce. Důchodci mají žluté vesty stejně jako dopravní police a pomocníci šerifa, používají zastavovací terče a respektuje je každý stejně, jako policisty.
U nás je na každú robotu treba špecialistov.
Mohli by namalovat přechody a přestat brečet.
Ale namalovat přechod sice trvá den, bohužel povolit ho asi tak půl roku až dva