Diskuze

Nové jízdní testy pro motorkáře budí obavy i mezi instruktory autoškol

Novela zákona upravující praktické zkoušky v autoškole pro motocykly zkomplikovala práci instruktorům. Plzeňská autoškola Milana Baumruka dokonce výcvik na motorkách dočasně zastavila. Nová přísnější pravidla totiž vzbuzují mnoho dosud nevyjasněných otázek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DH

Ono taky hodně záleží na tom, na jakém stroji se budou zkoušky dělat. Je rozdíl sedět na lehké GNce 250, nebo těžším a silnějším stroji. Jedno vím jistě. I po na motorce bez nehody najetých 75.000km si nejsem vůbec jistý, že bych to na své téměř 300kilové motorce zvládnul.

1 0
možnosti
JH

Divím se že ti úředníci z ministerstva ještě nejezdí v Moto GP. Je to tam samej expert kterej motorkám rozumí víc než my všichni dohromady!

2 0
možnosti
DS

Nečetl jsem všechny diskuse, ale to co jsem zde místy četl je opravdu alarmující. Prvně se mi líbí názor, ze skupinu A1 (skůtry) dostanete k B a nemusíte vědět a znát vůbec nic. Taková Aprilia 125 je už docela dost dravé "náčiní". Nicméně to je irelevantní. Takže od začátku. Autoškola vždy měla a vždy bude mít za úkol naučit řídit. Ano, řídit. Né závodit, né držet vozidlo na kraji adheze, né porušovat předpisy a né chovat se jako "prase". Takže kdo z motorkářů má tendence se zasebevraždit, tomu nebude stačil jakákoli příprava, omezení či pravidla. Co se zkoušek týče, nějak to zvládneme. Bohužel polovina výcviku se bude točit jen kolem nácviku nesmyslných cviků na cvičišti, místo reálného provozu. Úplně zbytečných a nic neříkajících. Pustit 15ti či 16ti letého kluka samého do provozu ? Byt na malém motocyklu 125 je totální bláznovství. Uvědomujete si že to jsou Vaše děti ?? Za svou mnohaletou praxi jsem na kamerách ve výcvikových vozech natočil toliko zvěrstev a jsem si jistý že až pojede tento klučina sám na motorce s autem za zády, VŠICHNI budou tolerantní, hodní a chápaví že je to vlastně učeň, tak proč bychom ho stresovali, že ano. Tohle může vypustit jen chorá hlava od kulatého stolu. Už vidím toho klučinu, jak na něj zavolám ať za křižovatkou na vhodném místě zastaví, jak začne panikařit. Booože, kde, boože jak. Měl jsem na výcviku zkušeného řidiče automobilu, který se slovy to stihnu pustil spojku a nebýt mého zásahu vjel by pod autobus. To nemluvě o totálním selhání někoho dalšího, techniky atd. Ano vidím to černě. Vidím rozbité motorky, těžká zranění, stížnosti a soudní problémy. Jelikož motorky miluji nechci se jich vzdát a tato sezona bude těžká. Nicméně na konci budu bilancovat a než jít proti zdraví a mému přesvědčení tak je raděj zruším.A to že v řadě zemí tento systém funguje ? Ano. Ale koukněte se na ukázněnost tamtěch řidičů a zdejších, promiňte mi ten výraz, některých prasat. Zajímalo by mne porovnání nehodovosti zemí kde to funguje takto a námi ...

3 0
možnosti
MV

Bez výhrad souhlasím.Jezdil jsem na mašině denně třicet let,neříkám,že jsem byl vždy svatý.Jenže nebyl takový provoz na silnici,nebyly tak silné mašiny.

0 0
možnosti
JK

vše co vyšlo od pana Ťoka je paskvil důchodce s omezeností..Děkuji ANO, ale táhněte už

4 0
možnosti
SP

S13e54i62d41l 53P46e89t54r

29. 2. 2016 13:53

Není týdne aby ťokominiterstvo nepřevedlo nějaký paskvil ... Asi opravdu slušnej oddíl ..:-)

Celý to skončí první těžší dopravní nehodou, kterou bude muset řešit soud. O přístupu a plnění ze strany pojišťoven ani nemluvě ...:-)

4 1
možnosti
MK

Solo jízdy jsou OK. Když to porovnám s mými začátky ve skydivingu, který mi přijde asi stejně nebezpečný jako moto, tak jsem skočil třikrát s instruktorem, počtvrté přezkušovací skok a pak už solo. Člověk toho ještě moc neumí, ale pod dohledem instruktora to vypiluje.

1 0
možnosti
MB

M49i46l90o15š 53B54é60m

29. 2. 2016 10:54

Tak nevím, jestli tady zakazovači nezakrojili příliš tlusté kolečko salámu...

7 0
možnosti
Foto

A nejvtipnější je, že na takovou 125 ccm (s automatem) nemusím v podstatě ani vědět, kde se ta motorka startuje a můžu s ní vesele do provozu (a že ty umí také jezdit kolem 100 km/h). Nestačil by třeba řidičák na zkoušku? Na šest měsíců, když spácháš přestupek, tak máš třeba na tři roky peška. Myslím, že by to byla dobrá brzda pro začínající motorkáře.

4 0
možnosti
ZV

Z59d36e74n10e38k 83V50r83b65a

29. 2. 2016 11:39

Samozřejmě pokud někdo v životě nebyl v provozu (tzn. absolutní neřidič) je potřeba nějaká autoškola. Ale pro ostatní co už papíry na něco (auto, malý motocykl) mají nevidim moc duvodu pro to, aby se nemohli na masine naucit jezdit sami. Sveze se na skůtru a pak zvladne i tu masinu, pripadne to lamy muze naucit instruktor. Kdyz to bude umet, necha si zapsat kvalifikaci do ridicaku (případně se nechá přezkoušet) a za n-let praxe stanovenych zakonem si muze nechat zapsat vyšši kvalifikaci. (silnější stroje) Jenže u nás je potřeba na všechno vymýšlet bumážky, povolenky, nejlépe hned s osvědčením lékaře, že dotyčný je natolik zdráv aby mohl používat mozek. Vždyť se podívejte co všechno se do řidičáku zapisuje - nakonec tam bude vedle pěti druhů brýlí i položka "hemeroidy" a každý kdo ji bude mít bude muset mít ve výbavě desetivrstvý hajzlpapír s mezinárodním atestem hrubosti aby se mohl v případě nutnosti vy... v křoví.

2 0
možnosti

Práce našeho ministerstva dopravy je jeden paskvil za druhým. Myslí tam vůbec někdo? Má tam někdo spoň špetku inteligence když vypouštěj ven takovýhle hity.

Tohle nic nezmění přece, dokud se lidi nezačnou chovat ohleduplně na silnicích. A to není jen o motorkářích ale i automobilistech, cyklistech a chodcích. Bohužel nové zkoušky nezabrání tomu že se najde vždy nějaký hlupák a arogant co bude dělat potíže na silnicích. Není to o testech a zkouškách ale o lidech.

6 0
možnosti
PN

Když se na motorce musí učit zvládat krizové situace, kdy se to zavede i pro auta? Povinný polygon, škola smyku, atd.?

1 0
možnosti

který prostředek (auto či motorka) má větší šanci dostat se do smyku ? Kde jdou horší následky ?

Odpovědi ti dají odpověď na tvou otázku

1 0
možnosti