- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejak je zde pominuto to G e n e r a l n i S T O P
Článek výrazně zjednodušuje. Kdo si přečte celou zprávu tak se dozví že to byla kombinace chyby výpravčího,signalisty, poruchy a špatně nastaveného systému při rekonstrukci stanice. Policie v tomto případě nemůže mít kapacity a znalosti toto sama vyšetřit.
Ono je to jinak - v letectví mezinárodní organizace opakovaně upozorňují na NEŽÁDOUCÍ propojení leteckých vyšetřovatelů a represivních složek (policie) v některých zemích. Dnes to v rámci hlášení o incidentech řeší i EU (chce zavést imunitu vypovídajících), protože bez objektivní výpovědi pilota a svědků většinou nelze stanovit příčinu nehody či incidentu a nelze tak vydat objektivní doporučení, které by podobné nehodě zabránilo v budoucnosti. Výsledek takové spolupráce vyšetřovatelů s policií je silně kontraproduktivní a může mít v budoucnu na svědomí i stovky mrtvol, protože pilot a svědci z objektivní obavy z represí odmítnou vypovídat, nebo častěji vypovídají neúplně či křivě a pro vlastní nesouvisející pochybení zakamuflují skutečnou příčinu nehody. Bohužel v ČR mají letečtí vyšetřovatelé s policií uzavřenou dohodu (a u drážní inspekce bude patrně podobná), která jim ukládá v případě zjistění podezdření na trestný čin toto oznámit policii. (Vlastně dělají práci za policii, protože o trestný čin se vzhledem k vysoké škodě jedná vždy) Dnes totiž Česká společnost preferuje potrestání viníka (pomstu) před potencionálním uchráněním životů v budoucnu a tak se nelze divit, že jediným logicky správným postupem pro zůčastněné je s podobnými hledači obětních beránků raději nespolupracovat. Tramvaják Hroch v Ostravě je typickým případem, jak drážní inspekce a spravedlnost funguje.
Prosím vyjadřujte se jen k tomu čemu opravdu rozumíte a důkladně si prosím pročtěte celou závěrečnou zprávu http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Horazdovice_150804.pdf
Ještě mohl autor uvést odkaz: http://www.dicr.cz/mimoradne-udalosti-z-roku-2015
Pane Blažku, způsobíte-li dopravní nehodu, také můžete odmítnout vypovídat a před soudem se můžete hájit i lží. To je v celém civilizovaném světě , letci nemají výjimku. Něco jiného je svědek, ten odmítnout nemůže a musí mluvit pravdu.
To zaměstnanci drah mohou odmítnout komunikovat s drážními inspektory? Představa, že by to udělali zaměstnanci leteckých společností například vůči NTSB je dost hrůzostrašná...
A jak je chces donutit, aby mluvili? Zastrelis je, pokud odmitnou?