Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Srážku rychlíků zavinily chyby výpravčího a signalisty, řekla inspekce

Výpravčí a signalista ze železniční stanice Horažďovice-předměstí nesou podle Drážní inspekce hlavní odpovědnost za loňskou srážku rychlíků u Horažďovic. Při ní bylo 4. srpna zraněno šestnáct lidí a škoda přesáhla osm milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V29l82a96d72a 26M75u54s36i86l 9340696768173

Nejak je zde pominuto to G e n e r a l n i S T O P

0/0
24.2.2016 13:35

P73a29v48e89l 64M10a74c37o97u26n 4507389152376

Cože???

0/0
24.2.2016 15:44

J64i14ř67í 91P75r40ů85š14a 7545152535519

A k čemu by to asi bylo?

+1/0
24.2.2016 18:46

J41i58ř53í 16P58r72ů56š13a 7725672285709

Článek výrazně zjednodušuje. Kdo si přečte celou zprávu tak se dozví že to byla kombinace chyby výpravčího,signalisty, poruchy a špatně nastaveného systému při rekonstrukci stanice. Policie v tomto případě nemůže mít kapacity a znalosti toto sama vyšetřit.

+2/0
24.2.2016 11:07

Z84d68e76n85e91k 84V80r31b86a 8709275703827

Ono je to jinak - v letectví mezinárodní organizace opakovaně upozorňují na NEŽÁDOUCÍ propojení leteckých vyšetřovatelů a represivních složek (policie) v některých zemích. Dnes to v rámci hlášení o incidentech řeší i EU (chce zavést imunitu vypovídajících), protože bez objektivní výpovědi pilota a svědků většinou nelze stanovit příčinu nehody či incidentu a nelze tak vydat objektivní doporučení, které by podobné nehodě zabránilo v budoucnosti. Výsledek takové spolupráce vyšetřovatelů s policií je silně kontraproduktivní a může mít v budoucnu na svědomí i stovky mrtvol, protože pilot a svědci z objektivní obavy z represí odmítnou vypovídat, nebo častěji vypovídají neúplně či křivě a pro vlastní nesouvisející pochybení zakamuflují skutečnou příčinu nehody. Bohužel v ČR mají letečtí vyšetřovatelé s policií uzavřenou dohodu (a u drážní inspekce bude patrně podobná), která jim ukládá v případě zjistění podezdření na trestný čin toto oznámit policii. (Vlastně dělají práci za policii, protože o trestný čin se vzhledem k vysoké škodě jedná vždy) Dnes totiž Česká společnost preferuje potrestání viníka (pomstu) před potencionálním uchráněním životů v budoucnu a tak se nelze divit, že jediným logicky správným postupem pro zůčastněné je s podobnými hledači obětních beránků raději nespolupracovat. Tramvaják Hroch v Ostravě je typickým případem, jak drážní inspekce a spravedlnost funguje.

0/0
24.2.2016 10:20

J65i76ř11í 76P87r25ů93š84a 7205582425779

Prosím vyjadřujte se jen k tomu čemu opravdu rozumíte a důkladně si prosím pročtěte celou závěrečnou zprávu http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Horazdovice_150804.pdf

+2/0
24.2.2016 11:08

J53o19s91e65f 57J34ů91z45a 1488308893707

Ještě mohl autor uvést odkaz: http://www.dicr.cz/mimoradne-udalosti-z-roku-2015

+1/0
24.2.2016 8:20

R18a28d62k29o 71K29ř54i86v36á44n74e16k 7780113945790

Pane Blažku, způsobíte-li dopravní nehodu, také můžete odmítnout vypovídat a před soudem se můžete hájit i lží. To je v celém civilizovaném světě , letci nemají výjimku. Něco jiného je svědek, ten odmítnout nemůže a musí mluvit pravdu.

+7/0
24.2.2016 8:18

P76a10v57e28l 52B23l40a70ž39e31k 6221911786461

To zaměstnanci drah mohou odmítnout komunikovat s drážními inspektory? Představa, že by to udělali zaměstnanci leteckých společností například vůči NTSB je dost hrůzostrašná...

+2/−12
24.2.2016 7:37

P26a56v20e15l 78F96o41r64t 9480393871894

A jak je chces donutit, aby mluvili? Zastrelis je, pokud odmitnou?

+5/0
24.2.2016 7:49

P27a74v26e58l 78B32l95a65ž45e53k 6891231896741

A není to i pro jejich dobro, aby se přišlo na pravý důvod nehody?

0/−3
24.2.2016 7:50

J48i88r10k88a 32N74o43v64á37k 6882315895899

Jak kdy. Pokud ví, že to zavinili, je pro ně lepší aby se na příčinu nepřišlo.

+5/0
24.2.2016 7:54

J10i16r44k44a 19N87o63v32á22k 6952235715429

No a jak chcete někoho donutit mluvit, když nechce? Násilím?

Můžete ho případně potrestat za nespolupraci, ale nemůžete ho donutit mluvit. Stejně tak u těch letadel.

+8/0
24.2.2016 7:50

M69i82r80e80k 13K30r91o87u31p91a 8756479507652

Tak jsest. Drážní inspekce je od toho, aby sama vyšetřila příčiny a ne aby jí to zúčastnění přinesli na talíři. Další krok učiní PČR a posléze o vině rozhodne soud. DI k soudu přijde se svou zprávou a bude na soudu, jak ji posoudí a jak budou vypovídat obžalovaní.

Ale pokud s inspekcí komunikovat nechtějí, mají na to plné právo. DI by měla nehodu posoudit nezávisle. Měla by

+3/0
24.2.2016 8:08

Z25d83e20n87e68k 57V41r16b64a 8389185543147

V letectví bohužel nelze u závažných nehod zjistit příčinu bez spolupráce s viníky. A nelze ani tak podobným nehodám předcházet. Většinou je totiž chybující člověk jen kouskem ze skládačky. A pokud takový člověk odmítne vypovídat znamená to, že se neodhalí ty další kousky skládačky a v budoucnu se to projeví na počtu mrtvol. Dnes to řeší EASA, která chce pro svědky imunitu, v některých zemích jsou určité činnosti v letectví dokonce zbaveny trestní odpovědnosti aby příslušní lidé nepracovali pod tlakem a obavy z represí. Společnost si musí vybrat jestli je pro ni přijatelnější např. odsouzený letecký dispečer nebo čtyři stovky mrtvol ze dvou sražených letadel.

+2/0
24.2.2016 10:33

J11a21n 26N75e14š75p59o41r 4726808566182

Právo nevypovídat je dáno zákonem, proč jste z toho tak vyjevený?

+5/0
24.2.2016 8:31

Z27d69e96n21e84k 51V68r70b47a 8979165373857

V Čechách kde policie vlastně nedělá nic a jen čeká na závěr drážních či leteckých vyšetřovatelů aby na jeho základě odstíhali obětní beránky (viz. např. tramvaják Hroch v ostravě) bych to doporučil každému kdo se dostane do podobné situace. Ústav pro vyšetřování leteckých nehod v ČR má dokonce dohodu s policií a předpokládám, že u drážní inspekce to bude podobné. Takže ano, pokud spolučnost preferuje potrestání viníka před ochranou životů v budoucnu tak je to hrůzostrašné. Dnes to už řeší i EASA, protože v letectví se provázanost vyšetřovateů s represivními složkami projevuje na počtu mrtvol.

0/0
24.2.2016 10:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.