Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Byli jsme uvnitř stroje, který razí nejdelší tunel. Podívejte se

Do samého nitra obřího razicího štítu, který pod zemí u Plzně hloubí nejdelší železniční tunel v Česku, se ve středu podívali reportéři iDNES.cz. Nejdřív jeli tunelovým „kabrioletem“ a pak zdolali desítky schodů, aby se dostali až k muži, kterému tady nikdo neřekne jinak než pilot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I49v72o 21J75a40n61á94č23e87k 8133383141932

Proč ten trapný nadpis? Nic horšího asi už vymyslet nelze.Když je to napsáno takto, tak je to čistá lež, nejdelší tunely jsou mnohonásobně delší.

0/−2
11.2.2016 11:24

B20o24h78u94s47l80a30v 59K30r55á64l75í78k 2911420179826

Třeba je ten nadpis určený pro inteligentnější čtenáře, kteří vědí, že k nadpisu patří i článek, kde je hned v první větě kontext nadpisu vysvětlen. Pokud například řeknu, že nějaký člověk je vysoký, tak je to také pravda, ale jen v určitém kontextu, protože třeba Eiffelovka je vyšší.

0/0
11.2.2016 15:01

I65v23o 48J98a84n75á22č25e30k 8823783151322

Pokud řeknete vysoký, tak jo, ale tady se jasně říká nejdelší a ne dlouhý. Nejdříve zkuste myslet a pak psát.

0/0
11.2.2016 15:29

D77a76v28i31d 20P91e48t93r77ž98e37l81a 2286264553980

Cesta se zkrátí o 10 minut :-) Místo toho by měli začít konečně budovat vysokorychlostní tratě...

+1/−3
11.2.2016 9:45

R60o68m62a16n 15C47e25r65n94y 5353487650781

vzdycky se musi nekde nejak zacit

+1/0
11.2.2016 10:40
Foto

T26o97m50á53š 96T77ů87m56a 5571818508682

Tunel bude součástí uvažované VRT, proto je stavěný na tuším 200km/h

+2/0
11.2.2016 12:23

K87a87r24e20l 27E65n58d65l25e69r 3233260980275

Kuk! Už začali...

0/0
11.2.2016 18:08

M40i61r62o35s83l52a81v 25B60á11r85t37a 8304480670527

Hodně by mě zajímalo, co se stane s těmito jistě velmi drahými razícími soupravami. Aby to nedopadlo stejně, jako se soupravami, které razily metro A do Motola. Ty prý jsou rozebrané a rezaví v Horních Počernicích, místo toho, aby už dávno zase něco někde vrtaly (třeba trasu D). Podle nějakých odborníků prý soupravy na ražení tunelu pro vlaky nelze použít pro ražení tunelu pro metro. Docela by mě zajímalo, proč.

0/−1
11.2.2016 8:54

P13e86t22r 46K26o59u10t55e77c69k88ý 6984630567837

Je to jiný profil tunelu, naše metro nemá horní trakční vedení a nejezdí 200.

+1/0
11.2.2016 8:58

M34i54r79o46s35l93a32v 96B96á86r72t36a 8234330880447

Dobře, vyplývá mi z toho, že soupravy na metro nelze použít na vlaky. Ale třeba by to šlo použít opačně.

0/0
11.2.2016 9:03

M20i97r72o65s35l13a61v 10B80á60r17t56a 8244630810607

Dozvěděl jsem se, že kolem roku 1990 dělal ražbu tunelů z Hlavního nádraží do Vršovic Metrostav svými razícími štíty pro metro. Tak nevím, jak to s tím je dnes.

0/0
11.2.2016 9:53

Š14t26ě61p81á50n 11D41o57l80e89ž24a59l 3522321868315

Někde jsem četl, že jsou půjčené z Německa, takže je asi vrátí, ale možná se mýlím

+1/0
11.2.2016 9:01

M87i34r77o11s89l89a58v 30B91á78r65t74a 8864740810427

Také jsem něco takového četl. Zatím jsou asi u nás. Ale o to hůře - za ten pronájem se jistě platí, i když ty soupravy nic nevrtají. Obecně se mi zdá, že mezi dokončením hrubé stavby jedně trasy metra a začátkem ražby další trasy jsou obrovské časové prodlevy. Ale to už se dostávám od vlaku k metru a to sem k tomu článku nepatří.

0/0
11.2.2016 9:11

M14i21c31h95a71l 17Z92e19l65e24n84ý 6454873125566

Klobouk dolu!

0/0
11.2.2016 8:22

M57a72r84t67i89n 84K80u69d24r67n41a 3889706449660

Kdyz porovnam cenu tohodle tunelu s cenou za tunel Blanka, tak je zrejme, ze z Blanky bylo odkloneno hodne penez.

+1/−6
11.2.2016 7:52

J70o15s17e81f 55K40a11r90f59í80k 7402685456750

Tak o tom snad nikdo nepochybuje že;-)

Tady se nic méně do ceny asi nepřipočítá most, nájezdy, terénní úpravy a spousta stavebních prací co si navymýšleli městské části:-P

+7/−1
11.2.2016 8:02

P14e22t41r 89P31e18t12r 6113172918573

Tak ona i vzduchotechnika, kachličky, osvětlení, radary a všechno ty vybavení okolo spolkne desítky milionů a u tunelu pro vlak být nemusí. Nehledě na to, že tunel pro vlak stačí jeden o šířce na dvoje koleje, Blanka je každém směru o dost širší, do Blanky by se celkově vešlo tak 6-8 tratí. Logicky teda musí být o dost dražší jak tunel jen pro 2.

+3/0
11.2.2016 10:54

J32i50ř16í 37U39r27b32a73n 4974536793388

Jenže tyhle tunely budou souběžné jednokolejné. Ono při plánované rychlosti až 200km/h by to ani jinak nešlo.

0/0
11.2.2016 19:28

F56r25a55n81t35i85š58e25k 44M93o19s55s 8982973499369

Jel jste někdy Blankou? Projel jsem celou Evropu a Blanka je největší nejvybavenější tunel v Evropě. Takhle jsme to chtěli a podle toho vypadá i cena.

+7/0
11.2.2016 8:24

P64e68t96r 24P33r32u89s 7937625299622

Je zrejme, ze kazda stavba je uplne jina a nelze je porovnavat.

+6/0
11.2.2016 8:48

M94a46r31t34i83n 34L43u15k61e29š 3756301421415

Další expert, který chce dávat do stejné roviny městský tunel vyvolávající mraky nutných investic na povrchu (Blanka) a s trochou nadsázky provrtanou díru v zemi a skále (Chlum) ;-)

+2/0
11.2.2016 10:55

E87v56z96e81n 40S28o81u46k43u84p 1817234826348

Pořádná mašina.R^

+6/0
11.2.2016 7:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.