Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Křižovatka splňuje normy, přesto je nebezpečná. Silničáři hledají řešení

Křižovatka smrti, tak nazývají lidé místo, kde obchvat Třemošné protíná silnici na Záluží. Ačkoliv podle Ředitelství silnic a dálnic splňuje křižovatka všechny normy, často se na ní stávají vážné nehody. Silničáři proto prověřují, zda ji lze vylepšit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73i38r95i 22D83o85b65r75ý 9568119923

Dnes 4.2. dalsi havarie s autem na odpis. Jak dopadli cestujici netusim, B sloupek na strane spolujezdce byl vpaceny do auta, snad tam nikdo nesedel.

0/0
4.2.2016 11:33

P64e18t40r 61S85u88c91h71a50n 4413212821348

Já tuto křižovatku projedu 2x za den a musím souhlasit, že je velmi nebezpečná. Když se jede od Záluží směr Plzeň tak se nedá vjet do křižovatky aniž bych neomezil řidiče, který jede z Kazňějova. Ale nejhorší je to v noci. Příjezd z Třemošné nebo ze Záluží je do kopce, tzn. že auto které čeká na vjezd do křižovatky ze směru z Třemošné oslňuje auto které stojí naproti ze směru ze Záluží. Z doslechu jsem se dozvěděl že tu měla být mimoúrovňová křižovatka. Možná by bylo řešení úsekové měření rychlosti, protože tam se nejezdí předepsaných 90 Kmh.

+1/0
3.2.2016 18:02

F90r76a39n82t94i45š89e91k 44M15o71s76s 8162393269819

Tahle křižovatka mě překvapila hned po svém otevření, protože jsem si myslel, že něco takového už není možné v dnešní době postavit. Protože takové místo je opravdu nebezpečné a to nemusím být dopravní expert.

Tipuji, že se tam nyní začne postupně snižovat rychlost. To ale nepomůže, protože ty nehody tam nejsou způsobeny vysokou rychlostí, ale hustotou provozu a prostým přehlédnutím či neodhadnutím situace.

Dále tipuji, že tak za 10-15 let konečně někoho napadne tam postavit mimoúrovňové křížení nebo pro spojení obou obcí postavit spojku pod nedalekým mostem, který je součástí I/27.

Podobně nebezpečné místo je i na druhém konci Třemošné - odbočka na Horní Břízu.

Celé to na mě dělá dojen, že zas někdo šetřil na nesprávném místě. A ten d***l na ministerstvu raději řeší měření na dálnicích namísto řešení nebezpečných míst na silnicích prvních tříd, kde umírá nejvíce lidí.

+1/0
2.2.2016 20:14

J98i75r70i 19D74o29b30r36ý 9268809233

Ta krizovatka tam predevsim vubec nemela byt. Puvodni plan pocital s mimourovnovym krizenim bez krizovatky. Z pohledu prujezdu totiz dava smysl jen ve smeru Zaluzi-Kaznejov. Ostatni smery (Zaluzi-Plzen) Nebo prijezdy od Zruce maji lepsi alternativu kudy jet.

0/0
2.2.2016 21:17

K43a94r59e15l 90M13o15t44l54í12k 7700405665195

Původní plán tuto křižovatku řešil nadjezdem ( pro hnidopichy podjezdem ) s klasickými připojovacími pruhy ( stejně jak křižovatka a sjezdy na "jaderku" ) ... Proč se tak nestalo ní jen ... a ani ten to možná neví ...

+1/0
2.2.2016 17:05

J59i46r63i 54D55o72b20r72ý 9748709113

Puvodni plan bylo mimourovnove krizeni bez krizovatky. Viz jiny muj prispevek.

0/0
2.2.2016 21:18

J18i15n69d50ř22i11c80h 11Š93k41o39p23e68k 4715701840235

jasně, lidi nečumí, je problém dodržet pár pravidel, ale řešení se hledá ve stylu utratit balík peněz za přestavbu křižovatky 8-o8-o

Úplně by stačilo koupit 2 páry kamer a ignoranty pravidel maximálně pokutovat, ať si tzv. zastánci svobody mektají o policejní šikaně kde chtějí

+2/−1
2.2.2016 14:32

M21a67r19t60i60n 24L82u66k80e70š 3186131691305

Plně s vámi souhlasím, ale tady je spíš jde o to, že řidič který přehlédne STOPku a myslí že je na hlavní, toho ani 2 páry kamer nezastaví ;-)

+1/0
2.2.2016 14:52

J88i13n82d96ř44i93c41h 10Š88k38o71p76e28k 4455771910825

řidič, který přehlédne napřed několik značek před křižovatkou, nemá na silnici co dělat

2 páry kamer ho nemají zastavit, ale připravit důkazní materiál, který ho připraví nejen o určitý obnos peněz, ale i o řidičák

+1/−1
2.2.2016 16:53

M70a58r98t14i65n 19V50a92v32ř13í69k 4512928761402

pokud vám tam přejedou dědečka, pustíme vám to na videu R^

0/0
2.2.2016 20:22

M73a52r35t40i70n 36V76a52v22ř31í39k 4462838411782

Blbost! Ta křižovatka se měla jenom pořádně postavit, aby nebyla nebezpečná! Představte si, že ve světě se místo represí dělají nové stavby pro lidi aby se předcházelo nebezpečným situacím a represím. Ale to je lidem vychovaným za totality těžko pochopit.

Buď se to mělo přemostit, bez nájezdů, aby to byl rychlostní obchvat a nebo se tam měl udělat kruhák, jak jednoduché, že? Stačilo zjistit, potřeby lidí kolem ...

+1/−1
2.2.2016 15:42

M15a74r96t98i58n 14L65u63k78e62š 3886741411345

Mně se vždycky líbí, jak si lidé s patentem na rozum ohání totalitou, když má někdo jiný názor než oni ;-)

Potřeby lidí kolem jsou, že na rychlostním obchvatu bude každé auto jedoucí po hlavní silnici brzdit na rychlost cca 20 km/h, aby projelo kruhovým objezdem mezi poli? Já nepopírám že by mimoúrovňové křížení bylo bezpečnější, ale v tomto případě se patrně zkrátka rozhodlo, že za vynaložené náklady nestojí. Plně tomu rozumím, ty nehody pramení z nepozornosti řidičů - nechť se investují drobné peníze na zdůraznění faktu, že na vedlejší silnici je třeba zastavit a dát přednost (když už některým nestačí značka STOP).

+1/0
2.2.2016 15:57

M88a17r22t96i96n 34V92a14v16ř64í16k 4272458761742

Ta totalita byla spíše myšlena na to, že represe vyřeší problém. Bohužel tohle není ojedinělý případ. To samé se postavilo s obchvatem Letkova u letiště, a po mnoha nehodách se tam s velikou slávou vloni udělal kruhák.

Přece není možné za nemalé peníze stavět to, co už předem víme, že nebude fungovat.

Jinak ty nehody nepramení z nepozornosti, ale právě z povahy špatného řešení stavby. Hlavní silnice svou šířkou a kvalitou svádí k rychlejší jízdě a řidiči z vedlejší mnohdy nejsou schopni odhadnout dostatečný interval na přejetí. A s těmito lidskými nedostatky má stavba předem počítat. Proto se třeba na nebezpečných místech dělá zábradlí, i když to jde přejít i bez něj.

0/−1
2.2.2016 16:10

J28i35n18d23ř27i38c71h 51Š43k71o74p19e72k 4725511940945

pořádně postavit je jako co ?

Když splňuje normy, tak má odpovídající rozhledové poměry, silnice jsou rozlišeny značkami, takže při dodržení pravidel je naprosto bezpečná.

+1/−1
2.2.2016 16:54

K52a63r15e18l 41T49e58s48t74e97r 9197900811226

Ovšem poute v případě, ze jsou normy dokonalé. Což z principu nejsou.

0/0
2.2.2016 19:57

F36r90a45n53t53i74š57e12k 61M46o73s49s 8322873609299

Mám obavu, že tomu, že někdo přehlédne auto jedoucí po hlavní, kamery nepomůžou.

0/0
2.2.2016 20:15

O62n20d68ř62e63j 40L68i42š78k76a 3690482284286

Jo, ty normy. To je zaklínadlo všech projektantů a veřejné správy. Tady jeden z důkazů, že normy nejsou neomylné.

+1/0
2.2.2016 14:24

P69e30t45r 83N72ě29m29e75c 4475912902267

V Německu je běžné omezení maximální rychlosti značkou před křižovatkama, a to i u naprosto bezpečných křižovatek.

Kdyby zde dali 70km/ hod, dojde k časové ztrátě auta v jednotkách vteřin. To se dá přežít.

0/0
2.2.2016 12:59

B41o68h19u61m96i28l 21S86t49e37j28s81k67a57l 4666757823356

Je zde modrá značka 70, což je pouze doporučená rychlost. Problém je, že tam prakticky nikdo nedodržuje ani 90 km/h.

+3/0
2.2.2016 13:18

M38a83r80t76i52n 14V48a24v41ř10í85k 4722768711462

Ano, ale také je tam běžné, že takovéhle nové obchvaty nemají již křižovatky...

+3/0
2.2.2016 13:25

J98i98n33d26ř78i50c36h 40Š77k52o51p48e76k 4355161520455

v Německu bude běžné, že když tam je stopka, tak ji lidi respektují a ne že kolem ní proletí ještě rychlostí nad limit

+2/0
2.2.2016 14:33

B50o18h18u20m49i87l 64S69t47e65j28s35k24a72l 4656807813676

Co jsem slyšel od jednoho radního z Třemošné tak původně křižovatka měla být řešena úplně jinak, snad nadjezdem nebo podjezdem. Bohužel, při stavbě obchvatu došlo pro stavební firmu k neočekávaným výdajům v podobě starého důlního díla na Orlíku, o kterém všichni místní věděli jenom pro onu stavební firmu to bylo neočekávané a utopila tam spousty milionů, které měli jít původně na křižovatku u Záluží. Staré kaolinové ložisko Orlík se těžilo povrchově, ovšem v zimě se horníci zakopali pod zem vytvořili obrovské podzemní prostory podobné jako v Nevřeni, článek na Idnes zde: http://plzen.idnes.cz/dul-kaolin-nevren-podzemi-090-/plzen-zpravy.aspx?c=A160125_140926_plzen-zpravy_pp Tyto ohromné prostory vyžadovaly spousty vrtů jen několik metrů od sebe, aby se zmapovala rozsáhlost podzemních prostor do kterých by se vešel i kamion, následně tuny betonu a elektrárenského popíplku, který se natlačil dovnitř aby vyplnil tyto prostory a zabránil propadům. Naprosto selhal původní geologický průzkum, který na staré důlní dílo vůbec neupozorňoval, odkazoval jen na to že o obchvat vede ložiskem keramických hlín vedeném v Horní Bříze. Za chvíli se bude stavět další trasa obchvatu a to od bílé paní u Horní Břízy déle na Kaznějov atd, vše už je na stránkách ŘSD a v této trase přeložky je opět staré důlní dílo Jalovčiny z 19. století. Vsadím se že stavební firma bude opět zaskočena a budou neočekávané výdaje.

+3/0
2.2.2016 10:56

M49a96r42t97i96n 16S37r34p 3141366223

Mě spíš přijde diskriminační, že kvůli pár jedincům, kteří nedodržují pravidla, se budou vymýšlet nějaké "békoviny", které znepříjemní jízdu té většině poctivých řidičů. To je jako kdyby se v Prachovských skalách nebo jiných vyhlídkových štacích prováděl odstřel po každém sebevražedném pokusu.

+3/−4
2.2.2016 10:51

M17a87r64t45i63n 68V61a96v21ř44í62k 4782238321112

Plácáte blbosti! Když se něco dělá nové, má to fungovat tak, aby to řešilo potřeby lidí včetně jejich chyb a nedostatků.

Zkuste si sednout za volant kamionu s dlouhým dřívím a přejet hlavní tah od Třemošné k Záluží! Buď musíte nekonečně dlouho čekat, až nic nepojede, aby jste měl jistotu, nebo to musíte risknout, že máte dobrý odhad jak jede auto od Plzně rychle, protože tam není moc vidět, a pak musíte urvat 30 tun třista z místa aby jste to stihl....!

+2/−1
2.2.2016 12:15

M26a14r86t69i65n 18L12u65k55e12š 3516201111815

A ty nehody o kterých se mluví v článku byly snad způsobeny tahačem s dřívím? Mícháte jablka s hruškama.

+1/−1
2.2.2016 12:55

M24a83r37t57i39n 76V62a89v59ř14í14k 4832708331692

Ne, jak vidím, starší řidič Felicie se špatným odhadem a letící borec, který podlehl pocitu, že je na rychlostní komunikaci.

Soudě podle vaší argumentace a angažovanosti nabývám stále více dojmu, že jste v tomto veledíle nějak zainteresován.

+1/−1
2.2.2016 13:28

K69a83r19e96l 80T11e49s63t47e27r 9197500421616

Ono to není "pár jedinců". Dovolím si odhadnout, že na hlavní jede přes 90 km/h většina aut. A těm z vedlejší se pak o to hůř odhaduje vzdálenost a zbývá méně času na přejetí.

+1/0
2.2.2016 20:00

V92í52t 66P78a81v37e17l15e49k 7450686207669

Jářku, další diskutér, co ví víc než ostatní. Pane, projel jste někdy tu křižovatku po té vedlejší silnici? Čekal jste na příležitost, kdy se dá bezpečmě přejet hlavní I/27 (nebo odbočit)? Najel vedle vás další nedočkavec, který jednak zabránil vám ve výhledu jedním směrem a sám nevidí přes vás, protože mu svou polohou bráníte ve výhledu vy?

Na hlavní je sice doporučená rychlost 70 km/h, ale tou jede jen ten, kdo už tu nějaký ten horrový zážitek zažil. Běžně se tu jezdí, odhaduji, 110 Km/h. To při hustotě provozu není snadné na vjezd z vedlejší silnice. Já se naštěstí většinou této křižovatce mohu vyhnout.

0/0
3.2.2016 16:42

M98a82r85t94i84n 41V95a71v91ř53í39k 4102418601452

To místo dobře znám, jezdím tam občas na kole a mohu potvrdit, že přejet hlavní silnici je problém nejenom na kole, ale co třeba senior za volantem Felicie s přívěsným vozíkem plným dřeva?

Proč většina běžných občanů říkala, že to bude křižovatka smrti už při dokončení???

Je to typická ukázka šlendriánu státní moci, kde se postavilo něco podle norem, aby to ohrožovalo občany! A nyní se to bude upravovat, zpomalovat, regulovat a retardovat....Tak k čemu to je??? Proč se stavěl rychlostní obchvat Třemošné??? A co takhle přemostění? To vás to soudruzi plánovači ještě nenapadlo? Nebo by bylo nezbylo dost peněz na kamarády stavaře??;-O;-O;-O

+1/−2
2.2.2016 9:56

M19a47r87t43i11n 95L16u47k34e12š 3436251641305

Jestli v tom místě přejíždíte na kole, tak jste patrně trochu cvok, když je tam pro pěší a cyklisty mimoúrovňové křížení.

A co píšete je poněkud nelogické - čím víc objektů, tím vyšší cena a tím víc zbyde na kamarády stavaře. Navíc, v tomhle místě se vzhledem k zástavbě těžko mohlo uvažovat s MÚK.

0/0
2.2.2016 13:01

P47e50t85r 23N11ě66m76e51c 4425772542707

když šel udělat podchod, pravděpodobně by šel udělat i podjezd .... většina aut tam stejně jede Třemošná - Záluží rovně.

+2/0
2.2.2016 13:07

M68a48r23t66i46n 30L90u96k66e60š 3126671241595

V tu chvíli by zase pyskovali lidi, co chtějí z obchvatu sjet nebo na něj najet, protože na větve umožňující pohyb všema směry by tam místo zkrátka nebylo.

+1/0
2.2.2016 14:43

M61a57r83t61i68n 75V74a33v51ř67í26k 4972748821932

Jak já jako sportovní cyklista na silničním kole mám zjistit, že je tam pro mne mimoúrovňové křížení? Dodnes jsem o tom nevěděl a takových je nás....

Navíc, nehody se týkají hlavně automobilů navzájem. Že by tam nešlo mimoúrovňové křížení udělat je hloupost, ve městech se vejdou do daleko menšího a složitějšího prostoru. Jeďte se podívat do Amsterodamuco je dnes všechno technicky řešitelné a to tady nemáte vodu.

Prostě se to odfláklo, včetně protihlukové izolace, aby na někoho víc zbylo a teď se to bude za další nemalé peníze předělávat!

+1/−1
2.2.2016 13:24

M75a69r43t72i41n 56L92u79k87e80š 3526281971685

Tak prezentujete to stylem "občas tam jezdím", takže za tu dobu jste si mohl už všimnout. Senior s přívěsným vozíkem si zkrátka počká na vhodnou mezeru mezi auty na hlavní silnici - zase tolik dřevorubců tam hádám nejezdí.

Věřte tomu že to není hloupost, je to otázka možností financí a taky prostorových dispozic - v tomhle případě tam na MÚK místo není. Schválně se mrkněte na mapách, jak velkou plochu MÚK zabírá. Argumentovat nějakou stavbou v Amsterodamu je hloupost - tohle je není velkoměsto, ale křižovatka na vesnici. Nebo snad chcete tvrdit, že každé křížení silnice I. třídy má být mimoúrovňové? Stejní kverulanti jako jste vy pak nadávají na drahé silnice.

Protihluková izolace je úplně jiný příběh, na toto téma bylo napsáno už dost v jiných článcích a jiných diskuzích. Jak já pevně doufám, nic se předělávat nebude ;-)

+1/0
2.2.2016 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.