- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Praze na to šli šalamounsky. Nechali změřit emise na autobusovém nádraží na Florenci a z toho vyvodili, že za špatný vzduch můžou osobní automobily.
Další ekoblbec. Např podíl CO2 z aut tvoří jenom 0,2 % z celkového množství vypouštěnych na celém světě. Filtry pevných částic u dieselů zachytí jenom ty největší částice. Ale ty nejvíce škodlivé jsou ty nejmenší. Ekoteroristi ale budou útočit jenom na ty nejlehčí cíle, řidiče motorových vozidel. Ať se raději podívají kolik toho vypuštějí fabriky, hlavně ale v USA a Číně. Na kole jezdím rád, ale podnikat na něm nedokážu.
To, že DPF nezachycuje PM2.5 není pravda. Nezávislá měření ukázala na filtrech několika výrobcí, že koncentrace jak PM10 tak PM2.5 jsou až 10x nižší za filtrem, než před filtrem.
A uvědomte si, že PM2.5 je lokální záležitost. Fabrika v Číně znečištění na Legerově v Praze či na Tyršově v Plzni, nijak neovlivní.
Tu ovlivní právě čoudící osobní a nákladní vozy. Jsou téměř výhradním zdrojem tohoto znečištění v centrech našich měst.
(A zkuste tupě neopakovat slova Škodovky o CO2. Oni to formulovali velice vychytrale, tak jak to říkáte vy, už to pravda není.).
Je zajímavé, že polétavým prachem obtěžují nafťáky, ale při omezování dopravy se mluví o "automobilech". Takže budeme omezovat i polovinu vozidel (benzíňáky), kterých se problém netýká jenom proto, že se to někomu hodí do krámu. Navíc je zajímavé, že stát nafťáky podporuje (spotřební daň u nafty 10,95 Kč/l vs. 12,84 Kč/l u benzínu), přestože o jejich "výhodnosti" pro osobní automobily lze polemizovat.
Je zajímavé, že koncentrace polétavého prachu na Ostravsku je několikanásobně větší. Přitom hustota dopravy je +- stejná. Čím to si je?
Pane odborníku, vy, Ťok a vám podobní jste stejní Ťukové.
Tohle, "Protože polétavý prach, což jsou jemné prachové částice menší než 2,5 mikronu, se chová jako plyn, který takzvaně visí ve vzduchu a trvá mu dost dlouho, než klesne na zem.", je důsledek DPF fitrů, které dokáží zadržet větší částice a ty mikro nerušeně vyjdou ven.
To ale není důsledek DPF filtrů. Protože kdyby ty tam nebyly, tak by ve vzduchu kromě těch malých částic byly i ty větší, které DPF zachytí.
Zdroje znečištění jsou mi záhadou. Nedávno jsem kontroloval vzduch na jedné měřící stanici umístěné na sídlišti, a extrémně vzrostlo množství prachu mezi 4h a 5h ráno, kdy je provoz minimální. Nedaleko vzdáleno další stanice měla extrém asi o hodinu později, ale ta je umístěná na poměrně frekventované ulici. A během dopoledne se vše vrátilo do normálu.
Šíření zplodin v atmosféře je poměrně složité a proto se i producenti těžko dohledávají. Vzpomeňte na případ zápachu na česko-německé hranici v Krušných horách. Ten případ se dostal až do Bruselu a pokud vím, zdroj se nikdy nenašel.
Pro ČR se šíření znečištění snaží modelovat projekt Medard: http://www.medard-online.cz/
Průměrné stáří vozového parku přes 14let, to se hned tak nevidí. Jednoduchá cesta je přes daň z auta podle stáří a typu motoru - obdoba KFZ Steuer. A staré šroty zmizí. Dojde k tomu ..
To samý se říkalo i o ekodani a stejně jezdí. Asi to nechce mít ceny aut jak na západě při třetinových mzdách...
"Aby řidiči ušetřili jedno až tři procenta spotřeby, vymontovávají prachové filtry. "
No a ne? To je přesně, kolik spotřebuje regenerace filtru.