Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radnice Plzně 3 se postavila proti stavbě silnice napříč městem

Vedení centrálního obvodu Plzně odmítá projekt na vybudování severojižního průtahu, který by měl vést širším centrem města. Proti stavbě se postavila část politiků napříč stranami. Je tak pravděpodobné, že se o kontroverzní plán svede bitva při letošním schvalování územního plánu města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R13u38d20o55l26f 61K94l67u24s48a96l 8697164539621

Možná kdyby cesty v Plzni nenavrhovaly trubky, který vezmou 40 metrů širokej pás (Americká) a udělají tam jednoproudou cestu se stromky a lavičkami, namísto 2proudýho průtahu, tak by se také žilo lépe. Priorita je spojit Bory s Košutkou a Lochotínem, je jedno jak, ale ne středem města. Každé takovéto zdržení z rukou zelených přivede pouze více bordelu do města. A to si říkají zelení. Spíš jsou smogoví, když tak vidím, do čeho se angažují (zastavit okruh kolem Plzně, neprůjezdnej Valík atd.)

+1/0
14.1.2016 11:05

M91a18r22t35i68n 84L39u53k17e64š 3366201381525

Spíš jste měl napsat, že by se jezdilo lépe než žilo, protože lidé co tam žijí by s vaším velechytrým názorem úplně nesouhlasili. Možná by se na Americkou vešly i tři pruhy v každém směru, to by bylo teprve žůžo, co?

0/−1
14.1.2016 11:27

L14u68d73v68í45k 79M23a94t63o80u32š36e17k 1771317398484

Martin, dobu nezastavíš, ty chodíš pěšky ?

0/0
14.1.2016 16:56

M90a19r12t87i31n 39L27u70k81e28š 3976661471615

To rozhodně nechodím a už rozhodně vůbec nejsem žádný zelený mozek. Ale chtít udělat z Americké velkokapacitní magistrálu, to mi na rozum nejde. Proč taky, když se postavil most Milénia právě proto, aby se auta odvedla z těsné blízkosti centra?

+1/0
14.1.2016 17:19

L35u83d38v71í43k 37M95a47t18o81u78š23e58k 1541457578324

Jednoznačně podporuji tento průtah, pánové asi nejezdí ze severu !!

+1/0
13.1.2016 21:35

P74a85v34e86l 29P29t49á26č47e43k 7505739973939

Jo co naděláme,Primátor má sotva ukončenou základní školu a tak to tam s ním mává každý rádoby vzdělaný odborník.Ten průtah Plzní je samozřejmě nesmysl,kdo to kdy viděl...každý kdo křižuje město jen proto aby se dostal ze severu na jih a naopak,musí zbytečně skrz město..kravina.Náhlík je už senilní dědek, ten už rozumně neuvažuje...ale podle mě,to má řešit i odbor Krizového řízení a tam sedí jako šéf další senilní dědek Liška... Od té doby,co zrekonstruovali Sady Pětatřicátníků,tak jsou neustálé kolony z Klatovské i z Lochotína... Vyházel bych veškeré vedoucí odborů z Magistrátu,co jsou tam více jak 10 let a na Primátora by mohl kandidovat jen vzdělaný odborník a hned by bylo lépe.....

+1/−2
13.1.2016 17:15

M95a96r42t70i10n 32L48u59k95e20š 3936701931155

.. jako Hurvínek válku, si to představujete ;-D

0/−1
13.1.2016 17:57

P51e25t68r 25H45r69a75b90á61k 6360477642190

Tak pan Ptáček to nazval sice surově, ale pravdivě, což se Vám, zřejmě podporovateli radniční garnitury, oprávněné nelíbí. Ale budiž. Píšete všem, co zde oponují článku, že píšou nesmysly, popř. dáváte mínusy, tak by mne zajímal Váš názor, jak problém s dopravou v Plzni komplexně řešit. Nebo jste snad podporovatel plánovaného průtahu?

+2/0
13.1.2016 23:20

M31a26r89t61i96n 43L83u83k26e61š 3226741571985

Předně je potřeba si uvědomit, že žijete ve více než stotisícovém městě, ta dopravní situace plynoucí z potřeby jeho obyvatel tomu plně odpovídá.

Hodně napomůže dokončený západní okruh, ale ani ten nemá ambice stáhnout veškerou dopravu ve vazbě sever-jih. Stačí se podívat na mapu - lidé z Bor, Doudlevců a okolí nebudou na sever jezdit přes Radčice. Klatovská ulice má být městská třída s jedním pruhem v každém směru (pouze u křižovatek s rozšířením na dva řadící pruhy), zelení, parkovacími pruhy a umožnit bezpečný pohyb chodců. Je to komunikace vedoucí hustou zástavbou, kde žijí lidé - a tomu má odpovídat. Nemá to být "dálnice" prostředkem města, vedoucí těsně vedle historického centra.

A protože zmíněné vazba sever-jih bude i pro zprovoznění západního okruhu pořád silná, je potřeba ji odvést kapacitní komunikací. Proto průtah.

0/0
14.1.2016 11:24

A35d36a38m 76M34a58r55o21n 1947271818574

Možná kdyby se zrušily městské obvody, že by ubylo problémů. Infrastrukturu je nutné řešit celoměstsky a ne vybíjení energii mezi jednotlivými složkami města. Máme auta a chceme jezdit. Jezdíme tam , kam potřebujeme. Pokud každý politik vymyslí novou strategii dopravy, tak se fakt nepohneme z místa. Pan bývalý starosta Šténovic se postaral o tunel Valík ( zbytečná 1,5 mid KČ, starosta Suchdole blokuje stavbu pražského okruhu a starosta Ženíšek bude stavět expresní připojení Křimic k Lochotínu, rozum to nebere...

+2/−2
13.1.2016 16:39

P62a33v30e15l 79P43t61á67č39e37k 7785299423729

Rv

0/−1
13.1.2016 17:35

P59e31t67r 98H17r13a69b22á75k 6650357962700

Tak ono kdyby se na Klatovské neudělaly ty připitomělé ostrůvky, tak by to bylo taky vše hned průjezdnější. Protože dopravní systém v Plzni dlouhá léta řídi diletanti, tak zde máme unikátní mišmaš.Když navíc člověk vidí např. Náhlíka, který kolikrát vypadá jak bezdomovec, jako osobu, která se zde o dopravu v minulosti hodně starala, tak se nelze ani divit. Bylo by samozřejmě ideální, kdybynový ÚP řešil dopravu Plzně komplexně. Plzeň potřebuje zelený okruh. Roztyplové podmínky v centru se budou v případě centralizování dopravy do centra zhoršovat. Pokud chceme mít podmínky jako v Ostravě, klidně vše veďme po povrchu do centra. Řešení by mohl být extra nákladný tunel - pro odpůrce obchvatů, ale to je myslím utopie. Samozřejmě lidi, co bydlé na periferii a na náměstí jedou max., když tam rozsvěcují stromek, tak nějaký vzduch v centru neřeší. Ovšem v tom centru funguje spousta lidí denně a ti tedy radostí moc neskákají. Takže je nutné si promyslet, zda bude dělat opatření pouze a jen pro periferie, nebo řešení jen pro centrum a nebo řešení pro periferie i pro centrum. Poslední varianta se mi líbí nejvíce.

+1/−1
13.1.2016 12:34

M40i60r74o15s94l43a25v 84S30u59c94h55y 5420409940410

Koncepce byly a padly. Nikdo nic nedotáhl do konce. Každý se snaží přijít s něčím novým. Doprava houstne a problémy narůstají. Zatím se "odborníci" předhánějí, kdo dopravu víc zkomplikuje.

Problém č. 1: ráno stojí auta na Karlovarské od pošty až k Lidické. Není alternativa, většina pracovních míst je na Borských polích. A tak musí jedna čtyřproudová silnice zvládnout nápor největšího sídliště a mnohých přilehlých obcí. Silnice přitom má parametry, aby bylo snadné ji rozšířit na 6 pruhů. K tomu bych doda Rondel - když se člověk podívá na mapu, jednoznačně navazuje na Sirkovou, a zřejmě měl pokračovat na Skvrňanskou. Jako kluk jsem slýchal o přemostění škodovky a navázání na dnešní kruháč v Sukovce. Propojení Sukovy a Borské téměř nic nebrání, bez navázání na Rondel či Lidickou to ale nic nevyřeší. Někdo bude muset zaskřípat zuby a sklonit se před nutností.

Č. 2: Klatovská - v odpoledních hodinách je snad i chodec rychlejší. Panatuji, když se rozšiřovala na 4 pruhy. To jen proto, aby se opět mohla zúžit na 2. Bezpečí lidí na ostrůvcích je důležité, ale co kdyby ta tramvaj jezdila jak po Slovanské, po krajích. Mohla se zachovat kapacita silnice, a to bez ztráty bezpečí pro cestující MHD. Kapacitu lze "navýšit" zákazem odbočování vlevo a úpravou provozu přilehlých ulic, aby bylo možné odbočit oklikou.

Č. 3: Napojení Lochotína na výpadovku na Prahu. Opět jsou plány zapomenuty, cesta měla vést kolem Boleváku na Doubravku - a u Pietasu byla plánovaná mimoúrovňová křižovatka. Masarykova pokračuje Dlouhou, ta krásně navazuje na Částkovu (pokud se přemostí Lobezské údolí), a ta zase přes Radbuzu navazuje na ul. 17. listopadu a Sukovu. Východnímu obchvatu stačí dva mosty a napojení Studentské na Doubravku (nejdůležitější a nejnáročnější etapa).

Je pravda, že se snadno kritizuje a hůže něco konkrétního dělá. Plzeň je ale dost velká na to, aby měla vnitřní i vnější okruh, stejně jako vysokokapacitní komunikaci mimo hranice města (z poloviny je hotová, tvoří ji D5).

+3/0
13.1.2016 17:44

M95a97r59t56i90n 84L94u89k37e28š 3746541911215

To jsou opravdu geniální plány ;-D Za vše bych vypíchl plánovanou MÚK u Pietasu. To by byla skutečně lahůdka.

Ono je těžké zavděčit se všem. Plánovaný průtah (který povede prakticky v neobydlených nebo minimálně zastavěných oblastech) leckomu vadí, viz názory Ženíška. Na druhou stranu by spousta lidí chtěla mít z Klatovské 4-pruhovou dálnici prostředkem města v nejhustěji obydlených oblastech.

0/0
13.1.2016 17:56

P54e49t53r 46H90r36a78b62á73k 6340987572730

Neobydlené oblasti...tím např. myslíte Kilometrovku. Samozřejmě je to nasnadě, ale Plzeň pak přijde o jedno řekl genius loci. Pro lidi, co mají z dopravy vymyté mozky, je to hle samozřejmě ideální řešení. Mosty sem, viadukty tam. V podstatě samé silnice, z čehož se ve výsledku radují zejména developeři. Kdyby zde byl funkční čtyřproudový zelený okruh napojený na dálnici, tak se prakticky v centru nic stavět nemusí. Ovšem výstavba některých komunikací, které v minulosti způsobily likvidaci některých velmi hodnotných lokalit způsobilo to, že v Plzni už skoro žádné hodnotné lokality nejsou a tak se v podstatě pane Lukeši může postavit průtah přímo přes náměstí pěkně od severu na jih. Lepší variantu nenajdete.;-)

+1/0
13.1.2016 23:16

M10a17r13t60i69n 39L26u44k68e37š 3476241491745

Já v Plzni žiji a hodnotných lokalit vidím kolem sebe spoustu. Ale když je někdo kverulant, tak umí jenom skuhrat.

0/0
14.1.2016 11:30

P79e25t67r 24H50r40a38b47á50k 6160877932140

Vcelku rozumný názor, ale zde rozhoduje lobby, nikoliv rozum. Samozřejmě vždy bude někdo nespokojen. Co mi však vadí, když nová rozhodnutí pokazí něco, co funguje. V Plzni to tak začíná fungovat docela pravidelně a já tak nějak nechápu, proč je tak činěno.

+1/0
13.1.2016 23:07

M14a27r44t84i31n 90L36u30k88e29š 3246231831625

Ano, tak snaha odvést dopravu z Klatovské na kapacitnější komunikaci mimo hustě obydlené oblasti vám vadí, ale ze samotné Klatovské byste dálnici klidně udělal. Zajímavé myšlenkové pochody.

0/0
13.1.2016 18:00

P94e19t79r 26H97r75a86b13á82k 6580667832170

Tak zřejmě nechápete to, čemu se říká plynulost jízdy. Navíc na dálnici se jezdí min. 80, zde by se jednalo o rychlost max 50. Ovšem pokud by auta mohla jet od Práce až min. na Mírák bez zastavení po čtyř-proudovce, tak by exhalace výrazně klesly a provoz by se zcela určitě snížil. To, co je nyní kolikrát vidět na Klatovské, to je dáno nesystematičností řízení dopravy. Jinak samozřejmě počítám s tím, že západní okruh se dodělá min. k Borské, což by mělo Klatovské od Borské k Sukovce dost odlehčit. Jak jste napsal, zavděčit se všem nedá. Zejména né ted, když se už spousta věcí udělalo špatně a nelze je napravit.

+1/0
13.1.2016 23:12

M43a71r68t62i53n 81L44u21k39e51š 3916611911575

Jak jsem tak shlédl vaše názory, tak je mi jasné že jste naprostý laik a žvatlal. Každá nová komunikace po zprovoznění generuje vyšší intenzity - a zejména vysoce kapacitní komunikace. Prohlásit, že zkapacitněním dvouproudé komunikace na čtyřproudovou klesne provoz může jenom, promiňte mi ten výraz, neznalý blbec.

Průtah vadí, protože by zničil Kilometrovku (nevím jak jste na to přišel), ale lidem bydlícím v okolí Klatovské byste postavil "dálnici" (píši to raději už v uvozovkách, abyste pochopil že je to myšleno nadneseně) přímo pod okny.

Jak jsem uvedl, opravdu zvláštní myšlenkové pochody ;-)

0/0
14.1.2016 11:36

K48a58r35e47l 98M36o55t75l52í40k 7350715945385

Typicky Plzeňské : přesunout dopravu z města do města ... :-)

+2/−2
13.1.2016 9:55

V26l24a61d36i64m17í29r 86N27o60v61o69t12n27ý 1839790382330

A to mám jezdit k Košutky na Bory přes Kozolupy nebo Ejpovice???

+3/−1
13.1.2016 11:33
Foto

T45o83m39á63š 33K32y29m83p80e86r95g26r 4315277192482

a proc ne přes Křimice? proc jen nedostaví západní okruh a uvidí se ne? ale tady se neco rozestaví a už se spekuluje, jak postavit neco dalšího. těch projíždějících z bor na košutku lochotín je dost...

+2/0
13.1.2016 12:35

V82l22a37d39i35m36í49r 28N71o18v85o47t66n53ý 1579670602960

Ženíšku vystěhuj se někam na pastvinu a přestaň škodit městu a jeho životu! ;-€

+2/−1
13.1.2016 9:12
Foto

P48a59v53e86l 59P37o13k45o32r48n98ý 2316434400512

Kdysi jsem byl ve Mnichově, čtyřproudá vozovka se změnila ve dvojproudou a v prostředních pruzích se budoval tunel, tedy žádné složité "tunelování", jen se vyhloubila jáma, a pak zase zakryla. To by v Plzni nešlo?

0/0
13.1.2016 8:46

J92a78n11a 66L10e92š20k56o88v45á 7614247424465

Nešlo, to by bylo moc jednoduché a laciné...

0/−1
13.1.2016 14:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.