- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takovéto články čtu už několik desítek let, změna kvality vozovek se ale ne a ne dostavit.
No trochu mi to kontrastuje s tím, že když se na výjezdech z Plzně dělal v minulých letech nový povrch, tak se použil opravdu hodně hrubý a hlučný asfalt.
Pak se toho chytnou naše obalovny a výsledný produkt bude zcela vzdálen výzkumu ... náklady nakonec doběhnou každého, tak se začne "šetřit" ... k tomu, co se ztratí pod rukou a výsledkem bude zase silnice na kandidáta o nejhorší díru ...
Prima, takže další článek, který titulku "Vývojáři zkoušejí na Plzeňsku nové a odolnější silniční povrchy" odpovídá pouze formálně a obsahově nikoli.
Nezkoušejí odolnějšíší povrchy, zkoušejí povrchy, do kterých dokáží nacpat co nejvíce recyklátu, jestli vůbec vydrží. To je zase nějaká zelená aktivita, směrnice Bruselu, nebo mají zbytečně moc peněz, tak to vymysleli sami?
K úvaze - v podstatě po celém světě existují země, které dokáží postavit mnohem kvalitnější silnice, než u nás, které nejsou po zimě plné děr, v létě se jejich povrch netaví atd. Nebylo by přece jen lepší, přestat vyhazovat peníze za podobný výzkum a poučit se, popřípadě koupit licenci někde v zahraničí?
A pokud jde o cenu komunikací - ono bude většinou stačit, úředníci a politici, když začnete opravdu pracovat a naopak přestanete krást. Ani k tomu není třeba žádného výzkumu.
nejsem specialista na asfaltové směsi, ale třeba mají v zahraničí to štěstí, že mají kvalitnější lokální suroviny pro výrobu této směsi. Aneb není kámen jako kámen, asfaltů bude nejspíše také několik druhů ... a dovážet kvalitnější suroviny je nesmysl, většinou se bere z lokálních zdrojů. Také to může být o technice pokládky v součinnosti s úředníky. Kdysi jsem se bavil s kolegou, co brigádně dělal na finišeru při pokládce povrchu na jedné naší dálnici. Říkal, že pokládali, i když se na silnici válela vrstva vody. Proč? Kdyby to nepoložili včas, dostali by takové penále, že by nic nevydělali. Samozřejmě se některé vrstvy spojily nedokonale, takže pak vznikaly časté výtluky. Ale to už je pro úředníka jiná zakázka, jiné výběrové řízení, jiná malá/velká domů ...
A co se týče recyklace, tak to je bez debat potřeba. Co s tou starou? Skládkovat? To je nějakých tun "sajrajtu".
Naprosto souhlasím s tím "nekraďte úředníci a stavitelé", silnice pak budou levnější.