Diskuze

Vývojáři zkoušejí na Plzeňsku nové a odolnější silniční povrchy

Opravená silnice mezi Kaznějovem a Mrtníkem na severním Plzeňsku se stala zkušebním polygonem. V téměř tříkilometrovém úseku jsou čtyři různé druhy povrchové směsi. Výzkumníci při plném provozu testují, který z nich je nejodolnější. Pět let budou detailně sledovat každou i počínající trhlinku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

P68a54v22e85l 82K19h94a41i81l

16. 11. 2015 16:15

Takovéto články čtu už několik desítek let, změna kvality vozovek se ale ne a ne dostavit. Rv

0 0
možnosti
FM

No trochu mi to kontrastuje s tím, že když se na výjezdech z Plzně dělal v minulých letech nový povrch, tak se použil opravdu hodně hrubý a hlučný asfalt.

1 0
možnosti
Foto

Pak se toho chytnou naše obalovny a výsledný produkt bude zcela vzdálen výzkumu ... náklady nakonec doběhnou každého, tak se začne "šetřit" ... k tomu, co se ztratí pod rukou a výsledkem bude zase silnice na kandidáta o nejhorší díru ...

0 0
možnosti
RK

R18o44m73a61n 91K40o11r20e32c

16. 11. 2015 9:14

Prima, takže další článek, který titulku "Vývojáři zkoušejí na Plzeňsku nové a odolnější silniční povrchy" odpovídá pouze formálně a obsahově nikoli.

Nezkoušejí odolnějšíší povrchy, zkoušejí povrchy, do kterých dokáží nacpat co nejvíce recyklátu, jestli vůbec vydrží. To je zase nějaká zelená aktivita, směrnice Bruselu, nebo mají zbytečně moc peněz, tak to vymysleli sami?

K úvaze - v podstatě po celém světě existují země, které dokáží postavit mnohem kvalitnější silnice, než u nás, které nejsou po zimě plné děr, v létě se jejich povrch netaví atd. Nebylo by přece jen lepší, přestat vyhazovat peníze za podobný výzkum a poučit se, popřípadě koupit licenci někde v zahraničí?

A pokud jde o cenu komunikací - ono bude většinou stačit, úředníci a politici, když začnete opravdu pracovat a naopak přestanete krást. Ani k tomu není třeba žádného výzkumu.

3 0
možnosti
JZ

J16i92ř47í 47Z80ý20k40a

16. 11. 2015 9:33

nejsem specialista na asfaltové směsi, ale třeba mají v zahraničí to štěstí, že mají kvalitnější lokální suroviny pro výrobu této směsi. Aneb není kámen jako kámen, asfaltů bude nejspíše také několik druhů ... a dovážet kvalitnější suroviny je nesmysl, většinou se bere z lokálních zdrojů. Také to může být o technice pokládky v součinnosti s úředníky. Kdysi jsem se bavil s kolegou, co brigádně dělal na finišeru při pokládce povrchu na jedné naší dálnici. Říkal, že pokládali, i když se na silnici válela vrstva vody. Proč? Kdyby to nepoložili včas, dostali by takové penále, že by nic nevydělali. Samozřejmě se některé vrstvy spojily nedokonale, takže pak vznikaly časté výtluky. Ale to už je pro úředníka jiná zakázka, jiné výběrové řízení, jiná malá/velká domů ...

A co se týče recyklace, tak to je bez debat potřeba. Co s tou starou? Skládkovat? To je nějakých tun "sajrajtu".

Naprosto souhlasím s tím  "nekraďte úředníci a stavitelé", silnice pak budou levnější.

3 0
možnosti