Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vývojáři zkoušejí na Plzeňsku nové a odolnější silniční povrchy

Opravená silnice mezi Kaznějovem a Mrtníkem na severním Plzeňsku se stala zkušebním polygonem. V téměř tříkilometrovém úseku jsou čtyři různé druhy povrchové směsi. Výzkumníci při plném provozu testují, který z nich je nejodolnější. Pět let budou detailně sledovat každou i počínající trhlinku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21a44v29e75l 10K14h66a43i35l 2888959222858

Takovéto články čtu už několik desítek let, změna kvality vozovek se ale ne a ne dostavit. Rv

0/0
16.11.2015 16:15

F14r14a50n38t73i58š24e83k 26M21o32s42s 8642823169689

No trochu mi to kontrastuje s tím, že když se na výjezdech z Plzně dělal v minulých letech nový povrch, tak se použil opravdu hodně hrubý a hlučný asfalt.

+1/0
16.11.2015 10:40
Foto

M69a87r71t12i74n 18G44r27o49c23h28o23l 7196748686231

Pak se toho chytnou naše obalovny a výsledný produkt bude zcela vzdálen výzkumu ... náklady nakonec doběhnou každého, tak se začne "šetřit" ... k tomu, co se ztratí pod rukou a výsledkem bude zase silnice na kandidáta o nejhorší díru ...

0/0
16.11.2015 9:17

R83o76m71a41n 71K54o40r29e46c 9936322952438

Prima, takže další článek, který titulku "Vývojáři zkoušejí na Plzeňsku nové a odolnější silniční povrchy" odpovídá pouze formálně a obsahově nikoli.

Nezkoušejí odolnějšíší povrchy, zkoušejí povrchy, do kterých dokáží nacpat co nejvíce recyklátu, jestli vůbec vydrží. To je zase nějaká zelená aktivita, směrnice Bruselu, nebo mají zbytečně moc peněz, tak to vymysleli sami?

K úvaze - v podstatě po celém světě existují země, které dokáží postavit mnohem kvalitnější silnice, než u nás, které nejsou po zimě plné děr, v létě se jejich povrch netaví atd. Nebylo by přece jen lepší, přestat vyhazovat peníze za podobný výzkum a poučit se, popřípadě koupit licenci někde v zahraničí?

A pokud jde o cenu komunikací - ono bude většinou stačit, úředníci a politici, když začnete opravdu pracovat a naopak přestanete krást. Ani k tomu není třeba žádného výzkumu.

+3/0
16.11.2015 9:14

J44i31ř59í 74Z65ý11k34a 9209213941680

nejsem specialista na asfaltové směsi, ale třeba mají v zahraničí to štěstí, že mají kvalitnější lokální suroviny pro výrobu této směsi. Aneb není kámen jako kámen, asfaltů bude nejspíše také několik druhů ... a dovážet kvalitnější suroviny je nesmysl, většinou se bere z lokálních zdrojů. Také to může být o technice pokládky v součinnosti s úředníky. Kdysi jsem se bavil s kolegou, co brigádně dělal na finišeru při pokládce povrchu na jedné naší dálnici. Říkal, že pokládali, i když se na silnici válela vrstva vody. Proč? Kdyby to nepoložili včas, dostali by takové penále, že by nic nevydělali. Samozřejmě se některé vrstvy spojily nedokonale, takže pak vznikaly časté výtluky. Ale to už je pro úředníka jiná zakázka, jiné výběrové řízení, jiná malá/velká domů ...

A co se týče recyklace, tak to je bez debat potřeba. Co s tou starou? Skládkovat? To je nějakých tun "sajrajtu".

Naprosto souhlasím s tím  "nekraďte úředníci a stavitelé", silnice pak budou levnější.

+3/0
16.11.2015 9:33

D32a88n59i40e11l 73J51a51n19k70o 9799159440362

Suroviny budou velmi podobné až stejné - ale tady jde o POMĚR jednotlivých surovin - aneb co je drahé toho se tam dá méně na úkor kamení a štěrku ...

A výsledek je pak jasnej ...

0/−1
16.11.2015 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.