Diskuze

VIDEO: Parní lokomotivy naložené uhlím prověřily pevnost nových mostů

Historické parní lokomotivy Šlechtična a Štokr naložené uhlím posloužily v úterý při zatěžkávací zkoušce tří železničních mostů v Plzni na Doubravce na trati Plzeň - Praha. Technici měřili průhyb konstrukcí a ukázalo se, že mnohatunovou zátěž bez problémů unesou a jsou bezpečné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A vodu nenaložili?

0 0
možnosti

J79a16n 63Š73e22b96e60s54t54a

11. 11. 2015 8:44

Měřili průhyb konstrukce?

Na obrázku č. 3 je konstrukce jasně prohnutá !!!

0 0
možnosti

J37i40ř18í 43M62a43k67o85ň

11. 11. 2015 6:37

Plně vyzbrojený "štokr" na snímku má zhruba 170 tun, tedy zhruba stejně jako tehdy nemodernější rychlíkový "albatros" / řada 498 /. Proč "štokr" - podle mechanického šnekového přikladače, který z větší části nahradil těžkou práci topiče. Tahle lokomotiva se používala pro dopravu těžkých nákladních vlaků /které už dnes nejezdí/ . A kdo si nepamatuje - 556 znamená

první 5 = počet hnacích náprav

druhá 5 +3 x 10 = maximální rychlost, tedy 80 km/hod

třetí je 6 + 10 = nápravový tlak

to platilo pro všechny řady - 498 = čtyři hnací nápravy, rychlost 120 /jela i více/ a 18 tun na nápravu. ;-)

3 0
možnosti

Drobná oprava/připomínka, protože jsem se nemohl dopočítat. Omlouvám se za puntičkaření, ale musím... :-)

druhá (5 +3) x 10 = maximální rychlost, tedy 80 km/hod

0 0
možnosti