Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Svařit, utěsnit, zapojit kilometry kabelů. Tak se rodí tramvaj

Více než sto nových tramvají vyrobila loni Škoda Transportation a letos bude toto číslo podobné. Vozy s plzeňskou značkou jezdí nejen v České republice ale i v Polsku, v Itálii nebo v Turecku. Jak se ale tramvaje v Plzni vyrábějí? Zjistil to reportér MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M39i71l69o88š 51H46o83v65o57r57k90a 2930493986237

Clovek musi byt pysny, ze se neco takovyho vyrabi v Cesku!

+1/0
9.11.2015 16:06

M34a31r73t68i44n 53P61i50s65á61r 6620142904116

Miroslav Šimek  "Stavíme až na konečné" :-):-)

0/0
7.11.2015 19:07

J19o79s65e58f 90C16h32o39d51o18u40n96s68k97ý 4411376659970

Hm, dlouhý a podrobný článek, málem jsem nedočetl :D

0/0
7.11.2015 12:03

M60a61r89e76k 41K42l50u92f85a 3198284334886

Něco jako asistent pro rozjezd do kopce není pro tramvaj potřeba, protože už i u těch starých tramvají odjistily čelisťové brzdy až po zadání jízdy.

+1/−1
7.11.2015 8:34

J83i79r73i 56D47o20b38r89ý 9178179123

Jenomze ani zadani jizdy nezabrani, aby tramvaj nezacala couvat pokud zadani neni dost. A pokud je ho moc tramvaj protoci kola a udela do koleji "dulek". Specielne za mizerneho pocasi to chce hodne zkusenosti, nebo elektroniku.

+1/−1
7.11.2015 9:05

M90a31r59e14k 55K92l52u33f34a 3958154404486

Zkušený řidič se za mizerného počasí už při dobržďování lehce podsype, aby zajistil adhezi při rozjezdu. Nezkušený do tramvaje nepatří.  ;-):-P

+3/−2
7.11.2015 9:11

J28i13r33i 26D49o23b46r30ý 9338849503

A ty zkusenosti ridice tramvaje sebere kde?

+4/−1
7.11.2015 9:17

K23a87r33e84l 88N55o69v69o53t82n73ý 4506200905885

Od toho zkušeného...:)

0/0
28.11.2015 21:56

M39a26r75e98k 64K86l73u43f17a 3298174144736

A do kolejí důlek neudělá, kolej je mnohem tvrdší než kola, to spíš trošku ohobluje ta svá kola. Což také někdy není na škodu, pokud je někde předtím smykem zhranatil.  ;-)

+1/−2
7.11.2015 9:13

J66i92r65i 70D97o74b62r41ý 9148289473

Tramvaj pri protoceni kol dulek udelat dokaze. Berte to jako fakt, i kdyz vysoupani plosky na kolo, tzv obuti, je castejsi.

+2/−1
7.11.2015 9:19

J44i50ř45í 69K93r44e38j82č15í58k 2337168134576

Hrozný blábol. Raději si o tom něco nastudujte, než začnete vykládat svá moudra a tím myslím i ta níže... ;-)

+1/−1
7.11.2015 11:52

M84a85r36e23k 89K76l69u47f64a 3958854894186

Na rozdíl od tebe mám oprávnění na 4-nápravové a 8-nápravové tramvaje. Takže o tom leccos vím, součástí kursu je i nauka o vozidle. Dělal jsem i mechanika (opravy vozů), takže na mne si holoubku nepřijdeš. Při zadání jízdy se teprve odjišťuje zajišťovací (čelisťová) brzda. Můžeš mít klidně odbržděný brzdový pedál a stát ve svahu, ale dokud nešlápneš do jízdy, vůz pořád stojí. Stejné je to i u vozů s ručním pákovým voličem.

+1/−2
7.11.2015 13:44

J79i22ř26í 36K96r21e56j60č30í46k 2387738224836

Narozdíl ode mne sotva, ale evidentně jste při výuce nedával pozor.

Máte samozřejmě pravdu v tom, že zajišťovací brzda může, ale nemusí ( ! ), odbrzdit až zadáním jízdy, což ale zároveň neznamená, že tramvaj nemůže scouvnout.

Takového asistenta mají až nové typy tramvají.

Stejně tak rozhodně není pravda, že by tramvaj prokluzem kol nemohla udělat do kolejí plochy. Na mnoha místech po městě se takové plochy vyskytují...

0/0
8.11.2015 17:37

M78a31r67e18k 69K59l66u49f88a 3768154904386

Trvám na tom, že odjištění zajišťovací brzdy se provede až zadáním jízdy (případně samostatným tlačítkem). Pokud tramvaj hrabe na místě dostatečně dlouho, tak by důlek do kolejnice udělat mohla, to přiznám. Jen mi uniká smysl takového počínání. Jak jsem řekl výše, zkušený řidič se už před zastavením na problematickém místě dopředu trošku podsype, aby neměl potíže při rozjezdu.

0/0
10.11.2015 15:40

J69i73ř12í 79K73r18e54j30č13í92k 2427968184916

Musím opakovat, že odjištění zajišťovací brzdy lze, mimo jiné, provést zadáním jízdy, což ale nezaručuje, že vůz nescouvne !

Plochu do kolejnice lze běžně vytvořit i po bezproblémovém zastavení v zastávce, nemusí to ani nijak signalizovat stav svršku před zastavením...

0/0
10.11.2015 22:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.