- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mel bych navrh pro radni, jestli chcete neco udelat pro lidi, dejte prvni hodinu zdarma! Jestli vam nejde o vybirani penez! A za druhé, prestante parkovat na namesti pred radnici, vypada to velmi nabubrele a elitarsky oproti ostatnim!
Mafie z radnice se snaží, aby do vlaků a autobusů nasedalo v Plzni ještě méně lidí, protože si u hlavního nádraží či CAN nebudou moci přes den nechat auto
A kde ty autobusy budou následně parkovat? To budou jezdit někde po sídlištích a tam budou zabírat místo osobním automobilům. Vcelku by mne zajímalo, koho napadlo zrušení odstavného parkoviště pro autobusy v areálu autobusového nádraží. Vypadá to, že hromadná doprava má v Plzni opravdu červenou a zajímal by mne názor náměstka pro životního prostředí Náhlíka, co tomuhle říká. Za tohle by někdo potřeboval přes čumák.
Pokud jde o zpoplatnělé zony, tak je to samozřejmě další kšeft pro městskou policii. Tu bohužel nevídám tam, kde bych jí rád viděl, tj. u přechodů, tam kde se porušují předpisy, kde někdo dělá nepořádek, ale permanentně je vidím u vypisování bločků při obouvání aut. Nebo tohle je jejich jediná povinná činnost? Už chybí jen zruriš odstavné parkoviště u Kauflandu a nám. Em.Škody a začne být v Plzni slušný chaos. Nakonec se podaří naplnit to parkovací obludárium u Rychtařky.
Bydlím co by kamenem dohodil za Plzní. Ve špičce mám až 5 spojů do Plzně, mimo špičku třeba také 1 za 2 hodiny. Proto jezdím autem. (Jeden příklad z praxe: Moje žena potřebovala něco zařídit v Plzni, její sousedka v Praze. Žena použila prostředky hromadné dopravy, její kamarádka auto. Vyrazily současně. Kamarádka na ní po návratu čekala asi 40 minut! - To jen pro dokreslení, proč lidé jezdí autem.)
Když přijedu do Plzně, zpravidla nevím, kolik času tam strávím. Proto se snažím zaparkovat bezplatně. Nečiní mi potíže pár set metrů dojít. Je to ale stále obtížnější. Zaparkovat poblíž nádraží či autobusáku je během dne téměř nemožné (mnoho lidí přijede z okolí autem a pokračuje vlakem či busem). Zaparkovat mimo placené zóny je často naprosto nemožné. Dokonce i v samotném centru to není snadné.
Myslí si snad radnice, že všichni nechají auta na kraji města a pojedou MHD? Utopie. Spíš by se naši radní měli podívat třeba do Německa - jaká tam je hustota a kapacita parkovacích domů v centrech měst. Vše se tam řeší cenovou politikou, čím luxusnější parkování (tj. bíže středu), tím dražší. Mimo centrum se pak parkuje zadarmo (a ve velkých městech je případně omezeno státním pro rezidenty).
Problém Plzně je ale vemli prostý - kapacita parkovišť prostě nestačí. Míst na vybudování parkovacích domů by se přitom našlo dost. Pokud bude cenová politika jako Na Rychtářce, pak město může zažít úlevu. Teprve pak může řešit případné rozšiřování placených zón.
Stačilo by udělat na krajích města odstavné parkoviště, které by sice bylo placené, ale za parkovací lístek (ve dvojím provedení) by bylo možné využít bezplatně MHD. Ihned by se tohle lidem vyplatilo. Takové parkoviště by mohlo být u Makra, Globusu, Olympie, NC Plzeň, apod. Ovšem v Plzni se na životní prostředí a MHD s....
Nebylo by snažší zpoplatnit rovnou všechny ulice v Plzni?