Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Parkovat v Plzni gratis není snadné, placená zóna bude i poblíž nádraží

V centru Plzně přibývá míst, kde řidiči musí platit za parkování. Další taková zóna vzniká v ulicích mezi budovou Okresního soudu Plzeň - město a železniční poliklinikou poblíž hlavního vlakového nádraží. Placené parkoviště možná bude také nad čerpací stanicí mezi Přemyslovou a Kotkovou ulicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P89e29t46r 42J31a64n11o28v48s54k20ý 1768360952248

Mel bych navrh pro radni, jestli chcete neco udelat pro lidi, dejte prvni hodinu zdarma! Jestli vam nejde o vybirani penez! A za druhé, prestante parkovat na namesti pred radnici, vypada to velmi nabubrele a elitarsky oproti ostatnim!

+1/0
3.11.2015 8:19

V30l85a70d93i36m27í57r 79N66o46v89o43t86n72ý 1189130872690

Mafie z radnice se snaží, aby do vlaků a autobusů nasedalo v Plzni ještě méně lidí, protože si u hlavního nádraží či CAN nebudou moci přes den nechat auto RvRvRv

+2/0
31.10.2015 22:17

P46e50t23r 59H88r34a18b13á73k 6130747452380

A kde ty autobusy budou následně parkovat? To budou jezdit někde po sídlištích a tam budou zabírat místo osobním automobilům. Vcelku by mne zajímalo, koho napadlo zrušení odstavného parkoviště pro autobusy v areálu autobusového nádraží. Vypadá to, že hromadná doprava má v Plzni opravdu červenou a zajímal by mne názor náměstka pro životního prostředí Náhlíka, co tomuhle říká. Za tohle by někdo potřeboval přes čumák.

Pokud jde o zpoplatnělé zony, tak je to samozřejmě další kšeft pro městskou policii. Tu bohužel nevídám tam, kde bych jí rád viděl, tj. u přechodů, tam kde se porušují předpisy, kde někdo dělá nepořádek, ale permanentně je vidím u vypisování bločků při obouvání aut. Nebo tohle je jejich jediná povinná činnost? Už chybí jen zruriš odstavné parkoviště u Kauflandu a nám. Em.Škody a začne být v Plzni slušný chaos. Nakonec se podaří naplnit to parkovací obludárium u Rychtařky.

+6/−1
31.10.2015 11:26

M33i55r46o18s59l19a53v 97S26u41c49h78y 5950409310230

Bydlím co by kamenem dohodil za Plzní. Ve špičce mám až 5 spojů do Plzně, mimo špičku třeba také 1 za 2 hodiny. Proto jezdím autem. (Jeden příklad z praxe: Moje žena potřebovala něco zařídit v Plzni, její sousedka v Praze. Žena použila prostředky hromadné dopravy, její kamarádka auto. Vyrazily současně. Kamarádka na ní po návratu čekala asi 40 minut! - To jen pro dokreslení, proč lidé jezdí autem.)

Když přijedu do Plzně, zpravidla nevím, kolik času tam strávím. Proto se snažím zaparkovat bezplatně. Nečiní mi potíže pár set metrů dojít. Je to ale stále obtížnější. Zaparkovat poblíž nádraží či autobusáku je během dne téměř nemožné (mnoho lidí přijede z okolí autem a pokračuje vlakem či busem). Zaparkovat mimo placené zóny je často naprosto nemožné. Dokonce i v samotném centru to není snadné.

Myslí si snad radnice, že všichni nechají auta na kraji města a pojedou MHD? Utopie. Spíš by se naši radní měli podívat třeba do Německa - jaká tam je hustota a kapacita parkovacích domů v centrech měst. Vše se tam řeší cenovou politikou, čím luxusnější parkování (tj. bíže středu), tím dražší. Mimo centrum se pak parkuje zadarmo (a ve velkých městech je případně omezeno státním pro rezidenty).

Problém Plzně je ale vemli prostý - kapacita parkovišť prostě nestačí. Míst na vybudování parkovacích domů by se přitom našlo dost. Pokud bude cenová politika jako Na Rychtářce, pak město může zažít úlevu. Teprve pak může řešit případné rozšiřování placených zón.

+3/−2
31.10.2015 10:25

P54e40t51r 31H17r88a55b11á69k 6950467852330

Stačilo by udělat na krajích města odstavné parkoviště, které by sice bylo placené, ale za parkovací lístek (ve dvojím provedení) by bylo možné využít bezplatně MHD. Ihned by se tohle lidem vyplatilo. Takové parkoviště by mohlo být u Makra, Globusu, Olympie, NC Plzeň, apod. Ovšem v Plzni se na životní prostředí a MHD s....

+3/−1
31.10.2015 11:30

M53i54r14o30s17l66a86v 50S64u58c92h44y 5700309180730

To je řešení, které může dobře fungovat v městech jako Praha. Zaparkovat u metra a rychle do centra. Pro mě to není zajímavé. Než dojedu na kraj Plzně, ani se mi neohřeje motor. Pak potřebuji asi 20-30 minut na cestu MHD do centra. Za těch 30 minut stačím z domova dojet do centra a zpět (vozím 3 děti do školy, na kroužky a pod., časově i finančně auto pořád vede).

0/−1
31.10.2015 14:25

P79e92t92r 85H88r29a72b33á23k 6300437982450

Z Makra jste v centru za 15 minut, z Globusu za 20 minut....apod...autem to máte samozřejmě za polovic, leč jde o to, že by se ve spojitosti s tímto musela také MHD preferovat v provozu, tak jako v Praze, jak jste zmínil. Až nebude v centru kde zaparkovat, tak budete děti vyhazovat za jízdy, nebo jak si to představujete? Absurdnost používám proto, že pro mne je absurdní neustálý lidský spěch. To že lidi ztrácí hodiny času po krámech a pak jim jde o minuty, ne-li sekundy při rozvozu děti do školy, to je ukázka absurdity. Pokud má být město funkční a dýchatelnější, je nutné automobilovou dopravu v centru omezit. Dneska by každý nejradši dojel až místo, kam jede a skoro neušel ani krok. Pohodlnost lidí nezná mezí. JInak já osobně proti automobilové dopravě nic nemám. Ta by prioritně měla být plynulá a bezpečná.

0/0
31.10.2015 21:41

L47u62c72i67e 74Š72í86f44o57v88á 1734442726891

Nebylo by snažší zpoplatnit rovnou všechny ulice v Plzni? ;-O

+2/0
31.10.2015 9:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.