Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tuny trhaviny rozporcovaly skálu, která překáží stavbě tunelu

Série výbuchů se před několika dny ozvala pod vrchem Chlum u Plzně. Stavbaři, kteří tu razí železniční tunel, totiž museli s pomocí pyrotechniků odstřelit skálu u budoucího plzeňského tunelového portálu. Použili na to více než dvě tuny trhavin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T82o15m51a98s 47M67a60t81e53r92a 4576441773643

To zas bude tunel ...

+1/−3
27.10.2015 10:31

J57i32n14d75ř55i46c51h 90Š86t90u42m79p86f 8828106423

Prosím další 2 tuny trhaviny přistavit a použit v Dopravním podniku hl. m. Praha.

Je tam prý potřeba zlikvidovat tunel na tisk lístků MHD.

0/0
27.10.2015 10:09
Foto

B73r69o76n82i96s18l13a95v 67G55a74b77r61y90š 2892879981

Pěkný odpal. :-)

Jsem přesvědčen, že ten tunel zase zkrátí jízdní dobu. Nebude to sice tak moc, ale když se na to člověk podívá s odstupem několika let, tak je to jiná suma. Zkouma jsem třeba trasu mezi Opavou a Ostravou a postupem doby se jízdní doba zkrátila na méně než polovinu.

+6/0
27.10.2015 9:04

V68l62a17d65i85m42í64r 43C91i27h60l65a 8671808777813

Pche, je to pár minut za miliardy a navíc se zhorší dopravní obslužnost obcí Chrást a Dýšina. Vlak tudy už jezdit nebude. :-/

0/−6
27.10.2015 10:34

M20i28r87o66s93l66a49v 29G17r18o98s70s73m39a95n10n 8542799274

Na 23 km (Plzeň - Rokycany) se zkrátí jízdní doba o 9 minut. Kdyby stejnou efektivitou byl modernizován první železniční koridor, dnes jezdíme z Prahy do Brna na 1:40, nikoli za 2:40. Zrychlení železniční dopravy nejde samo. Je třeba zkracovat čas každou stavbou na každém kilometru trati. Potřebný efekt se dostaví až synergií všech staveb. Výsledkem je atraktivní dopravní cesta, která přitáhne cestující.

+6/0
27.10.2015 11:55

L29u92k76á86š 37O22m49á15č89k52a 5401984731956

To to video nešlo už více natáhnout? ;-D 28 sekund čekání na začátku, kde nic není.

0/−1
27.10.2015 8:57

M95i50l71o12š 31K15o12l22m86a58n 6776423927682

Podobný odstřel jsem viděl před lety v jedné středočeské obci.  Tamní JZD zakoupilo montovanou halu, včetně betonových patek 1x1x1 m, které se zapouštěly do země. Protože na několika místech byla žulová skála, tak skálu odstřelovali, aby tam mohli umístit ty betonové, kvádry. Tady to vypadá podobně, odstřelí skálu a díru v zemi zalijí betonem, nebo jen možná zavezou zeminou s kamenivem a zhutní;-D

0/0
27.10.2015 8:49

J62o31s60e21f 87N63o57v88á43k 7417597542538

Tak to zkrátí čas vlaku Plzeň - Praha o deset minut. Podle mně vyhozené peníze. Asi se zase musely prostavět EU fondy.

+1/−16
27.10.2015 8:45

M60i58l76a76n 18Č34e74r77n87ý 5333969329732

Podle vás, který nevidí dál, než na špičku vlastního nosu, jsou to jistě vyhozené peníze...

Ale těch 10 ušetřených minut je třeba vynásobit počtem vlaků, které tratí projíždějí, což je přes den 4 za hodinu, v noci cca 2 (oběma směry), nákladní vlaky nepočítaje. Myslím si, že za rok to bude pěkná suma. Nikde jsem na netu bohužel nenašel, kolik onou tratí projede vlaků za rok, ani kolik dráhy stojí ušetřených 10 minut, ale určitě už někdo spočítal návratnost celé stavby.

A to se ještě původně mluvilo o 25 km dlouhém tunelu Beroun - Smíchov, ale z ekonomických důvodů se nakonec od projektu upustilo.

+3/0
27.10.2015 9:42

M25i17r15o27s19l94a29v 79Z52i68k90m28u21n20d 7479173164403

Takové stavby nemají ekonomickou návratnost ... investorem je "stát" (provozovatel dráhy SŽDC s.o.), který nemá ze zkrácení cestovní doby ani korunu ... paradoxně, zkrácením kilometrické vzdálenosti přichází SŽDC s.o. o poplatek za použití ŽDC ... jako cestující, který pojede o 10 minut míň z toho žádný ekonomický efekt nemám - přibudou vám z toho titulu peníze na účtu ... úspora 10 minut u vlaku vezoucího uhlí to teplárny taky teplárně nic nepřináší ... výpočty návratnosti jsou hypotetické ... ale ty ušetřené peníze se investorovi nevrátí ani virtuálně ...

0/−5
27.10.2015 10:03
Foto

I51v76a60n 50K62o20p80t69a 5177272901737

No neznamená to také náhodou že když stávající vlaky projedou rychleji tak v případě potřebu může tu trať použít i vlak(y) navíc a tedy přínos pro SŽDC, dopravce, zasilatele atd a ve výsledku i vyšší daňový příjem státu?

Do Vaší kapsy to pochopitelně okamžitě žadnou kačku nepřinese, ale lepší infrastruktura Vám přinese nějakou tu kačku navíc v důchodu.

0/0
27.10.2015 13:05

M96a62r87t23i48n 50H82o25c31e64k 5349725184897

na to, že tam byly dvě tuny trhaviny, tak jsem čekal větší výbuch a větší hřib po výbuchu a skálu rozmetanou po okolí ;-D slabota :-)

+4/−8
27.10.2015 8:08

F84r57a95n24t36i70s81e91k 55M55r23z73e53n93a 3465495878119

To delali petardama z trznice :-)

+1/−1
27.10.2015 8:50

F88r78a70n38t40i97s71e96k 33M89r18z86e51n86a 3425725358329

Koukam, pane Hocek, po ranu samej suchar v diskusi. Asi se lidem dela z prace nevolno po ranu :-)

0/0
27.10.2015 9:01

M72i91l90a30n 91Č15e17r41n98ý 5733969879782

Vy jste taky pěknej hřib.:-P

0/0
27.10.2015 8:54

O81n76d32r83e39j 28K55o27d97a51d 8391463901827

"Taaakovej hřib!" ;-D;-D;-D

0/0
27.10.2015 8:54

V67á14c35l41a79v 68S23v75o94b20o68d86a 5656318979

Asi si to pletete s výbuchem atomovky?

+1/0
27.10.2015 10:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.