Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejrozšířenější tramvaji na světě vtiskl novou tvář plzeňský designér

Tramvajím, které jezdí ve velkých českých městech i některým soupravám metra, vtiskl podobu plzeňský designér František Pelikán. „Práce v počítači je zajímavá, ale pro mě je nejlepší trojrozměrný model, na kterém si můžete na každý přechod ploch, hran i rádius sáhnout,“ řekl v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57a14v68e65l 87Š44i58m62e25k 4338359675641

Dobrý den, to se mi líbí. Jak je velký ten svět, uvedený v nadpisu článku? Ahoj PŠ

[>-] EU

0/0
11.10.2015 21:40

R37o90m92a44n 68P78o77l77á42č14e30k 5826969915

V roce 1988 se zapsala do Guinnessovy knihy rekordů jako tramvaj s nejvíce vyrobenými kusy a to se jich ještě pár stovek stihlo vyrobit v roce 89-96...

0/0
12.10.2015 1:10

P56a59v79e58l 28Š52i27m85e23k 4168309295861

OK, jde ale o jazyk český, v tomto případě by mělo být "Nejpočetnějším modelem trmvaje.....". Ale ten "svět", kde jezdí drtivá většina těchto tramvají je bývalý Sovětský svaz a Československo a ještě pár dalších států. Tolik na vysvětlenou k mé výhradě o "Nejrozšířenější.....". Zdravím pěkně PŠ [>-] EU

0/0
12.10.2015 10:57

M82i77c70h20a76l 83M98a76l94á33t 6396362180780

Proč se v článku píše "plzeňský designer" ?

Proč ne plze"nský projektant" ?

Proč se redaktoři bojí psát česky? Nebo neumějí překládat?

0/0
11.10.2015 14:05

G36a47b15r36i80e78l 74H80o81r32t28e87n 9581159363924

Designer nerovná se projektant.

+1/0
11.10.2015 16:49

M91a35r70t26i31n 17K12u46ř32í74t61k90a 6317266188735

Přesně tak. Výstižnější je slovo architekt.

0/0
11.10.2015 18:07

J59i29r44i 32R34u28s55n34o88k 4885972737363

Prace u pocitac muze byt zajimava, ale ono by to chtelo udelat model a posadit tam cloveka z ulice. To by pak byli prekvapeni, jak daleko mimo realitu se pohybuji. Vitezsyvi designu nad ergonomii...

+2/0
11.10.2015 13:39

S66t84á58ň25a 35K64o66m65o41r20o26u96s33o43v56á 3105283897119

Zlatá slova! S každou další novou tramvají či trolejbusem si říkám, že tvůrci snad nikdy neviděli, jaké rozměry člověk má.

0/0
11.10.2015 16:15

R11o78m83a55n 16P58o68l11á52č69e95k 5276239485

Mě to tak hrozné nepřijde. Spíš by si dopravci měli uvědomit, že doba Karos a T3 je pryč...

0/0
12.10.2015 1:04

S58t48á47ň34a 46K67o92m47o93r62o78u89s24o11v57á 3105543417969

Ono to je velmi různé - jezdí tu parádní a pohodlné vozy i úplné hrůzy. Někdy mi to připadá, že to, co se neosvědčilo dali k nám.

0/0
12.10.2015 9:16

K54a45r22e64l 16D73v69o28ř16á96k 3637887497

Tramvaj Porsche je něco jako u aut Škoda Roomster.:-)

+5/0
11.10.2015 12:49

M30i79c20h94a97l 61M80a65l63á42t 6856452600530

Roomster je jak prostorově, tak technicky velmi nepovedené strašidlo.

Stejně jako tramvaj Porsche a všechny nové tramvaje ze škodovky.

0/0
11.10.2015 14:10

L78u78b85o50š 22B95ř71e80z51i13n12a 2342683400931

Vidím, že ve fotogalerii jsou všechny tramvaje jen pro Plzeň.

+1/−2
11.10.2015 11:35

M32i29l86a64n 24V11á74c80h77a 4885594431447

To, že se ne úplně nejmladší designér naučil velmi dobře používat ke své práci PC, včetně trojrozměrného zobrazení, je velice pozitivní až záslužné. R^ Není málo vysokoškolsky vzdělaných, kteří pro svoji práci dodnes používají psací stroj. ;-)

0/0
11.10.2015 11:19

R72a79d57o32s29l37a18v 74K36l28a76u47d36a 5344178394532

Je mu šedesát sedm. V jeho branži se počítače používají u nás nějakých 25 let. Takže to zas tak pozitivní a záslužné není.

+3/0
11.10.2015 11:22

K93a58r55e95l 33D48v62o26ř72á87k 3637777217

Pokud chce jenom psát a nepotřebuje kopie či editovat, tak na psacím stroji nevidím nic špatného.:-)

0/0
11.10.2015 12:51

M68i43c16h22a47l 16M39a32l75á46t 6206652240530

Není důležitá cesta, ale výsledek.

Spousta projektantů udělala pomocí "psacích strojů" nejlepší tramvaje "T" které dodnes nejsou překonány ani díky práci s počítači.

+2/0
11.10.2015 14:07

J59i46ř46í 62E47u56l69e59r 5168489856276

Su z Brna, kde jezdí řada typů tramvají. V podstatě proti nim nic nemám až na fatálně nedořešené větrání. Dřív ve starých typech neřkuli dřevácích když bylo horko, stáhli jsme okna dolů a bylo dobře. Kromě toho se za jízdy daly dveře otvírat nebo vůbec nebyly. Jó, to byly doby...Teď se ve vedrech (těch jsme si letos užili nadmíru) jen funíme a potíme se. Příčina je v mrňavých vyklápěcích okénkách, které navíc nejsou nad každým oknem a absenci nebo nedostatečné velikosti střešního otvoru, který navíc bývá často zavřen. Vypadá to, že vozy byly koncipovány pro provoz u polárního kruhu a ne v zeměpisných šířkách oblastí, které oteplování začíná dost sužovat. 314

+17/−1
11.10.2015 10:05

V82á34c82l66a21v 44S85v72o50b65o78d91a 5276948919

No jo,měla by tam být standadně klimatizace.

+3/0
11.10.2015 10:29

M47a63r36e78k 59F23l82e48k71a23č 1517262240731

No...četl jsem o tom článek, už nevím kde to bylo. Nicméně v těch travajích je talkové větráná, něco jako násilná výměna vzduchu. (dříve to bylo v napsáno i ve vlacích - neotvírejte okna, tlakové větrání by bylo neučinné) A toto větrání funguje právě v případě, že v tramvaji nejsou otevřené okna. Proto jsou tak malé. Možná kdyby se jednou z kusilo, ty okna nechat nechat zavřené, pusit větrání na plno a v tramvaji se projet, třeba by to fungovalo. Nevím kde je pravda..pouze konstatuju co sem četl. Nicméně v dnešní době je absence klimatizace ostuda

+1/0
11.10.2015 10:57

R22a72d56o16s97l29a22v 49K51l62a52u54d78a 5674868954802

To "tlakové větrání" nikdy nefungovalo. Ani ve vlaku.

+7/0
11.10.2015 11:23

M83a54r38e74k 66F68l83e59k47a33č 1207102280481

to nepopírám

0/0
11.10.2015 11:25

R31a44d55o35s90l65a28v 70K88l92a27u51d86a 5364958694372

Nefungovalo při zavřených oknech. Proto lidé okna otvírali.

0/0
11.10.2015 11:27

B89o27ř35i67v85o73j 50R42o71b21l36í49k 5723571430949

nucené větrání docela dobře funguje v pražském metru.

0/0
11.10.2015 12:08
Foto

P93e71t82e30r 81S51t78u56d76e70n94í43k 4445316229806

To nucene vetrani som si uzil v lete. Hulaka to jak turbina v elektrarne a vy necitite ani zavan vzduchu v tramvaji kde je treba 45 C. Okna su okna .. v starych tramvajich bolo tiez horko, ale ked sa rozjela vzduch vas ochladit a tak bola cesta 100x prijemnejsia.

+3/0
11.10.2015 12:48

L93a84d55i23s92l25a22v 24H95r79ů96z62a 8871906880756

Jaká je výhoda možnosti otevírat dveře za jízdy? A mínus jsem vám dal za tu hloupost s oteplováním.

0/−3
11.10.2015 12:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.