Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Učitelé už nesmí být postihováni za exkurze, řekla ministryně

Ministryně školství Kateřina Valachová chce změnit současnou praxi, kdy učitelé musejí například suplováním nahrazovat čas strávený se žáky na exkurzích či povinných výletech. Oznámila to tento týden při své návštěvě v Plzeňském kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B20l20a46n25k31a 60P78o87d32h40o64r91n86á 5756818512781

Doufám, že tento nesmysl z našich škol konečně zmizí. Zrovna zítra jedu s dětmi na závody a hned dneska jsem suplovala hodinu zdarma, jelikož nebudu mít odučeno! To je jako by poslanci byli placeni pouze za čas strávený ve sněmovně nebo lékaři pouze za to, že jsou v ordinaci. Pokud by jeli za pacientem domů, museli by si to nadpracovat v ordinaci.

+2/0
8.10.2015 20:10

I48n28k73a 91H34o90l90í70k53o68v26á 5670440804877

R^R^R^

0/0
10.10.2015 17:40

Z21d23e88n60ě59k 53N57u10t70z 3314838486246

A dohledat všechny tyto zdarma odučené hodiny a zpětně proplatit. A řešit další otrokářské metody, jako volno na oběd, nebo nesmyslné dozory. Učitel je učitel, vysokoškolsky vzdělaný, tak ho nechte za ty směšný peníze učit a ne pořád vymýšlet hory papírů, projekty, dozorování a další ptákoviny. 8-o8-o8-o

+8/0
4.10.2015 8:20

F73r70a19n41t33i66š38e36k 62E69l84i29á55š 6547773915626

První krok by mělo být vyhození ředitele.

0/0
4.10.2015 10:38

R29u87d58o76l79f 73K86r31u90t34s89k27ý 1132704492514

Eliáši, je vidět, že o problému víte rovno.

0/0
8.10.2015 15:08

J75i96ř82í 59F83o43g76e52l 2600571536132

Stačí omezit ředitelská volna na příhodné dny a času na výuku bude dost.

+1/−1
4.10.2015 7:37

P40a14v98l79a 18Č17i11h95á88k47o93v96á 1311205418415

no spíš je problém s těmi exkurzemi, projekty a dalšími věcmi, které žáci musí absolvovat (dopravka, plavecký výcvik, lyžák, ekocentra aj.) ...je toho v roce poměrně dost a čas na samotnou výuku se snižuje  ......a ředitelské volno to je letos otázka snad jen 16. listopadu a to chápu, protože žáci ubytovaní na internátu, by s tím měli problém ...jinak učitelé, pokud vím, většinou volno nemají

+1/0
4.10.2015 9:47

J47i19ř59í 98L45i76n78h57a93r42t 3785844201166

Desetiměsíční zaměstnání - držet jen h..., abych neurazil cenzora.. Odpovědnost i za žáky mimo školu.. Neustálé učení komunistických nesmyslů, memorování, poslušnosti.. Komunističtí školní inspektoři.. Držet h... Napracované exkurze..

Kdo (zase abych neurazil) tohle vymyslel?

Po roce 1989 měl být vyhlášen zákaz výkonu povolání učitele, pro víme koho..

Od MŠ po VŠ.. Nebylo by to snadné, ale dnes už bychom byli jinde a učitel by nebyl největší póvl mezi vysokoškoláky..

0/−2
4.10.2015 0:24

P25e31t30r 83N89a86a35r 1208193944687

No a co? V jiných zeměstnáních může zaměstnavatel svému zaměstnanci nařídit až 150 hodin přesčasu ročně. V zařazení u THP pracovníků dokonce zadarmo. A tady se řeší "chudáci" učitelé, po kterých chtějí, aby napracovali 2 hodiny. Že jsou ale každé odpoledne doma, víkendy, svátky, že mají prázdniny, ve kterých jinak jsou normálně placeni, jako kdyby pracovali (alespoň u těch učitelů, které znám osobně), to jim už nevadí...

0/−12
3.10.2015 23:42

P52e62t38r12a 85N37o73v12á44k15o51v97á 7538666634358

Každé odpoledne doma jsou možná prvostupňaři. A pokud to chcete jít dělat místo nich, máte možnost. Nikdo vám nebrání si těch 5 let vystudovat a jít do toho. Na 2. stupni a na střední už je normální odpolední vyučování, na střední jsme měli i nulté hodiny. Plus písemky se samy nepřečtou a neopraví, domácí úkoly taktéž.

+3/−3
4.10.2015 9:37

M51a84r75t38i25n 85Z82l32a71t76u47š29k54a 8167364980631

Možná tomu nebudete věřit, ale prvostupňaři jsou ve škole mnohem déle než druhostupňaři. Ano, zní to jako paradox, ale je to tak. Učivo je na prvním stupni (pro učitele) mnohem jednodušší. Ale zas musíte každej sešit kontrolovat každej den (to už na druhém stupni dělá málokdo), neustále něco malovat, stříhat, laminovat,.... Na samotné učení se moc připravovat nemusíte, ale to všechno okolo.....

Když jsem učil na druhém stupni, chodil jsem domů mnohem dříve.

0/0
4.10.2015 16:48

P39a91v24l49a 54Č18i14h14á82k74o10v72á 1331755268365

a to jste ještě zapomněl dodat papírování, vybírání peněz a všelijaké projekty aj.

0/0
4.10.2015 17:15

I60n83k35a 43H66o52l66í78k15o40v19á 5880530564387

Ani na 1. st. není učitel doma hned po obědě - školení, kroužky, na které chodí děti zadarmo, papírování včetně opravování a příprav atd. atd.

0/0
10.10.2015 17:43

P77a52v43l24a 74Č48i84h96á75k70o33v42á 1201815598485

ono už asi zapomínáte, že učitelé to mají poněkud jiné..většinou mají přímou ped.prax, což je samotné vyučování..tj.22 hod týdně (nebo podle úvazku) + nepřímou ped. praxi, do které se počítají dozory, příprava na hodiny, opravování písemek, papírování, kontakt s rodiči aj....tu nepřímou, ale většinou nemusí vykonávat na pracovišti, takže Vám to sice přijde, že jsou každé odpoledne doma, ale ty písemky po večerech opravit musí ....svátky, pokud vím, se na rozdíl od jiných profesí neproplácí, v době malých prázdnin vybírají studijní volno a mívají třeba nějaká školení ve škole atd.  

     v době velkých prázdnin jsou sice doma, ale stejně připravují věci na další školní rok a dostudovávají to, co nestihli ....no a placeni jsou podle mě proto, aby si mohli vyčerpat dovolenou, kterou ve školním roce jinak vybrat nemůžou... v ostatních profesích si myslí, jaká je to výhoda, ale já to tak úplně nevidím, normálně  vzaměstnání si řeknu, že si vezmu v pátek, nebo třeba v pondělí dovolenou a mám ji, ale jako učitel je potřeba vše plánovat do doby, kdy jsou prázdniny....a hlavně bylo by nefér je poslat na 2 měsíce na dlažbu

+5/−1
4.10.2015 9:58

M10a30r92t93i31n 11Z65l96a86t34u44š44k23a 8987244600351

Bože, napřed si o tom něco zjistěte.

1) Učitel, který exkurze, školy v přírodě,... naddělává, to taky dělá zadarmo, protože někdo má pocit, že ty děti se tam asi odvedou samy, učitel je nemusí hlídat a nemá za ně odpovědnost.

2) Home Office má dneska každej druhej. Učitelé jsou někteří nejméně do 16 hodin ve škole, většina jde dřív, ale bere si práci domů. Nebo snad máte pocit, že se ty sešity opraví samy? O přípravách (patří sem i výroba a laminování různých pomůcek, většinou ještě za svoje peníze) nemluvě.

3) Prázdniny mají děti, učitelé si berou dovolenou. Vás o dovolené normálně neplatí? Víkendy a svátky Vy nemáte?

Asi takto: Jako student jsem dělal na brigádě v hypermarketu. Když teď vezmu svůj plat a vydělím ho počtem hodin, které odpracuji, mám mnohem menší hodinový plat, než jsem měl mzdu při doplňování do regálu.

+2/−1
4.10.2015 16:42

L46e32n29k88a 61Č51e86r74n86o59h71l42á20v56k96o54v90á 8186681607621

zase jeden chytrej...a že jak přijdou domů zase dělají něco do školy,školky to už nikdo nevidí,víkendy nevyjímaje

+1/0
4.10.2015 20:19

I16n76k85a 46H36o49l14í50k82o75v55á 5720160724597

Nevidíte si ani na špičku nosu, natož do práce učitelů. Tak víte co? Držte H... a krok!

0/0
10.10.2015 17:42

L39e59o48p78o16l28d 44P50r92o63k76e77š 8479884327

Pro p. Kristofovou. Vy neumíte psát?

0/0
3.10.2015 20:51

L90e55o10p72o39l54d 42P52r34o11k81e34š 8139824267

S učitelama je fakt sranda. Supl , ředitel, na oběd půl hodiny , nezaplacená hodina , Vaše starosti , to je fakt pr.... A co problém s papučema?To se tady nebude rozebírat?

+2/−10
3.10.2015 20:26

P69a13v82l46a 25Č41i68h88á54k43o70v35á 1921815598705

koukam, ze nemate, co jineho na praci, tak spamujete diskuze

+2/0
3.10.2015 20:33

L65e60o60p84o98l71d 42P43r15o95k16e24š 8769334937

Já nemám. A vy už máte domácí úkoly opravené?

0/−8
3.10.2015 20:35

P41a67v76l93a 72Č93i10h73á89k32o65v55á 1391675288495

proc bych mela opravovat domaci ukoly ???

0/0
3.10.2015 20:40

L69e73o39p25o72l52d 97P26r96o70k49e41š 8289344537

Protože učitelé jsou přetíženi. Nebo ne?A dalších 5 chyb

0/−1
3.10.2015 20:48

P22a30v48l39a 67Č26i87h86á76k65o86v69á 1611425268135

ja porad nechapu, proc bych mela opravovat domaci ukoly, kdyz nejsem ucitelka

  ale vy to tak dobre znate, mohl byste ucitele delat hned ne ?

0/0
3.10.2015 20:52

L74e85o56p45o49l46d 17P31r88o69k59e95š 8119544687

Vám jistě. Ato jsem jen plebs.

0/−3
3.10.2015 20:59

P54a64v77l53a 34Č89i38h60á33k81o86v62á 1591855818455

Tak od kazdeho cloveka se clovek muze neco naucit.

0/0
3.10.2015 21:03

L82e79o66p74o54l71d 88P13r74o23k26e50š 8979654907

Třeba od Hitlera německy.

0/−3
3.10.2015 21:07

P84a31v95l41a 15Č82i88h91á22k45o35v33á 1631625828565

Tak určitě. Hezký večer.

0/0
3.10.2015 21:24

L45e17o33p75o25l43d 79P24r82o75k73e77š 8209734877

A jinak tam máte 3 chyby. Na učitelku nic moc.

0/−3
3.10.2015 20:38

P61e66t90r 11Š41k63o53r75í61k 4933870545388

Kdyz si ted predstavim ze na zakladce nebo na stredni ucitele nejen ze chodili zadarmo na exkurze ale ze si to museli nadpracovat tak se opravdu lituju i obdivuju

+2/0
3.10.2015 20:12

F28r48a34n50t91i66š80e43k 73E89l74i50á50š 6807573385186

Je to problém ujčitelů. Mají si stěžovat na odborech, pracáku, u soudu. Jestli nechají, aby jejich ředitel porušoval zákoník práce, způsobují si problémy sami.

+3/−3
3.10.2015 20:11

P21a80v48l57a 73Č66i71h61á51k91o90v40á 1711815378885

myslim, ze se to neda takhle jednoznacne oznacit jako problem ucitelu...to co popisujete je myslim, obecny problem ve vetsine profesi....tedy pokud clovek nedela ve skodovce a nema za sebou silne odbory.....ono treba zrovna ucitele nejsou moc v pozici, aby si v praci mohli vyskakovat

+1/0
3.10.2015 20:39
Foto

Z51d94e44n50k33a 85J53a91v53ů87r75k25o59v89á 6810957475529

a záleží i na řediteli školy...manžel byl na exkurzi venku se svou třídou(za děti zodpovídá) - povinnou exkurzi - a druhý den hned supl povinně a zadarmo.že byl na té exkurzi,fakt na hlavu postavený

+11/0
3.10.2015 19:17

P81a16v16e79l 54K81u61c87h50t73a 4886131127174

Jsou "jevy", které by mě ani ve snu nenapadly. Ale chodil jsem do školy před 50 léty. Za kterého ministra se to "zrodilo"?

+1/0
3.10.2015 19:53

M46a61r98k85é22t86a 84V35í37t55o13v85á 4898560115606

Nezrodilo, to jen někteří ředitelé si účelově vykládají právní předpisy a učitelé v postavení ovce se slepě podřizují.

+1/−2
3.10.2015 20:02

P19a94v91l28a 98Č31i81h71á50k62o87v45á 1441785138505

ono, kdyz clovek vidi, jak nekteri ti reditele shani jako pitomci kazdy projekt a kazdou korunu, aby skola mela alespon neco navic k tomu,co ministerstvo posila, tak se tomu uplne nedivim

+1/0
3.10.2015 20:41

M84a68r77k96é90t95a 82V59í67t56o77v60á 4758680905156

Já se ředitelům také nedivím, ti se chovají z pohledu financování chodu školy ekonomicky, já se divím těm učitelům. Nebo ještě jinak-nelíbí se mi, že moje děti učí lidé, kteří si neumí obhájit ani svá vlastní práva. To mi pak nezbývá než doufat, že z takového člověka si moje dítě vzor neudělá. A aby nedošlo k omylu: oba moji prarodiče ze strany otce i otec byli učitelé, myslím dokonce, že i dobří učitelé, a já sama jsem poznala několik velmi dobrých učitelů nejen po stránce odborné, ale bohužel i značný počet takových, kterých si pro jejich lidské vlastnosti nikdy nebudu moci vážit. A pokud bych srovnávala s jinými profesemi, pak u učitelů v prvé řadě mám dojem, že si hodně stěžují, ale pro zlepšení své situace sami téměř nic nedělají.

+1/−1
3.10.2015 20:52

P86a89v64l92a 20Č83i17h25á78k37o44v59á 1971485898585

No pokud to vezmeme takhle, pak si nemuzeme vazit vic nez pulky naroda, protoze situace, ze si zamestnanci stezuji a nic moc s tim nedelaji ,neni jenom v ucitelstvi. Coz samozrejme neni omluva. Ale znamy rikal, ze ma rad uceni, ale nema rad skolu, jako instituci, protoze pomalu vic papiruje, nez uci. A kolikrat to ma opravdu tezke ...na jedne strane vedeni, na druhe rodice.

+3/0
3.10.2015 20:59

M51a61r10k30é77t13a 68V22í22t42o60v52á 4528310945806

To sice není, ale takový skladník, případně prodavačka, nebo i lékař (ač konkrétně ti se umí lépe než jiní za svá práva postavit) nemá na rozvoj osobnosti našich dětí takový vliv jako právě učitel. Tudíž myslím, že požadavek na vyšší osobnostní úroveň učitelů je oprávněný, a proto je i tristní, že jej značná část učitelů nesplňuje, což svým jednáním (mimo jiné právě i tím, že se neumí bránit ani při jasném porušování platných právních předpisů na jejich úkor, či spíše se bránit bojí, což já osobně považuji za podstatně horší než neumět) opakovaně ukazují.

0/0
3.10.2015 21:22

P70a82v57l54a 24Č19i40h11á61k61o28v63á 1611335608285

A nemyslíte, že by učitelé podobně jako třeba lékaři, hasiči aj. a v  podstatě každý zaměstnanec měli být těchto starostí ušetřeni tak, aby se mohli opravdu věnovat tomu, co je jejich poslání ?? 

  Ono buď budou dělat to, co mají a nebo řešit právní otázky. Nehledě na to, že také mají rodiny, které musí živit. A nemyslím, že ve školách to funguje jinak než jinde...otevřeš ústa a jdeš.

  Přijde mně to spíš jako selhání systému, než jednotlivých profesí. Ostatně, když si stěžují, stávkují, tak už lidé nemluví o tom, že učitelé mají na děti vliv, jak píšete, ale o tom, jací jsou to vyžírkové aj.

+3/0
3.10.2015 21:34

P66a29v18l23a 67Č70i36h82á30k51o80v76á 1331645728575

Ale určitě máte pravdu v tom, že učitelé oproti lékařům nemají tak zvládnuté vyjednávání o platech aj.

0/−1
3.10.2015 21:38

M41a63r87k25é90t45a 44V41í31t98o68v26á 4848150605886

Jistě, v ideální společnosti by tomu tak bylo. Protože však společnost není ideální a nikdy ani nebude, pak se každý, i učitel, musí naučit hájit svá práva-což by se měli učit už děti na základní škole, ale jak vidno, učitelé je svým příkladem učí pravý opak. Nesouhlasím ani s tím, že jde o selhání systému, jde pouze a jedině o selhání konkrétní profesní skupiny, v tomto případě učitelů (a v rámci skupiny pochopitelně konkrétních jednotlivců). Samozřejmě se nebude líbit, pokud by učitelé třeba stávkovali (stejně tak se nebude líbit, budou-li stávkovat třeba řidiči MHD), ale to už je na nich, jak se svých práv domohou. Mohou třeba hromadně podat výpovědi (nebo žaloby), to by ovšem znamenalo být na takové úrovni, aby byli schopni se spolu dohodnout a dohodu i všichni dodržet. Asi si umíte představit, jak by to v praxi dopadlo:-/.

0/0
3.10.2015 21:47

P80a41v85l33a 23Č81i22h10á55k74o34v71á 1381625778955

Víte, ja mám jenom strach, že kdyby Vás všichni učitelé poslechli, a šli řešit svoje práva, tak opravdu nebude mít, kdo učit. 

 A jinak mluvíte o tom, že by se děti měly naučit hájit svoje práva, ale už nepíšete o povinnostech. To je možná i to, co ti učitelé ví, děti ani rodiče bohužel ne, ti se hájí jen těmi právy.

+3/0
3.10.2015 22:08

M88a70r31k97é45t45a 37V31í83t75o91v68á 4118200965256

Nebojte se, neposlechnou;-)

0/0
3.10.2015 22:13

P89a91v95l90a 77Č48i43h59á50k86o68v25á 1201715138675

Tak upřímně, moc Vás nechápu. Na jednu stranu píšete, jak jsou učitelé potřební, ale na stranu druhou, jsou Vám vcelku ukradení. Hlavně, ať si to řeší sami, že?

 Nevím, mně to přijde jako ostuda státu a nás všech, když dopustíme, aby učitelé seděli v létě za kasou, protože systém umožňuje je vyhodit. Stejně tak, aby lékaři odcházeli do Německa. Zdravotní sestry pracovaly za dvě další, protože na další nejsou peníze aj. Ale přitom tečou miliony a miliardy za Tunel Blanka, mýto na dálniích atd.

0/0
3.10.2015 22:34

M31a71r36k24é82t62a 52V45í13t64o48v47á 4888530975456

No ovšem, že mi jsou "ukradení", stejně jako prodavačky, lékárníci, popeláři, advokáti, lékaři, piloti, horníci a všichni ostatní. Od všech profesí, včetně své vlastní, očekávám, že bude odvádět svoji práci tak, jak má, protože každá z těch profesí je potřebná a důležitá, a také od všech (včetně sebe) očekávám, že nebude ostatní zatěžovat svými problémy a vyřeší si je sama, třeba tím, že si najde odborníka, který mu s tím pomůže. Mám-li zdravotní problém, jdu k lékaři, kape-li mi koutek, volám instalatéra, mám-li právní problém, jdu za advokátem. Má-li problém učitel, anonymně si stěžuje v novinách.....? Ostuda státu? Nikoli, vždy a pouze ostuda toho, kdo si takové zacházení (nejen od zaměstnavatele) nechá líbit.

0/0
3.10.2015 23:15

P76a18v81l46a 66Č85i27h49á36k71o56v57á 1751225208225

Jistě, to mluví za vše. Pěkný den.

0/0
4.10.2015 9:40

I71n34k47a 39H82o82l41í37k48o59v86á 5230100954697

Víte, v naší rodině je několik učitelů. A bohužel, učitel, který se ozve, vystoupí proti něčemu takovému, s něčím nesouhlasí, má svůj názor - je první na tapatě, pokud se propouští. Takže holt i ten dobrý žádaný učitel raději drží hu.u.:-/ Má rodinu a musí ji také uživit.

0/0
10.10.2015 17:49

E95v88a 33S47e11h89n66a10l44o53v85á 2871211156948

Možná mu přidělil suplování, aby mohl "doučit" předepsané učivo ve třídě- kde mu   jeho neúčastí /byl na exkurzi s jinou třídou/ odpadla výuka.

 Nebo je tak dobrý, že probere a procvičí učivo  zadáním : doučit doma.;-)

Př: Na daný jev má  v plánu 4h výuky. On pak shrne do 2h a výsledek?! Malé znalosti  žáků , mezery v učivu...;-)

0/0
3.10.2015 23:06

L69e90o54p36o74l64d 16P68r61o93k76e54š 8969164987

Nikoho to nezajímá , že ?Ten frézák z druhýho pole má o dvě kačky na hodinu víc.

0/−2
3.10.2015 19:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.