Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ze starých vagonů Českých drah jsou komfortní vozy, dojem kazí hrboly

Na trati z Prahy přes Plzeň do Chebu zkoušejí České dráhy modernizovaný prototyp vagonu, který vznikl přestavbou starého vozu. Vagon je nyní klimatizovaný, má čalouněné sedačky, elektrické zásuvky i háky na kola. Vnější plášť vozu ale vypadá, jako by ho někdo zmuchlal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a19r36o90s68l70a25v 83P11i52t15o10ň48á39k 3735354198808

No neviem, ale slovenské rekonštruované vagóny majú povrch rovný, tak keď to ide na SK, musí sa to dať aj v ČR. http://ekonomika.sme.sk/c/7542213/zeleznice-ukazali-svoje-najlepsie-vozne-porovnajte-ich-s-regiojetom.html R^

0/0
20.9.2015 9:37

M19a81r87t73i41n 95P88e59c88i19n85a 4911383

http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/uhlir-jaroslav/vlnity-plech-102609

0/0
18.9.2015 15:22

M21a22r22t65i94n 48P25e23c46i92n62a 4751243

https://www.youtube.com/watch?v=B3tf2O1Hc9w

0/0
18.9.2015 15:26

L11a60d88i91s71l17a65v 20R43u19l10c 6259764402122

Není ale nad to v létě si otevčít v kupé okno!

+3/−1
18.9.2015 13:43

O19l80d15ř96i19c24h 93J86a36n72e77č85e92k 8679726883341

a ještě lepší je, když ve 'slepičáku' někdo o dvě 'čtyřky' před Vámi má okno dokořán, mu to nevadí, páč sedí pod / před ním, zato Vy jste uprostřed vichřice :-P

+7/0
18.9.2015 13:47

B97o27h93u38s69l95a46v 78K35r28á76l13í21k 2501280179236

Proto jsou taky solidní vozy rozděleny na kupé.

+3/−4
18.9.2015 15:15

M13a64t86ě64j 66V98o17n72d61ř29i92č31k72a 4524700298746

Solidní dopravce ale neobsahuje 1 kupé 1 cestujícím ;-)

+3/0
18.9.2015 18:44

M27a58t45ě73j 48V84o68n28d82ř95i26č83k24a 4314590778786

Oprava: neobsazuje

+1/0
18.9.2015 18:44

T63o17m11á68š 41T27a85t64í18č76e52k 5570622740168

Ale to není chyba vagónu, ale inteligence "někoho". Kdo ví, otevře si okno o kus vepředu. :-)

+1/0
18.9.2015 15:52

T82o46m33á68š 71M49a64r79e28k 9460823139904

Je to banální záležitost, detail, ale štítek oznaující existenci zásuvky pod stolem je špatný. V článku se přitom píše o mezinárodních standardech. Štítky na WC jsou už v pořádku. Asi 2 autoři.

+1/−1
18.9.2015 13:17

P88a46v96e43l 52R93i87e62d28l 4154857401599

Hrboly by šlo 'rozbít' vhodnou kamufláží. Napadají mě třeba barevné mnohoúhelníky na Fokkeru D VIII, viz: https://c2.staticflickr.com/4/3126/2300246620_1f35fd2fec.jpg

+2/0
18.9.2015 13:05

B40o17h25u70s30l30a19v 10K77r97á89l16í38k 2981370829326

Opět nepohodlné hadrové sedačky a okna, která nejdou otvírat. Luxus šedesátých let se už asi nikdy nevrátí.

+1/−10
18.9.2015 11:19

V57á24c94l74a70v 79S19v14o68b85o52d64a 5406468389

Pokud má vlak klimatizaci,tak pochopitelně nemůžou být okna otevírací. Co se týče potahů sedaček,tak to je věc názoru. Mně osobně se líbí víc látkové potahy,než koženkové,kde se v létě ve vedru na ně lepil zadek.

+5/0
18.9.2015 15:59

A22n40t34o71n13í74n 62D81o81u88b68e97k 3520459649

priserne!

doufam ze sjou vagony alespon tlakotesne jelikoz bez toho to je uplne vyhazovani penez!

0/−6
18.9.2015 10:41

A88n34t44o81n37í26n 63D43o68u37b15e65k 3610439659

ten interier dlouhodobe u CD je hlavne barevne hnusny, studeny, neutulny. CD znicili i jinak super Railjety. OBB verze je utulna a hezka a CD verze uvnitr hnusna

0/−5
18.9.2015 10:42

J45i46n60d61ř93i97c73h 65Š79k57o93p41e23k 4855111800655

některým lidem se prostě nejde zavděčit

+9/0
18.9.2015 10:53

O68l14d95ř27i29c57h 19J22a57n95e64č44e96k 8189116483251

není. tlakotěsná musí být celá souprava, ne jednotlivý vagon ;-)

u ČD jsou tlakotěsné tipuju toliko railjety a pendolina.

a co je na tom podle Vás tak příšerného?

+7/−1
18.9.2015 11:17

T52o32m 46J90u50r66e25č68k64a 6345422835505

Ještě jsou tlakotěsné Ampz143/146, Bmz241/245 a WRmz815.

+1/0
18.9.2015 13:14

R57a66d55i48m 95D57u46d47a 3258879513490

Tahle rekonstrukce je opravdu hrůza. Starší rekonstrukce, které už několik let jezdí vypadají i po těch letech mnohem líp (až na to že se na ajnclíku nezamkneš), než tyto nové. To zase jsou nějaké čachry machry, mezi ČD a Škodovkou.

0/−2
18.9.2015 9:22

V46í11t 19V30ý81m48o92l92a 8968424784445

Úplně stejně pomuchlané boky mívaly RegioNovy, neboli přestavěné klasické motoráčky řady 810. Jestli to líp nejde, nedokážu posoudit, ale divné to je.

+1/−1
18.9.2015 8:59

R74a28d46o80s58l64a33v 75K37l16a48u96d88a 5574218534112

Jestli to není tím, že je pod obojím podepsaný stejný oddíl ze Šumperku:-P

+2/0
18.9.2015 9:08

R76a37d43i94m 50P14o64l16á47š81e85k 9496903539249

Ty vagóny asi mají rámovou karosérii, to znamená ocelové nosníky, na které je ten plech přivařený.

Odhaduji, že pro rekonstrukci potřebovali ke konstrukci vagónu přístup zvenku přes ty plechy. Takže ty plechy prostě odpajcli, provedli rekonstrukci a  potom tam plechy zase přivařili. A to právě u rovných plechů neudělá ani hodně dobrý svářeč tak, aby pohledově ta rovnost zůstala. Stačí totiž doslova odchylka tvaru pár desetin milimetru a na rovném plechu se okamžitě objeví díra, protože to místo kolem odchylky odráží světlo jiným směrem. Ale asi kromě poznámek v diskuzích atd to jinak nikomu nevadí.

Udělat to rovné by šlo, ale musela by se použít dražší technologie.

+3/0
18.9.2015 10:24

J87i20n73d77ř20i64c88h 60Š64k75o21p40e61k 4215411340365

samozřejmě, že to lépe jde.

Když se připlatí, tak klidně udělají komplet nový boky a budou rovný

0/−2
18.9.2015 10:58

M49i90c30h15a44l 49K33a23p81o74u20n 7813460352467

..."ideálně rovnou plochu"....to je terminus technicus tohle...;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
18.9.2015 8:31

R62a33d19o77s83l43a43v 45K87l75a78u28d39a 5724128934162

Tohle je divný. Ten vagon vypadá jako by byl po celém boku v minulosti rozpárán. Připadá mi to že na celou stranu navařili plech a pak svary přebousili flexou. U oken udělali totéž.

0/−2
18.9.2015 8:27

K98a33r19e52l 70M49á63c37h89a 5780774278492

prej vono to nejde rovně, to jsou řemeslníci

+3/0
18.9.2015 8:34

R47a38d24o66s16l44a78v 15K55l18a97u60d78a 5644948734922

Připomíná mi to firmu, která postavila domek v Rožnově.... Když majitel  reklamoval že je v něm všechno křivě, tak ho poslali do skanzenu. Tam je to prý ještě horší, tak co by chtěl. :-)

+4/0
18.9.2015 8:39

P51a17v66e93l 52D90v79o85ř50á55k 8238585192741

Někde se nasazují modernizované vagony, nebo celé nové pohodlné soupravy. Jinde jsou nasazovány 30 let staré hnusné rakouské vyřazené hajtry s hnusnými koženkovými pidihnusosedadly, s hnusodveřmi, které slabší člověk neotevře, bez jakékoli zvukové izolace. Inu, musí zbýt na Pendolina a skvostné platy neschopných "manažerů",...

+2/−11
18.9.2015 8:19

O52l40d23ř36i48c23h 43J57a15n24e10č98e33k 8409156513391

co je to "30 let stará hnusná rakouská vyřazená hajtra s hnusnými koženkovými pidihnusosedadly a s hnusodveřmi"? 8-o

takové rakouské vozy neznám.

nepletete si to s těmi dederonskými co u ČSD jezdily už v 80. letech?

+5/0
18.9.2015 9:14

M54a15r86t61i26n 29N41o93v47o44t80n65ý 3886646561454

"musí zbýt na Pendolina" - Pendolina jsou už nějakou dobu zaplacena.

+7/0
18.9.2015 9:24

P43e54t29r 64N37o56v59á58k 7930126529921

Klimatizovaný vůz, kde nefunguje klimatizace a nejdou otevřít manuálně okna. Super pokrok, bylo tam k padnutí a cestovat takhle mnoho hodin není nic moc, to můžu potvrdit.

+5/0
18.9.2015 8:17

P52a66v49e79l 97Ř25a68p52e32k 7232366209805

Tak už jsem viděl hodně rekonstrukcí, ale takhle je teda pomačkaná fakt dost, to je asi rekord. A to uspořádání sedaček do čtyřek už považuji za dávno překonané. Uspořádání jako v letadle je nejen příjemnější, ale také se lépe využije prostor vozu.

+4/−2
18.9.2015 8:05

O41l10d78ř62i90c26h 58J52a62n88e84č85e85k 8119966543371

u uspořádání sedaček je podle mě optimální kombinace obojího, řekl bych tak půl na půl nebo mírně ve prospěch "letadla". když spolu jede více lidí anebo člověk sám ve skoro prázdném vlaku, sedne si raději (aspoň já) na čtyřku, v plnějším vlaku pro individuální cestující nebo dvojice je lepší "letadlo".

railjety ČD mají v 1. třídě takřka výlučně "letadlo" a vůbec se mi to nelíbí - snad ani ne tak kvůli minimu stolků, jako spíš proto, že jsou téměř všechna sedadla stejným směrem.

+4/0
18.9.2015 9:19

O66l23d76ř47i50c80h 93J10a66n72e94č13e23k 8309286183831

a jinak máte pravdu, tenhle vagon je pomačkaný opravdu velmi.

+2/0
18.9.2015 9:19

T94o56m80a94s 12A85u92g49u88s76t64y93n 6227246701970

Pan Sůra se léčí po třídenní cestě vlakem? :-P

+4/0
18.9.2015 7:42

R93a55d22i42m 42P90o29l83á62š34e52k 9636493499689

Zase velkoprostorové slepičárny. Kde se za jízdy nedá dělat nic jiného než číst nebo se dívat z okna. A kde každých 5 minut furt vždy někdo projde a ruší a  po zastávce na nějakém rušném nádraží chodí železniční ztracenci hledající svoje sedadlo nonstop ještě další čtvrt hodiny. O  otravných stevardech vnucujících  desetinásobně předražené  pití a hnusné čokoládové tyčinky a průvodčích ptajících se každých 10 minut, jestli něco nepotřebuji ani nemluvě.  Nebo otravných capartech vřískajících na celý vagón.;-(

Zlatá kupé, kde se dalo za jízdy krásně vyspat.

+4/−15
18.9.2015 7:29

M65i76r12e15k 50Z72á41v64o37d83n97ý 7602137390158

To napraví maska na oči a špunty do uší :)

+6/0
18.9.2015 7:32

O53l58d33ř14i29c73h 16J74a50n14e36č95e42k 8779426393101

na dálkových spojích je podle mě optimální kombinace obojího.

jestli mi něco opravdu vadí, tak to jsou spolucestující, kteří jsou slyšet na celý vagon. ať už to jsou caparti nebo hlasitě telefonující "byznysmeni".

s tím ostatním to přeháníte.

+4/0
18.9.2015 9:22

I49v17a 97S27e20d18l30á34č61k90o83v58á

právě že na dálkové spoje dávají tyto vagony, což je strašné, nemá cenu si ani kupovat 1.třídu, protože jde o polovinu téhož vagonu jen je má červené sedačky, ale i tak jde o nekomfort a hluk, navíc když vám do jedničky nalezou strojvedoucí po práci, které průvodčí nevyhodí, protože to jsou kolegové a celou cestu jsou neskutečně hluční, zapínají a vypínají klimu, jednomu je horko, jednomu je zima, hrůza a děs - vlastní zkušenost z rychlíku Plzeň- Cheb a zpět,

+2/0
18.9.2015 9:54

R44a39d25i54m 57P79o93l39á44š29e93k 9596123619119

Ono bohužel do slepičárny se vejde víc lidí než do kupátkového vagónu.

+2/0
18.9.2015 10:35

O23l75d98ř86i93c54h 96J20a94n40e87č43e49k 8139786673821

v 1. třídě snad ani ne a jestli jo, je ten rozdíl minimální.

ovšem dělat velkoprostorový kombinovaný vůz 1. a 2. třídy je hovadina - když už si platím 1. třídu, tak mj. za klid, protože se v ní "rušiví živlové" vyskytují o dost méně než ve 2. takže když už 1. třídu velkoprostor, tak ale přes celý vůz. nebo aspoň od 2. důkladně oddělenou, jako to mají rekonstruované soupravy 943/843.

mimochodem, nemají ti strojvedoucí po práci náhodou režijky platné i do 1. třídy??

+2/0
18.9.2015 11:22

R31a26d15i73m 21P51o84l96á47š98e65k 9306233489259

Kupé 2 třídy je pro 8 lidí ( 4 dvojsedačky, dvě vedle sebe a dvě proti) , kupé 1 třídy je pro 6 lidí ( tři a tři jednosedačky proti sobě.. Aspoň u těch starých vagónů, takže kupátkový vagon první třídy měl kapacitu jen 75 % kupátkového vagónu druhé třídy), nevím, jak teď.

+1/0
18.9.2015 12:15

O58l17d17ř58i61c14h 89J13a47n28e30č23e68k 8469546363641

měl jsem na mysli rozdíl mezi kapacitou velkoprostorového vozu 1. třídy a kupátkového vozu 1. třídy.

bavit se o rozdílu v kapacitě mezi 2. a 1. třídou snad nemá smysl, ne?

0/0
18.9.2015 13:45

M61a21t37ě84j 55V36o12n34d24ř88i56č55k41a 4894810908726

Dle pravidel UIC v jednom kupé 2. i 1. třídy smí byt jen 6 sedaček. U osmimístnych kupé cestující dají často přednost stání na chodbičce před obsazením 7. a 8. místa. Proto mají kupátka menší kapacitu.

0/0
18.9.2015 18:52

I83v42a 95S30e15d78l41á22č66k55o89v37á

ne nemají!! mají režijku stejně jako ostatní na 2.třídu

0/0
18.9.2015 20:15

M25i59r92e72k 10Z68á11v21o39d12n79ý 7142337470248

Celkově jde o poměrně zdařiloiu rekonstrukci. Nicméně 3 body, které se mi nelíbí.

1) Proč vozy nemají opěrátko mezi sedadly?

2) Proč zde nejsou žádné sedačky v leteckém uspořádání?

3) Proč budou vozy nasazovány tam, kde již z větší části jezdí moderní vozy a přitom například vozy mezi Olomoucí a Brnem jsou všechny v naprosto tristním stavu?

+14/0
18.9.2015 7:21

D42a57v16i38d 48Č31e95r61n22o39h43o55r42s95k71ý 1876804216956

1+2 sedacky byly pouze zmodernizovany = precalouneni a vymena operek jakychsi nevim z ceho za drevene ..... zustalo usporadani z Bp :-) s trojkou nevim :-)

+1/−1
18.9.2015 8:03

M97a39t62ě81j 40V30o79n79d42ř80i61č90k95a 4664630978646

Věcnost, stručnost, objektivnost a ještě shoda názorů s mými :-)

Nejlepší příspěvek v diskuzi, naprostý souhlas.

0/0
18.9.2015 18:54

L60i27b51o16r 28V96e80s42e66l22ý 2689256662232

Asi moc tlačili na hadr při leštění.;-D

+9/0
18.9.2015 4:25

P98a92v37e48l 84F79o74r74t 9170673511624

Jeden vagon za 13 mega? Rv

+1/−2
18.9.2015 1:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.