Diskuze
Chyba nás posouvá dál, říká učitelka matematiky o nové metodě výuky
Děkujeme za pochopení.
M97i12l12o25š 98M76a77c98k58ů
Ono je to asi stejné jako psaní, když se paní učitelka zblázní do nového písma, děti se to v pohodě naučí, problém nastane, když se paní učitelka, či dítě přestěhuje a najednou zjistí, že neumí psát klasicky. Jasný, je to problém dítěte, protože se musí rychle naučit psát normálně. To samé se stane, když dítě, které se učí psát normálně se přestěhuje a je zařazen, kde píšou novým písmem. Nějak se mi zdá, že našemu školství chybí to co bývalo - osnovy. K těmto excesům nedocházelo.
P43a87v60e46l 34S98o63b94o43t54k58a
AD COMENIA SCRIPT - a na druhou stranu v našem školství velice bují KORUPCE!
Protože jinak než korupcí si nedovedu vysvětlit fakt, že se děti učí psát písmem které NENÍ K VOLNÉMU UŽITÍ, ale je AUTORSKY CHRÁNĚNÉ A AUTORKA ZA NĚJ VYBÍRÁ LICENČNÍ POPLATKY.
Tím nechci říct že má být vše zadarmo, ale stát musí vybrat takové písmo, ke kterému zakoupí všechna potřebná práva a dá ho volně k využití.
Ty děti budou chudáci, protože se jim může stát že po nich časem nějaká OSA či jiný autorský svaz bude vymáhat poplatky za to jakým písmem píší.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Comenia_Script
"Po třech letech od začátku testů se jako hlavní problém ukazuje cena pomůcek, které jsou vyráběny monopolně jediným nakladatelstvím Svět a jsou bezmála dvakrát dražší než běžné písanky. Autorka Radana Lencová ovšem nehodlá poskytnout licenci jiným nakladatelstvím, která kritizují, že MŠMT takto umožňuje vznik monopolu. Vysoká cena by podle některých ředitelů škol mohla být bariérou pro další šíření písma."
http://www.msmt.cz/file/26312_1_1/
"Autorská práva
Autorská práva k písmu Comenia Script se vztahují na písmo v tištěné či digitální podobě (font).
Radana Lencová je vlastníkem autorských práv ke všem písmům Comenia Script, které navrhla (Comenia Script Universal, Comenia Script A, Comenia Script B, Comenia Script Pro, Comenia Script – kaligrafická forma) a dále ke všem didaktickým materiálům CS, pro které vytvořila didaktickou část, grafickou část a design."
H29a52n10u91š 94H67o62r84á64k
Na prvnim stupni urcite a pravdepodobne na cely ZS, by se ten predmet mel jmenovat spis Pocty, nez Matematika. To zaprvy.
A za druhy - metoda sem metoda tam, dobrej ucitel nadchne a spatnej znechuti. A diky bohu, ty uplne spatny matikari se mi ve vzdelavacim procesu vyhnuli.
P84a12v46e93l 10S76o33b92o39t89k39a
tak ono... skutečná matematika začíná podle mne až limitami, diferenciálním počtem a indukcí (nebo ve třech matematikách v prvním semestru MFF, ale to sem netahejme), takže většinou se s matematikou nesetkáme ani na střední škole.
Ale na základní jsou fakt tuplem jen počty.
P65a21v59e10l 65S93o80b79o57t51k45a
Umím dobře matematiku.
Zúčastňoval jsem se matematických olympiád (i když jsem se v kraji pak už neumisťoval), podobně jako mí spolužáci a nepamatuji že by někdo ze spolužáků měl nějaké výrazné problémy s jednoduchými početními úkony, slovními úlohami nebo geometrií (pravda, je to i tím že inteligencí nestíhající jedinci chodili do zvláštních škol a nezdržovali výuku v běžných třídách).
Na matematice jsem stavěl i na střední průmyslové škole a na vysoké (na strojárně).
JAK JE TO MOŽNÉ??
Jsem totiž generace, které se učila počítat klasicky, nezasáhly nás žádné množiny ani další experimenty a měli jsme učitele, kteří uměli počítat.
Takže možná kdybyste nějdříve naučili počítat učitele matematiky, a pak kdybyste oprášili učebnice počtů z před 50 let také by to zafungovalo.
Pravda, nikdo by si na tom nenamastil kapsu - na školeních, projektech, nekonečném psaní nových učebnic pro předmět který se poslední staletí (pro úroveň ZŠ) nemění, ale za to by to nejspáš zafungovalo.
(pro hnidopichy - texty slovních úloh bych samozřejmě inovoval, ale kostru nechal jak byla).
B98o30h55u77s58l11a32v 13K19r24á24l92í98k
Každý má buňky na něco jiného. Někdo umí jen počítat, někdo i myslet. Pedagog, který se ještě nikdy v životě nezamyslel nad tím, proč některé pedagogické metody jsou více účinné a jiné méně účinné, asi nebude zrovna schopný se poučit ze svých chyb.
Mimochodem, já měl zrovna v matematice na základní i na střední škole štěstí na nadané a dobré učitele, takže matematika u nás byla obecně spíš oblíbený předmět. Ale neviděl jsou do toho, kolik nesamozřejmého úsilí je stálo, aby se dobrými učiteli stali.
M51i66l45o56š 74M70a65c52k24ů
Docela by mně zajímalo, jestli se tito inovativní učitelé zamysleli nad tím, co se stane, když se jejich zázračný žák přestěhuje, byť v rámci města a půjde do jiné školy, kde učí klasicky a nebo naopak, kde učí dle Hejneho. Možná to v Janovicích není problém, ale asi ve vedlejších Klatovech to už problém asi bude. Zřejmě pak tito přestěhovalci budou koukat jako tydýti na to co se učí jak se učí. Zdá se mi to dosti sobecké. Možná, když přijdou do obchodu a budou si mět spočítat na kolik mají něčeho peněz, tak si zaskotačí, vytáhnou kalkulačku a potom je možná někdo nenatáhne. Jeden ublížený profesor a odnesou to děti. Metodu vymyslel na domácí učení ne na masovou výuku, když se nepohodl s paní učitelkou jeho dítka.
B91o18h91u10s36l10a86v 82K36r23á48l13í26k
Schopnost samostatně myslet se neztratí, ani když člověk přejde na nějaký mechaničtější styl výuky. Ale když přijde do nějaké madrasy, kde všichni jen memorují, tak by mohl mít se svou kritičností a přemýšlivostí problémy.
M31i69l35a80n 25P51o27k60o68r23n37y
Omlouvam se za preklepy: "deti prosly" (dvakrat) a "matematiku"
M44i32l82a80n 79P55o15k62o69r66n11y
Trochu me sokuje, ze pani uciteka automaticky predpoklada, ze deti budou spise pocitat na kalkulacce. Kalkulacka je dobry pomocnik, ale postavit vyuku matematiky na tom, ze deti budou vse pocitat jen na kalkulacce, je hrozny ulet, to je presne to, kam metoda profesor Hejneho vede. Dcera prodelal jiz dva roky a kdybychom ji doma neucili pocitat, tak sice umi mozna resit "zajimave priklady", ale protoze 3+8 neumi spocitat, tak vlastne nic nevyresi. Jen tak mimochodem, ucim matemtiaku na VS a uprimne se desim toho, co bude, az "Hejneho deti" dorazi na VS. Uz ted neni situace dobra (postupne se zhorsuje), ale deti, ktere prosli Hejneho metodou, dle mych srovnani (mam v rodine zkusenosti s vyukou na prvnim stupni) umi spise mene nez deti, ktere prosli metodou klasickou.
J95a13n 31H40a87v79r59d37a
píšete hlouposti. asi jste Hajného metodu absolutně nepochopil a vezmete si do úst jednu větu jedné paní učitelky.
J28a23n 39K53r10u39p71k98a
Ale to, co popisuje pani ucitelka, by melo byt standardni soucasti vyuky matematiky. Vse by se ze zacatku melo pojmout s pomoci nekolika vhodnych motivacnich prikladu, na kterych se ukaze, k cemu ta nova latka bude.
Pokud ale nekdo umi scitat jabka a nechape, ze s hruskama je to uplne stejne, tak to nepomuze nic.
B89o40h40u22s72l52a60v 53K42r68á57l21í83k
Ale s vajíčky to někdy je jinak. Jedno vajíčko se uvaří za pět minut, za jak dlouho se uvaří pět vajíček?
Z60d29e72n32k59a 83J63a47v11ů41r87k18o30v92á
ano,tohle je fajn metoda,naší dceru to baví(5.třída) a manžel tak učí na 2.stupni,ale letos došlo dost k deziluzi ohledně vydávání učebnic a cvičných sešitů...manžel má 7.třídu a bude mít k dispozici jen učebnici,prostě tvůrci ani nakladatesltví nestíhají,přitom je to metoda,která je náročná pro učitele a navíc,pokud má děti bavit,ty cvičné sešity jsou velmi potřeba,z nakladatelství mu drze odpovědli,že přeci i pilotní školy to zvládli bez toho,oni ale nejsou pilotní škola...dost smutný!!!!
M38a79r49e83k 15K22o78l35m70a83n
Docela sranda to číst. To je přeci samozřejmé, že nemohu na ZŠ vybalit na žáky v nové látce jako první definici s důkazem na 5 tabulí. V zahraničí se standardně začíná něčím, co se označuje jako "motivace", aby žák/student věděl, k čemu mu nová látka bude dobrá. Pak zpravidla následuje nějaký slovně-popsaný příklad spíš k zamyšlení (není třeba řešit), aby bylo jasné, o co v nové látce prakticky půjde.
R39a77d79o43s46l89a79v 23K44l60a78u33d36a
No a ten komu matika přesto nepůjde, skončí v tamním kamenolomu
Ozbrojenci vtrhli do domu a svázali podnikatele s rodinou, zřejmě šlo o mstu
Policisté z Česka i Německa pátrají na Domažlicku po ozbrojencích, kteří v noci na dnešek přepadli...
Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela
Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Plzeň - Fiorentina 0:0, domácí hlavně bránili, i tak dál drží šanci na semifinále
Plzeňští fotbalisté uhráli v úvodním čtvrtfinále Konferenční ligy proti italské Fiorentině cennou...
Český patriot zachránil barokní faru v Chudenicích. Chtěl pomoct své vlasti
Zchátralá barokní fara v Chudenicích u Klatov měla štěstí v neštěstí, když na ni narazil český...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Koubek: Jásot po zápase? To kvůli koeficientu. V odvetě chceme hrát stejně
Vteřinu po skončení zápasu mu ruce vylétly nad hlavu, pak si zapumpoval zaťatou pěstí. Až to...
Muž zkolaboval v podchodu zřejmě po fentanylu, je padesátkrát silnější než heroin
Strážníci a záchranáři zachraňovali v pondělí muže, který zkolaboval v podchodu u centrálního...
Známá mu nechtěla dát pervitin na dluh, ubil ji tyčí. Recidivista dostal 22 let
Bartolomej Horváth si už odseděl 14 let za pokus o vraždu starší ženy na Sokolovsku. Nyní mu soud...
Dýchací potíže miminka řešila podle internetu, za jeho smrt dostala šest let
Krajský soud v Plzni poslal na šest let do vězení čtyřiadvacetiletou ženu, která podle verdiktu...
Luki, až se uklidníš, tak se vrať! A z Červa vyrostl válečník
Je to rapl a neskrývá to. Poctivý, nesmlouvavý a někdy až nemilosrdný. Dejte mu úkol, splní ho:...
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...