Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Klatovsku se srazily rychlíky, vážnější zranění má sedm lidí

V Horažďovicích na Klatovsku se srazily dva vlaky. Když z nádraží odjížděl rychlík ve směru na Plzeň, vykolejily jeho poslední dva vagony a souprava se střela s rychlíkem, který přijížděl z opačného směru. Vážnější zranění utrpělo sedm lidí, další desítky jsou zraněny lehce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67a98v14e75l 97O65d77r58a77z88i95l 6734329197650

Musí bejt super pocit jet ve vagonu ve vidličce a koukat na mašinu naproti...

0/0
5.8.2015 10:23
Foto

M52a17r20t37i95n 68T15e51s94á17r49e78k 2819887702498

to jsou komentare to by clovek zvracel... hlavni je ze neprsiel nikdo o zivot...

0/0
5.8.2015 6:03

P31e93t14r 64C95h20a75r26v37á83t 1151756519550

Kdyby měl každý vlak své koleje, k nehodám by nedocházelo..A ted "inženýre" začni

0/−10
4.8.2015 19:53
Foto

P53ř68e42m40y93s98l 21Č62e39j10p 8488617378756

V tomto případě ty své koleje každý vlak má. To vidíte i sám, ale pokud by vlak jezdil jen z bodu A do bodu B, tak uděláte na trase 50km, třeba 6 přestupů, to byste chtěl? Proto jsou výhybky, abyste mohl ujet delší trasu v jedné soupravě ...

+3/0
4.8.2015 20:38

M21a93r12e79k 98Š75i13m48o11n 2174677508888

Zahrajte si někdy nějakou dopravní strategii, zjistíte, že výlučný železniční provoz je u větších objemů nemožný.

0/0
5.8.2015 1:09

M45i68c12h80a74l 93C58h11a44l45u53p51a 6828740329573

Ono by za chvíli nebylo ty koleje kam dávat.

0/0
5.8.2015 20:22

P69e16t30r 20N82o56v22o46t93n79y 3519502309402

Aby nezačal spíš ekonom.

0/0
5.8.2015 9:55

M32a35r58t32i26n 69K97a67r85á42s27e20k 1758574589384

Vagón který vykolejil a nejspíš i celý vlak až k mašině je usazen na otočných podvozcích a nikoli samostatných nápravách. Čili poslednímu vagónu vykolejily čtyři nápravy a ne dvě. Dva to byly podvozky. Jasně že jde z pohledu železniční havárie a zraněných lidí o detail, ale když už uvádí technické informace a uvádí je náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera, tak by se alespoň mohl vyjádřit přesně. Protože pokud ho nezkomolil autor článku, tak bude pán asi odborník na svém místě, když to nerozlišuje. Že by nějaký politický trafikant?

+3/−2
4.8.2015 19:08

I11v79o 90J41a11n47á39č15e87k 8563643851942

Otázka je, jestli to tak skutečně bylo řečeno a nebo to pak někdo upravil.

0/0
4.8.2015 22:47

M51a17r79t14i22n 27K92a60r57á61s59e11k 1298864929714

Proto tam taky píšu, že to možná zkomolil autor článku. To je na Idnes docela běžná praxe, že píše člověk o věcech, kterým sice nerozumí, ale když se vymyslí dostatečně skandální nadpis, tak je další obsah stejně povětšinou nedůležitý.

0/0
5.8.2015 2:08

M79i63r87e65k 63K50o70v39a98c31i87k 5281261371227

Promiňte, pro blbý, kolik párů kol to tedy vlastně vykolejilo?

0/0
5.8.2015 0:14

M42a80r90t90i19n 40K71a44r40á45s64e53k 1278404399814

Jestli se dá spoléhat na podstatu sdělení, tak poslední vagón celý, čili čtyři páry kol a předposledního vagónu zadní podvozek, čili dohromady šest párů kol.

+1/0
5.8.2015 2:12

H59u46b43e17r91t 76H29e40r11i46c50h 9153907393749

Za tu nehodu ve Studénce určitě ČD nemohou.Ale tá nehoda v Praze,a ta dnešní v Horažďovicích trochu zavání závažnými nedostatky v řízení provozu vlaků.Ať už technického charakteru nebo lidským selháním.

0/0
4.8.2015 19:02

A43n29t48o26n30í38n 95S82á41d18l29í56k 7308989963523

V době,kdy byli výhybkáři,by se toto stát nemohlo,ten přehodil výhybku až za posledním vagonem! To je ta dnešní automatizace a zejména úspora pracovníků na úkor bezpečnosti!

+2/−8
4.8.2015 19:09

K97a68r49e37l 80Ř82e29h30á64č60e59k 9892720881662

Tato nehoda vypadá, že půjde na vrub právě výhybkáři (pro rejpali signalisty), který údajně přehodil výhybku pod projíždějícím vlakem.

+5/0
4.8.2015 19:11

T52o11m 70J30u33r78e24č19k52a 6635622115985

Až na to, že z důvodu rekonstrukce tratě byl ten "automat" mimo provoz a výhybky ovládal "spolehlivý lidský faktor"...

+11/0
4.8.2015 19:12

M72i30r98o41s13l93a51v 45Z51i11k92m60u98n28d 7619683774163

Tam žádný AUTOMAT nebyl, tam bylo elektromechanické zabezpečovací zařízení vzor 5007 v jehož rámci zajišťuje signalista přestavování výhybek RUČNĚ. A to buď ruční obsluhou pák, případně ovládacím prvkem elektromotorického přestavníku ... Pokud bylo zabezpečovací zařízení vypnuto, tak se obsluha výhybek provádí stejně, pouze s tím rozdílem, že tu není "dohled" zabezpečovacího zařízení, který znemožní manipulaci s výhybkou, dokud k tomu nejsou dány podmínky ...

V podstatě tohle byla jedna z příčin nehody v žst. Praha Hostivař 31.3.1988 - vypnuté zabezpečovací zařízení a možnost postavit vlakovou cestu na nesprávnou trať ...

0/0
5.8.2015 10:15

K20a51r51e75l 55M59i77š72k72a 2836592952739

Obávám se, že za tuhle nehodu může člověk.

+6/0
4.8.2015 19:12

T28o80m30á56š 44K61n28a85i78f46l 6303110987760

No, jenže tady to způsobil pravé vyhýbkar. Automatika byla mimo orbit.

+5/0
4.8.2015 19:21

T68o34m59á61š 50K74n56a52i59f57l 6963730497620

Mimo provoz, ne orbit .

+1/0
4.8.2015 19:22

T39o30m 67J85u55r37e74č79k77a 6715262165585

Pokud se potvrdí info o podhozené výhybce, tak ani za tu dnešní nehodu ČD nemohou.

+5/0
4.8.2015 19:11

B29ř41e14t30i73s56l81a18v 47Š23í31m18a 9304271752

CD mohou za nehodu v Praze, za tu v Horazdovicích ne.

+1/0
4.8.2015 19:47

P31e72t58r 70M22a65r55š57o78u43n 5545718126886

Vyhybky neprehazuje CD. Tedy ani dnesek za nimi nepujde

+3/0
4.8.2015 20:43

M56a87r45e43k 26Š36i20m54o36n 2324277668538

Výhybku ovládá automat nebo pracovník SŽDC, nikoli pracovník ČD. Nicméně za bezpečnost cestujících je odpovědný dopravce. ČD tedy cestující odškodní a pak to bude vymáhat na viníkovi (SŽDC). Předpokládám, že SŽDC je pojištěná proti takovýmhle událostem, nebo alespoň má nějaký pojistný fond.

0/0
5.8.2015 0:41

V90l16a45d77i34s20l97a58v 15V22ý55s93m92e73k 5825355866281

Tolik vlakových neštěstí jak u nás za posledních 10 let nebylo ani na Divokém Západě v 19. století! A to jim tam indiáni trhali koleje!:-/;-D!!

0/−9
4.8.2015 18:55

P84a78v29e90l 35Ř85a74p14e89k 7642756469355

To je vzhledem k počtu vypravených vlaků celkem logické.

+5/−1
4.8.2015 19:01

P52e54t21r 63M50a42r65š30o60u14n 5405508746886

Nijo, ale taky kdyz jim vykolejili indiani jeden vlak, roky dalsi nejel :) kde by ho vzali? :)

+1/0
4.8.2015 20:44

P49a32v62e37l 28Ř49a13p41e87k 7342106809595

Tady se zase sešlo inteligentů. Se podívejte, kolik úmrtí a jaké škody mají denně na svědomí ty vaše smradlavé překážející morálně zastaralé popelnice a pak se teprve navážejte do vlaků. !!

+6/−6
4.8.2015 18:40

V13l29a29d43i81m68í85r 12H48o80l19ý 8414911306977

Jízdní kola sama o sobě nesmrdí, zapáchá většinou jejich pilot.

Ale jinak máte pravdu.

Cestování vlakem jsem si nemohl vynachválit, člověk si přečte noviny, projde se, na záchodě si dá cigárko,nebo na peróně, když se někde stojí delší dobu... Na kratší cesty ideální.

Akorát poslední dobou je těch nehod nějak moc.

+2/0
4.8.2015 19:29

P33e74t88r 49M59a96r34š80o37u37n 5575958326216

az na to cigaro...

0/0
4.8.2015 20:45

S66l86a63v69o82m62i10r 41N69o57v81a87k 5855112510530

zas ,ty blby Polaci!

0/0
4.8.2015 18:24

R94a35d28e15k 18V22o44n59d30r61u77š47k91a 1161344719638

Nevím jak daleko se ta nehoda stala od té špatně nastavené výhybky, ale to nikomu nepřišlo divné v těch dvou vozech, že je něco špatně? Že nikdo nezatáhl rychlobrzdu?

0/−5
4.8.2015 18:24
Foto

P90ř80e93m54y71s19l 66Č97e90j14p 8408677708206

Tak když někdo přehodí výhybku uprostřed jedoucího vlaku, tak máte asi kolik času na reakci?? Jinak, je to napsané v článku, ale až na konci, tam málokdo dočte ...

+6/0
4.8.2015 18:29

R33a39d82e41k 31V77o26n12d53r51u14š48k30a 1841614499638

Tak to asi umíte číst mezi řádky.

0/−1
4.8.2015 18:58
Foto

P33ř20e34m94y29s57l 97Č33e26j60p 8178267178146

„Při odjezdu vlaku Rožmberk došlo s největší pravděpodobností k přehození výhybky přímo pod tímto vlakem .....

+1/0
4.8.2015 19:06

R91a59d51e54k 18V18o73n12d93r46u87š36k51a 1501334879818

Já se nebavím o tom, že někdo pod vlakem přehodil výhybku! To vím. Možná jsem to blbě formuloval, ale ptám se na to jak daleko se ta nehoda o té vyhybky stala, a jestli  byl čas na to zatáhnout rychlobrzdu.

0/0
4.8.2015 19:10
Foto

P45ř51e50m16y57s46l 25Č13e81j84p 8188147268196

Oki, zkusím vysvětlit. Uprostřed vlakové supravy došlo k přehození výhybky, čímž se poslední dva vozy dostaly na druhou kolej a protože, jsou vozy spojeny mezi sebou, a pak jsou napojeny na lokomotivu, tak došlo k tomu, k čemu došlo. Na tohle přeci nemůže nikdo z přítomných v postižených vozech reagovat.

+2/0
4.8.2015 19:38

R84a45d46e21k 88V78o39n53d41r89u30š25k86a 1161914159578

Já to naprosto chápu. Ale ten předposlední vůz musel bejt naprosto v nepřirozeným postavení. Za předpokladu, že jel po kolejích. To snad někoho musí trknout, že je něco špatně. Tak ještě jednou. Jak daleko je výhybka od nehody?

0/−1
4.8.2015 20:08
Foto

P98ř37e78m70y74s66l 96Č43e22j36p 8518367338646

Ten předposlední vůz byl v nepřirozeném postavení, protože asi pravděpodobně právě pod ním někdo přehodil výhybku. Jak daleko je výhybka? Jo to vím, že byste chtěl, aby někdo v těch vykolejených vlajících vagónech zatáhl za ruční brzdu, ale věřte, ty lidé měli uvnitř úplně jiné starosti, gravitační ...

+1/0
4.8.2015 20:36
Foto

J97i76ř36í 12Š90r14á38m43e19k 3528917199601

Ach jo. Ta výhybka je kousek od nehody, ale nehraje to roli, protože vlak brzdí koly (proti kolejnicím) a jakmile ta nejsou na kolejích, nefunguje to. Už?

0/−1
4.8.2015 21:03

R84a41d59e18k 20V75o37n18d76r47u48š20k78a 1481764759518

Ne! Vy tvrdíte, že ten vlak nebyl na kolejích což podle jedné fotky je blbost, neni tam rozhrabanej šterk mezi kolejema. Takže ten vagon je po obou kolejích. Takže rychlobrzda by měla fungovat.

0/0
4.8.2015 22:09

R87a26d18e34k 32V47o59n13d11r10u28š64k27a 1351784649168

*jel

0/0
4.8.2015 22:09

J21i12r62i 27J40a59v94u56r30e39k 7876912212646

Výhybka je od nehody zhruba 400 metrů. Nicméně obsluha čehokoli, záchrannou brzdu nevyjímaje, je ve vykolejeném vagónu trochu výzva.

0/0
4.8.2015 21:48

P60e67t66r 63M74a11r36š62o92u98n 5145198756186

To je vtip? Aha, asi ne. Jak daleko asi od te vyhybky se ty vagony vysypaly? Za jak dlouho myslite ze superman skoci po zachrane brzde, kdyz pada? :) a jinak, ten vagon uz se davno brzdil tim vykolejenim mimo trat, trenim

0/0
4.8.2015 20:48

M52a58r21e68k 54Š71i37m74o23n 2344577668228

Hmm, všichni se mu vysmíváte, ale nikdo mu neodpověděl. Předpokládám, že se to stalo na výhybkách při opouštění stanice Horažďovice předměstí a podle fotek i mapky se to stalo asi nějakých 50 metrů od nich. Takže nikdo neměl šanci zareagovat ani vlak by nestihl zastavit.

0/0
5.8.2015 0:48

L76u11k18á71š 21T88o44m66a96n 1591712142

jak mohou vykolejit jen 2 vagony? jak jinak se chovaly nez ta zbyla vetsina ve vlaku .....

0/−12
4.8.2015 18:22
Foto

P63ř79e58m19y62s22l 31Č82e86j13p 8708287298466

Protože uprostřed toho jedoucího vlaku, někdo přehodil výhybku. Je to v článku ...

+9/0
4.8.2015 18:30

V49l37a85d53i42s16l17a88v 58V60ý84s37m92e29k 5415515546981

Za to může Putin a komunisti!;-D;-D;-D

+3/−1
4.8.2015 18:17

D49e64n90i91s 77W65i59t21z36k82u 3353721409897

já bych řekl, že tě dělali přes ponožku, to za to může

0/0
4.8.2015 18:23

J52a73n 49K16o79p53e27č64e95k 3738308968339

Neměl tvůj fotr řídké sperma?

0/0
4.8.2015 18:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.