Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektrobusy v Plzni startují ostrý provoz, baterie dobijí na Košutce

Rychlodobíjecí stanice pro elektrobusy začala ve čtvrtek fungovat v Plzni na Košutce. Využívat ji budou dva vozy ze Škody Electric, které už mají za sebou zkušební jízdy a od pátku se zapojí do běžného provozu městské hromadné dopravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tomu říkám správný přístup, na konečné se vozy nabijí za 8 minut a ujedou 40 km. Z konečné na konečnou to mají po Plzni tak max. 20 km, takže to zvládnou nabít během běžné pauzy. A po městě nebudou zapotřebí dráty, a časem třeba ani koleje. R^R^R^

0 1
možnosti

Dráty po městě zapotřebí budou vždy, jelikož životnost baterií elektrobusu je ovlivněna počtem nabíjecích cyklů. Čím častěji se nabíjí, tím rychleji odchází. Průměrná životnost baterie je 5 let, autobusu 15 let, trolejbusu 20 let a trolejbusového vedení až 40 let. Takže elektrobus je tímto odkázán k nahrazení autobusů na méně frekventovaných trasách. A nemohou tedy nahradit trolejbusy, natož tramvaje.

1 0
možnosti

Jak jsem slyšel ředitele plzeňského DP, chtěl by, aby se dalo baterie dobíjet během několika sekund... Ten chlap asi nemá vůbec ponětí o fyzice:-P

1 0
možnosti

Jen k těm emisím. Je to samozřejmě bezemisní vozidlo z pohledu všech vozidel. Nebo u vozidel na PHM se v kolonce hodnoty emisí uvádí vše včetně těch emisí, které jsou při zpracování ropy, dopravy, ...

0 0
možnosti

A co emise při těžbě a zpracování uhlí, které je potřeba k výrobě elektřiny?

Jenom si to malujte dál, je to úplně jednoduché:

Elektřina je prostě v zásuvce a proto elektromobil žádné emise nemá.

(Na emise při zpracování např. lithia, které je součástí akumulátorů ani nemyslete.)

0 0
možnosti
Foto

Tak až se za stejnou dobu (6-8 minut) budou schopny dobít baterie elektromobilu tak, aby na ně byl schopen ujet aspoň 800km, tak dojde konečně k rozšíření elektromobilů.

2 0
možnosti

L20u43k94á61š 49M98a57c36h

29. 5. 2015 9:36

Tesla se dokaze nabit rychleji nez trva natoceni plne nadrze.

0 1
možnosti

zero emission here, more emission there

0 0
možnosti
Foto

No jo, ale jednak při výrobě elektřiny lze dosáhnout mnohem lepší kontroly nad eliminací nebezpečných zplodin a dále se lokálně omezí emise v centru měst, což také není úplně marné. Kdybychom navíc uměli dlouhodobě "skladovat" elektřinu, tak bychom si možná vystačili s pouhými větrníky a hydroelektrárnami.

4 1
možnosti

To ten autobus měl tak vybité baterie nebo to problikávání informační tabule je chyba? V testovacích jízdách nového modelu autobusu by se takovéhle chyby daly očekávat, ale v době uvádění do ostrého provozu? Jinak palec nahoru za podporu elektrobusů.

0 0
možnosti

Celý "problém" je v expoziční době kamery. Takto problikávají všechny tabule, ale okem to nepostřehnete, na videu si toho můžete všimnout leckde ;-)

6 0
možnosti

P20e76t69r 36N49o85v68á69k

28. 5. 2015 22:06

Ale kolik se na to nabalí firem, budou dotace, přerozdělování... A Kraus dostane nějaké pěkné odměny ;)

1 0
možnosti

Vozidla s nulovýni emisemi?

To je hezké ....

Kdepak se bere elektřina?

Veškeré elektromobily jsou jenom klasická auta s centrálním výfukem v elektrárně a se sadou akumulátorů, které jedním svým cyklem zatíží životní prostředí víc, než diesel za celý svůj životní cyklus.

2 7
možnosti
Foto

Ono jde primárně o to, že ty emise se vypouští mimo centra měst. To je asi hlavní plus, které se tak halasně propaguje. Navíc výroba elektřiny je svojí čistotou úplně někde jinde - při srovnání toho, co vyjde z výfuku auta a z komínu elektrárny - vždy vyhraje elektrárna (nejen jaderná, ale klidně i uhelná). Navíc motor auta může být studený/neseřízený. K tomu připočtěte jedince, kteří jezdí stylem brzda/plyn, v křižovatkách na červené tůrují motory... Baterie jsou vec další - chce to trochu vyladit technologie a výrobní proces, ale to není tak úplně daleká budoucnost.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Ozbrojenci vtrhli do domu a svázali podnikatele s rodinou, zřejmě šlo o mstu

12. dubna 2024  9:44,  aktualizováno  15:08

Policisté z Česka i Německa pátrají na Domažlicku po ozbrojencích, kteří v noci na dnešek přepadli...

Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela

14. dubna 2024  17:09,  aktualizováno  19:59

Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Český patriot zachránil barokní faru v Chudenicích. Chtěl pomoct své vlasti

15. dubna 2024

Zchátralá barokní fara v Chudenicích u Klatov měla štěstí v neštěstí, když na ni narazil český...

Sníh zasypal Šumavu. Na Lipensku uvázla nákladní auta, silnice byla nesjízdná

18. dubna 2024  9:37,  aktualizováno  10:54

Šumavu v noci na čtvrtek zasypal sníh, který komplikoval dopravu. V jihočeské i západočeské části...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dýchací potíže miminka řešila podle internetu, za jeho smrt dostala šest let

17. dubna 2024  10:04

Krajský soud v Plzni poslal na šest let do vězení čtyřiadvacetiletou ženu, která podle verdiktu...

Na minerály se holky balit nedaly, vzpomíná na mládí vášnivý sběratel

20. dubna 2024  8:57

Pro splnění svého snu zabral Petr Osvald kus zahrádky ve Stříbře na Tachovsku a postavil tam domek...

Moje Plzeň to není, ale... Horváth o historickém tažení a proč u něj chyběl

20. dubna 2024

Premium On byl Plzeň. Ještě loni patřil na plakáty. „Že už teď do Plzně nepatřím, neznamená, že bych...

Sedmá příčka mezi národy. Jak české kluby připisovaly body do koeficientu

19. dubna 2024  17:45

Plzeň jako nejhůře třiadvacátý nejlepší klub letošního ročníku evropských pohárů. Česko jako sedmá...

Na nádraží v Plzni už svítí novotou horní hala. Nabídne KFC i další služby

19. dubna 2024  16:43

V památkově chráněné budově hlavního nádraží v Plzni, která se v lednu po rekonstrukci za miliardu...

Advantage Consulting, s.r.o.
ZÁMEČNÍK (1SMĚNA)

Advantage Consulting, s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat: 28 000 - 40 000 Kč