Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektrobusy v Plzni startují ostrý provoz, baterie dobijí na Košutce

Rychlodobíjecí stanice pro elektrobusy začala ve čtvrtek fungovat v Plzni na Košutce. Využívat ji budou dva vozy ze Škody Electric, které už mají za sebou zkušební jízdy a od pátku se zapojí do běžného provozu městské hromadné dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52i45r25o49s65l73a60v 22S52u90c27h40y 5600579510380

Tomu říkám správný přístup, na konečné se vozy nabijí za 8 minut a ujedou 40 km. Z konečné na konečnou to mají po Plzni tak max. 20 km, takže to zvládnou nabít během běžné pauzy. A po městě nebudou zapotřebí dráty, a časem třeba ani koleje. R^R^R^

0/−1
29.5.2015 19:49

M43a31r49t86i77n 30Č88a27p64e56k 6630921367274

Dráty po městě zapotřebí budou vždy, jelikož životnost baterií elektrobusu je ovlivněna počtem nabíjecích cyklů. Čím častěji se nabíjí, tím rychleji odchází. Průměrná životnost baterie je 5 let, autobusu 15 let, trolejbusu 20 let a trolejbusového vedení až 40 let. Takže elektrobus je tímto odkázán k nahrazení autobusů na méně frekventovaných trasách. A nemohou tedy nahradit trolejbusy, natož tramvaje.

+1/0
30.5.2015 10:45

L70u17k15á49š 87K77r37a61u70s 4338951337440

Jak jsem slyšel ředitele plzeňského DP, chtěl by, aby se dalo baterie dobíjet během několika sekund... Ten chlap asi nemá vůbec ponětí o fyzice:-P

+1/0
29.5.2015 13:09

J31o50s28e54f 38Č63e75r14v32e63n17i69c32k55ý 9979834191193

Jen k těm emisím. Je to samozřejmě bezemisní vozidlo z pohledu všech vozidel. Nebo u vozidel na PHM se v kolonce hodnoty emisí uvádí vše včetně těch emisí, které jsou při zpracování ropy, dopravy, ...

0/0
29.5.2015 9:54

M66i84c35h29a19l 34V21o69j73t10a 2807607266895

A co emise při těžbě a zpracování uhlí, které je potřeba k výrobě elektřiny?

Jenom si to malujte dál, je to úplně jednoduché:

Elektřina je prostě v zásuvce a proto elektromobil žádné emise nemá.

(Na emise při zpracování např. lithia, které je součástí akumulátorů ani nemyslete.)

0/0
31.5.2015 11:32
Foto

I53v84o 67P75e46t11e35r39k59a 4226475537979

Tak až se za stejnou dobu (6-8 minut) budou schopny dobít baterie elektromobilu tak, aby na ně byl schopen ujet aspoň 800km, tak dojde konečně k rozšíření elektromobilů.

+2/0
29.5.2015 9:03

L79u65k31á39š 76M61a23c39h 7483180110413

Tesla se dokaze nabit rychleji nez trva natoceni plne nadrze.

0/−1
29.5.2015 9:36
Foto

I92v43o 67P88e75t32e70r47k27a 4266465867319

No nevím, ta, co testovali v TopGear, tak rychlá rozhodně nebyla. Ale třeba od té doby technologie pokročila.

0/0
29.5.2015 9:40

L47u17k83á36š 35M22a81c65h 7363400130513

https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

0/0
29.5.2015 17:07
Foto

I69v14o 98P12e59t15e75r66k44a 4526665667509

Jenže to je k ničemu - to je výměna baterie. Už dřív jsem o této možnosti přemýšlel a vy pak nevíte, kolikrát byla ta baterie, kterou vám vymění, nabíjena a jestli už není třeba horší než ta, kterou vám vezmou. To z mého pohledu není dobré řešení.

0/0
29.5.2015 19:33

L83u89k75á16š 80M63a28c43h 7173390530393

Proc by vas to trapilo? Stejne ji nebudete mit nekonecne dlouho. Pri nasledujicim dobijeni bude znovu vymenena.

0/0
31.5.2015 4:46

A13d22a95m 29P74u66r12k64r47t 5156282718448

Bylo by super, kdyby to byla pravda, ale bohužel není.

0/0
29.5.2015 9:50

L66u20k69á30š 86M93a49c26h 7853510320153

Pravda to je. Tesla totiz vyvinula technologii, diky ktere dokaze na sve "pumpe" vymenit celou baterii auta. Behem 40 sekund mate novou baterii, ktera je nabita na 100%.

0/0
29.5.2015 17:05

J59a54n 76M83a17j61z74n55e72r 1566917796472

to bych ještě překousl, ale že se do běžného elektromobilu jednou za 3 roky kupují nové baterky za 250k, to je zlo

+1/0
29.5.2015 10:00

M68a85r63t12i13n 77H71o14r70ň23á52k 7581231302

zero emission here, more emission there

0/0
29.5.2015 8:56
Foto

I44v13o 22P26e70t72e24r24k21a 4356795397529

No jo, ale jednak při výrobě elektřiny lze dosáhnout mnohem lepší kontroly nad eliminací nebezpečných zplodin a dále se lokálně omezí emise v centru měst, což také není úplně marné. Kdybychom navíc uměli dlouhodobě "skladovat" elektřinu, tak bychom si možná vystačili s pouhými větrníky a hydroelektrárnami.

+4/−1
29.5.2015 9:07

L52u25d71ě19k 28N88o81v27ý 2171849243821

Kdyby.. A do ekozátěže počítejte staré akumulátory. Pokud by dnes měl každý elektromobil, byly by to v Evropě každoročně stamiliony tun velmi nebezpečného odpadu.. Nemluvě o tom, že neumíme tolik elektřiny nejen skladovat, ale ani vyrobit. A váš nápad všechno to množství (násobně větší, než teď) vyrobit jen větrníky a vodníky, to by byla taky lahůdka z hlediska ekologie a krajinotvorby.. fuj

+1/0
29.5.2015 9:32

L72u60k10á88š 41M34a35c92h 7413390510603

Ten odpad nebezpecny neni. Lithium neni moc reaktivni. V tuhle chvili je v tom prave ten problem: protoze je lithium levne a na zivotni prostredi vliv nema, tak se v podstate nerecykluje.

0/−1
29.5.2015 9:38

R40o30m16a33n 53V74l38č32e72k 2346282885984

To ten autobus měl tak vybité baterie nebo to problikávání informační tabule je chyba? V testovacích jízdách nového modelu autobusu by se takovéhle chyby daly očekávat, ale v době uvádění do ostrého provozu? Jinak palec nahoru za podporu elektrobusů.

0/0
29.5.2015 8:29

P14e33t68r 41K13u36b27i96z43ň97á22k 7243351796107

Celý "problém" je v expoziční době kamery. Takto problikávají všechny tabule, ale okem to nepostřehnete, na videu si toho můžete všimnout leckde ;-)

+6/0
29.5.2015 8:36
Foto

T53o45m21á23š 73V21l78a97c81h 5582729424560

Toto je dáno vlastností kamery. Lidským okem toto "problikávání" není vidět. U kamery je větší "časosběr dat". Můžete to například pozorovat i u brzdových LED světel na autech při natáčení.

0/0
29.5.2015 8:36

R91o19m47a41n 20V89l37č11e65k 2616372125334

To je fakt, ani jsem si to takhle po ránu neuvědomil (naposledy jsem tohle viděl snad u CRT monitorů) :)

0/0
29.5.2015 9:22

R62o95m32a93n 19V28l93č38e77k 2376232155244

ale u CRT je to dáno způsobem vykreslování, u LED to bude nízkou zobrazovací frekvencí?

0/0
29.5.2015 9:29

P87a34v35e85l 81V39a92n70ě15č33e59k 4794133451521

Je to to same, jako kdyz se Vam zda, ze pri zaberu na tocici se vrtuli se ona otaci jakoby obracene - jde o okamzik, jaka poloha padne do daneho snimku.

0/0
29.5.2015 9:31

P97e86t82r 82N20o49v57á81k 6750871493546

Ale kolik se na to nabalí firem, budou dotace, přerozdělování... A Kraus dostane nějaké pěkné odměny ;)

+1/0
28.5.2015 22:06

M47i27c23h81a34l 36V95o12j12t75a 2787797966195

Vozidla s nulovýni emisemi?

To je hezké ....

Kdepak se bere elektřina?

Veškeré elektromobily jsou jenom klasická auta s centrálním výfukem v elektrárně a se sadou akumulátorů, které jedním svým cyklem zatíží životní prostředí víc, než diesel za celý svůj životní cyklus.

+2/−7
28.5.2015 16:58

R61o56b72e71r23t 16H81o51m39o89l53k39a 2940742392511

Ono jde primárně o to, že ty emise se vypouští mimo centra měst. To je asi hlavní plus, které se tak halasně propaguje. Navíc výroba elektřiny je svojí čistotou úplně někde jinde - při srovnání toho, co vyjde z výfuku auta a z komínu elektrárny - vždy vyhraje elektrárna (nejen jaderná, ale klidně i uhelná). Navíc motor auta může být studený/neseřízený. K tomu připočtěte jedince, kteří jezdí stylem brzda/plyn, v křižovatkách na červené tůrují motory... Baterie jsou vec další - chce to trochu vyladit technologie a výrobní proces, ale to není tak úplně daleká budoucnost.

+3/0
29.5.2015 8:39

M59i97c42h84a54l 52V91o50j34t53a 2167437496325

S hustotou osídlení v ČR v podstatě neexistuje místo, které by bylo mimo měst.

Výroba el. energie je určitě z hlediska exhalací čistější forma výroby energie, než spalovací motor v autě. Na druhou stranu, když si uvědomíte ztráty při nabíjení a při provozu, už to nevychází tak růžově.

Vaše tvrzení, že u akumulátorů to chce jen trochu vyladit technologie a výrobní proces, považuji za hodně vzdálené realitě. Najděte si jenom, z jakých dobrůtek je akumulátor složený, jak náročné je jej vyrobit a posléze zlikvidovat.

A dále: proč to vlastně platíme z našich peněz?

0/0
29.5.2015 8:47
Foto

I18v13o 84P10e86t11e19r13k74a 4426715957879

Místo mimo město? Tak například skoro celé Kokořínsko - spousta malých vesniček spojených úzkými silnicemi vedoucími lesy.

0/0
29.5.2015 9:10

P32ř38e94m41y31s71l 59K26y80s46e21l63á18k 3631313464685

To bych netvrdil, že účinnost elektrárny je vyšší než spalovacího motoru. Učinnost parního stroje (čímž jsou tepelné elektrárny) je jak známo kolem 20%, kdežto spalovacího motoru kolem 60%. problém je, že aut je hodně a nejsou hospodárně využívána a těžko se kontrolují tuzéři a motorkáři bez filtrů. To jde u těch pár elektráren lépe. A s těmi emisemi mimo město bych také zcela nesouhlasil, ono se to z té elektrárny do toho města také donese, jen možná o něco méně koncentrované. Nicméně ano jaderná energie, pokud je dobře kontrolována a řízena je nejčistší energií, ale to jaksi Rakousko, které od nás nakupuje tu odpornou jadernou elektřinu, nechce chápat. Odkud se proud bere? No přece ze zásuvky. Ale pořád je tu ještě jeden faktor a to je cena. To auto na benzín a jeho provoz je pořád levnější, a to bez diskuse, i kvůli výše zmíněným účinnostem. A o bateriích, jako odpadu se opravdu nemá cenu bavit. proti nim je jaderný odpad píseček z pískoviště. A totéž platí o solárních panelech. Takže pokud se tu mluví o ekologii, tak jen na oko a jsme jen hračkami v boji elektronické versus spalovací lobby. Takže dokud technologie u těch "ekologických" vymožeností nepostoupí někam jinam, pořád to bude jen něco na co budeme doplácet.

0/−1
29.5.2015 8:54
Foto

I98v48o 12P16e81t49e53r93k86a 4376425557329

Zaměňujete (pístový) parní stroj a parní turbínu. Viz například http://www.energymotejlek.com/2015/02/rolls-royce-mezi-elektrarnami/

0/0
29.5.2015 9:30

P98a23v58e64l 68V22a39n21ě84č70e88k 4164363651731

Noo parni stroj se snad k vyrobe elektriny nepouziva :-)

+1/0
29.5.2015 9:33

M46i77c46h86a65l 15V43o33j93t80a 2507877506475

A copak to leze z kotle?

Pára, nebo má ten kotel ručičky a točí klikou?

0/0
31.5.2015 11:34

L43u43d27ě69k 58N47o97v14ý 2531949183161

Ani nevím, kde bych začal při vyvracení polopravd, omylů a mýtů obsažených ve vašem příspěvku.. :-) Ale je zbytečné vyvracet všechny, protože akumulátor je už sám o sobě větší ekologická zátěž, než jakou udělá dnešní (to zdůrazňuju) běžný spalovací motor za celou dobu provozu auta (je třeba započítat už i jeho výrobu a získávání surovin, pak samozřejmě likvidaci, která je daleko problematičtější, než u spalovacího motoru, nesrovnatelně). Představa, že by od zítřka měli všichni elektromobily, to je přímo ekologická katastrofa, bez přehánění. A nejen ekologická. Výrobní a distribuční síť elektřiny na něco podobného není a v dohledné době ani nebude připravená. Na to nemá peníze drtivá většina států. Distribuční síť by musela být prakticky celá nová a podstatně dražší, než teď. Výrobní by se neobešla bez jádra ani náhodou. A to nechtějí slyšet paradoxně titíž ekogisté (ne, nevymyslel jsem nové slovo), kteří prosazují elektromobily.

0/0
29.5.2015 9:26

L57u23k76á22š 10M55a83c79h 7563180900543

Likvidace prave moc problematicka neni. V tuhle chvili se to odvazi do Ciny a tam se to hodi do jezera.

+1/−1
29.5.2015 9:42

A88l26e64s 88P64a83v28e34l 7887733518364

Ja verim ze jednou diky solarni a vetrne energii bude tento zpusob opravdu levny a setrny :) zatim go jadro go:)))

0/0
29.5.2015 10:08

R71o45b76e28r74t 42H34o51m78o59l57k30a 2560802802941

Tak zrovna u solární energie se bojím, že se ekologicky a ekonomicky nikdy nevyplatí. Účinnost někde u 4%, životnost 20 let a pak nerecyklovatelnost. Současné pojetí zpracování solární energie je hodně, hodně nešťastné...

+1/0
29.5.2015 10:11

R13a70d89o35s52l72a79v 41K81l18a49u68d75a 5834278824712

4%.... jenže ze slunečního záření. A to je zadarmo. Takže to těžko můžete srovnávat třeba s účinností parního stroje, která je vyšší, jenže musíte nakopat a dovést uhlí.

0/−1
29.5.2015 10:51

R49o50b63e77r64t 14H24o82m49o75l39k68a 2440422822131

Jenže kámen úrazu je ten, že stávající solární panel za svojí životnost vyrobí méně energie, než se použije na jeho výrobu. A můžeme k tomu přidat i emise. Prostě soláry jsou svinstvo...

+2/0
29.5.2015 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.