Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bavorsko přidá miliony eur na rozšíření vlakové trati Praha - Mnichov

Bavorsko přispěje na rozšíření a zrychlení železničního spojení z Prahy do Mnichova přes Plzeň, Domažlice a Furth im Wald. Bavorský zemský sněm na přípravné práce uvolnil šest milionů eur, tedy asi 165 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M76i84r57o45s46l34a94v 37S96t93e81i67n69e88r 6478404493945

Na Mnichov bych ale raději rozbudoval dráhu přes Horní Vltavice nebo přes Železnou Rudu. S připojením na Písek a České Budějovice by se tak vyplnilo dosud "bílé" místo na železniční mapě. Pokračování na Linec by pak bylo ucelené řešení. Praha není pupek světa.

0/0
5.4.2015 17:57

A47l27e60š 49K73o56m53á27r40e50k 5222929858967

všude jinde v evropě se řeší rychlovlaky, u nás se řeší jestli přidat 1 kolej navíc a elektriku...jsme burani:-P

+1/0
4.4.2015 10:59

V40l90a86d79i64m41í13r 26Š95t53ě45r87b35a 2372131292817

Z toho Mnichova je to rychlost...

Z Paříže do Chebu (možno ověřit na IDOSu) To trvá už dnes jen 9 hodin.(7:25 - 16:25). Tomu říkám slušné spojení.;-)

0/0
3.4.2015 1:06

G22e88o76r71g 53K55o37m21b11e90r29e92c 9544241136171

S výstavbou moderního spojení v trase z Plzně přes Domažlice na německé straně hranice by se podle ministra Ťoka mohlo začít v roce 2020 a za dalších pět let by mělo být hotovo

Zdroj: http://plzen.idnes.cz/zeleznice-spojeni-praha-mnichov-dar-/plzen-zpravy.aspx?c=A150402_144154_plzen-zpravy_pp -

a ted pro srovnani.

Rusko a Cina se dohodli a podepsali dohodu o vybudovani nove vysokorychlostni trati Peking-Moska. Na soucasne trati trva cesta z jednoho mesta do druheho na trati dlouhe 7000km 6 dni. Nova vysokorychlostni trat by mela umoznit zkratit tuto dobu na 2 dny. Letos uz zacaly prace na prvnim useku dlouhem 800km. Cela trat by mely byt hotova do peti let.

Uzasne, nez se v EU vubec zacne s vystavbou/rozsirenim upocenych 300-400 km trate jinde dokazou postavit zcela novou trat v delce 7000km kde se budou prohanet cinsky CRH3C a rusky Sapsan

+3/0
2.4.2015 22:04

P84e36t78r 12V66e74s18e91l30ý 2309178143856

Podívej se, ty si tu známy kremlobot, který jen lže, jak když tiskne.

Trať bude stavět jen Čína, nikoliv rus a nebude to za 5 let ale za 10 let. A celé náklady cca 250 mld dolarů bude hradit také pouze Čína, rusky mužik akorát poskytne zem pro koleje.

Ono je panáčku rozdíl stavět v bezlidnaté krajině a totalitních zemí, kde se nikdo nebaví s majitely půdy a v přehuštěné Evropě. Jsi ještě lepší, jak proslulé Rádio Jerevan.

+3/−1
3.4.2015 9:06

M30i26r23o21s68l10a14v 19B34á86r44t58a 8684630490827

Tak nebo tak - když si uvědomíte, že tuto trať hrdinní Američani rozbombardují za den, tak bych se do toho ani nepouštěl.

0/−1
3.4.2015 14:29

B32o51h38u41s79l50a10v 33K26r24á47l79í83k 2501330489336

Takovejch peněz kvůli těm pár tajtrlíkům, co potřebujou pořád trajdat tam a zpátky? Když cestuju, chci si to pořádně užít, koukat se oknem do krajiny a ne z poloprůhledného skleníku do betonové zdi.

+1/0
2.4.2015 20:03

R34o79s74t15i80s85l24a97v 96S59i49k44s52t96a 4218679186961

Zprávy z roku 2037: Německo už 12let čeká na dokončení české strany dvojkolejné elektrifikované trati, jejíž cena na české straně se mezitím zdvihla o neuvěřitelných 230% oproti původní ceně. Podle ministra dopravy Antonína Balíčka se očekává dokončení v roce 2048, zbývá již jen vyřešit několik výkupů pozemků...

+2/0
2.4.2015 19:59

J77a77n 71P15i79r26k89l 2933538624334

Kdo napsal, že trať mezi Mnichovem a Prahou je jednokolejná a neelektrifikovaná píše hovadiny. Jedná se o úsek z Plzně na hranice, Plzeň Praha je dvojkolejná a elektrifikovaná. Nyní se přestavuje úsek Rokycany-Plzeň. Tak pište pravdu páni redaktoři!

+4/−2
2.4.2015 16:54

R34a83d62e94k 35J44a82n74a77t51a 9655246424812

Jedná se o úsek Plzeň-Schwandorf. Docela dlouhý úsek.

+1/0
2.4.2015 17:12

P90e59t88r 73N26e36c21h75a52n54i69c60k29ý 7103586258850

Bodejť by tam byla slušná trať, když tam 40 let byla zeď. Spíš je chyba, že se s tím začalo něco dělat až teď a ještě dost pomalu a provizorně. Spojení na západ mělo být prioritou č.1 po revoluci.

+2/0
2.4.2015 16:47

M41i60r74o72s75l85a48v 26Z62i37k92m39u55n22d 7639383324883

Ale z Brodu nad lesy do Schwandorfu je 120, takže zase tak blbá trať to asi nebude ...

+2/0
2.4.2015 19:47

P65a10v30e37l 36M21o58r40a18v35e74c 3252819252628

Kdyby radši začali stavět VRT s rychlostí kolem 300km/h, tak jak je na západě běžné..:-/

Ani za 4.5hodiny mi cesta vlakem z PHA do MUC nestojí.

+3/−2
2.4.2015 16:20

L64a34d62i67s19l24a73v 49Ž56e62n97í28š45e95k 6426154328958

No nevím jak efektivní je zkrátit za obrovské peníze cestu o cca hodinu....

+5/0
2.4.2015 16:45

J21a91n 24P65i14r34k62l 2243448774234

To by jste pane Moravec musel vykoupit pozemky na stavbu od našich soukromníků. Všichni se chovají jako farmářka Havránková.

+2/−2
2.4.2015 16:56
Foto

I54v76a76n 90K87o11p69t23a 5737912591727

Co chtěla vyměnit uz kdyz ji to vraceli a vsichni vedeli ze tam bude dalnice a stát ne ten chtěl vyvlastnění.

Kdyby to všichni brali jako ona a úředník dělal poradne za co je placen byla B to pohoda.

+1/0
2.4.2015 21:06

P25e52t50r 67V15e54s14e61l82ý 2479108633916

To se pletou, Pirkl. Vona to chtěla směnit, jen úředník (stát) se zasekl, že nebylo po jeho.

+1/0
3.4.2015 8:59
Foto

M40i94r69o11s10l13a92v 98S28t83e53i38n91e67r 6728654273925

V šedesátých jsem jezdíval rychlíkem Praha- Jihlava. Těch 176 km se jelo 4 hodiny. Praha-Mnichov je asi dvakrát dále.

Jezdil jsem tu trasu autem, přes Strakonice, Strážný, Deggendorf a Landshut. Z Prahy dobrých 5 hodin. Dnes to jde lépe, přes Rozvadov pořád po dálnici, dá se to ujet za 3 1/2 hodiny.

Železnice je ale mnohem pohodlnější a bezpečnější. Cestovky pak mohou organizovat dovoz i odvoz na nádraží, rozhodně by to prospělo cestovnímu ruchu. Zejména v restauračním voze ta cesta uběhne až moc rychle....

0/0
5.4.2015 17:53

M95i33r67o57s84l52a53v 38Z29i25k89m45u32n32d 7839163884423

Bohužel náklady na jízdu autem jsou furt menší než cena železniční jízdenky do Bavor ...

0/−3
2.4.2015 16:14

J93i78ř91í 42K15o95c67u95r39e22k 6865414955648

Pokud do nákladů na auto počítáte jen a pouze palivo (a nikoliv jeho pořízení a servis) tak ano. Jinak jsou náklady na auto kolem 4-6 kč/km.

Otázkou je, zda zámerná a bezdůvodná ostrakizace silniční dopravy je řešením toho, že vlak je pomalý. Řekl bych, že zvýšením daní tak, aby lidi museli vlakem (protože tak je to správné) je akorát popudíte PROTI železnici.

+4/0
2.4.2015 16:39

M53i14r40o34s81l20a27v 56Z70i82k77m19u81n61d 7319533854783

To máte sice pravdu, ale fixní náklady na auto (pořízení) jsou stejné, když jezdíte nebo jedete vlakem ... Navíc ne každý chce jet do Mnichova nebo do Prahy ... Smysl bude mít vlak, pokud pojede každou hodinu. Jako že v praxi nepojede, tak to auto bude pro většinu lidí časově atraktivnější ...

Pro jednotlivce může být jízdenka a přímé provozní náklady na palivo tak fifty fifty, závisí na tom, zda to budete kupovat přes E-SHOP jak je uvedeno nebo půjdete kupovat ke kase ... ne každý je socialistický plánovač s dlouhodobým plánováním ... např. zítra potřebuji být ve 10,00 v Mnichově ... Bohužel, žádné spojení vlakem tam neexistuje ...

Pokud pojedete ve dvou nebo třech, tak cenově auto vítězí nehledě na nezávislost na jízdním řádu ...

0/−2
2.4.2015 19:57

R39a31d33e23k 14J89a62n60a26t55a 9245256424822

Nejsou. e-shop ČD ukazuje cenu 530 Kč. Za to tam autem nedojedete, i kdybyste počítal jen beznín.

+2/0
2.4.2015 17:14

J93i80r78i 28J53a81v16u32r26e47k 7186192642946

Jste se asi překoukl. Já jasně vidím 3.4.2015 EC356 6hod 4min 2. třída za 1557,- Kč. Ne každý si kupuje lístky půl roku dopředu, kdyby náhodou někam potřeboval jet.

0/0
2.4.2015 21:03

R24a16d74e85k 36J18a11n74a40t39a 9105496704312

Pro cenu 530 Kč stačí 3 dny dopředu, ne půl roku.

Jinak už odedávna existuje taky BayernTicket, každý kdo jezdí do Německa ho zná, a ten se dá koupit i v den jízdy.

+1/0
3.4.2015 11:10

M92a71r41e54k 49T93e25s11l82a 5139983130715

Pokud to nerozkradou zlate České hlavičky ; (

Můžeme byt jedine rádi ze ma někdo zájem vubec jezdit přes tu nasi malinkou ubohou zemicku ;)

0/−14
2.4.2015 15:57

M17a14r85e15k 93V35y67m46a20z80a37l 5878346812280

Podle Vašeho názoru pane Tesla, se řítíme do propasti. S postojem jakým se vyjadřujete a zvšeobecňujete, se Vám vůbec divím, z jakého důvodu v České republice pobýváte. Mimochodem....95 procent obyvatel nejsou zloději....neházejte do jednoho slušné občany s těmi co naší zemi škodí

[>-]V[>-]

+2/0
2.4.2015 16:20

J49a48n 28B13u20b84i38k 9542151622697

Podle sebe soudím tebe, říkala moje nebožka babička.......

+4/0
2.4.2015 16:22

P69e78t22r 33V70l85c33e45k 5932695545337

to je přesné......oni v ČR jsou bohužel ten i onen stejní.......

0/0
2.4.2015 16:30

J15a24n 13F83i82a89l13a 7654247225959

Ubohých je tu akorát pár lidí, třeba vy.

+1/0
2.4.2015 16:51

P60e43t84r 94V91e86s77e58l80ý 2529348643876

Ubohý jste tak akorát vy s tím tapetováním do každé diskuze.

0/0
3.4.2015 8:57

M33a85r19e51k 64T88e86s58l93a 5249223870175

Pokud to nerozkradou zlate České hlavičky ; (

Můžeme byt jedine rádi ze ma někdo zájem vubec jezdit přes tu nasi malinkou ubohou zemicku ;)

0/−9
2.4.2015 15:56

V10i55l63é11m 95B54a57r81á60k 4886857899406

Co zase Praha. Dokončete dálnici z Wien do Brna.

http://vilembarak.blog.idnes.cz/c/453579/prazaci-zbytek-statu-neni-vase-kolonie.html

0/−18
2.4.2015 15:56

M58i25c20h73a80l 79M59a24l60ý 5952804619113

Plzeňský kraj je Praha? :)

+11/0
2.4.2015 16:10

J35a34n 47B66u28b71i16k 9842851322937

už mohla dávno být. Kdyby jihomoravští zelení nezasekli stavbu kolem Novomlýnských nádrží.....:-/

+5/0
2.4.2015 16:23

J78i56ř79í 17K15o71c95u33r60e34k 6395714475308

Nebojte. On se nějaký ten ten Chřástal investiční, případně Sysel studijní najde. Žijí totiž po celé ČR, takže se pomocí nich dá zablokovat téměř libovolná stavba.

Dle platné legislativy musíte dělat opatření, pokud se stavba dotkne méně než 1 % populace. Čtete dobře - opravdu méně než. Více než 1% populace znamená, že stavba je prakticky neprůchodná.

0/0
2.4.2015 16:35

O43n42d38ř91e49j 58Š82i48m94e28k 5323442937698

Musíte brečet na brněnské magistrátu, tam je žába na prameni a u nich brečte. Stále hledáte jenom alibi v podobě Prahy, ale přitom si za své problémy můžete samy, že volíte, koho volíte.

+5/0
2.4.2015 16:27

D23a82v54i72d 92P25e93t33r10ž52e18l87a 2106564113750

A proč? Ideální je obchvat kolem Břeclavi - není jediný důvod mít od sebe dvě minimálně využívané dálnice. Zk....li to již na počátku, není třeba je v tom dále podporovat.

+1/0
2.4.2015 16:32

V95i62k98y46r 84B39o77h92u45m72i21l 40S61t60r84a70n77s35k19y 9767788666779

Takže další přivázání se k Německu. Proč se neřeší "konečně" supermoderním vlakem o vysoké rychlosti typu japonských, francouzských, korejských /a nakonec dnes i čínských/? tratí napojených na transevropskou síť TGV? Zase budeme muset vše cpát přes Německo?

+2/−15
2.4.2015 15:33

R31a35d19e42k 85J82a61n58a36t47a 9285326684442

Prvně musím reagovat na vaši "protiněměckou" náladu. Nebo jen neznáte mapu Evropy? Jakákoliv dopravní stavba vedoucí od nás do západní Evropy, musí nutně vést přes Německo a tedy s ním být kordinována.

K ostatnímu. Je třeba rozlišovat, o čem se mluví. Tohle je pouze oprava stávající trati, žádná výstavba nové trati. Je to vidět i z termínů. Zde se hovoří o roku 2020-2025. To nebude patrně hotov ještě ani první úsek VRT na našem území, Praha-Litoměřice, natoš VRT směr Normimberk/Mnichov.

+18/0
2.4.2015 15:40

J57a84n 83F15i61a36l30a 7144637715489

Souhlasím, a navíc mě "natoš" rozesmálo.

+2/0
2.4.2015 16:51

S67v47a20t73o46p33l95u38k 84S76i20l74n95ý 4902196839238

Ano, kvůli vám, postavíme pod celým Německem tunel ;-)

Mimochodem žádná transevropská síť TGV neexistuje. Každý stát má vlastní systém vysokorychlostních vlaků.

+14/0
2.4.2015 15:47
Foto

O83n91d42ř37e25j 35V29a50r35o70š26č39á57k 3274707463

TGV je transevropska síť asi tak jako ICE...

+5/0
2.4.2015 15:55

J92i28ř45í 50K84o88c23u31r92e83k 6665464195868

Přemýšlím, jak se dostat do Paříže mimo Německo. Budu asi cestovat do Vídně. Potom můžu pokračovat na Salcburk, Insbruck, Feldkirch, Curych a něj už jede přímé TGV do Paříže. Nebo to z Vídně mohu vzít přes Štýrský Hradec, Klagenfurt, Benátky, Miláno a Ženevu. Tam přímé TGV.

Logicky bych ale volil trasu přes Prahu, Norinebrk a z něj přímým TGV. Ikdyž možná bych to jel přes Vídeň, Linec, Řezno a Mnichov do toho Norinberku. Tahle varianta bude nejspíš rychlejší, než se trmácet z Brna do Prahy, Plzně a až potom Řezna. Proč? Brno-Praha stojí za... mno vnitro VRT nestojí a stát hned tak nebude, Praha-Beroun je tragédie. Zatímco Rakušák buduje novou Westbahn a Koralmbahn (to kdybych chtěl vidět Alpy z jihu a jel na Klagenfurt).

Coto? Uděljeme napřed pořádné vnitro, sakrament!

0/0
2.4.2015 16:30

V23l52a52d16i29m70í39r 21Š51t21ě89r33b21a 2612791982377

Z Německa do Paříže platí výborná jízdenka "Evropa Speciál". Pokuste se o ni na webu DB. Musíte mít jízdenku z území Německa. A je to dost rychlé, podle toho kam na hranice je to od Vás nejblíž. My ji koupili z Maktredwitz a zpátky. Paříž - Cheb za 9 hodin.

0/0
3.4.2015 1:14

M59a48r37e12k 72V73y42m38a94z77a20l 5438406672820

Pane Lorenc, ať se nám to líbí nebo ne, s Německem máme největší objem obchodních aktivit a díky tomu, máme tu životní úrověň jakou máme. Nedovedu si představit pokud by jsme tam přestali naše výrobky vyvážet, kam by se náš export dostal. Je pravda, že v historickém kontextu se k nám Čechům Němci nikdy hezky nechovali a i nyní nás berou jako méněcené, ale to už je realita. My hlavně musíme využít obrovského Německého trhu k uplatnění našich kvalitních výrobků. Záměrně píšu kvalitních. Pokud by nebyly, Němci by je od nás nekupovali.

+4/0
2.4.2015 16:32

V40a47c57l73a86v 50P96e10r17o81u75t33k59a 6608777614511

tak ještě budou trochu muset připlatit na ty šílený betonový hradby ..

+1/0
2.4.2015 15:24

S93v56a17t96o81p84l50u78k 19S76i34l91n28ý 4762206529178

Není to tak dávno, kdy se mluvilo o 200 km/h, což je rychlost, kterou by si tato relace plně zasloužila, jedná se o spojení dvou milionových měst. 

Najednou je z toho jen 100- 160 km/h?

+1/0
2.4.2015 15:23

P92e73t14r 15R22o85h62á48n30e29k 1953499817776

hmm, čim to asi bude, když je u nás 160 maximálka :-/

+2/0
2.4.2015 15:27

S26v26a68t49o83p60l84u57k 62S16i94l76n73ý 4712176889158

Maximálka je dána jen paramtery tratě. Pokud vím, tak není žádný norma nebo předpis, že se u nás mohou rekonstruovat tratě na max. 160 km/h.

+3/0
2.4.2015 15:42

R64a79d52e67k 14J56a46n80a70t54a 9585616644532

Je třeba rozlišovat, o čem se mluví. Tohle je pouze oprava stávající trati, žádná výstavba nové trati.

Je to vidět i z termínů. Zde se hovoří o roku 2020-2025. Ovšem první VRT na našem území, to nebude ještě ani první úsek VRT na našem území, Praha-Litoměřice.

0/0
2.4.2015 15:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.