Diskuze

Chystaný průtah Plzní naráží na řadu výtek. Zvýší hluk a změní krajinu

Plán na stavbu průtahu, který by spojil plzeňské čtvrti Bory a Lochotín, narazí na mnoho výhrad kvůli možným negativním dopadům. Komunikace, po níž by mohlo jezdit denně kolem dvaceti tisíc aut, by totiž značně zatížila okolí nadlimitním hlukem a byla by také velkým zásahem do krajiny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Jen pro zajímavost, historická mapa Plzně z roku 1950 docela dobře ukazuje koncepci silniční sítě. Bohužel téměř nic se z toho nezrealizovalo.

http://gis.plzen.eu/staremapy/

- vybrat vrsty: plán 1950

0 0
možnosti
ZW

Chystaný průtah naráží na řadu výtek oprávněně, ale je vtom nevinně. Na vině je koncepce (tedy spíš nekoncepce) rozvoje Plzně jako města v posledních asi 60 letech. To začali soudruzi bohužel v 90 letech pokračovalo a pokračuje v podstatě dodnes. Místo aby se průmyslové zóny budovaly rovnoměrně kolem města tak se postaví jedna obrovská na Borských polích a pokud možno bez obsluhy MHD. Takže si všichni pořídí nějaké vozidlo a po jediné silnici ráno jedou tam a odpoledne zpátky. Klatovská to nemůže zvládnout tak se vymyslí "průtah" a !obchvat". Lidem se naslibuje jak jim obě stavby umožní rychle se dostat z postele do práce, pak na nákup do supermegamarketu a zase rychle k televizi a do hajan.

Nemá cenu jitřit vášně kvůli průtahu, protože například již léta plánovaný obchvat Roudné není a nebude z důvodu nesmyslnosti řešení a oprávněnému odporu obyvatel Roudné. Průtah je v přibližně stejné pozici. Od křižovatky u Lékařské fakulty ke Kalikováku je jasno, ale jak dál? Ví to vůbec někdo? Nesmysly o průjetdu areálem Škodovky nelze brát vážně a jinde to znamená vybourání několika ulic.

No a všemi opěvovaný obchvat je také pěkný paskvil. Kromě toho, že jde jen o dvouproudou silnici po většině trasy bez možnosti předjíždění a do docela slušného kopce, je také unikátem a tedy drahým řešením. Téměř dvoukilometrová estakáda přes údolí Mže nad hlavami obyvatel Křimic a Radčic rozhodně nebude zadarmo. Ujišťování, že hluk od projíždějících kamiónů na takovém mostě určitě půjde k duhu i skvrňanským.

Jediná správná cesta je nestavět hned další a další cesty, ale vše nejdřív rozmyslet a předložit veřejnosti konečně Koncepci dalšího rozvoje města s velkým "K". Měla by obsahovat jasnou vizi, jaké město by tady mělo být za 50 a možná i za 100 let. Protože, chyba, která se udělá dnes, se povleče hodně dlouho. Každý z nás na vlastní kůži zažívá, jaké důsledky mají chyby realizované od 60. do 80. let.

0 1
možnosti
PL

P95e14t40r 76L94u45k84á41š

25. 3. 2015 9:57

Nejnesmyslnější projekt ze všech, které se mají/mohou postavit. Navedení dopravy paralelně na nejpoužívanější křižovatku u lék. fakulty nic nevyřeší, protože úzkým místem je právě ta křižovatka. Veškerou dopravní situaci by vyřešilo jednoduše dostavení západního a východního okruhu, a to co nejdříve.

2 1
možnosti

Ten průtah je nesmyslný, pouze přivede další dopravu do města, zničí některé lokality a v jiných znemožní bydlení. Nevěřím jakémukoliv zklidnění Klatovské po jeho dostavění (viz. tu již máme příklad U Trati x Americká). Pro obsluhu Severního předměstí je potřeba západní okruh a pak to východní propojení od Studentské kolem Teplárny ke stavením strojům. Případně i zadem kolem FN.

5 2
možnosti
LM

Vždy bude skupina lidí, které se nezavděčíte, já říkám stavět a co nejdříve.

6 8
možnosti
PL

P80e12t12r 20L11u13k73á97š

25. 3. 2015 9:52

Vždyť by to vůbec nic nevyřešilo, všechno by šlo na zadělanou křižovatku u lékařské fakulty!!!

2 0
možnosti
PH

Navrhovaný průtah je zbytečná komunikace navíc. Měl by být prioritně zájem bud využít stávajících komunikací a snažit se pro hladký průjezd centrem, tj. nevytvářet bariery typu parkovací místa na Klatovské, nebo se snažit udělat standardní okruh, tzv. zelený, a průjezd centrem co nejvíce zkomplikovat právě zúžením víceproudovek, přidáním semaforů apod.V tomto ohledu je Plzeň v absolutním chaosu a funguje pouze spojení západ-jih-východ. Pokud se dodělá západní okruh bude fungovat sever-západ-jih-východ, leč spojení východ-sever bude pořád problém. Protože je Plzeň v ďolíku, tedy její centrum, měl by být prioritně zájem dopravu z centra vyhánět, nikoliv jí sem svádět dalšími komunikacemi. Narušit navíc zelený klidový pás u kilometrovky je podle mého prašť jako uhoď a celkově dopravní lobby. Existuje je několik lepších variant, ale někomu se právě tahle líbí. Co vidím každý den, západní část okruh využívá čím dál tím více lidí, takže ono to může fungovat. Je jen škoda, že se tento okruh neudělal jako čtyřproudovka. zde už mozek přestal fungovat, tak jako nefungoval při realizaci stavby, kde se komunikace vlní a svahy nedrží. I protose bojim čehokoliv dopravně nového. Kromě toho, že to bude zbytečné, bude to zřejmě uděláno špatně.

10 1
možnosti
MV

Souhlas, já doufám, že se někdy dočkám propojení Lochotína od Hornáta k výpadovce na Nepomuk. V plánech to je léta a silnice na Světovaru je ukončená, jakoby se mělo pokračovat ve stavbě už zítra. https://www.google.cz/maps/@49.721336,13.416184,3a,75y,15.98h,95.45t/data=!3m4!1e1!3m2!1sBoReFmuTyfMvqrdl5eiguw!2e0

4 0
možnosti
VN

Ach jo, ekoteroristé jsou zase na koni. A zase budeme stát v zácpách na průtahu Lochotín - centrum - Bory dalších zbytečných x let a budeme zamořovat zplodinami centrum a vyhánět odtud zbývající obyvatele. Rv

3 9
možnosti
PH

To proč stojíte ve frontě není kvůli ekoteroristům, ale kvůli laxnosti představitelů města, kteří problém "Severní předměstí", řeší 10 minut po dvanácté. Už před 15 lety když jsem jezdil z Vinic byla Karlovarská zasekaná a od té doby se udělala jediná věc - Klatovská se zneprůchodnila. Za tohle podle Vás můžou ekoteroristé? A to si představte, že podobné zklidnění, jako je na Klatovské, chtějí udělat i na Karlovarské.;-D

3 1
možnosti
FM

Podle mě má daleko větší smysl dostavba západního okruhu a obchvat Roudné.

8 0
možnosti
MS

Kdy už konečně vedení města pochopí, že úzkým místem není průtah sever - jih, ale Lochotín - výpadovka na Prahu. Spojení Lochotín - Praha bylo plánováno přes rondel na Roudné. Ten teď vede rondel od nikud nikam. Byl jsem malý kluk, když se Klatovská (tehdy tř. 1. máje) rozšiřovala na 4 pruhy. Nechápu, proč byla později vytvořena nová úzká hrdl zúžením na pruhy 2. Bezpečně odbočit doleva lze také tak, že se 3x odbočí doprava - je to mnohem plynulejší i bezpečnější. Současný princip: zklidníme široké frakventované třídy a nahradíme je jinými (užšími) ulicemi v místech, kde byl dosud klid - považuji za blbost. Rv

4 0
možnosti
LN

?Oba průtahy jsou přibližně stejně úzké. Samozřejmě nejužší je jejich zdroj, což je Lochotín-Rondel.

0 1
možnosti
MV

Chtěl bych v tom mít jasno: Petru Pelclovi ze spolku Kontrolní skupina vadí, že jsou ve středu města překračovány hlukové limity a proto brání tu dopravu ze středu města odvést bokem?

Zdá se mi, že ve spolku Kontrolní skupina pláče logika daleko za horizontem.

6 4
možnosti

P83a93v31e29l 37Ř32a37p70e56k

23. 3. 2015 21:53

Tím, že to "odvedete bokem", akorát způsobíte hluk i na dalších místech, přičemž tam, kde předpokládáte klid, se ho dočkáte nejvýše na přechodnou dobu, než se uvolněná kapacita opět zaplní, protože u socialistického automobilismu provozovaného na náklady všech je přirozeně převis poptávky.

3 5
možnosti