Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Holčičky z Nýrska, jejichž otec se oběsil, vrátily úřady matce

Marta J. z Nýrska, které se údajně kvůli podezření z pohlavního zneužívání pětileté dcery oběsil partner, má své děti zpátky doma. Dvě dívky byly několik týdnů u tety a strýce, protože soud nařídil, že do vyšetření případu nesmějí být v kontaktu s otcem. Teď soud rozhodl, že po jeho smrti se děti mohou vrátit domů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D27a66r88i91n14a 73M66a94l13k30o98v92a 4728157835163

Nemám vsechny potřebné informace, ale z toho, co jsem vyrozuměla, logopedka pouze své podezření oznámila dál. Jestli to bylo na základě zmanipulované výpovědi je vec druhá, nicméně po ní konaly další subjekty, podle všeho z odborneho hlediska způsobilé. Neměly by tady propírány spíš ony?

+2/−1
22.2.2015 12:43
Foto

A88l28e10š 67H36o54d33i45n27a 9860529228724

Smutný případ fungování juvenilní justice.

+1/−6
17.2.2015 17:22

I53r84e47n76a 39P38l41a91c87h68e63t88k77o78v67á 1636474146650

diky kamilovu veselemu zivotu znam socialku netecnou aj privela akcni. oboje je radost sledovat

+1/0
17.2.2015 16:02

B69o29h56u67s35l62a28v 90K21r65á56l85í86k 2241820399766

Ono nejde ani tak o to, jak moc je akční, jako spíš jestli svými akcemi páchá spíše škodu, nebo spíše užitek.

+2/0
17.2.2015 16:09

Z23d55e95n75ě55k 73M96á39č40a13l47a 1763535769620

Celý je to blbost a prapodivnost. Holka někomu namaluje nějakou kravinu, a ten někdo si kravinu vyloží po svém a zalarmuje policii. Borec ví, co se stalo, že je to díky namalovaný kravině, nečeká až se to vysvětlí a hned se někde pověsí. Asi shoda náhod, která svedla dohromady pár přechytralých aktivních blbů a jednoho psycholabila. Normální člověk, anebo člověk bez viny by se nezabil. A z toho bych vycházel....

0/−5
17.2.2015 14:20

B48o48h55u12s34l37a78v 51K76r19á50l80í32k 2221760119626

Pokud vám někdo nevratně zničí to, v čem vidíte svůj smysl života a na čem vaše životní sebejistota stojí, tak se stanete taky labilem, ať si teď připadáte sebejistěji. Americká dvojčata se taky stala labilními, když dostala přímý zásah na správné místo. Každá stavba a každý člověk má svoji Achillovu patu.

+7/−4
17.2.2015 14:27

M95o37n86i33k57a 69H92a73b81a70n94o31v24a 7528433227786

Souhlasím, že sebevražda není důkazem viny. On ale neměl nevratně zničené to, v čem viděl svůj smysl života, za svoji rodinu mohl a měl bojovat, pokud by nevinný. To už se dnes nedozvíme, protože šetření se v těchto případech smrti podezřelého ukončují.

+6/−2
17.2.2015 14:30

O33t47t75o 36H36a52l84í75ř 9533987458336

Ale měl. Být označen za pedofila na malém městě je doživotní stigma pro celou rodinu i v případě, že se trestní stíhání zastaví.

+11/−3
17.2.2015 14:34

M26o17n28i35k45a 23H56a49b75a25n89o85v19a 7598553187566

Já nemám indicie, že by byl případ řešen veřejně do zveřejnění podezření, že je otec pedofil, matkou na FB a pak převzetí médii.

+5/−2
17.2.2015 14:41

B54o94h96u46s20l42a53v 63K86r69á10l44í48k 2801250939386

Pedofilní reakce má několik desítek procent mužů. Pokud někdo má své děti rád, tak je téměř jisté, že má nějaké pedofilní dispozice, pochopitelně. Což ovšem ještě vůbec neznamená, že dětem ubližoval, a už vůbec ne, že jim ubližoval více než ty dvě dámy. Znamená to pouze tolik, že proti obviněním byl bezbranný.

+4/−6
17.2.2015 15:02

M54o86n12i87k16a 30H64a39b56a32n84o49v27a 7918393677966

Nikdo nikdy neříkal, že by ten otec měl být oddělen od dětí, pokud by se prokázalo, že je pedofil nebo má nějaké pedofilní dispozice. Otec byl oddělen od dětí dočasně, než se prokáže nebo vyvrátí zneužívání holčiček. A myslím si že děti může mít člověk rád i bez pedofilních dispozic, tedy bez toho aby ho jakkoliv sexuálně vzrušovaly děti. Až začínám mít podezření, koho nebo čeho se tu vlastně zastáváte. :-)

+6/−2
17.2.2015 15:08

B54o50h36u78s96l85a81v 81K35r85á48l41í76k 2181690249316

Jsou věci, se kterými není radno si zahrávat ani "dočasně". Lidské vztahy jsou křehká věc a pokud je zničíte "dočasně", leckdy je tím zničíte definitivně. Totéž platí pro lidský život. 

Pokud z odborné literatury vím, že tzv. pedofilní reakce se vyskytují u většiny normálních mužů, přičemž zhruba u čtvrtiny mužů jsou dokonce stejné nebo silnější než reakce na dospělé (a o ženách podobná data neexistují jen proto, že to dosud nebylo měřeno), asi se to musí nějak promítnout i do mých názorů - stejně jako skutečnost, že erotické reakce nejsou pouze reakce genitálu, ale že spíše všechny emoční vazby probíhají na podobném principu. Pokud člověk zná základní zákonitosti sociologie, hlubinné psychologie a epistemologie alespoň na středoškolské úrovni, tak musí vidět, k jakým projekcím a přenosům pak dochází při vytváření myšlenkových stereotypů.

+4/−6
17.2.2015 15:21

M96o63n68i52k16a 90H25a54b13a95n41o11v29a 7828513187236

Já vám částečně rozumím, ale vůbec netuším kam tím míříte, Chcete snad naznačit, že si myslíte, že otec se pohyboval na hraně, ale tu nepřekročil, měl na své holčičky nějaké pedofilní reakce, občas si šáhl na pipinku a to mu stačilo, vše ve vší počestnosti, občas se při lehtání holčiček vzrušil až se mu třeba nápadně zvětšil penis, že si toho holčička všimla a že to nebylo za tak uplně hrozné, aby se rozpoutala mašinerie a holčičky otce ztatily? Naznačujete nějaké přirozené pedofilní skolny velké části mužů a bagatelizujete sexuální zneužívání dětí v těch samých příspěvcích, takže opravdu netuším, co tím sledujete a jak hlavně můžete vědět, co otec holčičkám dělal či nedělal. Nedivila bych se kdyby velké části můžů vyšly sklony k teenagerkám, ale k dětem s nevyvinutými pohlavnímu orgány? Tak to pochybuji, že 1/4 můžů má na ně silnější sexuální reakce než na holky s těmi vyvinutými.

+4/0
17.2.2015 15:28

B28o49h86u31s74l89a26v 16K34r93á77l89í25k 2551750799126

Z dosavadních informací vím tolik, že dámy, které tu hrůzu rozpoutaly, používaly značně manipulativní metody a měly tendence si sugerovat úchylné interpretace a zároveň poněkud pokřivený žebříček hodnot - což samozřejmě ještě neznamená, že otec nebyl třeba trochu divný nebo se nechoval nevhodně. Ostatně, žádný rodič není tak dokonalý, že by se mu nedala nějaká hrubá chyba vytknout. 

Samozřejmě že pouhá vyšší genitální vzrušivost (erekce je čistě mimovolní reakce) ještě nevypovídá nic o vině nebo o vhodnosti nebo nevhodnosti chování. U vzrušivějších lidí nastává lehčí nebo silnější tumescence genitálu (ty lehčí člověk ani sám nevnímá) i při stovkách nejrůznějších "neerotických" situací, provází mnohé příjemné i nepříjemné pocity v běžném životě atd. 

Co se týče konkrétních čísel, v tom se jednotlivé výzkumy trochu liší (vždy jde ale o desítky procent, tedy řádově víc, než kolik je "klinických pedofilů". 

Z této studie (viz http://www.mhamic.org/sources/halletal.htm) ovšem je celkem jasné, že mezi reakcí na dospělé a reakcí na děti není nepřímá úměra, ale přímá úměra (čím více člověk eroticky reaguje na dospělé, tím více reaguje i na prepubertální děti). Jistá míra pedofilní reaktivity je součástí normální zdravé sexuality normálně orientovaných přinejmenším mužů. 

Jinou věcí je, jestli je z objektivního hlediska opravdu tak zásadní rozdíl mezi tzv. sexuální interakcí a mezi tzv. nesexuální emoční interakcí, nebo jestli ten rozdíl je dán rámcem, do nějž interakci vsadíme.

+2/−4
17.2.2015 15:57

A69l42e14n38a 11V44e45s62e52l81á 3843501335658

Nezlobte se, ale pedofilní reakce opravdu NEMÁ několik desítek mužů... a už vůbec ne, že když má člověk své děti rád, tak že je téměř jisté, že má pedofilní dispozice.

Pokud vycházíte z tohoto předpokladu, tak pak už chápu vaši umanutost... Ne, pedofilní reakce u mužů opravdu nejsou obvyklé - a už vůbec to nesouvisí s láskou k dětem.

To je jako by někdo řekl, že pokud máte rád svou babičku, tak je téměř jisté, že máte gerontofilní dispozice. Naprostá pitomost.

+4/−1
17.2.2015 15:10

A65l88e67n94a 50V74e43s74e87l77á 3363981665318

oprava: " NEMÁ několik desítek PROCENT mužů"...

+1/0
17.2.2015 15:10

B75o22h79u84s34l49a79v 80K74r19á89l47í52k 2851210479436

U zdravých lidí - ať už jsou jakékoliv orientace - obvykle erotické reakce úzce souvisejí s láskou - počínaje atraktivitou, přes vytváření emoční vazby až po vizuální a tělesný kontakt. Pokud ne, byla by to dost vážná porucha. Mateřská láska i přátelské emoční vazby se vytvářejí v principu na stejném biologickém základě jako explicitně erotické vztahy. Proto také naprostá většina homosexuálů žije normální rodinný život a vůbec si svoji homosexualitu nepřipouštějí, protože jejich emoční potřeby jsou naplněny jinde a tedy nijak nestrádají. 

Jinak si zkuste najít třeba práci "Sexual arousal and arousability to pedophilic stimuli in a community sample of normal men" od Richarda Hirschmana. Nebo si přečtěte cokoliv k tématu třeba od Kurta Freunda, Magnuse Hirschfelda, Blaye Rancharda, Jamese Cantora nebo prakticky od kohokoliv, kdo se tématikou hlouběji zabýval (většinu ze jmenovaných opravdu nelze považovat za nějaké propedofilní aktivisty).

+2/−3
17.2.2015 15:38

B31o82h69u22s34l35a86v 80K38r36á35l66í25k 2591740449776

Samozřejmě Ray Blanchard, ne Blay Ranchard. To je zase tzv. freudovské přeřeknutí ;-D

0/−1
17.2.2015 15:41

A41l75e69n14a 64V97e26s85e17l91á 3853601375908

Moment - takže otce, který má nejen dcery, ale i syny a má je rád, tedy budou vzrušovat malí chlapečci?

Já mám dojem, že jste si přečetl něco, co jste ne zcela pochopil a trochu to pomotal dohromady. Nebo účelově hledáte něco, co by mělo tak jakoby vědecky "znormálnět" něco, co není tak úplně společensky přijatelné...  No, není mi z toho moc dobře.

+4/−1
17.2.2015 15:43

B76o39h91u77s82l60a63v 87K54r97á53l20í52k 2541170929396

S lidovým magickým symbolismem při zacházení s pojmy se realita a její vědecké poznání někdy dostává trochu do kolize. Jsou různé způsoby, jak se s tím vypořádat. Jedním z nich je třeba popření reality.

+2/−1
17.2.2015 16:14

O17t79t70o 72H26a28l70í94ř 9483277938936

Mám obavu, že ne zcela ve svém laickém chápání chápete odborníka, který se vám pokouší vysvětlit, že vše není tak jednoduché, jak to vidíte.;-)

+1/0
18.2.2015 7:48

M76o98n44i78k48a 29H81a66b94a79n22o80v59a 7668543157426

Ti je zvláštní, protože já jsem slyšela vyjádření mnoha našich odborníků sexuologů a drtivá většina z nich považuju například homosexualitu jako homosexualita za orientaci citovou a ne sexuální. Tedy že heterosexuál není schopen hlubokého vnitřního citu (kterému říkáme partnerská láska) k osobě stejného pohlaví a analogicky homosexuál jí není schopen k osobě opačného pohlaví. Z jejich vyjádření rozhodně nevyplývá, že by v tom případě homosexuála muže naplňoval partnerský svazek s ženou, protože on jaksi neni schopný se zamilovat do ženy, stejně jako možná vy (pokud jste heterosexuál) do muže a takovou ženu podvádí na tom nejcenějším, tedy na citech. Proto by neměli homosexuálové podléhat falešné morálce společnosti a trápit nejenom sebe ale i své partnery v klasických svazcích, ale najít si partnera stejného pohlaví. S rodinou láskou to nesouvisí a ta rozhodně není spojená se sexuálním charakterem.

+1/−1
17.2.2015 15:44

B62o84h91u31s65l82a80v 96K68r29á60l64í88k 2671490369136

Nevím tedy o odborníkovi, který by "sexualitu" dával do protikladu k "citovosti". Ale je pravda, že za hlavní kritérium sexuální orientace někteří teoretici považují proceptitivu, která je směrodatnější než genitální reakce. 

Manželství či partnerství je instituce, která stojí primárně na soužití a spolupráci, nikoliv na sexuální orientaci. Spousta lidí je spokojeno ve svém zaměstnání, i když do něj nejsou zamilováni, a spousta lidí je šťastných v manželství, i kdy nikdy do svého partnera/partnerky nebyli vyloženě zamilováni. Jenom pak jejich život nesmí stát na jediném sloupu, k citovému naplnění potřebují ještě přátele, koníčky, společenský život atd. a domov je pro ně bezpečný přístav a jistota. Tak to chodívalo odjakživa. 

Homosexuální partnerství jako napodobenina manželství je novodobý, velmi nevyzrálý konstrukt, kterému chybí pointa. Myslím, že historie poskytuje mnohem lepší vzory, jak lze uplatnit citovou vazbu mezi osobami stejného pohlaví.

+1/0
17.2.2015 16:08

O12t55t43o 61H96a51l60í62ř 9153407898536

To je pěkné, že od upalovatelů čarodějnic dostane člověk mínus za pouhou citaci odborného textu;-D

0/0
18.2.2015 7:46

O41t33t62o 94H71a88l51í55ř 9473227758426

S tou pedofilní reakcí jste mne zarazil - to je odborný názor?

0/0
18.2.2015 7:42

O96t19t37o 94H12a72l78í44ř 9703937568866

Nemáte indicie? Na malém městě?;-D;-D;-DA vyšetřování sociálky-myslíte, že se neptají sousedů? Sociálka ani policie?;-DPobavila jste mne mírou naivity

+1/0
18.2.2015 7:43

O20t58t40o 13H57a36l44í80ř 9183147598426

Pánové jsou zřejmě z Prahy a netuší, jak vypadá život na malém městě:-P

+1/0
18.2.2015 7:40

B97o30h26u25s23l62a63v 43K67r29á38l53í51k 2351200379276

Dozvěděli jsme se dost. Například to, že dvě hloupé a nezodpovědné dámy spustily mašinérii, o jaké každý rozumný člověk ví, že semele vinného stejně jako nevinného. Někteří lidé holt mají hroší kůži a bojují v každé situaci, ať jsou v právu nebo ne, jiní lidé jsou zase citliví a vnímaví, což má i svá negativa, třeba že jsou zranitelní a nedokážou se ubránit zvůli ani živlům.

+7/−4
17.2.2015 14:35

M74o96n62i67k48a 84H78a92b24a44n63o48v96a 7868883147776

Spustili mašinérii o které každý rozumný člověk ví, že semele vinného i nevinného. Takže podezření ze sexuálního zneužívání dětí by se podle vás němala hlásit?

+2/−1
17.2.2015 14:40

B61o14h51u61s28l56a40v 91K53r51á39l12í58k 2161110349536

Vždy je lepší volit takové řešení, které přispěje ke zmírnění nebo zabránění škod, než takové řešení, které s jistotou způsobí tisíckrát větší škodu. Kdybych žil ve středověku v době řádění inkvizice a měl bych lehké podezření, jestli sousedka v kostele neukradla hostii a nepokouší se s její pomocí zvýšit dojivost své krávy, asi bych si v duchu zaťukal na čelo a obě krávy bych politoval, ale určitě bych to neběžel za tepla naprášit nějakému Bobligovi, který by pak nechal umučit půlku vesnice a zabavit jim statky.

+6/−3
17.2.2015 14:44

M89o39n61i78k40a 81H41a46b29a48n29o78v28a 7318513647466

To si děláte srandu, srovnáváte krádež hostie se zneužíváním dítěte? Tím naznačujete, že zneužívání dětí by nemělo být trestné stejně jako se překonalo trestání čarodějnictví, protože to byla blbost? Kdybych byla třeba jenom učitelkou, tak bych nehlásila úřadům, kdyby děti pěstovaly na zahradě trávu, kouřili za školou nebo se někde opily. Nehlásila bych ani, kdyby nějaké dítě kradlo či napadlo druhé, ale řešila bych to s nimi a rodiči. Pokud bych ale měla důvodné podezření, že je dítě sexuálně zneužívané, pak bych to jistě minimálně konzultovala s nějakými odborníkem. Pokud ten odborník má profesní podezření pak je jeho svatá povinost to hlásit. Jaké jiné řešení existuje? Pozvat tatínka a zeptat se ho, tatínku necháváte své holčičky hrát se svým penisem? Nenechávám, tak teda jo, ale jenom někdy, ale já už toho nechám. Tak dobře domluveno. 8-o

+3/0
17.2.2015 15:00

B57o57h33u74s22l78a15v 36K55r40á36l63í22k 2841560479726

V první řadě bych se rád omluvil za hloupý omyl, že jsem Bobliga zařadil do středověku. Hony na čarodějnice byly  charakteristické především pro novověk - svým způsobem byly takovým předvojem osvícenství. Když si přečtete Kladivo na čarodějnice, to je laděno vyloženě osvícensky, v duchu boje proti pověrám. 

Těžko porovnávat, jestli větším zločinem byla svatokrádež v očích 17. století nebo polechtání dítěte ve 21. století. Ovšem váš termín "svatá povinnost" mi trochu to 17. století evokuje. Zvlášť pokud v té svaté povinnosti jste schopná jít i přes mrtvoly.

+5/−1
17.2.2015 15:10

M43o97n74i25k82a 72H69a29b81a36n91o72v74a 7338173597936

Kladivo jsem několikrát viděla a jedenkrát četla. Pověry, nespravedlivá obvinění motivované majetkem, mučení, vynucování pravdy za prohřešky, které se nestaly ani stát nemohly. Zato zneužívání dětí se může stát a opravdu lechtání, hrání, muchlení, spaní v jedné postely ani koupání ve vaně s dětmi či umývání pipinek a pindíků není pohlavní zneužívání. Nucení dětí hrát si s penisem, vzrušování se při ošahávání dětí, nucení dětí k nepřirozeným sexuálním pozicím a focení takovýchto pozic, to už je např. sexuální zneužívání.

+2/−1
17.2.2015 15:19

B69o52h75u29s25l26a82v 72K13r36á11l19í65k 2351430319796

Já myslel to původní latinské Kladivo z roku 1486, od pánů dominikánů Kramera a Sprengera, nikoliv český román ze 60. let 20. století a Vávrův film ;-D

0/0
17.2.2015 16:24

O58t17t65o 70H41a74l59í15ř 9923967778446

Jenže to, že se ty prohřešky nestaly ani stát nemohly víme dnes.Ale ve své doby byly považovány za reálné a velmi těžké zločiny. A všechny zločiny, o nichž píšete vy, jsou především ve vaší fantazii a nevím, proč je používáte v souvislosti s tímto případem, když se neprokázaly.

+1/0
18.2.2015 7:56

O81t65t12o 55H61a90l86í93ř 9953237828576

Naopak, vaše myšlení je velmi podobné tomu, které rozpoutalo hony na čarodějnice. Nevíte nic o faktech, zda dotyčný dítě zneužíval či ne, ale už jste se vnitřně rozhodla že ano a proto je celá ta zničující mašinérie v pořádku.

+1/0
18.2.2015 7:51

M41a19r69t43i28n71a 70B65r38a52b52e58n52c37o97v21á 4103685208339

Takže při podezření, že se dítěti děje něco, co by se nikdy dít nemělo, měly držet pusu a krok a nevšímat si toho? Měly to dítě nechat dál zneužívat, pokud si myslely, že se to tam děje?

+3/0
17.2.2015 14:43

B85o93h68u53s45l17a20v 72K52r44á85l61í93k 2821230109646

Pokud neznají jiné řešení, než takové, které spolehlivě způsobí tisíckrát větší škodu, než hypoteticky možná působil ten otec, tak se snad možná opravdu do toho raději neměly vůbec plést. Pokud budu mít podezření, že mé kolegyni v práci není dobře, tak to také nevyřeším tím, když ji samopalem rozstřílím na cimprcampr i se všemi dalšími kolegy a jejich rodinami. I když jí třeba opravdu trochu nebylo dobře.

+1/−4
17.2.2015 14:48

A89l71e74n34a 17V77e53s22e59l96á 3193621875828

Dobře - vy očividně takové řešení znáte. Podělíte se o ně?

Zatím to fakt vypadá, že hlásáte "držet hubu a do ničeho se neplést"...  (Ten váš "srovnávací" příklad ale dost kulhá. Pokud to chcete srovnat s tou situací, tak spíš - pokud budu mít podezření, že kolegyni není dobře, v žádném případě ji nesmím říct, ať se jde domů vyležet, protože co když by pak z toho vzešla fáma, že je nakažlivě nemocná a nikdo se s ní nechtěl bavit a co kdyby to ona pak neunesla a zhroutila se z toho.)

+3/0
17.2.2015 15:04

B95o53h72u34s55l24a10v 89K81r64á59l91í85k 2181660969586

Prakticky každá rodina, kterou znám, i ta nejlepší, má nějaké slabiny, a já rozhodně nemám ambice to za ně všechno vyřešit. Mohu-li pomoct, pomohu, a mohu-li neškodit, pak neškodím. Pokud už bych svou hloupostí nějakou relativně fungující a spokojenou rodinu rozbil nebo dokonce způsobil něčí smrt, nejspíš bych měl sám do konce svého života o čem přemýšlet a asi bych pro příště byl opatrnější a nevrtal bych do věcí, kde s jistotou způsobím mnohem víc škody než prospěchu.

+3/−4
17.2.2015 16:37

A54l84e20n44a 78V47e58s60e86l89á 3103331565238

Ano, hezký filozofický elaborát, ale nějak jste se vyhnul konkrétní odpovědi.

Otázku tedy položím ještě jednou. Jaké je podle vás správné řešení v situaci, kdy máte před sebou dítě, u kterého máte podezření, že je sexuálně zneužíváno? Držet hubu a do ničeho se neplést? Prosila bych konkrétní odpověď.

+2/0
17.2.2015 17:22

M63a88r55t12i65n 49R20u87z53i50c88k80a 1912698576847

Me se tedy moc take nelibi, ze bych na zaklade nejakeho usudku rozjel takovou masinerii, kdy vas nekdo obvini z takoveto veci (coz vam prakticky znici zivot) bez jedineho dukazu.

Myslim, ze je vhodnejsi s takovym ditetem dale pracovat, aby se ziskali verohodnejsi dukazy nez pouhe podezreni. Koneckoncu je to dobre i pro dite, protoze az bude starsi a dozvi se, ze se mu tata obesil, nebo ze zije stranou lidi, kteri v nej vidi cloveka co zneuziva deti, jak na to bude reagovat? Tatu mu nevrati. Pardon, nejspise bude mit nevlastniho lepsiho otce, ze?

Nemyslim si, ze je lepsi kazde podezreni hned vysetrovat, ja bych rad vedel na zaklade jakych dukazu zneuzivani (prokazatelneho zneuzivani) bylo konano. O zadnych nevim.

0/0
1.3.2015 9:45

O66t13t91o 98H60a18l13í71ř 9603747348756

Ne, ale postupovat opatrně a citlivě, což se v tomto případě nestalo. Děti jsou do velké míry manipulovatelné a chce to, aby podobné věci vyšetřovali opravdoví odborníci a  ne "nelogopedka". Sám jsem v této mašinérii několik let působil, takže tuším, jak moc důležitý je osobní a citlivý přístup jednotlivců. Na sociálce pracovaly jak úžasné ženské, které dokázaly dětem pomáhat, tak arogantní nány, které sice měly nastudované předpisy a postupy, ale nebylo jim dáno...

+1/0
18.2.2015 8:05
Foto

P93a37v19e89l 58P17o46d38e95š62v64a 5409187439

že byl tatík labil .. No a co? To nepotvrzuje vinu. Tím méně návodně vedený rozhovor.

0/−2
17.2.2015 14:28

G96a66b93r88i66e65l 89H38o15r42t29e64n 9231129803514

Mezi "po svém" a "zalarmuje policii" si doplňte prosím ještě "kontaktuje dva odborníky, z nichž jeden holku vyšetří a teprve ten na základě osobní zkušenosti a znalostí". Nebo na tom nezáleží?

+3/0
17.2.2015 14:29

B39o15h73u85s22l59a22v 78K90r42á62l20í55k 2691500379686

Vždyť pan máčala zmínil, že ta situace svedla dohromady pár přechytralých aktivních blbů. Není k tomu co doplňovat.

+1/−2
17.2.2015 14:31

G51a73b16r15i65e85l 67H19o13r97t14e56n 9391519333364

Myslím, že vás s panem Klušákem v tom případu není nutné zohledňovat. Ani pár dalších, vám podobných, například považujících prostředky jako polygraf za "soudní důkaz".:-P

0/0
17.2.2015 14:35

B25o20h34u35s44l57a83v 16K80r19á74l33í37k 2281580719776

Tak především, v soudním řízení neexistují naprosto žádné důkazy v matematickém smyslu. Všechny takzvané důkazy jsou pouze indiciemi a mohou účinkovat pouze tím způsobem, že v určitým způsobem předpojatém člověku navozují dojem pravděpodobnosti. Ano, na jiném principu lidské poznání fungovat ani nemůže - bohužel ovšem naše právnické fakulty chrlí do světa stovky naivů, kteří to nejsou schopni chápat. Podobně jako jiné fakulty zase chrlí do světa stovky atestovaných hloupých hysterek. A tito lidé pak dohromady provozují systém, ve kterém se vzájemně "zohledňují" bez ohledu na to, kolik za nimi zůstává mrtvol.

+3/0
17.2.2015 14:41

T36o54m59á16š 45F34i48r87b28a12c55h24e74r 9440130204860

R^

0/0
17.2.2015 14:50

G29a53b40r13i42e17l 26H31o97r83t75e92n 9851759793544

Asi takhle - já si o vás nemyslím, že jste nevzdělaný blbec. Vnímám vás jako rýpala, pedantského šťourala a člověka s minimálním smyslem pro nadhled, ale ne jako blbce. Čili s řadou vašich názorů souhlasím, bohužel je příliš často přebíjí vaše tendence zabývat se s maximální snahou detaily a přitom nevidět celek - děláte v diskuzi přesně to, co vyčítáte oněm zmíněným naivům, protože indicie v diskutovaném případu hodnotíte odděleně. Jak sám píšete, takhle ale život nefunguje, tudíž je nutné informace vyhodnocovat z hlediska pravděpodobnosti a hodnotit až jejich souběh...

+1/0
17.2.2015 15:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.