Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auta v Plzni často končí v kolejišti. Poškodí si nápravu a brzdí tramvaje

Plzeňští hasiči poslední dobou často vyjíždějí k tramvajovému kolejišti v Bolevci. Přibývá totiž řidičů, kteří při odbočování ve velkých křižovatkách netrefí silnici a uváznou přímo v tramvajové dráze. Dopravní experti teď budou vymýšlet, jak řidiče varovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88a26r11t95i77n 57L45u41k12e94š 3396201551635

No já nevím, ale podle mého, kdo vjede z prostoru křižovatky do otevřeného svršku, tak by měl povinně odevzdat řidičský průkaz a nikoliv žehrat na absenci bílých čar.

Takový řidič musí být neuvěřitelným nebezpečím pro ostatní účastníky provozu a měl by chodit zásadně po svých.

0/−2
27.1.2015 8:06

M20a36r59t64i23n 73L60u90k23e21š 3936631471435

A jen doplnění - plný souhlas s panem Šemberou a jeho zcela racionálními argumenty.

Řidič který provede takovou zoufalost, jako je vjetí na koleje (ba dokonce pokračování v jízdě po nich), by měl navštívit postupně ordinace u očního a poté psychiatra.

0/−1
27.1.2015 8:17

M94i22c90h44a25l 35V75o47j47t26a 2297847446635

Jak se říká: "Než někoho začneš soudit, zkus ujít pár mil v jeho botách."

Přál bych si být alespoň z poloviny tak dokonalý a neomylný, jako vy.

A pokud si říkáte "tak takovouhle kravinu bych nikdy neudělal", doporučil bych vám nikdy neříkat nikdy.

+1/0
27.1.2015 9:39

M18a90r11t70i60n 60L31u87k95e18š 3326811601965

To se pletete. Já jako účastník silničního provozu mohu vznést námitku, že takový pitomec který si snad myslí že je tramvaj a vjede do kolejiště, za volant nepatří. Takový účastník pro mě představuje nepřijatelné a zbytečné riziko, které je třeba včas eliminovat.

Tahle vaše poněkud pomýlená filosofie "Než někoho začneš soudit, zkus ujít pár mil v jeho botách." by mohla být totiž taky aplikována na zloděje, násilníky, vrahy a další podobné existence.

0/−1
27.1.2015 14:01

D12r88a11h24o19m12í45r 88B13o93k94r 2295876716888

Ty bílé navigační čáry už měly být namalovány dávno. Nevím, proč na to přišli "odborníci" teprv teď. Zejména na křižovatce u hlavní pošty v Plzni, okud je snímek, ale i na tý Plaský a jinde. Po obou místech chodím i jezdím denně a přesto se těm, kteří to spletou nedivím, protože je to tam opravdu velmi nepřehledné.

+1/0
26.1.2015 14:58

M43i44c37h38a95l 82V32o20j33t12a 2867227176265

Zajímavé je, že auta začala padat do kolejí poté, co se zrušilo předchozí nastavení semaforů u hlavní pošty. To nastavení z léta pouštělo tramvaje z Košutky a Bolevce doprava do Přemyslovy ulice, kvůli rekonstrukci kolejiště.

Pak se to vrátilo k normálu, ale asi ne úplně, protože současně s tou změnou zpátky začala auta padat do kolejí.

Jako by v té křižovatce vznikala díky průjezdu aut nepřehledná místa.

0/0
26.1.2015 15:05

J82a21r42o74s77l45a57v 24Š15t74e42m27b28e87r16a 6744412724589

Jestli někdo najede na koleje, tak je to nezpůsobilý kretén, který nemá za volantem vůbec co dělat! Jednoznačné pochybění autoškoly, která mu vydala řidičák. Když jsem dělal autoškolu, součástí přípravných jízd bylo i couvání s vlekem slalom, mezi kužely jen podle zrcátek. Dnes lidi co vylezou z autoškoly nejsou schopni ani pořádně zaparkovat! Bohužel jsou autoškoly jen business a jejich cílem je protočit co nejvíce žáků v co nejkratším čase, nikoli vypustit co nejvíce zkušených řidičů. Pokud by autoškola na žáky přitlačila a bylo jejím cílem, aby žáci auto ovládali opravdu dobře, velmi rychle by se to v Plzni rozkřiklo a nikdo by se do takové autoškoly nehlásil. Stálo by za zvážení, zda neudělat veřejně přístupnou statistiku autoškol, čí žáci způsobují nejvíce dopravních nehod. Auto je zbraň a podle toho by se k tomu mělo přistupovat. Rovnou pro získání řidičáku předkládat zdravotní zprávu a psychotesty a zásadně zpřísnit závěrečné jízdy - a ne, že se policista s žákem sveze dva bloky.

+3/−2
26.1.2015 14:32

M98i61c72h93a53l 63V24o78j77t76a 2227327896385

I když s vaším příspěvkem v zásadě souhlasím, tak vaší první větu zásadně odmítám.

Kdo tamtudy nejel, nechť nesoudí.

Kdo to tam zná, ať projeví trochu empatie a zkusí se vcítit do situace toho řidiče.

Chybu udělá každý a zajímavé je, že ve výskytu "skokanů do kolejí" došlo k výraznému zvýšení až v poslední době.

Nezaměřujme se na nalezení viníků za každou cenu, pátrejme i po příčinách.

Váš výkřik o psychotestech, pane Štembero, nebudu komentovat, protože máte evidentně o psychotestech úplně zkreslené představy.

A jednu poznámku do pranice: Autoškola nikdy nepřipraví nikoho na reálný svět. To udělá až ježdění v tom reálném světě. Zkušeného řidiče v autoškole nevyrobíte, řidič musí nejdřív nasbírat zkušenosti, aby se stal zkušeným.

Naopak, znám pár lidí, které výcvik v parkování v autoškole vystresoval a zablokoval tak, že nebyli schopni zaparkovat nikde jinde, než u obchoďáku.

+4/−2
26.1.2015 14:42

J72a29r81o61s54l19a36v 40Š28t39e62m94b78e64r44a 6144582704239

Jak jsem psal, auto je zbraň a tak by se stím mělo nakládat. Pro získání zbrojího průkazu jsou psychotesty a zdravotní zpráva také podmínkou, proč by tedy neměly být součástí žádosti o řidičák, když se autem dá zabíjet i lépe, než střelnou zbraní?

Dále si dovolím reagovat, pokud někoho vystresuje parkování, nemá za volantem co dělat! V dopravě se velmi snadno dostane do situace, kdy bude potřeba rychlého a racionálního úsudku. Pokud řidiče vystresuje pouhé parkování, evidentně své auto nezvládá a v podobné situaci se asi zachová jak? Až Vám takový řídič zmrzačí nebo zabije někoho z rodiny, protože byl chudinka labilní a ve stresu, budete asi mluvit jinak.

Přišel mi rozumný návrh řidičáku na zkoušku, omezení výkonu auta pro řidiče nováčky nebo řízení prvních několika měsíců po získání ŘP pouze pod dozorem zkušeného řidiče. Škoda, že toto vše bylo zatím schozeno ze stolu.

Trávím v autě hodně času a co někteří řidiči za volantem předvádí, to mi rozum nepobírá.

+4/−3
26.1.2015 14:53

M62i18c64h20a26l 88V20o63j65t78a 2477927526525

Absolvování psychotestů NENÍ podmínkou k získání ZP.

Nejen auto je zbraň. Cokoliv je zbraň.

Zbraně nezabíjejí lidi. Lidi zabíjejí lidi.

Já psal o stresu při parkování jako takovém, ne o stresu, který by ovlivňoval řidičské schopnosti obecně. Nevkládejte mi do úst/klávesnice něco, co tam nikdy nebylo!

Pokud jste skutečně tak netolerantní k nováčkům, jak předvádíte ve svém příspěvku, nedivím se, že nechápete ostatní.

To, že trávíte v autě hodně času, vám nedává právo soudit ostatní.

Stejně jako například to, že jste doposud nezpůsobil dopravní nehodu neznamená, že jste dobrý řidič. Také jste mohl mít jen štěstí, nebo mohl někdo jiný tu situaci zachránit za vás (třeba zastavit, i když byl na hlavní a vy na vedlejší).

Tak si, prosím, sundejte ty klapky z očí. Každý dělá chyby.

+1/−2
26.1.2015 15:01

J88a55r67o33s23l86a62v 32Š67t42e42m41b57e84r58a 6444732284509

Pane Vojto, nemohu se zbavit dojmu, že jedno z těch aut na kolejích je Vaše. Nejsem k nováčkům netolerantní, jen apeluji na to, že systém je nastavený tak, že z autoškol lezou naprosto nezkušení řidiči, ktří auto nezvládají, neovládají a jsou vůbec rádi, že jedou rovně. Pokud to dopadne jen odřeným autem na parkovišti, je to ta lepší varianta. Prostě jen tvrdím, že než někoho autoškola a policie vypustí na silnici, měli by si být jistí, že auto opravdu ovládá a hlavně zvládne stres za volantem, který je na silnici normální. Řidič nenese odpovědnost jen za sebe, ale za posádku svého auta a za ostatní účastníky provozu. Kdybyste jen věděl, kolika nehodám jsem zabránil já včasnou rekací a přemýšlením za ostatní řidiče, možná byste se divil. Spoustu krizových situací už dnes umím předvídat. Jsou to ale zkušenosti za dlouhá léta praxe, což máte pravdu se v autoškole naučit nedá - to ale nic nemění na mém názoru, že by začínající řidiči měli být lépe připraveni ve škole a pokud už řidičák získají, měli by minimálně v začátcích své praxe v reálném provozu být limitováni obsahem vozu a řidičák mít podmínečně. To mi opravdu nevymluvíte.

+2/−2
26.1.2015 15:14

M18i36c30h18a19l 65V71o43j55t70a 2617807466195

Cituji: "Jestli někdo najede na koleje, tak je to nezpůsobilý kretén, ..."

To je tolerance jak vyšitá. Empatie par excellence.

Pro potřeby diskuze je bezpředmětné, jestli jsem byl jedním z těch skokanů do štěrku. Navíc mám pocit, že i kdybych napsal, že se mi to zatím nepovedlo, tak mi to neuvěříte. Takže to nechám bez vyjádření.

Požadujete po autoškole, aby produkovala zkušené řidiče.

Zároveň bezchybně identifikujete každého, kdo vám způsobí nějaké příkoří na cestách, jako vadný produkt vzdělávacího systému stávajících autoškol.

Když se do toho přimíchá pár vašich sdělení, která prezentujete jako fakta, ale jsou spíše vašimi vroucnými přáními (viz "Řidič nenese odpovědnost jen za sebe, ale za posádku svého auta a za OSTATNÍ ÚČASTNÍKY PROVOZU."), vytváří to o vás dost tristní obrázek jako o řidiči.

S nejvyšší pravděpodobností bude tento obrázek způsoben syndromem "klávesnicového hrdiny", který by při běžné diskuzi z očí do očí tak arogantní a urážlivé argumenty nevznesl, ale podle vašeho psaného projevu .... nic moc.

Zajímavé je, jak postupně slevujete: v prvním příspěvku kreténi, ve druhém už jen psychotesty a teď v posledním už jenom řidičáky na zkoušku apod.

Celý se třesu na to, co se od vás dozvím příště. :-)

+1/−2
26.1.2015 15:53

J52a89r19o75s80l44a83v 59Š39t49e31m76b84e41r34a 6144302154299

Za mou první větou si pevně stojím! Je to stejné, jako když si někdo splete brzdu s plynem! Tohle musel instruktor v autoškole při tolika jízdách rozpoznat, že to je člověk s problémy s koordinací a vůbec řidičák neměl dostat. Jestli někdo najede na koleje u u nového divadla a jede téměř až před Plazu ...opravdu marně hledám slušný výraz pro takového "řidiče"! Tím místem projedou stovky řidičí denně bez problémů a Vy chcete toleranci k jednomu "řidiči", který se netrefí na silnici? Jestli je snížená viditelnost nebo ten úsek silnice neznám, jedu tak rychle, abych včas reagoval na překážky - říká se tomu v pravidlech "přizpůsobit rychlost povaze a stavu vozovky" ...o přizpůsobení rychlosti za snížené viditelnosti snad ani nemusím zmiňovat.

Psychotesty i řidičáky na zkoušku byly hned v mém prvním příspěvku, tak nechápu argument o postupném slevování. Zjevně byste měl asi intezitu Vaší argumentace vůči mne mírnit, protože se evidentně v psaném textu už ztrácíte, jak se mne snažíte za každou cenu oponovat.

Zbytek vašich blábolů odmítám komentovat a ztrácet tu s Vámi můj čas. Pokud máte potřebu se se mnou vidět osobně a vyslechnout si mé argumenty přímo do očí, nemám s tím pane Vojto sebemenší problém. Já se za klávesnici rozhodně neschovávám a za svými názory si chlapsky stojím ;-) ...možná by se i ukázalo, že tím klávesnicovým hrdinou jste naopak Vy. Mějte pěkný den :-P

+1/0
26.1.2015 16:16

M51i43c25h67a46l 58V67o50j52t16a 2617167616945

Ok, kdy a kde?

+1/0
26.1.2015 17:05
Foto

Z32d14e94n49ě68k 92K82o66u57d95e79l85k41a 7799391199514

Kde na těch fotkach je ta tma, mlha,, déšť, tam normálně jezdí ve dne,, !!!

+1/−2
26.1.2015 14:06

M49i55c61h94a75l 36V31o71j27t22a 2937417536775

Tak třeba naposledy se to stalo, myslím, chvilku před rozbřeskem. A opravdu mrholilo. Pak se chvilku čekalo na hasiče, na jeřáb atd. Takže fotka mohla být pořízena klidně i 30 minut poté.

A pak už jen stačí, aby automatická clona odclonila o trochu víc a máte fotku, která vypadá takhle.

+1/−1
26.1.2015 14:45

P43e68t81r 62N36ě39m63e61c 4225452842847

Mám podezření, že jde o řidiče, kteří jinde běžně jezdí po tramvajových pásech, aby nemuseli čekat.  ale tady no prostě nejde. :-/

+2/−1
26.1.2015 14:02

M28i86c59h27a86l 20V43o64j21t59a 2107107556775

Každé město není Praha.

0/0
26.1.2015 14:45

P72e77t50r 79S88k34u14h28r46a27v59y 3273132787861

Ty navadeci prerusovane cary na silnici mi prijdou fajn. Nevim jestli to ale ceska legislativa umoznuje. Dalsi moznost co se mi zda dobra by bylo tramvajovy vrsek zasypat a treba osazet travou, jako je tomu treba na Slovanech.

+1/0
26.1.2015 13:37

M87i43c25h19a89l 17V43o21j10t35a 2827977876665

Naopak, přechod mezi asfaltem a štěrkem udělat kratší a tím pádem strmější.

Ono to totiž ze začátku vypadá, že se to dá projet, proto to skoro každý zkusí.

Obnažené koleje jsou v tom úseku proto, že se snáze udržují.

+1/0
26.1.2015 13:39

M82a68r80t16i58n 65H85o20r42ň56á59k 7801101502

vodorovný značení v ČR je dost ubohý, ale asi jsem jediný, který má raději oranžovou jako venku než bílou, která mnohdy pod nánosem bordelu není ani vidět, nebo tam vůbec není, aspoň musíme jezdit pomaleji a tím pádem bezpečněji

+2/0
26.1.2015 13:47

M42a66r68t17i63n 77H33o26r83ň90á65k 7691381662

leda si pořídit pořádný off-road s balónama, co není v hlavě....

0/0
26.1.2015 13:19

M50i53c16h36a26l 60V62o57j78t21a 2537227116765

Ani by nemusel mít balony, stačily by normální gumy. Ale musel by to být skutečně offroad, ne ty pokusy nazývané SUV.

+1/0
26.1.2015 13:40

M10a68r58t19i16n 92H77o42r65ň74á43k 7201431652

a na střechu sběrač a už to fičí

+2/0
26.1.2015 13:45

P83a88v49e87l 37V29a69n87ě50č33e63k 4494873841871

Naopak. Pneumatiky vyzout. Ale nevim jestli sedi ten rozvor na rafky :-)

0/0
26.1.2015 13:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.