Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radary v Plzni ohlídají silnici na Most. S ročním zpožděním

Při výjezdu z Plzně směrem na Most je připravené nové kladivo na příliš rychlé řidiče. První úsekové měření v Plzni. Městská policie systém převezme do konce měsíce a od prosince může začít zkušební měření. Start ostrého provozu strážníci podle šéfa Radka Šilhana předem oznámí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28i34c37h65a13l 54V11o40j13t89a 2247557676165

Zajímavé je, že jediný důvod, proč se instaluje měření, je podle článku vysoká rychlost.

Pochopil bych, kdyby důvodem byla vysoká četnost nehod auto/auto nebo auto/chodec.

Ale ono ne, důvodem je jenom to, že se tam jezdí rychle, v podstatě identický důvod, jako u Rokycanské.

Takže jde zase jen o prachy a ne o bezpečnost.

+5/−1
22.11.2014 6:46

L18u61d55ě94k 11N54ě21m83e56c 5475281732684

Za výjezdem z města je místo k přecházení od Kameňáku k Solfronce. Když se tam přižene někdo stodvacítkou, tak je na průser zaděláno. Buď může někoho sejmout, nebo se tam taky může vyválet sám, jak se onehdá taky stalo. Rokycanská je rovná a přehledná. Tam se divím, že není aspoň sedmdesátka.

0/−1
22.11.2014 9:01

F56r85a54n23t69i31š93e27k 51M10o93s54s 8302983889689

Logicky - nejlepším řešením by bylo povolit 70 na 4 proudu (u přechodů jsou všude semafory) a u Kameňáku dát 50. Podobné řešení jsem už viděl v jiných městech a pomohlo to. Protože jakmile řidiči vidí, že to omezení má smysl, tak zpomalí.

+4/−1
22.11.2014 9:22

M58i94c44h90a42l 23V24o92j11t35a 2947867276405

U Kameňáku lidi zpomalují a přitom tam žádné extra značení není. Zvláštní, že?

+2/−1
22.11.2014 11:07

F81r45a13n65t41i81š18e54k 33M22o54s91s 8242593309109

Máte pravdu.

+1/−1
22.11.2014 12:47

R23a36d80e11k 21S44ý62k42o86r48a 9417311109251

Ano, s čímkoli nesouhlásím a podle mého mínění nedává smysl, to mohu beztrestně porušovat s klidným svědomím a ještě být na to pyšný. Není nad to, když si každý myslí, že má patent na rozum, o všem by každý nejraději rozhodoval a do všeho kecal. Ve městech je maximální povolená rychlost 50 km/h a přes to nejede vlak. I kdyby byl úsek dlouhý 5km a byl to čtyřproud ve městě, tak to na této skutečnosti nic nemění. Podél této silnice je několik škol, je zde zvýšený pohyb lidí a především dětí, několik obchodů a v neposlední řadě také bytů. Zvýšená rychlost způsobuje větší hluk, ale chápu, že v odhlučněném autě se zapnutým rádiem to ničemu nevadí.

0/−4
22.11.2014 16:37

M39i79c67h30a10l 79V28o49j96t76a 2347947626575

Lžete!

Podél toho úseku není ani jedna škola, jen jeden obchodní komplex (zní to honosně, ale je to 1x Penny a pár speciálních obchodů, Hilti a tak) a pár domů.

Z Penny chodí lidé v 90% do vnitrobloku, zbytek na zastávku autobusu a tramvaje, přičemž ani v tomto případě nekříží měřenou trasu. Z těch domů lidé buď používají auta, nebo přechod pro chodce na světelné přižovatce.

Tak nekecejte.

Pokud je vám blízké dodržovat bez rozmyslu jakýkoliv zákon, jste patrně ideálním občanem pro současnou vládu.

Já o rozkazech, nařízeních a zákonech přemýšlím. Nejsem ovce.

+5/−1
22.11.2014 18:25

R51a10d90e23k 77S71ý54k37o66r27a 9597621949161

Doporučuji ověřit si fakta před tím, než někoho obviníte ze lži. Domněnky jsou možná pro Vás důkazem pro cokoli (např. pro obvinění někoho ze lži), ale pravdou je, že v místě úsekového měření o Penny nezavadíte ani omylem a dokonce je zde i škola (ano, škola zde skutečně je a to 1. ZŠ Plzeň, ikdyž uznávám, že vchod do budovy opravdu není umístěn hned vedle silniční komunikace), školka, obchody, hřbitov, stezky vedoucí k boleveckým rybníkům, tedy je zde opravdu zvýšený pohyb chodců. Dokonce na pravé straně silnice směrem z města je řada rodinných domů (původní Bolevec). Ale i kdyby byl tento radar umístěn kdekoli jinde na této čtyřproudé silnici tak to nic nemění na faktu, že je zde nařízena 50 km rychlost a ta by měla být dodržována. Jezdím tudy denně a jak je napsáno níže, při dodržení 50-55 km rychlosti jsem předjížděn téměř každým, včetně kamionů, autobusů a dále pak "lidmi", kteří se ani neobtěžují blikat, když přejíždí z jednoho pruhu do druhého. Občasná jízda na červenou těchto řidičů také není žádnou výjimkou.

Dále se zde rozepisujete o tom, že dodržování jakéhokoli zákonu bez rozmyslu je znakem ideálního občana tohoto státu. Velice odvážné tvrzení. Podle čeho usuzujete, že dodržování platných zákonů je znakem ideálního občana tohoto státu? Na dodržování zákonů je snad něco špatného? Přemýšlet se dá o spoustě věcí, i o zákonech, ale na jejich

změnu mají právo pouze ústavní činitelé, nikoli Vy, ani já, ani kdokoli jiný. Jakmile je zákon platný, pak je platný pro všechny. Žijeme v demokratickém státě a znakem takového státu jsou mimo jiné také platné zákony, které platí pro všechny. Vámi popsaný model výkladu zákonů není znakem demokratického, ale spíš anarchistického státu.

0/0
26.11.2014 8:51

M87i16c85h54a95l 80V22o62j77t46a 2867747726565

Omlouvám se, je tam Billa.

Ale jinak kecáte, až se práší.

Škola je 200m od nejbližšího bodu komunikace a to beru roh budovy.

Školka je stejně daleko.

Hřbitov je až za měřeným úsekem.

Jít k rybníkům a zkřížit přitom měřený úsek je blbost, zkuste si to někdy.

Rodinné domy mají vlastní komunikace a pokud jde někdo z těch domů na tramvaj/autobus, tak používá přechod na světelné křižovatce.

Já v tom místě bydlím, mně obelháváte marně.

Čekal jsem, kdy tu začne lítat demokracie a ejhle!, je to tady.

Víte, co to demokracie vlastně je? Ta je, když dva vlci a jehně hlasují o tom, co bude k večeři.

0/0
7.12.2014 19:05

F19r30a47n25t37i74š36e10k 92M44o50s87s 8622603439799

Nevím na koho regujete, ale to co zmiňujete v první větě jsem já ve svém příspěvku nepsal.

0/0
22.11.2014 21:53

R54a36d33e18k 29S58ý61k95o30r36a 9567581649501

Omlouvám se, na Vás jsem skutečně nereagoval :-)

0/0
26.11.2014 8:51

M34i25c20h21a56l 21V89o36j53t75a 2567367196645

Taky si všimněte, že u Kameňáku nikdo nejezdí 120. Ani těch 100 kmh.

Výjimkou jsou idioti, ale jinak tam všichni přizpůsobí rychlost situaci. A navzdory tomu, že se jedná o velmi nebezpečné místo, kde za zatáčkou přechází halda chodců a hlavně přejíždí halda kolařů, tak tam KAMERY NEJSOU!!!

Ale na rovný a přehledný úsek s minimem rizik jen o 500m dál ho ti idioti dají!

+4/0
22.11.2014 11:06

J28a49n 32D56v21o53ř30á76k 9633253443295

Výsledek na Rokycanské byl zdrzující. Jedno auto z deseti jelo padesátkou, a přesto se tam nestala jediná dopravní nehoda. Hrůza!!!

+2/0
22.11.2014 12:11

M92i92c49h80a48l 26V44o73j94t27a 2417507176225

Ano, to zjištění jsem četl a rovněž jej shledávám alarmujícím!

Kdy už se úředníci poučí, že prosté focení dává silničním pirátům možnost vymlouvat se na osobu blízkou a tak!

Už aby byly s kamerami spřaženy těžké kulomety!!!

0/0
22.11.2014 18:28

P12e90t21r 87N88ě35m64e21c 4255812192217

v KAŽDÉM PŘÍPADĚ: DOBŘE !!!

+1/−4
22.11.2014 1:54

F83r69a32n91t73i13š98e53k 29M78o47s64s 8502903249939

Kdyby se raději peníze vynaložily například do proměnného dopravního značení, které by na 4proudech povolilo vyšší rychlost mimo špičku nebo jiných úprav pro zvýšení plynulosti provozu. Ale ne, my budeme za každou cenu všude držet padesátku a dáme tam radary, aby to ještě navíc pěkně sypalo.

+4/0
21.11.2014 23:13

F82i19l37i47p 85B87.60.56. 1720637719248

Když se lidi neumějí chovat podle pravidel, tak je na ně potřeba bič.

+3/−6
21.11.2014 23:07

M49i55c38h97a88l 33V32o61j64t67a 2797547616555

Když 95% lidi ignoruje nějaké pravidlo, tak asi nebude problém v těch lidech, ale spíše v tom pravidle.

+7/−2
22.11.2014 6:49

V65l38a36d49i73m48í78r 35D23o35l57e85ž59a28l 3113520465217

Až bude alespoň 95% všech lidí dodržovat pravidla silničního provozu, pak se dá uvažovat o jakékoli změně, do té doby není jiná možnost než se řídit platnými pravidly.

Až nebudou řidiči na padesátce jezdit sedmdesát a více, až nebudou jezdit na červenou, až nebudou chodci přebíhat silnici tam kde nemají, až nebudou chodci přecházet na červenou, až budou řidiči dávat přednost chodcům ve chvíli, kdy jsou semafory vypnuté, až bude dodržováno pravidlo pravé ruky, až nebude předjížděno tam, kde je to zakázané, až nebude cyklista pro řidiče pouhou překážkou v silníčním provozu, ale bude na něj pohlíženo jako na lidskou bytost, až bude ve společnosti více ohleduplnosti k ostatním a méně sobeckého jednání, ze kterého prosperuje pouze ten, který se rozhodl, že má pravdu jedině on, tak teprve pak může být povolena vyšší rychlost např. na čtyřproudé silnici.

0/0
23.11.2014 13:45

M57i42c24h92a39l 73V25o70j64t10a 2677347326765

Tak tohle je demagogie jak fík.

Za prvé, zjistěte si podle dat na webu ministerstva dopravy nehodovost atd., zjistíte, že vzhledem k počtu řidičů je těch vašich 95% dosaženo v pohodě.

Za druhé, vždycky se najde někdo, kdo se pokusí močit proti větru.

Ale to neznamená, že kvůli němu musí být omezováno těch 99% zbývajících, protože ta menšina blbů bude porušovat jakákoliv pravidla.

Možná se vám to nezdá, ale lidé nesedají za volant, protože chějí někoho nebo sebe zabít. Lidé sedají za volant, aby se dopravili z bodu A do bodu B.

A pokud ti lidé vidí, že můžou někde jet 70 kmh bez toho, aby někoho ohrozili, tak pojedou 70 kmh i na silnici s omezením na 50 kmh.

A pokud ti samí lidé uvidí, že nemůžou jet více, než 50 kmh, protože rychleji už to není bezpečné, tak pojedou 50kmh i na silnici s omezením na 90 kmh.

Nikdo neporušuje vědomě přednost zprava, to už si vymýšlíte. To je totiž jedno z nezbytných pravidel, která určují, jak vozidla křižovatkami projíždějí a neznám nikoho, kdo by to nerespektoval.

Zkuste se na to podívat z druhé strany: Proč jsou umísťovány radary na místa, která mají společné dvě věci, jednak je tam nulová nehodovost a druhak je to přehledný úsek, který přímo vybízí k rychlejší jízdě? Odpověď je jednoduchá. PRACHY.

0/0
23.11.2014 13:58

R28a84d44e24k 44S25ý31k56o31r20a 9807231379341

Dle Vašeho komentáře bych byl pro zavedení ještě více radarů v městech a klidně i těsně u cedulí ukončující hranici města. Argumentovat úsekem přímo vybízejícím k rychlé jízdě je úsměvné. Nikomu zde nejde o prachy, ale umísťování radarů na tato místa má umravnit lidi jako jste Vy. Obrana proti vybírání pokut je tak jednoduchá, že už nemůže být ani jednodušší. Jezděte 50 km/h v místě, kde se má jet max 50 km/h a nikdo Vás nebude pokutovat, nikdo Vás nebude fotit, radar bude časem vyhodnocen jako zbytečný (lidi se už poučili) a bude na 99% odstraněn a přemístěn na jiné, k rychlé jízdě přímo vybízející místo, kde ještě řidiči nepochopili, že mají jet pouze tolik, kolik mají povoleno.

0/0
26.11.2014 9:31

M32i63c36h41a90l 60V69o27j40t31a 2237157916515

A právě proto, že byste zavedl více radarů, vás pokládám za ukázkového ovčana.

Nepřemýšlej, dodržuj a případně bez keců plať.

Úsek, "vybízející k rychlejší jízdě" má několik charakteristických vlastností:

- je rovný, přehledný, s dobrým povrchem a s minimem křižovatek, které jsou rovněž přehledné.

 - v takovém úseku je minimální pohyb chodců i cyklistů

 - v tomto úseku je nulová nehodovost

Pokud je v takovém úseku přikázaná maximální rychlost 50 kmh a řidič v tomto úseku jedoucí vidí, že to omezení jaksi nedává smysl, notabene pokud tam jezdí denně a úsek má projetý, tak prostě jede rychleji.

Typickým příkladem z Plzně je výpadovka na Přeštice. Skorodálnice, ale přikázáno je 90 kmh, i když se tam dá jet bez problémů a ohrožení sebe, nebo někoho jiného 120 kmh.

No, a když je na takovém úseku nainstalováno měření, které je vždy instalováno za účelem zvýšení bezpečnosti, tak řidič vidí jak to omezení, tak ten radar jako zbytečnou buzeraci a je mu jasné, že prostě nejde o bezpečnost, ale o prachy.

0/0
27.11.2014 17:41

R37a96d22e85k 11S34ý31k33o86r20a 9917751939261

Vytrhování vět z kontextu Vám jde na výbornou, nemá smysl Vaše tvrzení v úvodu více komentovat.

Rád bych se ale dozvěděl, zda kromě ovčana máte ve svém slovníku ještě něco jiného, rádoby slušně urážlivého. S největší pravděpodobností se jedná o spojení slov ovce a občan, tedy jsem připodobňován k ovci, která dle Vás nepřemýšlí, vše dodržuje a bez keců platí. Kdyby tomu tak skutečně bylo, pak bych tu ale musel s Vámi tupě souhlasit (jako ovčan přeci nepřemýšlím) a teprve pak bychom tu mohli společně bečet jako stádo, tentokrát ale Vaše. Pro Vás zřejmě ideální stav, protože jakmile někdo s Vaším názorem nesouhlasí, tak jediné čeho se dočká je zaškatulkování mezi ovčany. A kdyby to ti méně chápaví náhodou nepochopili, tak pro jistotu stačí ještě o faktu uvést, že je to lež a to už pochopí i ti zbývající.

Popis charakteristických vlastností úseku, který "vybízí k rychlejší jízdě" je pouze vymyšlenou definicí něčeho, co vůbec neexistuje, ale chápu, že toto pro Vás není překážka v tom, aby jste si pravidla upravil dle svého a případně doplnil o své vlastní postřehy a nápady. Doporučuji publikovat.

V jedné věci s Vámi ale souhlasím. Výpadovka na Přeštice, až na pár drobností, má parametry rychlostní silnice, zde by mohla být rychlost zvýšena klidně na 110-130 km/h a ničemu by to nevadilo. To ale nemá nic společného s městským provozem, který je řešen v rámci tohoto článku o umístěném úsekovém radaru.

0/0
7.12.2014 18:46

M21i11c86h46a31l 86V72o52j24t66a 2987117536415

Že vás to ještě baví.

Ovce jste proto, že bez přemýšlení posloucháte baču (v tomto případě tedy stát), věříte bez výhrad jeho tvrzením a nepřemýšlíte, proč bača to, či ono dělá.

Ano, popis úseku "vybízejícího k rychlejší jízdě" je vymyšlenou definicí.

Vím to, protože jsem tu definici vymyslel. Jako kdokoliv jiný stanoví jakoukoliv jinou definici.

To, že jste si o téhle definici nepřečetl na iDnes neznamená, že není platná.

Místo jejího prostého popírání zkuste myslet. Přemýšlení místo prosté a bezvýhradné akceptace je znakem ne-ovce.

Tyto úseky mají v první řadě vytypované úředníci a policisté, zabývající se stacionárním a jiným měřením rychlosti. I když ti, kdo měření stanovují, tomu asi říkají spíše "úsek snadných peněz".

Výpadovka na Přeštice je exemplární příklad "úseku vybízejícího k rychlejší jízdě". V textu jsem tento příklad buzeračního měření použil pro srovnání s diskutovaným úsekem. Proto s článkem souvisí.

0/0
7.12.2014 18:59

R73a52d47e49k 98S19ý54k43o73r59a 9367631809181

Tady nejde o to, zda bez přemýšlení poslouchám a nebo ne, jde pouze o to, že jsem pro dodržování pravidel alespoň tam, kde se mé chování bezprostředně dotýká i ostatních. Pokud se bude každý chovat podle toho jak zrovna uzná za vhodné, pak si nikdo nemůže být jistý vůbec ničím (i přes neexistující statistiku, kolik lidí ignoruje předepsané pravidlo a podobně).

Vaší definici nepopírám, jen není nutné o ní přemýšlet déle než je doba potřebná pro její přečtení plus maximálně vteřina. Moc dobře rozumím tomu, co tím chcete říci, to ale neznamená, že s tím musím souhlasit a nebo se o tom více rozepisovat. Je zbytečné zde s Vámi diskutovat o čemkoli, co nemáte šanci změnit, tedy pokud neuvažuji o vědomém porušování pravidel silničního provozu, ke kterému stále tak rád vybízíte.

0/0
8.12.2014 16:06
Foto

Z96d36e40n47k28a 95J73a92v80ů23r95k46o17v63á 6470847315299

no jestli na Rokycanské mají na mysli úsek od semaforu u tesca směrem ven,tak tam se ani nedivím,že tam nejzdí 50...

+4/0
21.11.2014 21:06

M26i34c95h55a72l 73V79o29j32t40a 2877907986235

Ne, mají na mysli úsek Tesco-Pietas směrem do města.

0/0
22.11.2014 6:50

V32l35a66d91i46m81í75r 56N84o10v78o67t29n75ý 1779660522740

No tam je padesátka taky nesmyslná...

+2/0
22.11.2014 15:11

M45a13r38t24i25n 59Č53e63r89n42ý 7941944341

Tak na tomhle úseku je to rozhodně třeba. Tak když jedete 50-55 tak vás objíždí i kamiony. Navíc se to na konci sjíždí do jednoho pruhu a tam už sem zažil několik horkých chvilek. Takže za mě R^ a hlavně důsledně.

+5/−7
21.11.2014 19:43

F60r46a27n79t64i88š12e81k 92M15o11s73s 8522913819409

Jděte s těma kamerama už do háje, za chvíli to tu bude jak v Praze.

+8/−4
21.11.2014 19:17

M83i33c96h79a50l 73V29o57j43t33a 2847977416805

Já si nepotřebuji speciálně ověřovat to, co denně vidím, protože v těch místech bydlím. Proto tvrdím, že lžete. Nejbližší bod školy je 120m VZDUŠNOU ČAROU od inkriminované silnice, hřbitov má svůj vlastní vjezd a je v podstatě za měřeným úsekem, stezka k rybníkům tu nevede ani jedna atd.

Buď si to taháte z palce, nebo prostě jen účelově kecáte.

To, že je někde nařízené omezení rychlosti neznamená, že to omezení účelné a správné. Už jenom ten fakt, že vás "všichni" předjíždějí svědčí o tom, že vy jako jeden z mála brzdíte v tom místě provoz, a to sám porušujete omezení, když jedete až 55 kmh.

Ohledně dodržování zákonů: tvrdím, že BEZMYŠLENKOVITÉ dodržování zákonů je typickým znakem ovčana. Nevybízím nikoho k občanské neposlušnosti, ale netvrďte mi, že ani jedno z toho milionu nařízení, vyhlášek a zákonů nepokládáte za nebetyčnou, bezúčelnou blbost. Blížíme se totiž do bodu, kdy nebude možné žít a přitom vůbec nic neporušit.

Zákony nemají s demokratickým zřízením nic společného. Berete si do úst něco, v čem se asi moc nevyznáte. Zákony existovaly a existují i v monarchiích, oligarchiích atd. To nemá s demokracií co dělat.

Naopak, právě demokracie způsobuje to, že se zákony vámi popisovaným způsobem změnit nedají.

Demokracie je, když dva vlci a jehně hlasují o tom, co bude k večeři.

0/0
27.11.2014 17:54

R12a14d92e28k 48S82ý95k77o97r26a 9777551869681

Najednou připouštíte, že zde škola je, přitom o kousek výše tvrdíte, že zde žádná škola není. Ve stejném příspěvku je v obchodním komplexu Penny a ona je to Billa. Ať si každý sám udělá obrázek o tom, kdo lže. Neustálým opakováním toho, že lžu, se z Vašich prázdných konstatování pravda nestane.

Je vidět, že jste vůbec nepochopil podstatu mého příspěvku. Pro méně chápavé to zkusím ještě jednou. Je úplně jedno, kde se nachází vchod do školy, je úplně jedno, kde se nachází vjezd na hřbitov a je úplně jedno, že dle Vás žádná stezka k rybníkům od křižovatky Okounová-Plaská nevede. Důležité je, že zde tato místa jsou. Rodiny s dětmi a často i samotné děti se zde pohybují díky přitomnosti školy, díky samotnému sídlišti a také díky boleveckým rybníkům ve větší míře, než je tomu kdekoli jinde. Ne každý, kdo do již zmíněné školy dochází, bydlí v přilehlých panelácích. Dojíždí sem děti s rodiči nejen automobily, ale také tramvají č.1, autobusem č.30 a to v obou směrech. Cestou do školy a ze školy tak dochází k několika překročením této velice frekventované silnice. Můžete se ohánět tím, jak o všem dokážete přemýšlet, jak všechno dokážete odhadnout a všemu dokážete přizpůsobit jízdu a veškeré své chování, ale co nedokážete ovlivnit je chování ostatních účastníků silničního provozu, mimo jiné také dětí. Pokud zde pro Vás žádná škola není, protože je vzdálena 120m vzdušnou čarou, pak už k tomu opravdu není co dodat.

Až se budou všichni chovat dle Vašeho benevolentního přístupu k pravidlům, pak už si nebudete moci být na silnici jistý vůbec ničím. Nebo jak dle Vašich teorií přesvědčíte stojícího chodce k tomu, aby se na červenou nerozešel právě ve chvíli, kdy se blížíte k přechodu? Co když situaci vyhodnotí tak, že čekání je zbytečné, že ho to zdržuje a že stihne přeběhnout jako 99% těch, co přeběhlo před ním? Jakou máte jistotu, že Vám z vedlejší silnice dá zde stojící auto přednost?

0/0
7.12.2014 19:25

M15i38c26h28a72l 61V85o49j76t56a 2507647676285

Nepřipouštím, překrucujete.

Spletl jsem se v pojmenování samoobsluhy, nebylo to Penny, byla to Billa.

V umístění a nulový vliv na provoz v měřeném úseku názor neměním.

Tím, že chtáte za slovíčka a překrucujete dáváte jasný signál, že vám dochází argumenty.

Udělejte to, co mi sám doporučujete: Stoupněte si tam a pozorujte. Dejte tomu čas, třeba si něčeho všimnete.

Ale pokud chcete, zahrňte to vaší úvahy i Ostende a Kaufland u Rondelu, demagogu.

0/0
7.12.2014 20:20

R62a85d43e24k 22S87ý75k83o55r78a 9397951899161

Tak nepřipouštíte, gratuluji.

Tak v tom případě asi bydlíme každý někde úplně jinde. Moc dobře vím, jak to zde chodí, moc dobře vím, jak chodci ignorují na přechodu červenou, moc dobře vím, kolik se zde pohybuje lidí. Mějte si svou představu a já si nechám tu svou, z mého okolí mám naštěstí zpětnou vazbu o tom, že můj dojem je správný.

Stačilo včera při vypnutých semaforech, jak většina ani neumí správně odbočit z vedlejší silnice, kdy já, jako jedoucí rovně k boleveckým rybníkům po vedlejší jsem dával přednost autům jedoucím po hlavní směrem do centra, která odbočovala také k boleveckým rybníkům, nicméně nejen, že auta odbočující od boleveckých rybníků do centra ignorovala mě, jako auto jedoucí rovně, ale dokonce blokovala tramvajový pás, díky tomu nemohla auta z hlavní odbočit k boleveckým rybníkům a situace byla vyřešena tak, že ten, kdo měl křižovatku opustit jako poslední ji opustil jako první. Není nad nedodržování pravidel silničního provozu a řízení se vlastním úsudkem. Toto jsem skutečně zažil stejně jako všechny ostatní postřehy, ale chápu, že pro Vás to bude opět lež.

0/0
8.12.2014 16:41

R76a55d24e81k 55S65ý70k10o18r71a 9207641959561

Jakou máte jistotu, že cyklista při odbočování vlevo dá znamení o změně směru jízdy a bude kontrolovat, zda není náhodou Vámi předjížděn? Je mi jasné, že jste na všechny situace předem připraven, ale i tak je velká pravděpodobnost, že dojde k nečekané události a pak, obzvlášť ve městě, bude nižší rychlost třeba i na rovném úseku jednoznačnou výhodou.

Takže abych to shrnul, škola zde je (sám jste to potvrdil), je zde hřbitov (sám jste to potvrdil), je zde obchodní centrum (sám jste to potvrdil), pouze jste popřel existenci zelené turistické trasy, která vede podél silnice směrem k boleveckým rybníkům (doporučuji si tento fakt ověřit a až poté se ohánět tím, že někdo lže, pak nebudete za pitomce). Zároveň doporučuji si tyto trasy projít pěšky a ne jen z pozice řidiče automobilu, pak možná zjistíte, že silnici lze na několika místech přejít díky sníženému chodníku a vybudovanému pásu v kolejích mimo přechody pro chodce. Tato místa jsou navíc při setmění špatně osvětlena a řidič na ně není žádným způsobem předem upozorněn. Pokud zde bude stát chodec, který nebude ovčanem a vyhodnotí situaci chybně (ne každý je tak uvědomělý, jako jste Vy), pak je na problém zaděláno a jak jistě víte, tak nižší rychlost znamená kratší brzdnou dráhu. Hřbitov má možná vlastní vjezd, ale zároveň má druhou vstupní bránu, která je směrována směrem do sídliště, tedy na hřbitov se dá přijít i pěšky a to překonáním silnice mimo jiné v místě, kde je jeden ze snížených pásů určený k přechodu pro chodce.

Dle Vás nemají zákony s demokracií nic společného, budu tedy pouze citovat: "Demokracie je forma vlády ve které se všichni občané rovně podílejí – přímo nebo nepřímo skrze volené zástupce – na navrhování a přijímání zákonů, kterými se řídí jejich společnost.". Vaše pojetí demokracie spočívá v přehlasování jednoho slabého dvěma silnými, tedy dva vlci a jehně hlasují o tom, co bude k večeři. K tomu ale nepotřebujete demokracii, Váš příměr bude mít smysl pouze tehdy, když dvě jehňata přehlasují vlka.

0/0
7.12.2014 19:29

M34i62c31h57a76l 28V32o83j43t32a 2887257686955

Další demagogie.

Když už na pozemní komunikaci potkám cyklistu, tak si na něj dám setsakra pozor, protože jej uvidím z velké dálky, protože je to to přehledný úsek a taky si na něj dám majzla, protože to je magor, který nepoužil cyklostezku. A pokud je to magor, který neumí použít cyklostezku, dám si na něj 2x pozor, protože nevím, co udělá. To, že si to nedokážete ohlídat vy, neznamená, že to někdo jiný nedokáže. Tady jste evidentně podle sebe soudil ostatní.

Škola je hodně daleko, hřbitov je mimo měřeného úseku, Billa je u světelné křižovatky. Pěší trasa vede PODÉL měřeného úseku.

Na hřbitov se druhou bránou chodí AŽ ZA měřeným úsekem!

Pokud chodec za snížené viditelnosti vběhne pod kola auta, tak je úplně jedno, jestli to auto jede 50, nebo 70 kmh.

Překrucujete. Napsal jsem, že zákony existují nezávisle na státním zřízení a že sem taháte demokracii úplně bezúčelně, vy demagogu!

V demokracii se vždy páchá dobro pro většinu za současného omezení menšiny.

Problém je, že jak se případy liší jsme omezováni z různých důvodů všichni.

Vnímáte demokracii jako univerzální dobro, ale zkuste chvilku o těch dvou vlcích a jehněti přemýšlet.

0/0
7.12.2014 20:16

R65a16d63e75k 15S61ý85k54o98r73a 9457451449281

Nevím jak jste přišel na myšlenku, že podle sebe soudím někoho jiného? Pouze jsem se zeptal na otázku, na kterou jsem samozřejmě nedostal odpověď a to: "Jakou máte jistotu, že cyklista při odbočování vlevo dá znamení o změně směru jízdy a bude kontrolovat, zda není náhodou Vámi předjížděn?"

Pokud na základě nezodpovězené otázky raději usoudíte, že si nic neumím ohlídat a že nedokážu na silnici předvídat, pak je to Vaše věc, nehledě na to, že to nemá s podstatou nezodpovězené otázky vůbec nic společného. Můžete si měnit pravidla jak chcete dle svého uvážení, ale faktem je, že chování ostatních nikdy nedokážete 100% odhadnout, nebo jste snad "vševědoucí"? Dokud nebude všeobecné vnímání čehokoli naprosto stejné u všech obyvatel této planety (v případě dodržování rychlosti se jedná o účastníky silničního provozu pohybujících se na uzemí ČR), pak je nutná existence určitých pravidel, která by měla být dodržována. Nerespektování těchto pravidel pouze vede k tomu, že doba bez pravidel se nám vzdaluje.

Co je ale k zamyšlení je Vaše označení cyklisty jako magora, pokud jede po silnici místo toho, aby použil přilehlou cyklostezku. Je zvláštní, že cyklista, který se zamyslel a nerespektuje psaná pravidla je pro Vás magor. Cyklista jedoucí po silnicí místo po přilehlé stezce se pouze zamyslel a díky tomu vyhodnotil jízdu po silnici jako bezpečnější vzhledem k ostatním účastníkům silničního provozu (pomalu jedoucí ostatní cyklisté, motající se chodci, psi a podobně). Jede tedy po silnici 50 km/h (na silničce to není žádný problém), porušuje tím psaná pravidla a pro Vás je to magor? Dokonce si na takového magora musíte dávat 2x pozor? Tak to abych si na Vás v automobilu dal pozor alespoň 10x.

Dobrou noc :-)

0/0
8.12.2014 20:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.