Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Student Agency nebude jezdit do Klatov, neuspěla s odvoláním

Autobusový dopravce Student Agency definitivně opustil plán provozovat linku z Plzně do Klatov. Plzeňský kraj mu totiž vydal licenci s omezením, že nesmí jezdit ve stejný čas jako dotované vlaky. Dopravce se odvolal k Ministerstvu dopravy, ale neuspěl. Nyní proto žádá o zrušení licence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I56n94k26a 62H36o65l44í77k60o73v83á 5170500144337

O lidi jde až v poslední řadě. Proč by tu měly jezdit žluté busy, když tu jezdí předražené vlaky a busy VKJ?! Měly!! Vlakem do Plzně nejezdím, je špinavý, za jednosměrnou jízdenku dám tolik jako za zpáteční busem ( vybírám si ČSAD pokud to jde ) a necítím se v něm bezpečně. Busy VKJ měly dříve sídlo v Plzni, ale protože byly problémy, přestěhovaly se do Prahy a změnily název, tam licenci dostaly. Plzeň by jim jí už nedala. Důvod byl nespolehlivost. Naše rodina mnohokráte na to doplatila:-/.

0/0
24.9.2014 17:10

F86r14a57n82t30i88š16e32k 41M24o36s27s 8712303549949

Argumenty popsané v článku bych pochopil, kdyby na stejné trase (Praha-Plzeň-Klatovy) nejezdila firma VJK. To by mělo být přeci z pincipu jedno jestli VJK nebo SA, ne? Ale vypadá to, že má někdo holt dobrý kamarády.

+1/0
22.9.2014 19:30

T92o73m 12J26u13r92e10č20k76a 6695572895965

Však to v článku je - VKJ dostalo licenci před dávnými léty, kdy se to neřídilo současnými pravidly a odebrat ji jen tak prostě nelze. :-/

0/0
22.9.2014 22:12
Foto

M97a40r25t70i49n 85H84o47k52r 6120569420679

Tak kraj by nemusel nic dotovat a přesto tam další linku nepustí? Taky dobrý.

0/0
22.9.2014 17:02

T98o89m 16J21u49r83e86č71k66a 6145562135235

Naopak, by musel dotovat v důsledku ještě víc. SA by totiž vzala nejlukrativnější zákazníky v největších městech po trase s tím, že by neobsluhovala menší obce po trase, kde jezdí ta objednávaná doprava. V těchto objednávaných busech by tak zbyli jen ti úsekoví cestující a kraj by na tyto objednávané busy musel doplácet ještě víc, protože zrušit je nemůže, protože ze zákona musí zajistit tzv. základní dopravní obslužnost.

Uf, snad jsem to napsal dostatečně jasně.

+3/0
22.9.2014 17:27
Foto

M19a44r10t91i33n 90H74o17k70r 6730509410349

Napsal skvěle :-)

Tak ať dotuje ty "couráky" a nedotuje přímou linku Plzeň - Klatovy

0/0
22.9.2014 17:32

T76o52m 48J59u15r13e36č95k81a 6605352895975

Právě že by je musel dotovat víc, než v současnosti, protože mu z nich odejdou cestující, kteří byli pro ty linky alespoň trochu ziskoví a pomáhali snižovat ztrátu dotyčných linek.

+1/0
22.9.2014 17:54
Foto

M89a85r49t93i27n 15H35o49k92r 6610559770949

Tak ČSAD a ti druzí s těmi veterány skončí na té přímé lince. A kraj bude zajištovat pouze spojení na trase mezi Plzní a KT .

Je to jako os. vlak a rychlík.

0/0
22.9.2014 17:59

T85o67m 26J66u64r38e68č11k33a 6805682405175

Ano, ale tady jde o sopuběh více linek, nejen autobusových. Tady je spíš ještě anomálie v podobě VKJ, kteří jezdí na základě staré licence, která se ještě neřídila některými pravidly.

0/0
22.9.2014 18:03
Foto

M74a51r86t29i46n 20H16o82k96r 6560119440349

Tak vidíte a máme to. Kraj bude dotovat ČSAD pro místní spoje. A to co bude na té přímé, bude zkrátka konkurenční boj. Tam kraj nic zajišťovat nemusí.

0/−1
22.9.2014 18:22

T56o79m 78J98u56r61e91č87k45a 6715672235595

Jenže na té přímé máte rychlíky, které nestojí jen Praha, Plzeň a Klatovy, kde chtěl stát Jančura, ale třeba stojí i v Dobřanech, Hořovicích apod. A jsme opět u toho. Prostě pokud jim někdo z těch rychlíků vezme cestující mezi 3 největšími městy na té trase a zůstanou jen úsekoví cestující, tak se ztráta ještě prohloubí, protiže jen cestující z těch menších obcí to prostě nezaplatí. A jak je v textu, Jančura nastavil jízdní řád přesně podle těch objednávaných rychlíků, aby ty cestující z nich přetáhl k sobě. Pokud to stále neumíte pochopit, tak už nevím, jak vám to polopatě vysvětlit.

+1/0
22.9.2014 18:29
Foto

M11a18r38t58i77n 74H51o40k85r 6880399860779

Já to chápu, ale to je konkurenční prostředí. To co Vy zde přednášíte je sociální osvěta. 

A položme si tedy otázku, rovnou říkate, že jim SA sebere cestující. A nemělo by se řešit proč?

+1/0
22.9.2014 18:48

T58o30m 93J50u43r69e85č84k39a 6215482415915

Základní dopravní obslužnost není věcí konkurence. Proto MD rozhodlo jak rozhodlo o té licenci. A netvrdil bych rovnou, že sebere, ale zcela logicky se cestující rozmělní mezi více dopravců, což je u souběhu komerčních spojů se spoji hrazených v rámci závazku nežádoucí. Jestli o tom chcete vědět víc, sežeňte si přednášky z konference Kulatý stůl Univerzity Pardubice. Tam to je krásně vysvětleno.

+1/0
22.9.2014 18:57
Foto

M32a68r49t61i91n 84H20o17k60r 6380189540269

Ale já to nepopírám, že se nerozmělní. Nastínil jste ubytek cestujících o ostatních linek Vy. 

A co cestující, kteří prostě nechtí jezdit do Klatov s tím, že tam pojedou přes hodinu, protože autobus bude stavět v každé vsi. 

Každopádně děkuji za odkaz, ale do takové hloubky linkové autobusové dopravy se pouštět nebudu :-)

0/0
22.9.2014 19:15

T24o54m 94J68u12r30e77č62k21a 6575282595855

Jen abychom se tady nehádali donekonečna: http://tinyurl.com/zelenaknihaMD

Oddíl 5. na straně 31. Tam to máte vysvětleno včetně konkrétního příkladu o co tady jde.

0/0
22.9.2014 19:12
Foto

M38a11r21t68i26n 16H89o37k22r 6590549750819

Mám to v záložce, tak si to přečtu. Dívám se na to prostě tržně a z hlediska nákladů a pohledem koncového uživatele. 

Jak vy se angažujete v dopravě?

0/0
22.9.2014 19:22

T77o58m 68J14u14r78e95č48k10a 6835642605575

Můžu vás ujistit, že se přímo pracovně neangažuji nijak. ;-)

0/0
22.9.2014 22:12

I36v83a73n72a 81P21í59s80a25ř93í10k69o10v95á 5932708484710

A kdo by jezdil vlakem z Klatov do Plzně za 73 Kč. VKJ má autobusy nic moc a ruské řidiče co volají za jízdy nebo poslouchají mp3. Mluvit to pořádně česky neumí a jsou schopni na dálnici vzít lidi na stání. Tomu se říká zdravá konkurence. Nejde o porušování zdravého podnikání?

+2/−1
22.9.2014 16:14

P26e20t42r 25H72r82a24b19á27k 6740317762530

Kdepak....;-D

0/0
22.9.2014 16:52
Foto

Z83d84e52n43ě18k 25K62o78u38d80e80l17k58a 7729191439404

To je nadstandard... VKJ je nejlepší a nejspolehlivější široko daleko...

Ale jestli vám chybi kávičky a Rytmus života zadarmo,nadarmo diskutovat....

0/−1
23.9.2014 13:33

A89l51e48n86a 73B22o74r55o96v60á 2444163951406

Takže nejlíp to dělá VKJ - jezdí si kdy chce, kam chce, odkud chce a je nepostižitelný... Kdeže licence, drzost, to je jediné, s čím lze v ČR prorazit...

+1/−1
22.9.2014 15:57

P51e66t61r 83H43r25a42b66á90k 6190617682160

Jak zde bylo uvedeno, autobusy VKJ by šly do kopru a to by se někomu nelíbilo. Místo žlutých autobusů budou jezdit odložené polské a německé busy bez pásů. Jančura tedy dostal opět po tlamě. Apokud jde o konkurenci, tak lidi by měli mít na výběr.

0/0
22.9.2014 15:51

P51e89t86r 37U33l81l88m78a71n20n 2957468577802

Argument s vlaky je směšný. Nejvíce lidí ty vlaky využívá do měst, kam by SA ani nejezdil(Dobřany, Chlumčany). Z Plzně do Klatov jezdí osobními vlaky pouze málo lidí. Hodně lidí jezdí rychlíky z Prahy, ale ty nemají kraj co zajímat, protože je hradí stát. Jediný, komu by SA mohl konkurovat, je Autobusy VKJ(Štáhlich), který má ale dobré známé na různých místech, takže to nehrozilo. Když uvidíte, s čím VKJ jezdí, pochopíte, že by nemohl obstát téměř v žádné konkurenci.

+3/−1
22.9.2014 14:06

M37o34n29i54k30a 14V12e86j42s43k36a75l62o86v38á 9220396772577

Spíš se divím, že mu ten šrot ještě jezdí. Je to ostuda, navíc to nemůže ani projít technickou.

+1/−1
22.9.2014 14:38
Foto

Z74d98e50n49ě41k 56K49o33u78d72e78l36k28a 7579771839924

Zapomněli jste že jezdí za svoje,nikdy žádné dotace,už dvacet let a najednou vám ty jeho busy smrdí???

0/−1
23.9.2014 13:36

M51o70n52i60k65a 46V65e58j50s52k30a27l53o73v22á 9280326382227

Najednou ne, ale každý zvlášť ;-D Pokud Vám vyhovují nepravidelné časy odjezdu, případně nejede vůbec, busy bez technické atd. ... nikdo Vám nebrání využívat tuto firmu :-P

0/0
23.9.2014 14:15

A80l83o95i75s 57K34o75r68y84n65t51a 3822213260854

Správné rozhodnutí...podnikatel by měl vycházet zákazníkovi vstříc k jeho požadavkům jinak neuspěje...

+1/−1
22.9.2014 13:11

J60a72n 40P90r25o58v96a28z24n12í75k 6218604500491

Žádná střední, tohle je východní Evropa.

0/−7
22.9.2014 12:35

M23i47l72o81š 18S45e26t93í82k 3759109934820

Někdy mi to připadá spíš jako Afrika 8-o

0/−4
22.9.2014 13:06
Foto

M47a34r66t68i54n 22H81o95k68r 6340199970779

Tohle rozhodnutí tomu přispívá. Nechápu ty mínusaře

0/0
22.9.2014 17:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.