Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V inkubátoru byla krev, personál mlčel. Tak léčil duševně chorý primář

Jizvy a trýznivé zážitky si odnesly děti, které v Klatovské nemocnici podle rodičů mučil primář Jiří H. trpící maniodepresivní psychózou. Redaktorka MF DNES vyslechla děsivé příběhy z úst jejich matek. Mrazí nejen z nich, ale i z neschopnosti ostatních zastavit duševně chorého primáře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F35r81a72n13t64a 97L53a82j14a 3485924453960

Jak může být primářem duševně nemocný člověk?EU

0/0
23.9.2014 19:55

R40o28m58a65n 43H48o24r49n11í67k 2355772314711

Absolutně nechápu, jak toto mohlo být tolerováno personálem a vedením nemocnice, jak si mohli dovolit neudělat nic proto, aby lékaři s vážnou duševní chorobou bylo zabráněno v ohrožování životů svěřených pacientů, zvláště, když se jedná o bezbranné děti.

Ať už k tomu měli důvod jakýkoliv, toto je neomluvitelné, zaslouží si exemplárně ztrestat, stejně tak by mělo být samozřejmé odškodnit poškozené a uhradit veškeré náklady na léčbu fyzických či psychických traumat. Času na to měli dost, nemuselo to vůbec dojít tak daleko.

0/0
17.9.2014 19:33

P87e48t49r 61F14i70a13l75a 9193876923953

Absolutně nechápu, jak si můžete myslet, že personál nemocnice má věštecké schopnosti a mohl tušit, že lékař má duševní chorobu.

+1/0
17.9.2014 19:50

M16i65c17h13a29l 28Č95e62r66n94ý 7914910271255

To me bavi :-) Kolik z vas nekdy pichalo flexilu? Kolik z vas se trefilo napoprve? A kolik z vas pichalo flexilu do cevy 1-2mm v prumeru? A kolik z vas pichalo flexilu treba staremu cloveku? Kolik z vas pichalo flexilu nekomu v dehydrataci? Vsichni jste tady chytri, ale ze se dite nebo starsi clovek bezne musi napichovat na vicekrat a ze to je zcela normalni, ze se to stava i velmi velmi zkusenym sestram a lekarum s mnoha lety praxe a stovkami a tisici napichanych flexil, to asi nikdo z vas netusi. Odsoudit je snadne.... A jeste drobny dousek...vetsina hysterickych deti je proto, ze jsou hystericke matky.... :-))) A sup s minusama do me :-)

+2/−2
17.9.2014 18:39

R82o49m75a26n 39H64o50r58n51í25k 2775702704731

Jinak zdráv?

+1/−2
17.9.2014 19:35

J19a91n77a 95L60a72n45g47o39v22á 2735386700653

A že o jiných lékařích se nic takového nepíše? Nebo jsou pacienti a tisk zaujatí pouze proti tomuto primáři?

0/0
23.9.2014 18:03

V64á83c28l31a64v 50J13e18l83í26n70e77k 6232658885907

Jako ředitel průmyslových podniků jsem se vždy řídil zásadou:Důvěřuj,ale prověřuj.

Ať mi nikdo neříká,že ředitel nemocnice nemůže dělat totéž a že by nepřišel na to,že některý jeho primář si řádně neplní své povinnosti,nebo,že by se k němu nedoneslo co se na jeho primariátu děje.Je to trestuhodné zanedbání povinností i od ředitele této nemocnice a ministr by měl co nejdříve konat a vyvodit důsledky,které budou poučením a výstrahou i pro ostatní lékaře.Jinak nás budou léčit nejen Cvachové a Švarcové,ale i sadisti a doktoři typu Mengele!!!

0/0
17.9.2014 18:07
Foto

O73l64d77ř47i21c51h 26V30y30k53y15d89a70l 1799641659284

Je to jasné. Uklizečka musí doložit zdravotní způsobilost, lékař ne.

0/−1
17.9.2014 17:18
Foto

I29v39a50n49a 98A15n18t34a72l56o40v20á 1692370639

Pouze podpora rodičů v nepřetržitém kontaktu s jejich dětmi je v souladu s podporu zdraví. 

https://www.change.org/petitions/%C4%8Desk%C3%A1-republika-ministerstvo-zdravotnictv%C3%AD-d%C3%ADt%C4%9B-pat%C5%99%C3%AD-k-rodi%C4%8D%C5%AFm-jako-norma-p%C5%99i-poskytov%C3%A1n%C3%AD-zdravotn%C3%ADch-slu%C5%BEeb-v-porodnictv%C3%AD

0/0
17.9.2014 13:38
Foto

H22a50n95a 24M15a75l73i20c63h53o27v39a 9600907623943

Není možné věřit všemu, co noviny napíšou :-/

+2/−1
17.9.2014 12:56

R27a71d33e93k 19Č35e18r45n74ý 3288809109

Číst si Vaše komentáře, je jako věčné potvrzování sociální psychologie... Podřízení budou vždy poslouchat své nadřízené - pojem "Poslušnost" má svou váhu - až 95 % osob v běžné populaci poslechne svého nadřízeného na slovo i s cenou smrti třetí osoby, vše záleží na postavení, hodnotách a důležitosti jednotlivých osob. 

Máte-li zájem najděte si klasické pokusy ze 70 let psychologů Milgrama nebo Zimbarda. 

Komenty typu - zaslouží si za to, že nepráskl svého šéfa jsou nesmyslné...

+2/0
17.9.2014 12:07

A76n30e25t45a 80S26o24u48k53u95p90o48v16á 4875549347

Souhlasím.

0/0
17.9.2014 12:11

H93o39n43z23a 19P13u23p79á18k 1457100263339

Mohl byste prosím vložit odkaz nebo blíže specifikovat názvy studie? Zajímala by mě ta problematika hlouběji. Děkuji.

+1/0
17.9.2014 12:17

A33n90e20t66a 47S12o27u77k98u58p59o24v42á 4795819907

například tento: http://cs.wikipedia.org/wiki/Stanfordsk%C3%BD_v%C4%9Bze%C5%88sk%C3%BD_experiment

+2/0
17.9.2014 12:21

R16a79d70e80k 21Č54e35r21n91ý 3558519369

http://psychologie.cz/milgramuv-brutalni-experiment/

jednotlivá data se mohou lišit - výzkumy proběhly s různými podmínkami - např. autorita hrála roli "profesora", "zástupce ředitele", "ředitele" apod, nebo změna prostředí - finální výsledky, tak byly odlišné od cca 60% - 95%, ale princip zůstává stejný.

+2/0
17.9.2014 12:26

D85a11n66i17e21l34a 73U86r54b48a88n64o30v42á 2824710945216

Ano četla jsem o tom, že obdobný experiment byl poprvé udělán  někdy v 50 letech a výsledek je šokoval, proto udělali opakovaný pokus v 70tých, domnívali se že ta krutost je možná důsledek válečného období předcházejících let a proto předpokládali že v 70 už to bude lepší ale výsledek byl v podstatě stejný - tzn prokázali že je to prostě lidská přirozenost.

Předpokládám, že je to chování navazující na pravěkou potřebu zůstat součástí tlupy, protože být vyhoštěn znamenalo zemřít - podvědomě si tedy neseme program poslouchej i kdyby to bylo "zlé" protože pro tebe to bude ve výsledku lepší než být sám a vzdorovat, protože sám ničeho nezmůžeš.

Přesto si nemyslím, že je tohle použitelné jako plnohodnotná omluva pro takové chování - minimálně předpokládám, že značná část z těch sester, teď když seč provalilo, že byl fakt duševně chorý má výčitky a uvědomují si, že právě ony byly ty, které tomu mohly zamezit, kdyby měly víc odvahy.

Protože i tací se v davu poslušných najdou - jsou to sice někdy fakt jen partyzáni - doslovně i v přeneseném slova smyslu, ale ukazuje to, že člověk má volbu. 

Tzn oni si prostě zvolili pro ně pohodlnější cestu poslušnosti. A to že zvolili je podle mne v otázce viny a morálky klíčové.

+2/0
17.9.2014 14:37

Z90d34e24n31a 57S31v66o45b51o42d84o40v95á 2664896723516

- nebyla bych si jistá, jestli se to dá použít i pro specifický případ sestry(matky, budoucí matky) - miminka.. s tím že mají dost času, aby se jim to "v hlavě rozleželo".

(nesoudím, v Klatovech to řešili..)

+1/0
17.9.2014 12:30

B86e65n 14P71a16v93k79a 1337983677451

?

0/0
17.9.2014 12:36

Z17d34e98n86a 32S37v34o19b52o23d15o54v25á 2854206523386

?

Ke studiím jen podotýkám, že okamžitý poslechnutí je něco jinýho než "neklást otázky, nestěžovat si" - a že nešlo o běžný "vzorek dobrovolníků", ale o sestry, které se o malé děti jinak staraly..

0/0
17.9.2014 12:47

R33a80d52e22k 87Č57e51r75n38ý 3318289819

jistě, studie probíhaly v jiném prostředí, za jiných podmínek, s jiným cílem, stejně tak lze říci, že děti zůstaly naživu, kdežto v experimentu "umírali", mě šlo o to, že daný princip je významný pro ty, kteří jsou v tom angažováni. 

Dneska si spoustu lidí řekne, jak "je to špatné", jak "je nechápe" atd. přitom oni by mohli dělat to samé, ne-li horší věci - a tyto studie ten princip potvrzují.

0/0
17.9.2014 13:19

H37o65n53z58a 60P51u70p18á84k 1727590583649

Dokud bude v naší společnosti panovat představa aureoly nedotknutelného a neomylného božství lékařů, nic se nezmění... pomocný personál a sestry v nemocnicích těžko vinit, oni mají z lékařů vyloženě strach... Je na čase rozbít arogantní, nadřazené a pevně semknuté stavovství lékařské obce ve jménu zdraví nás všech!!

+6/−4
17.9.2014 12:02

M72a64r64k37é78t62a 62V80í74t77o82v80á 4358640955756

Dobře, pachatel je nepříčetný; v tomto případě je ovšem také trestné jak nepřekažení, tak zřejmě i samotné neoznámení trestného činu, tedy doufám, že se orgány činné v trestním řízení podle toho zachovají a tresty budou exemplární-pak si snad v budoucnu personál rozmyslí krýt "pana primáře " je proto, že je panem primářem.

+4/−2
17.9.2014 12:01

A78n25e46t60a 11S46o75u33k95u14p82o85v83á 4735299117

Strach dokáže divy. A dokázal by je i s vámi. I slušní lidé ze strachu podepisovali spolupráci s STB. Nikdy nevíte, jak byste se zachoval, měl-li byste strach.

0/0
17.9.2014 12:02

M50a79r71k78é26t79a 65V54í27t71o37v74á 4958970695956

a právě proto by se měli lidé více bát trestu za nepřekažení trestného činu, než toho, kdo jej páchá

0/0
17.9.2014 20:41

P12e90t33r 93F68i96a58l84a 9223426123603

Napsala jste obecně známou pravdu, ovšem, když tím chcete podpořit Váš předchozí útočný příspěvek, je to dost mimo.

Jaké máte důkazy na to, že ´personál kryl pana primáře´ ?Rv

+1/0
17.9.2014 21:45

M44a97r54k85é76t52a 77V21í11t85o76v73á 4658870325306

Reaguji samozřejmě pouze na zveřejněné informace, které mohou, ale také nemusí odpovídat skutečnosti. Pokud nicméně vyjdu z toho, co bylo zveřejněno, pak některé osoby z personálu si jednání primáře vědomé byly, ale nijak nezasáhly. Sama za sebe si při popisu stavu těch dětí po provedené "léčbě" nedokážu představit, že by si osoba s odborným lékařským vzděláním, když by takové dítě viděla, mohla "nebýt vědoma" toho, že se děje něco podivného.

0/−1
18.9.2014 11:43

P95e66t51r 85F20i58a18l77a 9313416533503

V tom případě jste informace nečetla nebo neslyšela všechny.

V diskuzích i v televizi několikrát zaznělo, jak tu psychickou chorobu nemusí občas poznat ani psycholog. A jak je obtížné někdy napíchnut žílu i dospělému (což mohu potvrdit jako dlouhodobý pacient na chirurgii), natož miminku. A také to, že primář pracoval v Klatovech půl roku bez problémů, potom se personálu na primáři něco nezdálo a hlásili to řediteli. Co byste na nich asi tak mohla chtít víc, těžko mohli tušit něco o duševní poruše.

Podivné je, proč se spustil poprask až po roce a půl.

Podle toho, jak ředitel nemocnice v Klatovech vystupoval v televizi, se mi vůbec nelíbil, přesto bych si ho netroufl kritizovat, když neznám přesnou situaci.

Vy sama píšete, že informace mohou nebo nemusí odpovídat skuečnosti, ale k tomu, abyste okamžitě odsoudila personál s urážlivou poznámkou, Vám zřejmě nic nebránilo.

+1/0
18.9.2014 12:03

J69i86ř91í 84V95i57n68k86l25e42r 1931477350979

R^

0/−2
17.9.2014 12:03

P83e25t23r 80H25o57l94e72č18e47k 7758233385244

Lidi, prestante blbnout! Nevite NIC a soudite.

Kdyby to toho chudaka dohnalo k sebevrazde, tak se tady snad pocurate stestim (a Blesk o tom prinese ctyrstrankovou reportaz).

+4/−3
17.9.2014 11:59

A11n86e44t90a 41S29o12u33k63u45p29o25v27á 4445379207

Já nesoudím. Jen se podivuji nad tím, jak snadné je získat nějakou diagnózu na papíře a pomoci si tím u soudu.

+1/−2
17.9.2014 12:01

J69i92ř27í 32G42a75l82a82m16b55o65š 8548736203692

Tento lékař tyran a sadista  v minulosti taky děkoval a odcházel. Fuj.

+3/−2
17.9.2014 11:57

A48n61e94t78a 77S65o79u19k21u95p95o79v32á 4485959547

Duševní choroba může přijít nečekaně, třeba po velkém stresu či nehodě. Známá se rozvedla a skončila na psychiatrii se schizofrenií, ačkoliv byla do té doby jak řípa. Ano, měla asi predispozice, ale kdyby nebylo spouštěče, nepropuklo by to u ní. Podobné to mohlo (neříkám, že je či bylo) i u tohoto muže.

+1/0
17.9.2014 12:00

A70n18e71t27a 60S94o92u85k89u27p50o72v19á 4855359507

Já tomu nějak moc nerozumím. Manipdeprese takové chování nezpůsobuje. Musí v tom být ještě nějaká jiná choroba...

+2/0
17.9.2014 11:44

J80i39ř73í 58V72i69n26k50l31e41r 1311537640199

Sadismus

+5/−2
17.9.2014 11:46

J13a73r94o58s68l73a51v 70P72o92l90e86n16s59k15y 5836254349

Presne tak. Ale  pan primar ma zrejme papir na co zrovna potrebuje aby se dostal z problemu. Tenhle system kolegialniho kryti budi trochu hruzu.

+5/−1
17.9.2014 11:48

A16n78e38t58a 39S19o28u30k37u42p52o11v32á 4325689497

Asi tak.

0/−1
17.9.2014 11:52

B95e19n 50P64a30v26k47a 1167443257881

Nevím, proč by za tím měla být jiná choroba. Ten člověk byl prostě psychicky na tom bídně a netrefil žílu. To je vše.

+2/−2
17.9.2014 11:52

A97n28e55t76a 37S49o44u47k15u14p28o58v69á 4525889457

Bene, víte, co znamená BPPA (dříve maniodeprese)? Pokud máte depresivní fázi, nevstanete z postele, natož, abyste šel do práce.

+1/0
17.9.2014 11:53

B91e41n 62P73a69v59k72a 1167133617911

No a on tam šel.

0/0
17.9.2014 12:06

A65n65e82t28a 18S74o88u12k82u31p97o37v22á 4335139237

Ne, on jí neměl. Trpí duševní chorobou,. ale BPPA to na 98% nebude. Takto se člověk s BPPA nechová.

+1/−1
17.9.2014 12:12

B71e67n 69P16a27v25k21a 1287563737711

Jak se nechová? Že řeže kojencům hlavičky? Vždyť je to celé úplná kravina.

0/0
17.9.2014 12:16

A10n62e36t23a 24S62o78u83k73u97p11o66v65á 4145859157

Bene, nevím, co je vaší profesí, ale věřte mi, člověk, který trpí bipolární poruchou afektivity prostě takto nereaguje. BPPA je o výrazném kolísání hladiny serotoninu, tedy, když jej máte hodně, jste štěstím bez sebe, jste energický, rád utrácíte peníze, pijete alkohol, jste excentrický. Když hladina klesne, máte depresi. Ale opravdouvou depresi, ne blbou náladu. A s opravdovou depresí se nedá ani vstát z postele, natož dojít do práce.

+1/0
17.9.2014 12:20

A26n82e66t73a 71S86o38u74k78u90p37o87v51á 4935259587

Chci tím říci, že pan doktor si sehnal papír na nepříčetnost, ale v reálu je za tím jiná choroba.

+3/−1
17.9.2014 12:22

B11e56n 72P89a63v73k33a 1657213707761

A sehnal si je už před 20 lety, jak je uvedeno v dalším článku, ne? Vy jste psychiatr?

+2/0
17.9.2014 12:26

J98i57ř15í 89V31i53n27k20l61e90r 1691857930459

obyčejnej sadista

+1/−2
17.9.2014 12:27

B52e56n 49P90a91v55k97a 1297203387761

A když nic jiného, tak poruchy osobnosti jsou vlastně kontra psychóze. Tj. že psychopat není psychotik a teoreticky to platí i naopak. Takže asi těžko bude sadista.

+2/−1
17.9.2014 12:28

J61i90ř89í 67V80i19n11k80l32e64r 1501237780669

Jsem překvapený kolik lidí obhajuje personál kteří o týrání věděl a nic neučinil, s tím že měloi strach o práci. Bože kde to žijeme.........

Věřím, že alespoň jeden táta najde odvahu a tomu sadistovi srovná pořádně ciferník tak aby i on věděl co je bolest. já bych neváhal ani sekundu. jiná spravedlnost není, policie to odložila a soudy nic řešit nebudou.

+10/−2
17.9.2014 11:39

J21a52n 46M19a68j79e13r 9543799128811

Nesouhlasím s názorem na primáře, ten člověk je duševně nemocný člověk, neubližoval ze sadismu nebo zloby. O to horší je ale reakce okolí, které s tím nic nedělalo. :-(

+1/−5
17.9.2014 11:44

J63i78ř27í 35V33i51n17k24l97e74r 1541977100329

Strach o práci. Strašný v jaké době a zemi to žijeme.

+1/−3
17.9.2014 11:46

P23e17t93r 13F77i70a47l48a 9193686903573

Já jsem zase překvapený, kolik lidí tady vykřikuje, že personál by měl být vyhozen a souzen, když vůbec neví, zda personál vůbec něco mohl tušit.  Podle odborníků se u většiny lidí taková nemoc nepozná. Také lze těžko poznat, zda špatně napíchnutá žíla znamená, že pacient má špatné žíly nebo to doktor moc neumí. A ten lékař pracoval v Klatovech asi půl roku.

+3/−1
17.9.2014 11:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.