Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dům na Domažlicku dvakrát vyplavily fekálie, rodina přišla o všechno

Výkaly valící se z vany, toalety a umyvadla zaplavily dům Michaely Kazdové v Trhanově na Domažlicku. Poprvé se to stalo během silného přívalového deště 21. července a 30. července znovu. Nyní je dům zamořený nebezpečnými bakteriemi a tudíž neobyvatelný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69o27s53e88f 84T83o67m88a44š26t74í12k 1936497439

Otázkou je, jestli obecní úřad coby investor předal paní povinnou projektovou dokumentaci na danou přípojku a jestli v této dokumentaci byla zpětná klapka zakreslena. To považuji za nejdůležitější.

0/0
4.8.2014 12:35

P95e59t82r 17H69r36a51b94á68k 6310227542310

Je mi divné, že 11 let nic a ted hned dvakrát jo. Bud nebyly žádné deště, čemuž nevěřím, nebo se prostě změnily podmínky v kanalizaci. Pokud však se nachází budova "pod kanalizací" a nedaleko rybníka, tak zpětnou klapku kanalizace mít měla. jak zde někdo uvádí, dle fotek se nejednalo o žádné chudáky a tak se zde jednoduše něco podcenilo. Viník se myslím už nenajde, pač jak to tak bývá, nikdo pravdu nepřizná. Než bude dům obyvatelný bude trvat dlouho a škoda musí být vysoká. V tomto ohledu musela bý tpojistka opravdu obří, pokud to pojišťovna uznala. I zde se ukazuje, že majetek mají. Vidím zde několik chyb, které se však provedly v době už poměrně dávné. Pokud ve výsledku pojišťovna platí, tak není co řešit. Je jasné, že ted už se to nestane.

0/0
4.8.2014 7:53

J52a35n86a 25N72e89t49o19l67i50c25k49á 4647494267

Jedine, co me zajima je, jak co nejrychleji pomoci. Cetla jsem letmo hadky v diskusi. Proboha lidi, ze se nestydite. Nas by melo spojovat clovecenstvi a vule rychle pomoci. Zatim tu vetsina lidi jen alibisticky tlacha nesmysly. Zajimalo by me, zda redaktorka udelala nejake dalsi kroky v aktivaci pomoci. Zalozil nekdo ucet na pomoc? atp atp

+2/0
4.8.2014 1:09

P19a56v78e67l 14Z74a37t76l80o28u59k62a28l 7321849662717

Když si tu situaci představím, je to pro mě jeden z nejhorších hororových scénářů. I z představy přetékající napouštěné vany je mi dost nedobře.

0/0
3.8.2014 22:46

V38o45j45t18a 38S59u39k 3137985337381

Vy jste pekny jelita v NESCHOPAKOVE. Nova kanalizace a zase spatne vyprojektovana a provedena. V civilizaci se dokumentuje jak to ma byt provedene I kdyz pripojka se dela soukrome ,tak je to v dokumentaci jasne recene co ma vlastnik

za povinost a pri kolaoudaci se to osetri.Proto jeste hodne dlouho to bude trvat se vsim nezli budete moc vladnout svetu.V[>-]

0/0
3.8.2014 22:05

J18i66r66i 14R85u35s85n22o52k 4545492557253

Otazkou je, jestli ji nekdo o ten nutnosti informoval a pokud ano, jestli s tim neco delala nebo ne. Zbytek jsou jen dohady.

Ale hodit to na ni, ze je majitelkou, mela se starat, to je opravdu bezpaterni. Jak neco takoveho ma clovek vedet, kdyz se s tim v zivote nesetkal?

+5/0
3.8.2014 21:24

M58i16c95h22a36l 31H86i82r82k52a 4217296130173

Přesně tak. R^

0/0
3.8.2014 21:31

S79t95a49n63i15s50l97a67v 23S61e55d75l92á45k 1725249277

To platí odjakživa, že nevědomost hříchu nečiní. Proto katecheti řezali žáčky, aby věděli, co je hříšné.

Každý by měl mít u svého domu zpětnou klapku v kanalizaci, pokud ovšem nebydlí na kopečku a nad ním není žádný kanál, žádný dům. Lidé jsou ovšem nemístní optimisté a tak řeší problémy po průšvihu. Ten dům i s rekonstrukcí musel stát miliony. Zpětná klapka vyjde s bídou na deset tisíc.

Podobně se lidé nezajišťují proti závadě na vodovodu a dokonce nezastavují vodu, když jdou z domu. Taková voda sice není plná bakterií, ale škodu za stovky tisíc zařídí během pár hodin.

0/0
4.8.2014 5:53

I88v88a 30K59r32i63s26t76o77f46o55v34á 7235553842812

Jo paní je majitelka přípojky, tak má dohlížet na výkopové práce, zda je vše, jak má být? Tak třeba já bych mohla dohlížet tisíckrát a nebylo by mi to nic platné, protože o zpětných kapkách nemám ani potuchy. Na co nám jsou odborní pracovníci, když jsou to lemplové a odvedou svoji práci špatně? Zrovna tak, jako když si dám vyměnit kola na autě

Taky důvěřuji technikovi, že mi je utáhne a já se někde nezabiju.

+22/−2
3.8.2014 15:24

J27o15s25e12f 89H43a15n27y89á91š 2444669593

A náhradu škod by měli uplatňovat u firmy, která odvedla nekvalitní práci. Teď už jen mít na dobrého právníka.:-/

+4/0
3.8.2014 17:15

J37a50r19o68s34l31a39v 82K57a57d42l32e86c 5371149512421

Pokud něčemu nerozumím, tak si musím objednat stavební dozor.

0/−4
3.8.2014 17:50

I98v15a 69K92r74i39s56t22o37f54o83v12á 7685393282592

Kontroly a kontroly. Vydávat další peníze jen proto, že je někdo lempl.

0/0
3.8.2014 20:38

M26a49r94t45i65n 87H34a54v97l69í57k 4810795137163

Opřipojení kanalizace se určitě žádá. Takže paní měla být upozorněna na to, že je pod úrovní kanalizace. Dohledů můžete mít tisíc, ale tuto informaci ví jen majitel kanalizace. Pochubuju, že ta firma co dělala přípojku dostala kompletní dokumentaci celé kanalizace, aby mohla posoudit, že je potřeba zpětná klapka.

Podle mého selského rozumu je odpovědnost na provozovateli kanalizace, že spašky půjdou z domu k nim a né na opak.

+3/−1
3.8.2014 20:51

S10t74a57n92i39s95l65a62v 20S61e56d96l76á55k 1805879277

Není to pravda. Právě po rekonstrukcích se zvětší průřezy kanalizací a ohrožení jsou všichni na dolním toku. Paní pochopitelně není pod úrovní kanalizace, to by jí to tam teklo pořád a neodtékal její odpad, že.

+1/0
4.8.2014 5:59

P23e71t69r 87T19y16č75k21a 6805242949152

Každý technik ti naopak řekne, že dotažení kol si má zkontrolovat řidič.

0/−1
4.8.2014 9:05

I81v73a 41K33r47i83s37t21o46f88o63v59á 7865833822192

Jasně. Jako žena blondýna jedu do servisu právě proto, abych si byla jistá, že mám kola profesionálně připevněná. Kdyby mi tohle technik řekl, udělám mu takovou reklamu, že z něj udělají nezaměstnaného. To si mám kontrolovat třeba pračku, jak mi opravář vyměnil motor nebo rozmontovat mixér, jestli jsou v něm všechny součástky, co tam mají být? :-D

0/0
4.8.2014 18:24

J89i56ř98í 27U80h40e68r17e42k 2288908687808

Za vše může zpětná klapka,která jednoduše není nainstalována?!K čemu potom drahé projekty na kanalizace a všelijaká měření?Od toho snad projekty jsou.Zdá se,že viníkem je projektant kanalizační sítě!

+3/0
3.8.2014 14:54

I80v57a 80K70r56i38s87t24o73f38o71v52á 7765793342182

Třeba naprojektovaná byla.

+1/0
3.8.2014 15:24
Foto

P20ř11e34m32y66s30l 33Č25e76j34p 8508157348896

Teď jsem vynosil zbytek vody ze sklepa. Kanalizace se nám vylije při průtržích několikrát do roka. Někdy jednou, někdy vůbec a někdy třeba 3x. Nejde s tím nic dělat, při tom tlaku v kanalizaci to teče každou skulinkou. Nejsme jediný, má to každý, kdo je napojen na kanalizaci a je v nějaké úrovni. Jsou domy, kde se voda z kanálu vytlačí skrze svody až do prvního patra, neb v přízemí není nic napojeno.

0/0
3.8.2014 13:58
Foto

P29ř92e68m39y64s40l 81Č87e39j55p 8948947268286

Samo sebou vše je přes svod dešťové vody skrze okapy. Když řádně chčije, tak to prostě nestíhá, když se valí voda ze všech obydlených kopců kolem. To je tak, když se postaví kanalizace s nějakou kapacitou, a za pár let se na to začnou připojovat okolní obce ...

0/0
3.8.2014 14:03

J37a74r13o59s44l97a32v 27K65a46d24l60e34c 5641939322861

Dejte si zpětnou klapku do nejposlednějšího Vašeho odpadu a máte klid. Nic na tom není.

0/0
3.8.2014 17:45
Foto

P81ř88e83m18y78s83l 46Č24e92j35p 8318707788366

Klapku na splaškovou vodu máme, ale na odtok dešťové vody byste dal co? Vím, byla rada, že nádrž, ale to bychom při dnešní průtrži museli mít vedle baráku 1ha retenční nádrž. Máme tu jeden jediný městský kanalizační svod ... proto je to tak jak to je ...

0/0
3.8.2014 19:36

P71e14t15r 87N12o30v90o70t35n66y 3129362319252

Klapku. A pak to potece na ulici. Lepší nez do sklepa.

0/0
3.8.2014 22:22

S13t16a26n92i17s67l23a15v 42S19e58d89l66á44k 1505719107

Takže vás nevytopí kanalizace, ale vy sami. Máte dvě možnosti. Vybudovat vsakovací jímku nebo pořádné čerpadlo, které vodu do kanalizace natlačí.

0/0
4.8.2014 6:05
Foto

P55ř85e19m51y56s29l 76Č91e11j95p 8218627268166

Psal jsem to tu již jinde. Městská kanalizace, do které je sveden odpad, a dešťová voda z celého města. Copak o to, roura je to řádná, ale při krátkodobých průtržích to prostě nestíhá, takže se voda tlačí všemi směry, skulinkami atd... Klapka na odpad funguje. A protože je voda prevít, a najde si cestu všude, tak tím tlakem se protlačí (prosákne) do sklepa skrze svody dešťové vody. Musel byste takovou situaci vidět, kudy všude se voda dokáže gejzírky protlačit (spára mezi zdí a podlahou, mezi cihlami atdd...). Ono když je kanalizace přetlakovaná tak, že z kanálů jdou gejzíry, tak asi tak ... Jímka je tímto pádem na co? A navrch v městské zástavbě se jímky blbě umisťují a jak již bylo zmíněno byla by stejně na dvě věci, tedy na jednu ...

0/0
4.8.2014 6:48
Foto

P51ř61e30m21y85s19l 37Č62e21j23p 8658707948396

A docela bych chtěl vidět, to čerpadlo, které by proti tomu tlaku vody v kanalizaci tlačilo vodu :o))

0/0
4.8.2014 6:51
Foto

P21ř63e55m29y63s66l 55Č49e22j72p 8568857498116

Pro ilustraci, jak to asi tak vypadá, když je kanál plnej, natlakovanej a nestihá .... https://www.youtube.com/watch?v=AzQdnF4db_Q

0/0
4.8.2014 6:53

P16e70t12r 51T25y12č16k37a 6455332649622

No tak jasně. Ale řešitelné to určitě nějak  je. Např. klapka + menší retenční nádrž+ výkonné čerpadlo co du dešťovku přečerpá na silnici.

0/0
4.8.2014 9:08
Foto

P71ř92e74m95y85s84l 33Č47e80j47p 8508907988586

Jediná možnost je čerpadlo a hadice na ulici ...

0/0
4.8.2014 9:49

J60a11k49u56b 63K10r68e36j56č49í 3211233548914

No majitelka si stezuje na obec, starosta to haze zase na spravce kanalizace...

0/0
3.8.2014 11:35

M32i82l27o31š 64B10á93r61t74a 3257864705628

Tak je to hodně nepříjemné, ale přijít o všechno, vypadá úplně jinak.

Trochu méně hysterie paní (slečno?) Bublová.

+5/−23
3.8.2014 11:17

J11a29n 67K30u20t52m66a51n 9144879870

Tak přijít o všechno snad v ČR ani nemůžete, nebo by se vám líbilo kdyby jo?

+2/0
3.8.2014 11:37

M68i63l92o44š 46B35á84r71t39a 3407244965298

Naznačuji snad, že se mi na té situaci něco líbí?

Jen se mi zdá že ten titulek dost přehání.

+2/−1
3.8.2014 17:06

J28a36k98u64b 97K36r33e69j92č46í 3661163878284

No jasne, vzdyt prisli jen o psa, vsechny veci a dokumenty a jejich dum je nejspis navzdy neobyvatelny, opravdu zbytecna hysterie...

+8/−1
3.8.2014 11:41

H10e70l87e50n28a 94Č39í61ž10k16o58v25á 9491401242408

No, tak jako ten šok musí být při tomto šílený; navíc u ženy, která patrně žije jen s postiženým synem... hysterií bych to fakt nenazvala, v takové situaci je silné rozrušení úplně přirozená reakce. Ať už za tu událost "může" jedna, druhá nebo třetí strana.

+6/0
3.8.2014 11:54

M31i86l32o48š 12B83á53r11t53a 3767634285758

Za hysterický jsem označoval titulek, ne obyvatelku.

+1/0
3.8.2014 17:03

I27v35a38n57a 16K83a10d51l89e95c12o89v65á 7357915162819

Teď je spíše důležité rychle paní pomoci ze svízelné situace, kdo to nezažil-nepochopí

+19/0
3.8.2014 11:12

J86a92n 54K62ř25í79ž 6835493265268

R^

+3/0
3.8.2014 11:13

J27o86s96e50f 40H21a85n82y80á30š 2674429553

Takový Kocáb v tomhle případě určitě nebude aktivní.:-/

+3/0
3.8.2014 17:19
Foto

P23e88t40r 90P29r57o45c57h60á94z70k89a 3692726232114

Pochybuji,že většina lidí,kteří se napojují na kanalizaci vůbec ví co to je zpětná klapka a už vůbec neví,že by ji v podobném případě měli mít.Ani projektant ji tam většinou nedá.řeší jednu konkrétní přípojku a nemusí vůbec vědět,že objekt se nachází v lokalitě,kde by měla být samozřejmostí.Tohle by měl postihnout spíše projekt hlavní sítě.U toho by mělo být vyznačené,které lokality by měli být zpětnou klapkou osazeny.To zda si ji ten,nebo onen uživatel zaplatí a namontuje by pak měla být jeho věc.Po prvním vytopení to měla paní řešit jako neodkladnou záležitost ve svém vlastním zájmu.Smůlou je,že to druhé přišlo tak záhy.Může být ráda,že byla natolik obezřetná a dobře se pojistila.Jiní i tohle hodí často za hlavu.Přeji jí aby měla co nejdříve dům zase obyvatelný a v pořádku.

+35/0
3.8.2014 11:00

J55a53n 18K88u67t82m63a92n 9554719770

Máte pravdu. Ale bohužel paní je majitelkou přípojky. A neznalost neomlouvá.... Bohužel

+4/−3
3.8.2014 11:07

R79a52d21o84s24l53a47v 40K72l83a88u64d90a 5804678654902

Ale houby. Je to pěkná pitomost. Majitelka domu odpovídá pouze za to když sama něco zanedbá, poškodí a pod. Pokud jí někdo spočítá blbě nosníky a dům spadne, pokud jí někdo blbě provede zavedení el.instalace, odtahu do komínu, plynu, aj., tak on nese plnou zodpovědnost za škody na majetku, nebo dokonce zdraví a životech obyvatel.

+8/0
3.8.2014 11:09

J35a60n 69K47u72t80m34a76n 9584539860

Když se špatně připojíte ke kanalizaci (je to váš majetek, vaše připojení) je to vaše chyba. Nezáleží kdo to pro vás dělal, nebo radil. A jo máte pravdu, statika je něco jiného neboť je ošetřena zákonem ve prospěch uživatele, kdež to kanalizace, ve prospěch provozovatele:-)

+2/−4
3.8.2014 11:17

R40a34d47o45s57l79a65v 14K49l19a56u45d32a 5414498274652

On je problém v tom, že do tohoto zasahovala tenkrát obec. Tak jak se to dělá když se buduje kanalizace v místě kde nikdy nebyla. Proto teď z toho mají bobky.

0/−1
3.8.2014 11:21

J88a26n 18K98u26t71m67a93n 9114399160

To sice může být pravda. Ale fakta a zákon hovoří jasně. Je to vaše přípojka, tak se vám vracejí vaše s...y. Že to technicky vůbec není pravda, to je možné, a papír mluví jasně. Z mého hlediska, bych ani paní nedoporučoval soud. Jedině kdyby chtěla, zažalovat toho kdo to prováděl. ale mám za to, že ten dotyčný bude mít podepsaný zápis, že vše proběhlo dle požadavků objednatele....

+2/−3
3.8.2014 11:25

J70i85ř18í 64F10r59a98n47k46l 9533161210240

Jak píše p.Krejčí,sakra jak mám jako laik vědět co je a zda je zapotřebí zpětná klapka?Vy,když dáte např.auto do servisu,tak přesně popíšete automechanikovi jak má postupovat?

+3/0
3.8.2014 13:07

J62a25r80o78s25l47a15v 32K63a67d87l42e45c 5861249612791

Od toho se provádí projekt a slušný projektant je pro tyto případy pojištěný.

0/0
3.8.2014 17:49

J50a56k49u58b 42K63r11e90j44č71í 3421113798224

Ciste intuitivne bych rekl, ze kdyz zaplatim odbornikovi za to, aby me spravne pripojil ke kanalizaci tak ocekavam, ze to i udela a urcite neni v mych schopnostech laika posoudit zda tak opravdu ucinil. Tedy zodpovednost nese ten odbornik. To se tyka vseho (elektrikar, instalater,...)

+9/0
3.8.2014 11:49

J81a15r92o45s10l89a87v 78K63a34d83l17e27c 5301329642721

Ano.

0/0
3.8.2014 18:04

J84a84r65o13s59l71a64v 30K61a79d86l79e74c 5721319822551

A pokud ji někdo vyprojektuje špatně kanalizaci pak také.

0/0
3.8.2014 17:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.