Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škodovka posílá do Temelína obří rotor, bude součástí nové turbíny

Obří rotor vyrobený v plzeňské Škodovce zamíří večer do jaderné elektrárny v jihočeském Temelíně. Tady se stane součástí nové, výkonnější turbíny, která nahradí dnes již zastaralé zařízení. Rotor sám váží devadesát tun, celá speciální souprava i s nákladem přes sto tun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57i13n36d34ř58i76c59h 77Š19k44o66p80e47k 4835781630555

když vidím ten hák, říkám si, že při té velikost je přilba jen módní doplnět

0/0
5.7.2014 18:56

K96a69r87e42l 63N29o38v72o49t31n21ý 4236240785215

Docela by mě zajímalo, jak to balili;)

0/0
5.6.2014 10:19

B90o70h16u82m25i77r 13M57a84l18ý 6432856427352

Mám dojem že ten článek je trochu zavádějící. Temelínské turbosoustrojí se skládá z v přední části vysokotlaké turbiny a třech nízkotlakých turbin dále buzení, generátoru a odběrného zařízení. Celková délka těchto za sebou spojených zařízení je cca 72 metrů. Na obrázku je rotor do jedné z nízkotlakých turbin, vysokotlaký rotor vypadá jinak a váží cca 33 tun. Pravděpodobně se nebude měnít celá turbina ale jen její rotor. Nepamatuji si kolik váží rotory v nízkotlaké turbině ale 90 tun to určitě nebude. Rotor v generátoru váží asi 90 tun. Celý generátor váží asi 530 tun.

0/0
5.6.2014 8:53

P49e87t89r 44V12á81c80l29a95v28í39k 5866128462635

Snad to nebude zase vybrátor

0/0
5.6.2014 8:19

M44a97r97t53i94n 73C64e68r11v59e96n22y 2603548556308

Vybrator to nebude urcite. ;-D

+2/0
5.6.2014 9:59

J92a88r84o58s86l19a40v 43K59o25l72k41a 5284790771249

možná to je nový termín od slova vybírat jako tunelovat. Ale kolem odstranění vibrací při spouštění Temelína je hezká historka o řešení, jen ji nemám potvrzenou, ví o tom někdo více? Vyřešil to prý za chodu nějaký český vynálezce a 20 inženýrů amíků a němců stálo kolem a koukali jak puci 8-o.

0/0
5.7.2014 9:07

L68i58b86o64r 47W22a77l66i48c38h92i32e51w36i34c98z 3128396547384

Tak to jsem ještě na rotoru turbíny ještě neviděl ;-)

0/0
4.6.2014 20:46

L25i36b32o11r 48W81a79l63i55c84h89i86e90w48i35c94z 3168436517364

Pardon, to je reakce na příspěvek níže.

0/0
4.6.2014 22:22

M49a55r65e64k 67F14l18e60k22a43č 1857892630511

esi to má komutátor nechcu vidět ty "uhle"

+1/0
4.6.2014 19:39

J90a66n 20S14a83l83o65m92o75n 4619460531965

Tohle je turbína, ta komutátor nemá. Komutátor byste musel hledat až na generátoru, ale jsou jen pro buzení rotoru a moc velký nebudou. :-)

0/0
4.6.2014 21:53

J55a29n 90S56a74l88o97m72o60n 4689280921865

Tedy uhlíky a třecí kroužky. To mi tam tak nějak vypadlo ;-D

0/0
4.6.2014 22:00

M68a46r76t64i30n 48K94o33n37e30č21n32ý 3760584599875

Protitlaká parní turbína [>-] R^

0/0
4.6.2014 19:12

D19u21š66a22n 83K26r13á46l 9533873272139

Předpokládám že v ETE je kondenzační odběrová turbína, protitlaké bývají v teplárnách.

0/0
4.6.2014 21:50

J81a72n 73S32a44l46o16m11o72n 4379650231265

Je to to  na co jsem z elektráren zvyklý. Protože nejsem strojař nebudu říkat jaký typ turbíny to je a dělat tak ze sebe možnýho blba, ale co tak na tom vidím tak "vstup" a tím i vysokotlaká část turbíny je jasně veprostřed toho rotoru a pak se to od středu rozšiřuje až k oboum nízkotlakým částem (největší průměr). Takhle vypadají většiny turbín v elektrárnách kde jsem dělal. No a taky vím že je pod tím vývěva, protože jednou jsem na to navrhoval měření podtlaku. ;-D

0/0
4.6.2014 21:58

H75a44n96u23š 97H25o10r88á60k 9921554436753

Nova, lepsi turbina a 80MW na svete. To jen tak pro srovnani je slunecni elektrarna o 150ha. Ovsem turbina se toci furt, zatimco slunicko sviti jenom obcas. Takze tohle "drobny" vylepseni je jako zastavit 450ha poli solarama. Kluci konstruktersky, dekujeme.

+26/0
4.6.2014 19:03

V82á31c91l88a47v 26R65o31s58e15n85b73e26r75g 6859317312947

Teď by mě zajímalo, kde jsou všichni ti, kteří neustále tvrdí, že ČR je jenom montovna, že se u nás nevyrábí nic s přidanou hodnotou atd...

+11/0
4.6.2014 17:32

J90a76n 86S13a15l31o53m97o65n 4199350381975

Nikde, protože takovéhle články oni pro jistotu nečtou. Mohlo by jim to totiž způsobit těžkou ztrátu iluze. ;-D

Na druhou stranu se toho tu dělávalo více a jsou věci které už Škoda nikdy dělat nebude. Třeba reaktorové nádoby... ;-(

+7/0
4.6.2014 17:48

H48a22n54u26š 62H55o71r43á64k 9211884706793

Zrovna tema reaktorovejma nadobama bych si nebyl tak jistej.

Es kommt der Tag...

0/−1
4.6.2014 18:58

J46a21n 92S77a93l65o11m78o56n 4719760101485

No, mohl by přijít jedině v případě, že by se postavila znovu celá technologie. Ty budovy jsou jaksi už docela fuč.

+1/0
4.6.2014 21:51

A90l81e16x39a92n60d65r 72K28o10s23t39k59a 5869406839116

Hlavně bych podobné kosuky techniky viděl doslova jako facku do obličeje ynteligentům, podle kterých má těžký průmysl jen minimální přidanou hodnotu na výrobku. V žádném případě to neplatí o špičkových výrobcích těžkého strojírenství.. Ostatně, i ta nejobyčejnější traverza.. Sama o sobě má téměř jen hodnotu kovu, ale skončí někde v domě či třeba v mostu, které se bez ní prostě neobejdou.

0/0
4.6.2014 22:53

J16a16n 66S92a38l74o14m98o18n 4569800351705

Přesně tak. :-)

0/0
5.6.2014 6:46

V22o15j34t80ě48c41h 50R13ů54ž25e51k 1787322814422

Na článcích, kde se píše o montovnách

0/0
4.6.2014 21:32

J89i63ř81í 10K71o49d15ý83d71e73k 7860810976813

další "montéři"... http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/nejvetsi-lodni-jerab-na-svete-staveli-i-cesi ;-)

0/0
5.6.2014 9:28

J21a34r93o60s23l74a42v 89K27o46l36k38a 5844640361439

cituji ze zprávy:  „Rekordní jeřáb byl kolektivním dílem českého, holandského a čínského závodu skupiny Huisman. Naši technici opět prokázali, že patří ke světové špičce v oboru. Nebylo by od věci, kdyby se česká firma na špičkovou zakázku spojila s dalšími, ale tady fungujeme jako dělníci pro Huisman. Jednou z výjimek v oboru je Stros Sedlčany. Po 1990 to mělo 1 ředitele a dva hlídače a nyní zase patří k naprosté světové špičce - Burdž Chalifa -viz http://www.stream.cz/nejnovejsi/slavni-neznami/10002232-pavel-policar-stavba-vytahu-v-nejvyssi-budove-sveta

Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/nejvetsi-lodni-jerab-na-svete-staveli-i-cesi#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

0/0
5.7.2014 9:36

J21a94r83o49s27l17a84v 41K30o86l49k41a 5474970491599

Montovna a práce ve mzdě, tak to je. Taky jako všude sice existuje pár výjimek ale zanedbatelné množství. Nápadů je ještě dost, ale není to celá generace, co bylo, tak konkurence buď zrušila - Poldi, cukrovary, celé potravinářství, pro které produkujeme levné a dobré suroviny a z něhož pak oni dělají výrobky s přidanou hodnotou - viz nová fabrika v Opavě, nebo dělá levné montovny - porovnejte si minimální platy v Česku a Německu, proto sem jde Nexen a přidaná hodnota - tu teď kupují číňani - viz prodej turbín Ekol za 1,3 mld. Mimochodem - víte za kolik se prodala rusům Škoda Energo? Cca za malou satelitní vesnici. Kolik procent kapacity zbylo v českých rukách a kolik procent zisku odplývá do ciziny? Naše vlády dosud nikdy nevládly ale rozprodávaly.

0/0
5.7.2014 8:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.