Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Americká je šílenost, říká expert na cyklistiku, který projel Plzní

Národní cyklokoordinátor Jaroslav Martinek si minulý týden projel část Plzně na kole. Sice prý "dobil baterky", ale musel být pořád ve střehu. "V centru jsem se necítil na kole bezpečně. Sice jsem udělal něco pro zdraví, ale riskoval jsem, že mě někdo z kola sestřelí," říká Martinek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A71n30d31r36e30a 97N11o95v53á 8224491336305

Americká je šílenost pro všechny, a o to větší, když se v tom provozu motají poblouznění tvorové na kolech. Americká, Klatovská - střed Plzně na tohle prostě není přízpůsobenej.

+1/0
15.4.2014 20:19

M15i11c40h67a45l 34V54o32j81t52a 2687977626375

On by možná i byl střed města více vhodný pro cyklistiku, kdyby se podařilo nemít v centru tolik tranzitní dopravy.

Tranzit ale neomezíte zákazem, jak se v poslední době děje. (Dáme tam zákazovou značku, to je nejlevnější a nejjednodušší.)

Kdyby ale existovala nějaká alternativní trasa, která by nevedla přes centrum města...

Já vím, severní obchvat se už staví, ale řádově roky ještě nebude a co je nejvíc k naštvání, jednu dekádu se o něm jen kecalo.

A najednou, místo toho, aby se všechny zdroje napřely k dostavbě obchvatu, začíná se ti zase kecat o cyklostezkách.

V Bolevci, na Košutce, Lochotíně i Vinicích cyklostezky jsou. Moc hezky je město za "evropské" peníze udělalo. jedna čára na chodníku, občas piktogram bicyklu a tradááá, máme cyklostezku! Mám dojem, že se tu hledají problémy zástupné, místo řešení primárních příčin.

+1/0
16.4.2014 13:04

S23t30a50n16i45s79l83a77v 63J80a14n13d82e21r38a 9222253582

Všude nelze samostatný jízdní pruh pro cyklisty z technických důvodů, ale řešením by bylo zpřísnit tresty za "sestřelení" cyklisty anebo přejetí chodce. Hned by bylo na silnicích bezpečněji, jenže je tu jeden problém, máme plné kriminály. Ale co kdyby si chybějící kriminály postavili vězni sobě? To by bylo řešení.

0/0
15.4.2014 19:20

M10i85c93h73a24l 22V24o54j15t19a 2497487786665

Takže vaším záměrem je přenést odpovědnost za bezpečnost výhradně na jednu stranu, a to tu, která drží volant?

Tedy, místo toho, abyste nějakým způsobem dal najevo, že odpovědnost za osobní bezpečnost má nést každý účastník provozu, nezávisle na tom, co zrovna řídí, raději vytvoříte nějakou chráněnou skupinu?

Uvědomujete si, že i kdybych se rozkrájel, tak fyzikální zákony porušit nejdou?

A že když mi cyklista skočí pod kola, tak tunové auto, nebo čtvrttunovou motorku nezastavíte na fleku?

+1/0
15.4.2014 20:14

S32t44a72n81i32s71l42a86v 50J30a32n76d85e40r30a 9702203522

Nejčastější nehoda je boční střet s cyklistou nedodržením odstupu při předjíždění. Nedání přednosti je jiný případ, tady nutno vyšetřovat míru zavinění, ale při předjíždění je automobilista na vině vždycky.

0/0
15.4.2014 20:54

M39i53c48h61a51l 28V55o35j93t31a 2347777686245

Doložte prosím vaše tvrzení nějakými zdroji.

Já jsem v přehledech dopravních nehod nic takového nenašel.

0/0
16.4.2014 11:59
Foto

R42o34m45a60n 75S64o40r92n85a67s 9974535533

Expert na cyklistiku si postěžoval, že musí dávat pozor v provozu? Dávat pozor museli i astronauti na Měsíci, a to tam jezdili úplně sami... Šmarjájózef, to je ale trubka...;-D

+1/0
15.4.2014 11:06

M91i45r37o23s83l48a39v 94U49r23b82a82n 2319638754461

Na kole jezdím rád, ale centru se radši vyhýbám. Vzájemné chování chodců a řidičů k cyklistům není zrovna ideální a já se jim ani nedivím - když jdu po chodníku a mám každou chvíli uhýbat cyklistům, který pak bez jakýkoholiv pudu sebezáchovy vjedou bez rozhlídnutí na přechod pro chodce přímo před projíždějící auto, tak se spíš za svou zálibu stydím a uklidní mě až večerní projížďka v lukách:-)

+2/0
14.4.2014 19:45

K48a65r25e51l 63K62r53s16k84a 4208436879981

Nejradeji jezdim s kolem na Slovanech

0/0
14.4.2014 17:06

M60i61c93h52a74l 12V42o58j93t21a 2937307846465

"Když projížděl na kole Plzní, stále prý po očku sledoval, co se děje vpravo a vlevo."

- Takže dělal to, co má dělat každý účastník provozu na pozemních komuikacích. Jestli panu koordinátorovi vadí, že se musí rozhlížet, tak ať neleze do provozu.

"Stačí šlapat dva tři čtyři kilometry na kole do práce, rozproudí to krev v těle."

- Až mi někdo doloží, že alespoň půlka plzeňanů to má do práce blíž, než 4 kilometry, tak začnu souhlasit s plány na 400 km cyklostezek.

+1/−1
14.4.2014 15:23
Foto

M84í32r76a 92K43l75a26s 9492287429386

Budete se divit, ale statisticky to má většina plzeňanů do práce, školy, na na nákup apod. kolem těch 4 km. Ty čtyři kilometry je ale spíše průměrná hodnota, jezdil jsem svého času do práce 7 km z Bolevce na Zátiší a i když ve větší části cesty se nedalo o pohodlných cyklostezkách příliš hovořit, bylo to rychlejší jak MHD a srovnatelné s autem (ve špičce).

+1/−1
14.4.2014 17:44

M11i38c82h82a17l 98V37o94j17t50a 2627317886775

Tohle vám bez nějakých podkladů prostě neuvěřím.

Drtivá většina lidí bydlí v králíkárnách za rondelem (Lochotín, Vinice, Bolevec, Košutka).

Za prací projede každé ráno mezi pátou a osmou ranní 20.000 aut pod rondelem a dalších 20.000 aut okolo Boleváku.

To máte jen skoro 4 km do centra města, nebo pod viadukty na Bílé Hoře.

Když pominu kanceláře a obchody v centru, tak pracovně nejhustší místa jsou v areálu škodovky a na Borských polích.

To je z centra králíkáren těch cca 7 km. Nějak jsem si nevšiml, že by se na mostech přes Mži hromadili pracující :-).

0/0
14.4.2014 22:01
Foto

M88í73r13a 88K70l13a57s 9432767179316

Jenže Plzeň zdaleka není jen králíkárna na Košutce a Borská pole.....

0/0
15.4.2014 7:30

M61i42c50h53a32l 44V21o74j20t45a 2107147756205

Plzeň je co do obyvatel v produktivním věku převážně za rondelem.

Ale máte zajímavou argumentaci. Předložím vám mé odůvodněné stanovisko, které se snažím podepřít ověřitelnými fakty a vaše reakce je prosté popření jednoho malého kousku a úplná ignorace ostatního.

Takhle nějak funguje AutoMat.

0/0
15.4.2014 11:56
Foto

M14í93r91a 88K38l43a69s 9552137659866

Koukám, že existuje nová negativní nálepka - příznivec AutoMatu :-) Vy těch faktů sám moc neuvádíte, jen co se vám hodí do krámu. Trvám na tom, co jsem napsal v předchozích příspěvcích a to, že většina Plzeňanů to má do práce, školy, na nákupy cca. kolem 4 km cesty. Někdo více, někdo méně.

+1/−1
15.4.2014 12:06

M51i46c39h70a34l 53V94o15j75t85a 2467947536625

Ta negativní nálepka vůbec není nová.

Já jsem uvedl ověřitelné počty vozidel, které proudí z králíkáren směrem do města, odhadl jsem vzdálenosti.

Jediným vaším protiargumentem bylo (ve shrnuté formě) "to není pravda".

A znovu opakuji: Pokud mi někdo předloží průzkum využitelnosti cyklostezek v plánovaném rozsahu 400 km, už ani nehlesnu.

Podle článku to ale vypadá, že největší problém je, že se národní cyklokoordinátor musel na Americké rozhlížet, protože byl v provozu s auty.

0/0
16.4.2014 12:03

M27a27r19t23i66n 52V72o97k22o59u98n 9629501877779

Pro upresneni vetsina z tech 20 000 jsou dojizdejici z PS. Presto souhlasim, ze tech z plzenskych predmesti, co daj prednost pohodli auta pred mhd je stale moc...pak se divime, proc jsou v Plzni vycerpane povolene pocty prekroceni vyskytu PM10 castic v ovzdusi behem prvnich trech mesicu v roce...a pak se divime proc je Plzen na 1. miste ve vyskytu rakoviny v CR...

0/−1
15.4.2014 12:50

M86i91c86h46a87l 44V91o73j45t49a 2217557196705

Já jsem také jezdil celoročně na kole na Borská pole. A přibližně ze stejného místa.

A i když mi to časově vycházelo stejně, pořád jsem musel vyrazit dřív, abych stihnul ráno po příjezdu do práce sprchu.

+1/0
14.4.2014 22:03

T44o28m57á95š 44S74v25o51b45o89d97a 5449783484268

Cykloterorismus!

+2/−4
14.4.2014 14:27

T20o34m90a53s 26N96o98v54o18t17n74y 3821356448779

Další cyklopablb. Hlavní třídy nejsou pro cyklisty, ale pro auta a průjezd městem. A k větě "dostat auta z centra" už není vůbec co dodat. Lidé jaksi přišli na to, že to slavné kolo není prostě řešení co se týká dopravy, je to záležitost pár jednotlivců, kteří si mohou dovolit dojíždět do práce když to nemají daleko. Většina lidí tím autem nejede pro radost, ale prostě protože lepší alternativa neexistuje. Zajímavé je, že cyklonesmysly jako omezování aut, vytváření pruhů, průjezdy jednosměrek (což je jedna z největších prasáren) vymýšlí většinou jednotlivci a studentíci a ne lidi, co mají rodiny, chodí do skutečné práce (za to opravdu neziskovky a různé aktivistické projekty nepovažuju). Kolo je fajn věc na projetí někde v přírodě nebo krajem města, ale vynucovat si průjezd hlavními ulicemi může jen zelený bezmozek. Město má v první řadě vytvořit podmínky pro skutečně hromadnou dopravu, čili rychlá MHD za přijatelnou cenu, dále dostatek parkovacích míst pro řidiče (rezidenty i návštěvníky města / centra) a kapacitní komunikace. Pak pro mě za mě ať se řeší minority jako cyklouši.

+6/−2
14.4.2014 13:54
Foto

M27í40r27a 88K51l24a80s 9152547529126

Váš příspěvek je mnoha ohledech naprosto mimo skutečnost. V Plzni jsme dopravním  uvažováním zamrzli kdesi v sedmdesátých letech, kolikrát se blížíme spíše východu než západu. Např. ruská města jsou placatá, přesto tam cyklistu téměř nepotkáte v tom dopravním masakru. Proč, když je to placaté město? Rozdíl je patrně v hodnotách které vyznáváme. V Plzni je podíl cyklodopravy (nesměšujme to s rekreační cyklistikou, v té patříme mezi státy paradoxně velmi vyspělé) asi 2-3% na celkovém podílu cest do zaměstnání či škol. Jinde (např. Bern, Drážďany - města poměrně kopcovitá) se pohybuje tento podíl kolem 15-20%. Pak jsou města s dlouhou tradicí cyklodopravy (Kodaň - ano, poněkud placatější město, ale zase tam podstatně více prší....), kde je to až 35%, přesto jsou tato města hodnocena jako místo s velmi vysokou kvalitou bydlení a života. A paradoxně v Plzni máme na obyvatele více osobních aut (asi 450/1000 obyvatel) než např. v Berlíně (asi 320/1000). Takže buď jsou Plzeňáci bohatší než obyvatelé západních měst a nebo tu zjevně má vliv ještě něco jiného.

+2/−1
14.4.2014 15:02

M70a49r50t56i89n 98V23o35k28o38u85n 9649641537479

Spousta lidí by potřebovalo exkurzi do vyspělých měst a začít přemýšlet trochu jinak. Plzni je problem project na kole přes centrum, aniž bych musel vject na chodník či silnici. Půl roku jsem nyní dojížděl ve Švédsku do školy 7,5 km tam a 7,5km zpátky, za jakéhokoliv počasí. Stejně jako většina ostatních studentů, ostatních lidí do práce, rodiče rozvážejí děti v sedačkách na kole do školky. Samozřejmě cyklisté mají všude absolutní přednost a řidiči vás pustí i tam, kde nemusí...a oni se ti lidé dožívají v průměru 82 let, ejhle.

+2/−2
14.4.2014 17:16
Foto

M28í12r87a 37K10l42a25s 9112217799146

Sice jsem aktivní uživatel cyklodopravy už asi 10 let, ale taková návštěva Kodaně za podzimního sychravého počasí člověku vyrazí dech. Na plzeňské poměry něco neuvěřitelného, něco co se musí vidět (a pak se vrátit o plzeňské reality kvákání politiků,  jak na kole nejde jezdit do práce, školy, na nákup s dětmi, v dešti, v zimě apod....8-o)

+1/0
14.4.2014 17:49

M60a58r74t95i53n 84V98o73k93o37u14n 9669591847829

Přesně tak, ale vidíte, že lidé jsou tu líní využívat i mhd, natož aby se nutili k pohybu navíc. Za to energii na to kritizovat ostatní mají dost ;-). A o negativních zkušenostech s ridiči (sám jsem také řidič, pro rejpaly) bych mohl napsat knihu...flusáním z okýnka při předjíždení počínaje sestřelením zezadu na přehledné rovince konče.

0/0
14.4.2014 18:02

M22i18c59h88a53l 61V33o96j76t61a 2127657246125

Zrovna to plivání okolo sebe bych být vámi nevytahoval. To je doména hlavně cyklistů.

A proti vašemu sestřelení kola na přehledné rovince dávám následující: skákání z chodníku na přechod pro chodce před rozjeté auto, jízda kdekoliv po dvou až čtyřech kolech vedle sebe a motání se na silnici, když souběžně vede cyklostezka.

Jste na tahu.

+1/0
15.4.2014 12:02

M37a34r49t45i19n 94V61o76k53o42u42n 9789651797539

Já se sem nepřišel dohadovat na úrovni školky a bohužel jsem Váš argument (sestřelení kontra přechod pro chodce) teď nepochopil. Blbci jsou mezi řidiči i cyklisty, rozdíl je pouze v tom, že při srážce to odnese vždy cyklista, ať je to chyba kohokoliv. Neměl byste se na svět dívat jen přes volant. ;-)

0/0
15.4.2014 20:03

M90i96c30h76a25l 58V12o91j60t90a 2597987356765

Za co vás bude váš partner v diskuzi považovat, když reakci zahájíte přirovnáním k dětské hádce?

Já jenom tvrdím, že cyklisté, ačkoliv patří do té nejzranitelnější skupiny účastníků provozu na pozemních komunikacích, jezdí alespoň občas jako kdyby seděli v tanku.

Je až s podivem, jak se tu oháníte ohleduplností k cyklistům a zároveň vidím každý den nějakého frajera, který si to z chodníku hupsne rovnou na nechráněný přechod pro chodce, autu přímo pod kola a ještě se rozčiluje, že na něj řidič zatroubí.

Možná se vám to bude zdát neuvěřitelné, ale až na vzácné výjimky nesedají lidé za volant s úmyslem někoho zabít.

0/0
15.4.2014 20:10

M29a90r81t42i58n 90V10o79k27o24u74n 9879601417159

"...vidím každý den nějakého frajera, který si to z chodníku hupsne rovnou na nechráněný přechod pro chodce" 

Protože s těmihle argumenty to dostává parametry dětské hádky. 

A já Vám můžu zase říkat, jak každý den vidim někoho jet nepřiměřeně rychle, každý den mi někdo nepustí na přechodu pro chodce (dnes psali v novinách, že podle výzkumu Olomoucké univerzity nedává přednost na přechodu 50% řidičů ;-D ), každý den vidím ve městě bouračku, protože někdo porušil předpisy....

Mně osobně vadí nulový respekt řidičů k cyklistům a zároveň by podle mě by měli všichni účastníci silničního provozu vlastnit nějakou o licenci potvrzující znalost dopravních předpisů. Přijde mi nesmyslné, že dodržovat je musí všichni, ale zkoušky skládají pouze řidiči motorových vozidel. 

A k Vaší poslední poznámce odpovědi nemám. Mám pocit, že se snažím být jako cyklista i řidič objektivní na obě strany.

0/0
15.4.2014 20:34

M56i20c81h66a27l 32V70o15j44t46a 2867787316565

Nevím, jak reagovat.

Bavili jsme se o nedisciplinovanosti cyklistů v provozu a najednou jsou v tom namíchaní chodci a dopravní nehody aut ...

S tím, že by měli řidiči aut nulový respekt k cyklistům nesouhlasím, opakuji, že až na výjimky si člověk sedá za volant za jiným účelem, než že si chce smáznout nějakého cyklistu.

Navíc: respekt je něco, co si musíte zasloužit, to se nedá přikázat.

Vy asi mluvíte o toleranci, ale tu si někteří příslušníci jedné (nemotorové) stopy vynucují takovým způsobem, že zůstává rozum stát.

Skoro jako kdyby uvažovali: "Já jsem zranitelnej, koukejte si na mně dávat pozor!"

0/0
16.4.2014 12:50

P44e61t50r 76R23a51p95č33a30n 5615906271132

Souhlas! Tohle obdivuju a sám na sobě vím, že s psychikou to udělá hodně. Málokterý takový člověk, který má každodenní pohyb a relax je takový bručoun a nevyrovnaný jako typický vozíčkář, který všude jezdí autem :-)

+1/−1
15.4.2014 8:06

M62i49c70h51a59l 55V44o49j27t67a 2587957296765

Takže vy když uvidíte někoho v autě, tak rovnou vidíte, kam všude autem jel, že se málo pohyboval, a závěrem určíte i důvod jeho nevyrovnanosti?

Hezky. 8-o

0/0
16.4.2014 12:56

K96a21r14e30l 58F69a40i56t 1538983898382

Já bych cyklisty z města vykopal, akorát všude překáží a v provozu se motají jak krávy v Indii. A nejlepší jsou takový ty, co jezdí na kole ráno v půl šestý do práce. Popovina z nich není ani osvětlená, človšk je vidí na poslední chvíli a mnohdy když jede v protisměru auto s xenonama, vidím ho až když je vedle mě. Bez šance se vyhnout. Hlavně v ranních a odpoledních hodinách ject kolem škodovky...to je síla. Ty vypatlanci se tam snad za tou zdí množí.

+3/−4
14.4.2014 13:26

P43e68t84r 43R96a70p79č87a41n 5835466181792

Však oni třeba jednou všichni nasednou do aut a pojedou s tebou kolem škodovky. Pak budeš mít dost času na pochvaly ;-D

+1/0
14.4.2014 14:45

V95á37c82l94a44v 82K27a26š31p29a35r 1188568690

Doporučuji zajet někdy za hranice směrem na západ, možná vám potom dojde proč se tam cyklisti autům nemotaj. Mimochodem, stát 10 minut v ranní zácpě od rondelu k Sadům pětatřicátníků musí být opravdu lahůdka. Tam vždy názorně vidím, kam se Plzeň s dopravní konecepcí dostala.

0/0
15.4.2014 8:50

P67e42t31r 91R27a52p68č27a11n 5795416341612

Vždyť říkám, že v Plzni je víc vozíčkářů než sportovců. Tak ať se nenadřete ;-)

0/0
14.4.2014 13:06

B34ř49e88t65i37s67l22a78v 72Č12í73ž58e63k 8178203268471

kristovanoho, tak extrémističtí pumpičkáři už dorazili i do Plzně Rv:-(

+3/−2
14.4.2014 12:48

T65o17m87a23s 20N29o97v62o53t89n37y 3361206818249

Asi nějaká předsunutá cyklobrigáda Automatu, v Praze už toho naškodili dost, tak expandují, dotace jsou lákavé sousto.

+2/−2
14.4.2014 13:56

V13l57a65s91t80i40m69i80l 88T56e88n68c29e28r 4680870617160

JJ, přijedu do práce naprosto uspokojen, poté co jsem byl po ranní jízdě zpocen jak prase, tak mě naštěstí zachránil ranní slejvák.

+4/−1
14.4.2014 12:01

L83u42d75ě27k 72N20ě39m68e66c 5745231312504

Na co odstavné plochy a rovina?

+1/0
14.4.2014 11:50

T90o90m43a60s 59N54o33v65o35t46n17y 3341636398389

A tak o hodinu i víc déle v práci / na cestě než je nutné při použití mhd nebo auta

+1/−1
14.4.2014 13:57
Foto

M42í34r31a 48K74l14a96s 9802367399916

A jak to že já jezdím do práce (do kanceláře)  na kole i přes kopce a bez sprchového koutu? ;-D

Když se nechce, hledají se důvody proč to nejde...

+2/−1
14.4.2014 14:45

M80i51c70h13a16l 74V34o47j32t37a 2377347366115

Viděl bych několik možných důvodů:

- jste v práci sám v místnosti

- pracujete v JZD, nebo podobném, pachově výraznějším provozu

- nevadí vám, že smrdíte ostatním

Nehodící se škrtněte.

+2/−2
14.4.2014 15:28
Foto

M61í59r76a 50K80l65a85s 9752387379416

Vedle jak ta jedle...

0/0
14.4.2014 15:29

M87i98c12h70a86l 92V62o33j29t61a 2517237636435

Nejste líný napsat, že se mýlím, ale napsat, jak to tedy je, to už ne.

Zajímavé ...

+2/−1
14.4.2014 16:17
Foto

M11í58r38a 91K15l14a96s 9962227739526

V práci jsem s kolegy v kanceláři a dosud si nikdo nestěžoval, že bych extra zapáchal (na rozdíl od některých jiných, co se zpotí cestou od dveří auta do kanceláře). Je fakt, že je třeba se to trochu naučit. Velmi častou chybou je, že pokud se někdo zčista jasna rozhodně jezdit se svými 30 kg nadváhy na kole, začne dělat chyby. Špatně se obleče, jede kudlu tam kde nemá apod. Ve výsledku samozřejmě přijede do práce zchvácenej jak prase. Mě se to daří vyvarovat, takže se pak jen lehce převleču. A to převlékání bych možná mohl i vynechat v případě, že bohužel polovina cesty je buď rozkopaným oraništěm či nesmyslně do kopce a z kopce jen proto, že tu není stále dokončena páteř pohodlných cyklostezek. A o tom je ten článek.

+3/−1
14.4.2014 17:23

M46i13c85h58a36l 94V75o41j74t74a 2867347456615

Když odvádíte fyzickou práci, tak se svaly zahřívají. Když se svaly zahřívají, začne tělo chladit. Tělo se chladí pocením.

Souhlasím, že pokud máte najetou trasu, zpotíte se méně.

Ale bez pocení to prostě nejde. A pokud vám ano, tak bych vás podle mých zkušeností hodnotil jako výjimku.

Možná, že si nikdo u vás v práci nestěžoval. Ale také je možné, že jste si toho prostě nevšiml.

Ono je docela těžké říci kolegovi: "Smrdíš hochu.", ať už se to člověk snaží udělat sebecitlivěji. A naopak, člověk svůj vlastní pach necítí a proto bývá k náznakům kolegů trošku méně vnímavý.

+3/0
14.4.2014 22:08

R50o43m70a12n 80C98e18r63n85y 5463637360461

tahle diskuse se tu vede každý rok, při každém článku o ježdění do práce na kole - musím Vám gratulovat, zřejmě jste co se týká pocení vzácná výjimka, ale nepokoušejte se to prosím zobecnit - pro naprostou většinu lidí je pocení při fyzickém výkonu normální a nesouvisí to nijak s jejich fyzickou kondicí nebo způsobem jízdy - je to naopak důkaz správně fungující termoregulace těla

+2/0
15.4.2014 4:22

P46e31t36r 90R12a89p96č44a55n 5585476701352

Ano, je to pravda. Líní lidé se zpotí jen výšlapem pár schodů. Já to mám do práce 4,2km a ubezpečuju Vás, že neuroním kapku potu. Tak přemýšlím, kdo je tu líný :)

0/0
15.4.2014 7:44

M46i31c68h36a71l 14V55o53j63t63a 2357197916525

Vy jste robot, že se nepotíte?

+1/0
15.4.2014 11:58

P38e49t10r 21R71a67p39č93a52n 5475956321552

Ne, ale jestli Vás to zajímá, sportuju každý den (nepočítám každodenní dojíždění do práce kolo-koloběžka-chůze, to není sport) a jsem přesvědčen, že umím relaxovat. Tepovku mám nízko, takže tělo 4 km jízdy, chůze nebo běhu ještě nevnímá jako fyzickou zátěž. Jo, ale mám jedno postižení, jsem na veganské stravě, což s pocením také úzce souvisí ;-)

0/−1
15.4.2014 13:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.