Diskuze

Americká je šílenost, říká expert na cyklistiku, který projel Plzní

Národní cyklokoordinátor Jaroslav Martinek si minulý týden projel část Plzně na kole. Sice prý "dobil baterky", ale musel být pořád ve střehu. "V centru jsem se necítil na kole bezpečně. Sice jsem udělal něco pro zdraví, ale riskoval jsem, že mě někdo z kola sestřelí," říká Martinek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A47n93d12r74e56a 55N58o57v43á

15. 4. 2014 20:19

Americká je šílenost pro všechny, a o to větší, když se v tom provozu motají poblouznění tvorové na kolech. Americká, Klatovská - střed Plzně na tohle prostě není přízpůsobenej.

1 0
možnosti

On by možná i byl střed města více vhodný pro cyklistiku, kdyby se podařilo nemít v centru tolik tranzitní dopravy.

Tranzit ale neomezíte zákazem, jak se v poslední době děje. (Dáme tam zákazovou značku, to je nejlevnější a nejjednodušší.)

Kdyby ale existovala nějaká alternativní trasa, která by nevedla přes centrum města...

Já vím, severní obchvat se už staví, ale řádově roky ještě nebude a co je nejvíc k naštvání, jednu dekádu se o něm jen kecalo.

A najednou, místo toho, aby se všechny zdroje napřely k dostavbě obchvatu, začíná se ti zase kecat o cyklostezkách.

V Bolevci, na Košutce, Lochotíně i Vinicích cyklostezky jsou. Moc hezky je město za "evropské" peníze udělalo. jedna čára na chodníku, občas piktogram bicyklu a tradááá, máme cyklostezku! Mám dojem, že se tu hledají problémy zástupné, místo řešení primárních příčin.

1 0
možnosti

Všude nelze samostatný jízdní pruh pro cyklisty z technických důvodů, ale řešením by bylo zpřísnit tresty za "sestřelení" cyklisty anebo přejetí chodce. Hned by bylo na silnicích bezpečněji, jenže je tu jeden problém, máme plné kriminály. Ale co kdyby si chybějící kriminály postavili vězni sobě? To by bylo řešení.

0 0
možnosti

Takže vaším záměrem je přenést odpovědnost za bezpečnost výhradně na jednu stranu, a to tu, která drží volant?

Tedy, místo toho, abyste nějakým způsobem dal najevo, že odpovědnost za osobní bezpečnost má nést každý účastník provozu, nezávisle na tom, co zrovna řídí, raději vytvoříte nějakou chráněnou skupinu?

Uvědomujete si, že i kdybych se rozkrájel, tak fyzikální zákony porušit nejdou?

A že když mi cyklista skočí pod kola, tak tunové auto, nebo čtvrttunovou motorku nezastavíte na fleku?

1 0
možnosti
Foto

Expert na cyklistiku si postěžoval, že musí dávat pozor v provozu? Dávat pozor museli i astronauti na Měsíci, a to tam jezdili úplně sami... Šmarjájózef, to je ale trubka...;-D

1 0
možnosti

Na kole jezdím rád, ale centru se radši vyhýbám. Vzájemné chování chodců a řidičů k cyklistům není zrovna ideální a já se jim ani nedivím - když jdu po chodníku a mám každou chvíli uhýbat cyklistům, který pak bez jakýkoholiv pudu sebezáchovy vjedou bez rozhlídnutí na přechod pro chodce přímo před projíždějící auto, tak se spíš za svou zálibu stydím a uklidní mě až večerní projížďka v lukách:-)

2 0
možnosti

K91a13r27e25l 15K35r10s20k31a

14. 4. 2014 17:06

Nejradeji jezdim s kolem na Slovanech

0 0
možnosti

"Když projížděl na kole Plzní, stále prý po očku sledoval, co se děje vpravo a vlevo."

- Takže dělal to, co má dělat každý účastník provozu na pozemních komuikacích. Jestli panu koordinátorovi vadí, že se musí rozhlížet, tak ať neleze do provozu.

"Stačí šlapat dva tři čtyři kilometry na kole do práce, rozproudí to krev v těle."

- Až mi někdo doloží, že alespoň půlka plzeňanů to má do práce blíž, než 4 kilometry, tak začnu souhlasit s plány na 400 km cyklostezek.

1 1
možnosti
Foto

M10í23r19a 57K33l39a71s

14. 4. 2014 17:44

Budete se divit, ale statisticky to má většina plzeňanů do práce, školy, na na nákup apod. kolem těch 4 km. Ty čtyři kilometry je ale spíše průměrná hodnota, jezdil jsem svého času do práce 7 km z Bolevce na Zátiší a i když ve větší části cesty se nedalo o pohodlných cyklostezkách příliš hovořit, bylo to rychlejší jak MHD a srovnatelné s autem (ve špičce).

1 1
možnosti

Další cyklopablb. Hlavní třídy nejsou pro cyklisty, ale pro auta a průjezd městem. A k větě "dostat auta z centra" už není vůbec co dodat. Lidé jaksi přišli na to, že to slavné kolo není prostě řešení co se týká dopravy, je to záležitost pár jednotlivců, kteří si mohou dovolit dojíždět do práce když to nemají daleko. Většina lidí tím autem nejede pro radost, ale prostě protože lepší alternativa neexistuje. Zajímavé je, že cyklonesmysly jako omezování aut, vytváření pruhů, průjezdy jednosměrek (což je jedna z největších prasáren) vymýšlí většinou jednotlivci a studentíci a ne lidi, co mají rodiny, chodí do skutečné práce (za to opravdu neziskovky a různé aktivistické projekty nepovažuju). Kolo je fajn věc na projetí někde v přírodě nebo krajem města, ale vynucovat si průjezd hlavními ulicemi může jen zelený bezmozek. Město má v první řadě vytvořit podmínky pro skutečně hromadnou dopravu, čili rychlá MHD za přijatelnou cenu, dále dostatek parkovacích míst pro řidiče (rezidenty i návštěvníky města / centra) a kapacitní komunikace. Pak pro mě za mě ať se řeší minority jako cyklouši.

6 2
možnosti
Foto

M25í71r12a 40K29l72a80s

14. 4. 2014 15:02

Váš příspěvek je mnoha ohledech naprosto mimo skutečnost. V Plzni jsme dopravním  uvažováním zamrzli kdesi v sedmdesátých letech, kolikrát se blížíme spíše východu než západu. Např. ruská města jsou placatá, přesto tam cyklistu téměř nepotkáte v tom dopravním masakru. Proč, když je to placaté město? Rozdíl je patrně v hodnotách které vyznáváme. V Plzni je podíl cyklodopravy (nesměšujme to s rekreační cyklistikou, v té patříme mezi státy paradoxně velmi vyspělé) asi 2-3% na celkovém podílu cest do zaměstnání či škol. Jinde (např. Bern, Drážďany - města poměrně kopcovitá) se pohybuje tento podíl kolem 15-20%. Pak jsou města s dlouhou tradicí cyklodopravy (Kodaň - ano, poněkud placatější město, ale zase tam podstatně více prší....), kde je to až 35%, přesto jsou tato města hodnocena jako místo s velmi vysokou kvalitou bydlení a života. A paradoxně v Plzni máme na obyvatele více osobních aut (asi 450/1000 obyvatel) než např. v Berlíně (asi 320/1000). Takže buď jsou Plzeňáci bohatší než obyvatelé západních měst a nebo tu zjevně má vliv ještě něco jiného.

2 1
možnosti

K81a55r92e85l 42F77a52i56t

14. 4. 2014 13:26

Já bych cyklisty z města vykopal, akorát všude překáží a v provozu se motají jak krávy v Indii. A nejlepší jsou takový ty, co jezdí na kole ráno v půl šestý do práce. Popovina z nich není ani osvětlená, človšk je vidí na poslední chvíli a mnohdy když jede v protisměru auto s xenonama, vidím ho až když je vedle mě. Bez šance se vyhnout. Hlavně v ranních a odpoledních hodinách ject kolem škodovky...to je síla. Ty vypatlanci se tam snad za tou zdí množí.

3 4
možnosti

P91e38t75r 51R10a72p67č19a24n

14. 4. 2014 14:45

Však oni třeba jednou všichni nasednou do aut a pojedou s tebou kolem škodovky. Pak budeš mít dost času na pochvaly ;-D

1 0
možnosti

P15e74t52r 82R38a38p90č65a45n

14. 4. 2014 13:06

Vždyť říkám, že v Plzni je víc vozíčkářů než sportovců. Tak ať se nenadřete ;-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V 92 letech zemřela Anna Váchalová, jako dítěti jí matka uřízla obě ruce

26. března 2024  17:21

I přes hendikep, kdy jí matka ještě jako malé holčičce uřízla obě ruce v zápěstí, se Anna Váchalová...

Tři učitelky ze školky na Plzeňsku okusily HHC. Po práci skončily v nemocnici

23. března 2024  11:50

Policisté se od pátečního večera zabývají intoxikací tří učitelek mateřské školy v Holýšově na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sedm let za mřížemi, navrhuje žalobce Berbrovi. Vyšší trest pro Rogoze?

26. března 2024  11:53,  aktualizováno  12:25

Státní zástupce Jan Scholle navrhuje pro Romana Berbra, hlavního obžalovaného v kauze údajné...

Na přechodu v Plzni srazil autobus staršího muže, ten na místě zemřel

25. března 2024  8:42

Tragická nehoda se stala v pondělí ráno na Karlovarské třídě poblíž zastávky U Družby v Plzni....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Škola podala trestní oznámení na učitelku, nechala si peníze vybrané na výlety

21. března 2024  9:28

Trestní oznámení na učitelku podala v uplynulých dnech Střední průmyslová škola dopravní v Plzni....

Odborníci z plzeňské univerzity vyrobili past na obávanou sršeň asijskou

28. března 2024

Západočeská univerzita v Plzni (ZČU) společně s partnery vyrobila první testovací sérii pastí pro...

Plzeň chce postavit rampu pro vozíčkáře a seniory do vod Kamenného rybníka

28. března 2024  8:58

Rampu pro snazší vstup do vody se chystá zřídit Správa veřejného statku Plzně na břehu Kamenného...

PlaneStation musí opustit letiště Líně, potvrdil soud. Firma se chce bránit

27. března 2024  11:46,  aktualizováno  12:58

Odvolací soud ve středu projednal spor armády a společnosti PlaneStation kvůli pronájmu letiště v...

Při havárii skončilo jedno z aut na střeše, policisté o Velikonocích obsadí silnice

27. března 2024  10:50

Ve středu kolem sedmé hodiny ráno se na hlavním tahu z Plzně do Německa srazila u Holýšova dvě...

Advantage Consulting, s.r.o.
PÁJEČ NA 1 SMĚNU

Advantage Consulting, s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat: 30 000 - 34 000 Kč