- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Málokdy koupím knihu jinde než právěv knihkupectví Ševčík v Solní ulici, ať už se jedná o přístupzaměstnanců, dostupnost knih, tak příjemné prostředí a hlavněumístění přímo v centru města. Dokud zde budou zákaznícinakupovat a nepoženou se kamkoli jinam s vidinou ušetřených párdesítek korun, pak se o toto knihkupectví opravdu nebojím.
Totose netýká samozřejmě pouze knihkupectví, ale maloobchodu jakotakového vůbec. Zásadně nenakupuji a nepodporuji tyto velkéřetězce, kde je zákazník až na posledním místě. Vtipné je,že soukromníci mají většinou nižší ceny a kvalitnějšízboží, než řetězce všeho typu, večerky v čele s kdoví jakýmmajitelem z kdoví jaké země atd. Stačí se porozhlédnoutzrovna v okolí náměstí, je zde nespočet obchodů, kde častonakupujeme české zboží, české výrobky, české potraviny nebodomácí potraviny a za zlomek ceny všemožných řetězců. Okvalitě nemá cenu ani diskutovat, ta je přesně taková, jakouočekávám a za kterou jsem ochoten zaplatit.
Levné šmejdyať kupují ti, kteří raději koupí 10x laciný šmejd, nežjednou kvalitní výrobek. Nejen, že se takto snažím podporovatmalé a české podnikatele, ale zároveň dostanu přesně to, cochci, nic se mi nerozpadne v ruce po prvním použití a potravinyvydrží o mnoho déle, než ty připomínající složenímchemickou laboratoř.
U takového Chmely jsem se párkrát vsadil. Tipnul bych si, že je s prodejem krámu spokojen.
Knihkupectví s osobní příchutí může být zajímavé, ale knihkupectví s příchutí řetězce, které můžete najít leckde, je také zajímavé a navíc asi o hodně efektivnější. Myslím, že je to analogické s nadvládou řetězců v oblasti prodeje potravin. Prostě to funguje, zvláště někde.
Takové to typické původní knihkupectví, takové kam člověk rád chodí, přesně to bude těmito řetězci zničeno. Jak uvedl pan Rubner, jde zde o peníze, nikoliv o zákazníky. Místo toho, aby se on snažil se udržet a zlepšit svou značku, kterou zde několik let budoval, raději to prodal. Pokud takto učinil s prodejnou, nejspíše tak učiní i s nakladatelstvím, dříve nebo později. Když tu NAVA neměla konkurenci, tak se jí dařilo. Přišel první knihoborec a hned NAVA podlehla. Lidi knihy kupují pořád a podle mého i nadále budou.Tvář původního knhkupectví začíná v Plzni mizet a umírat. Styl Dobrovského je myslím jendoduchý - odkoupit všechny knihkupectví v centru a ve výsledku otevřit jedno jediné, popř. dvě (náměstí, Solní). Aspoň tak to vidím. Takže je úsměvé, jak zde ševčík a moudrá sova píšou, že jich se ten problém netýká. Jakmile budou v červených číslech a přijde Dobrovský s nabídkou, hned po skočí, to je myslím jasné:).
Pane Hrabáku, ono je to trošku jinak. Pan Rubner tady nic nebudoval, Nava nepodlehla před prvním knihoborcem, firmu prodal Dobr. protože je před krachem, způsobeným svou totální neschopností a arogancí. Měl to tady geniálně rozjeté, ale to by tomu musel rozumět a snažit se. Usmívám se tomu, jaký prostor je v článku dán panu Rubnerovi, jakoby to byl nějaký odborník. Zaměstnával nekvalifikované důchodkyně, které většinou nevěděli která bije, platil jim minimální mzdu, takže motivace jeho zaměstnanců byla nulová a nikdo u něj nevydržel déle než pár měsíců, roky dlužil dodavatelům knih, takže neměl několik let knihy od předních vydavatelů - toho jste si nikdy nevšiml, že tam nekoupíte novinky z Albatrosu, KK, Odeonu, Arga etc etc.?Takže zatímco se tady nechal fotit s Klausem na autogramiádách, distributoři skřípali zuby, protože jim dlužil statisíce.Tohle je pan Rubner
Ale to se týká všech oborů. Knihkupec je stejně medium na vymření....