Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravní podnik v Plzni mění systém pokut, možná skončí i obchod s dluhy

Systém sankcí za jízdu načerno v plzeňské MHD se zásadně mění. Od ledna platí nové sazby pokut, které zvýhodňují hříšníky, když svůj prohřešek řeší a zaplatí brzy. Vedení dopravce také zvažuje, že převezme do své režie vymáhání pohledávek a vyřadí ze hry advokátní kanceláře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41e43t80r 41H86r79a64b73á88k 6770347442640

Naprostá blbost je, že ten, kdo si zakoupí legitku za 4 tisíce musí při jakémkoliv zapomenutí legitky zaplatit. Spousta lidí pospíchá, zapomíná a nakonec takto musí zacálovat ještě navíc k legitce. Já bych preferoval to, aby když se člověk dostaví např. do 3 pracovních dnů s legitkou na podniky, aby mu pokutu odpustili. To by bylo fér. Ten terst v podobě cesty na podniky by byl podle mého dostatečný. Připadá mi to fér v souvislosti s tím, že v MHD jezdí neustále stejní černí neplatiči, kteří nikdy pokuty nezaplatili, ale jezdí pořád. Takže defacto slušní lidé platí, neslušní nikoliv. V tomto ohledu se podniky chovají jako hyeny, které jdou zejména po slušných lidech. Popř. mě napadlo, že by mohl mít každý během roku 3 možnosti zapomenutí, pokud má legitku, bez pokuty a případné další zapomenutí zaplatit.

A dále bych prosadil, aby každý pasažér, který jezdí opakovaně umyslně načerno, nemá legitku nic, byl revizorem označen ideálně pěstí mezi oči. To jen, aby si to pamatoval a už do MHD nelezl.

+2/0
16.1.2014 12:32

L60u43d17ě24k 61N35ě94m56e98c 5235871402324

Když jsem jezdil na průkazku, stejně jsem ji nechával doma, abych ji neztratil. Jednou za čas jsem zašel na Dopravní podnik uhradit 40 káčé. Pamatuju doby, kdy majitel zapomenuté průkazky platil celou nekrácenou pokutu.

0/0
16.1.2014 14:36
Foto

M10í18r70a 74K89l43a86s 9942637359596

To co jste napsal sicevypadá na první pohled logicky, ale realita bude trochu jiná. Ve chvíli kdy „zapomenutí“průkazky na tramvaj bude zcela zadarmo, se jen navýší počet těch co budouzapomínat, protože je to pohodlné a nic to „nestojí“. Práci a starosti budoumít především jiní. Revizoři nebudou nic jiného dělat než vypisovat hlášenky,úřednice PMDP evidovat atd. A protože když je někdo lajdák většinou kroměprůkazky zapomene i občanku, což znamená, že si jej bude muset revizor nechatzjistit - ověřit totožnost policií. Lajdák zdrží revizora a policejní hlídku min. o čtvrt hodiny aještě se bude vztekat a hádat s revizorem, že na to nemá právo, že hozdržuje, nutí vystoupit z vozu kde nechtěl atd. atd. A nic by ho to nazákladě vašeho nápadu nakonec nestálo, na rozdíl od řidičáku není zapomenutí občankynijak postihováno. Pomineme ještě problém s těmi, kdo občanku podle zákonanemusí vlastnit, tj. s dětmi mladšími 15 let.

0/−1
16.1.2014 17:43

P30e80t42r 19H62r56a48b91á25k 6110367872450

A proto druhá varianta - 3x a dost, hm?

0/0
16.1.2014 18:35
Foto

M10í78r88a 85K22l11a20s 9792327259146

Já myslím, že současný systém je benevolentní už tak dost. 40 Kč je dnes směšná částka, jedna Plznička v hospodě. Tramvajenku mám již asi 25 let, jezdím prakticky denně, ale pokud si dobře vzpomínám kvůli zapomenuté průkazce jsem neplatil pokutu nikdy. Když to svedu nezapomínat já, nevidím důvod proč ostatní by to neměli umět taky. Nesvádějme stále řešení problémů kvůli vlastnímu lajdáctví na jiné....

0/−1
16.1.2014 18:43

T74o39m11á81š 69S19v14o40b62o73d14a 5979783554648

56 tisíc černých pasažérů za rok 2013??? tohle číslo těžko bude jen v Plzni, to musí být celé Česko...

0/−1
16.1.2014 10:32

L82u21d60ě51k 86N98ě38m81e87c 5765421752254

V průměru každej třetí Plzeňák byl jednou za rok chycenej, jak jede na černo. Navíc tam asi budou zahrnuti i ti, kteří sice měli průkazku, ale zapomněli ji doma. Vzhledem k tomu, že MHD používají i neplzeňáci, tak proč by to nemohlo sedět?

+1/0
16.1.2014 11:17
Foto

M41í19r54a 54K50l40a36s 9922467449616

No mě se to zdá taky hodně, protože je to v průměru 153 chycených pasažerů denně. A pokud je revizorů myslím že kolem 15 a mají nějakou pracovní dobu, dny volna atd., tak je to docela vysoká produktivita práce, zejména pokud uvážíte, že na ověření totožnosti spousty pasažerů si musí shánět policajty atd.

0/−1
16.1.2014 17:23

M62a36r31t88i66n 53V24o15ř73í61š58e33k 4797920433250

Úplně v pohodě. Prakticky kdykoli potkám revizora tak někoho vyhmátne...

+1/0
16.1.2014 18:36

V96e96r34o66n38i10k58a 84T21o43m77á15š41o21v13á 8301848399624

Tak tohle mě fakt potěšilo! Ještě to vymáhání lidsky vyřešit. R^

0/0
16.1.2014 8:21

L29i55b24u75š23e 25N83o52v45á 8477759384572

Tak soukromá společnost je levnější a proto z polických důvodů jako dobrý hospodář to budu dělat sám a dráž. To je logika socanů. A stejně, pokud půjde o vymáhání u soudu, návrhy na exekuce apod. to stejně budou muset zadat advokátům.

+1/0
16.1.2014 8:14

L53u15d69ě63k 45N84ě75m50e92c 5535831342424

Ono to, Libuško, možná bude trochu jinak. Možná ten začátek sedí, že teď to DP vychází levněji dát to soukromé společnosti.

0/0
16.1.2014 11:24

A21n84n88a 31P95r13o34c78h66á11z81k23o80v30á 9897340300372

ale prosím vás, jedná se o jednoduchou korespondenci - stačí jeden vzor, kam se doplní nacionále hříšníků, což by zvládl středoškolák, včetně podání k soudu -  a až u soudu pak je třeba právník

0/0
16.1.2014 13:00

V67í37t 17J50ů94z36a 8362796901848

Ano, jednoho právníka by si dopravní podnik zaměstnat mohl, to je účelný a přiměřený náklad.

0/0
16.1.2014 14:24

L78u93d23ě12k 90N34ě92m87e49c 5205681182364

... který by se samozřejmě měl promítnout do vymáhané částky, stejně jako všechny ostatní vícenáklady, zvýšené o určité procento.

0/0
16.1.2014 14:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.