Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič při předjíždění srazil cyklistu, mladý muž na místě zemřel

Život pětatřicetiletého cyklisty si vyžádala nehoda, která se stala v pondělí večer mezi Číčovem a obcí Vísky na Plzeňsku. Muže na kole srazil při předjíždění řidič Volkswagenu Tiguan. Tomu hrozí až šest let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V13l36a52d18i14m88í80r 41N96o79v28o15t76n57ý 1189540622980

Počasí této zimy způsobuje nebývalou koncentraci cyklistů na komunikacích - v obcích i mimo ně. Bohužel mnozí z nich zapomínají, že minimálně od 16 do 8 hodin nejsou vidět a jezdí do práce/z práce neosvětlení jako vprostřed léta.

+1/0
16.1.2014 7:40

L44u19d78ě84k 33N56ě39m79e25c 5245101302614

Já se do toho zkusím zapojit naposledy. Skoro všichni tady napsali normální logické argumenty. Cyklista měl být osvětlený (v zájmu zachování zdraví a života co nejvýrazněji), řidič by neměl předjíždět, pokud jasně nevidí, že má dostatečný rozhled v pruhu, ve kterém předjíždí. V tomto případě to odnesl neosvětlený cyklista (podle dostupných informací). Zkusme si jen tu situaci trochu transformovat do podoby, že místo cyklisty byl v tom místě na krajnici odstavený neosvětlený nepojízdný valník (příklad) bez jakéhokoli označení. Zůstaly by všechny argumenty shodné? Ano, valník by měl být alespoň vybaven odrazkami, aby byl vidět, pokud možno by za ním měl být výstražný trojúhelník nebo něco jiného obdobného, prostě nějakou zdálky za tmy viditelnou výstrahu. Dal by někdo ten trojúhelník i do protisměru? Já asi ne. Ten, kdo by předjížděl - říkal by taky, že tam nemá nic neosvětleného co dělat a že by to byla smůla toho, kdo ten valník odstavil?

0/0
15.1.2014 23:01

J36a86r71o63s65l34a89v 69L98e10b23e22d13a 3356259887490

Tyhle transformace na valníky a bodáky jsou k ničemu. I když překážku uvidím na pár desítek metrů a nestihnu zcela dobrzdit

1) narazím do neživé překážky, ale pravděpodobně se mi osobně vzhledem k již snížené rychlosti nic nestane - zničené plechy jsou moje smůla

2) narazím do živé překážky, mně se nic nestane, ale dotyčný má velkou šanci na vážné poškození zdraví nebo smrt

Toť zásadní rozdíl.

0/0
17.1.2014 13:26

M67a10r12t18i15n 85L82u33k50e29š 3606741191645

Opět diskuze plná Mirků Dušínů, kteří patrně nikdy neseděli za volantem. Řidič podle nich musí tohle, musí tamto, nesmí ono atd. Dušujete se, že se vám tohle nemůže stát, že jezdíte předpisově, přeně víte, jakou smí jet řidič rychlostí aby stihl zastavit před překážkou, že smí předjíždět jenom když ví, že "tam nic není", jak dokázal napsat jeden komik.

Z těchto Dušínů za volantem mám upřímný strach, většinou se poznají přizdisráčskou jízdou 45 km/h v obci, neustále sledujíc tachometr, jestli náhodou nepřekročili povolenou rychlost. V případě nenadálé události jsou pak tito řidiči zdrojem problémů a nehod, protože všechno svou řidičskou schopnost mají natrénovanou jen v rovině teorie.

Že sejme v noci neosvětlenýho cyklistu nebo chodce se může stát komukoliv, a planý rádoby bezpečný a odpovědný kecy na diskuzi na tom nic nezmění.

+4/0
15.1.2014 10:07

L27u95d58ě66k 78N89ě84m53e88c 5385191742194

Jsou lidi, který mají auto jako dopravní prostředek. Jsou lidi, který ho mají jako nástavec na přirození. Ti si pak musí dokazovat, že nejsou přizdisráči. :-P

0/−4
15.1.2014 10:30

L78i71b20a 53R14u64s35n73á41k 2290584285801

Ma pravdu, ze stat se to muze kazdemu. Jestli opravdu cyklista nesvitil, tim spis.

+1/0
15.1.2014 14:47

L42u82d69ě18k 34N90ě57m94e16c 5755571202594

O tom není sporu. Ale to je jediné, v čem s ním můžu souhlasit. Všechno ostatní je záležitost pozvedávání si pokleslého sebevědomí.

0/−3
15.1.2014 16:06

T81o56m23á78š 94B21r73a53b78e18c 2168696545386

Ty woe, z tohohle mám vždycky strašnej strach. Přes zimu do terénu moc nezdím, spíš jsem na silnici. Někdy mě řidiči aut vůbec neberou v potaz, předjíždějí mě, ač jede v protisměru jiné auto, kolikrát mě minou o pár čísel. Jako kdyby nemohl těch pár vteřin počkat a předjet mě, až když proti nikdo není :-/

+3/−1
14.1.2014 19:09

F52r64a39n18t59i18š10e72k 56M55i48t65a84š 6879236254479

Nejsem cyklista, jsem dlouholetý řidič. Cyklisty nemám rád, ale respektuji je a jak píšete, radši přibrzdím, mně to nic neudělá a aspoń je důvod si zanadávat a je nějaké vzrůšo. Nemyslím to zle. S cyklisty je třeba počítat, ale ruku na srdce, neosvětlenej v noci, je sebevražda.

+5/0
14.1.2014 19:31

T16o25m24á58š 72B44r48a84b73e17c 2878136605126

To samozřejmě. Ono je to o hubu, i když cyklista svítí jako vánoční stromeček. I tak je snadno v záplavě jiných světel přehlídnutelný. Jinak já měl na mysli jízdu za světla

+3/0
14.1.2014 20:21

M37i15c65h72a20l 32P35a65v67l51á86t 9633303504949

To se mi nestava. Jezdim osvetlen a zejmena pri kraji vozovky,.. Asi zazrak. :o)

0/0
17.1.2014 10:42

J73a94n 90F65i63a73l76a 7884767255389

Já jsem v Rumunsku v bezměsíčné noci potkal na silnici černého koně, stál napříč vozovky. Ubrzdil jsem, protože s neosvětlenými objekty se musí počítat!

+1/−2
14.1.2014 18:27

F28r28a31n48t67i42š31e97k 14M23i45t79a75š 6499276554279

Vaše rychlost byla?

0/0
14.1.2014 19:07

J97i80ř68í 90K67ü25h69r 2290726490816

Pravděpodobně předpisová ,ve smyslu, že stihl včas reagovat na překážku a zastavit. Nejel (asi) jako hodně řidičů co jezdí jako by maximální povolená rychlost byla rychlostí minimálně povolenou a pokud někdo jede pomaleji(třeba 75 km/h mimo obec) hned mají v lepším případě jen blbe kecy , v tom horším se začnou na vozidlo před sebou lepit či troubit /blikat, než se naskytne vhodná příležitost k předjetí, které se neobejde bez nějakého toho pohledu či gesta na předjižděného šoféra.

+1/−2
14.1.2014 19:59

F58r63a38n75t94i93š93e17k 46M46i13t29a31š 6989526894599

Černej kůň v bezměsíční noci, tedy tma jak v pr.., dosit světel, uzření překážky, reakční doba, brzdná dráha a stihl to. Vychází mi cca 20 - 30km/hod. Jet touto rychlostí v Rumunsku znamená přijít o vše co je na autě včetně pneumatik a to za jízdy během 15km.

+2/0
14.1.2014 20:06

J59i21ř88í 24K55ü30h71r 2780446690376

Takže tvrdíte, že pan Fiala lže?Chápu to správně?

0/−2
14.1.2014 20:26

V60í16t78e48k 68V80e26č55e59r16e14k 7808549333485

Ne, že jel 30 km/hod. To je v Rumunsku docela dost.

+2/0
14.1.2014 21:00

J79i61ř77í 49K68ü67h71r 2780686230386

Ale to by ho (teda pokud jel dále než 15km) v Rumunsku okradli a to včetně pneumatik. Teda pokud se dá věřit panu Mitašovi.

+2/0
14.1.2014 21:06

V91í44t17e18k 14V26e59č33e78r85e40k 7348799623275

Dá, okradení minoritním etnikem tam hrozí samozřejmě, ale on možná myslel stav vozovek - prostě se vám auto rozvrzá a roztřepe tak, že vypadnou šroubky a vše se rozpadne.

+1/0
14.1.2014 21:20

J36i44ř98í 52K17ü18h68r 2320806910266

No samozřejmě ,že tam okradení hrozí ,kde by taky nehrozilo. Jde spíše o to, že dle pana Mitaše by musel jet max 30km/h (aby dokázal včas zastavit), ale to by ho zase okradli o vše. Takže se tyto dvě varianty (dle pana Mitaše) navzájem vylučují (při trase delší 15km) a já jsem z toho vydedukoval (a tak se ptám) ,jestli pan Mitaš tvrdí ,že je pan Fiala lhář.

0/0
14.1.2014 21:27

F66r30a67n91t43i98š78e54k 52M33i20t52a97š 6989636944989

Ano, tvrdím.;-D

0/0
15.1.2014 20:23

T68o92m30á52š 68B16r50a45b44e69c 2708316835746

Tak buď rád, že tam nestál Dracula :-P:-)

+1/0
14.1.2014 19:11

V83í37t22e98k 91V13e21č93e96r35e10k 7178749123335

Souhlasím s názorem, že i kdyby cyklista jel naprosto neosvětlený (což nevím, jestli bylo, nevím, jestli to v článku je), tak je to chyba toho řidiče, co předjíždí. Ten *musí vidět, že tam nic není* a nestačí *nevidět, že by tam něco bylo*. Musí mít jistotu, jinak předjíždět nesmí.

+5/−7
14.1.2014 16:52

J56a53r17o54s73l33a21v 97L95e23b60e60d50a 3966639197830

Což je prakticky neproveditelné... zejména v případě zde uváděném = chodec v černém hávu ležící ve mdlobách - u nás tedy spíš ožralej - na asfaltu.

+3/0
14.1.2014 16:55

V30í49t45e67k 70V86e63č12e95r57e98k 7338279683985

To je možné. A jestli je něco prakticky neproveditelné, tak to prakticky neprovádím. Dá se jet i bez předjíždění. Tak budu doma o 10 min později.

+3/−5
14.1.2014 21:01

M75i43c20h22a26l 24P38a10v60l25á24t 9133783514599

Da se i nejet. Proste nebudete doma.

Nektere prispevky svou absurditou alespon pobavi. Diky za ne!

0/0
17.1.2014 10:43

F52r10a70n89t32i53š62e87k 88M82i29t90a70š 6379626974719

Skvělej blábol, kolik máte najeto kilometrů v noci?

+7/−2
14.1.2014 17:17

L94u91d61ě74k 62N52ě96m67e16c 5205441162544

Taky jsem znal jednoho, kterej se pokoušel dělat blbce z druhých tím, že říkal, že je starší, že toho hodně viděl, že toho hodně uděla, že toho hodně najel... a tak dál. To, že někdo udělal něčeho hodně, ještě neznamená, že je v něčem machr. Když to zdůrazňuje, tak to většinou bývá naopak. Schválně se zkus zeptat nějakého autobusáka, který má opravdu hodně a bez průserů najeto, jak se věci mají, ty blábole.

+3/−3
14.1.2014 18:21

F72r59a33n53t96i56š33e56k 77M75i32t80a32š 6339426944479

Pokud bych měl počítat každých 100m s neosvětlenou překážkou, nedalo by se vůbec jezdit. Kdo z vás v noci předjíždí stylem : musím vidět neosvětlenou překážku? Ruku na srdce asi nikdo, 99% jede s tím, že naproti nejsou světla protijedoucího vozidla, tudíž naproti nic nejede a začne předjíždět.(1% v noci nepředjíždí vůbec) Neb většina předpokládá, že hlavní smysl světel je "být viděn" a překážka v noci musí být opatřena předepsaným osvětlením. Zvěř a pod. je vyšší moc. Pokud mi vy pane Blábole chcete namluvit, že to děláte jinak, tak jste zřejmě superman. Autobusák s X najetejma kilometrama určitě nejste a ptát se jich nemusím ;-D jezdí naprosto stejně jak jsem uvedl v předešlých větách. Mimochodem průměrný dosvit(aby se dla překážka rozpoznat) potkávacích světel je 60m, jedete li rychlostí 80km/hod a výše tak vzhledem k průměrným reakčním dobám jedete poslepu, ale jak jsem napsal pro vás to neplatí, vy jste superman.

+5/−1
14.1.2014 19:07

J39i33ř61í 25K40ü82h59r 2970776460276

Takže prostě počítáte s tím, že je jistá šance, že někoho při předjíždění (např chodce-neležícího) srazíte?

+1/−3
14.1.2014 20:29

F92r64a47n51t52i81š37e55k 40M47i82t65a50š 6489486234849

Ano, počítám a proto jakmile vjedu do druhého pruhu okamžitě rozsvěcím dálkové, ale ani to není jistota, že blba v černým nepřehlídnu. Ale jinak je to o ničem, každé předjíždění je specifické.

+3/0
15.1.2014 20:27

L51u81d29ě73k 35N20ě72m15e81c 5925571282494

Asi by bylo vhodný, kdyby si některý lidi nabouchali do hlavy předjíždění. Předjížděný by měl v noci svítit dálkovými světly, nikoli potkávacími, aby předjíždějícímu osvětlil cestu. Předjíždějící by měl jet s potkávacími světly. Ve chvíli, kdy jsou oba zhruba na stejné úrovni by měli oba přepnout. Tedy předjíždějící z potkávacích na dálková, předjížděný z dálkových na potkávací. Pokud někdo předjíždí jinak, tak se nemůže divit, že je mezi těmi, co předjíždějí poslepu. Ta dálková světla jsou samozřejmě v případě, že nic nejede proti, nebo je protijednoucí dostatečně vzdálen. V opačném případě předjíždí jen hazardér.

+2/0
14.1.2014 21:08

J93i98ř78í 85K38ü84h21r 2830396790506

Třeba předjížděný ztlumil dálkové právě kvůli tomu cyklistovi.

0/0
14.1.2014 21:12

L14u48d16ě90k 50N95ě74m90e44c 5455221352634

Ano, tak se to sice dalo vysvětlit, také mě to napadlo. Ovšem má to 2 háčky. Zaprvé pokud by o něm věděl, tak by předjíždějícímu znovu cestu prosvítil, aby na cestu viděl, případně by výrazně přibrzdil, aby předjíždějící stihnul manévr dokončit, zadruhé by zřejmě od nehody neujel protože by o ní věděl. Podle mého názoru jel předjížděný blbě na potkávací světla a předjíždějící neměl dostatečný rozhled. V tom případě si měl ale přepnout na dálkovky hned při zahájení předjíždějícího manévru.

+1/0
14.1.2014 21:25

J96i28ř39í 36K77ü47h10r 2440976210976

A nebo prostě jen předjížděný házel bobek na to ,co se děje za ním, on cyklistu bezpečně minul a ke srážce mohlo dojít až za ním, čehož si nemusel všimnout. (resp si srážky asi nevšiml ,to by zastavil, teda pokud by nespěchal či nechtěl potkat PČR)

0/0
14.1.2014 21:35

L88u65d71ě61k 19N38ě73m66e52c 5495321302714

No, spíš na to házeli bobek oba. A pak se divili (ano divil se asi jen předjíždějící). Já si nemůžu pomoct, ale opravdu mi to vychází na jednoznačnou vinu předjíždějícího. Cyklista měl smůlu i se svou (zřejmě) spoluvinou.

0/−1
14.1.2014 21:44

J66i23ř41í 95K81ü36h14r 2570856520316

S tím můžu jen souhlasit.

0/0
14.1.2014 21:48

M41a65r81t57i60n 41L50u69k50e93š 3926601391125

Souhlas, jsou to joudové - myslí to dobře, ale jsou úplně mimo.

0/0
15.1.2014 10:10

V39í35t16e48k 67V21e57č95e18r64e21k 7338679473255

Proč je to blábol? Najeto v noci moc ne, řádově tisíce km. Předjíždění v noci? Řádově jednotky - pokud si jistý nejsem, tak nepředjíždím. Prostě neriskuju.

Zajímavější by byla otázka kolik jsem měl zaviněných nehod. Nikdy žádnou.

+1/−1
14.1.2014 20:58

P84a92v40e79l 28Ř39a77p71e90k 7192906179815

Smutné poučení z této diskuze - většina řidičů v noci jezdí tak, že existenci neosvětlených překážek nebere v potaz. Prostě jedou do tmy a spoléhají, že tam nic nebude, když tam nic nebylo včera ani předevčírem. To je přímo šokující Rv

+4/−3
14.1.2014 16:06

T59o30m 71P30á80l65e79k 1961786509478

Pro pohyb na veřejných komunikacích existují nějaká pravidla. Sám občas jedu v noci na kole, ale svítím jako lampión, protože jako řidič vím, že vidět v noci tak malý objekt jako je neosvětlený cyklista nebo chodec na dálku prakticky nelze.  :-( Prostě každý svého štěstí/neštěstí strůjce.

Rozhodně když jako cyklista vidím auto co předjíždí, tak si dávám sakra bacha, abych byl co nejvíc u kraje - případně i na trávě.

To, že mě sejme auto nespravedlivě mi život nevrátí. Howk.

+2/0
14.1.2014 16:16

R84e20n82é 69Š72r92ů49t18e81k 8318355196108

To mám to auto tlačit, abych včas zaregistroval borce v černých bundách bez světel? Cyklistu i chodce v černém zaregistrujete max na 20m. Při rychlosti 90km/h (mimo obec) ujedu 25m/s a 1 sekunda je udávaná jako reakční doba mezi zaregistrováním překážky a šlápnutím na brzdový pedál. Auto pak nějakých dalších 70 metrů brzdí. V tu chvíli ale už dávno zvoníte na nebeskou bránu, ale to už vlastně zvoníte dřív než zašlápnu brzdový pedál. ;-D

+2/−1
14.1.2014 16:27

J29a59r82o98s57l43a57v 58L30e49b23e58d43a 3486139867800

Copavoto - ale co když tam místo borce bude bodec? ;-D

0/0
14.1.2014 16:35

R44e86n24é 88Š41r43ů29t93e12k 8278265506988

nejsme ve středověku ;-D

0/0
14.1.2014 16:39

P10a37v94e62l 30H60o16l95e97k 1303162890

Na tlumena světla nemůžete jet 90 a na dalkova by ten chodec mohl být vidět.

+2/−3
14.1.2014 17:33

F35r88a43n56t24i58š10e14k 94M49i89t32a84š 6409276494789

Dejte si někdy nějakou frekventovanou trasu v noci a zjistíte kolik se "dá" jet na potkávací světla. Ale věřte, že pokud pojedete méně než 80km/hod tak jste prakticky "překážka".;-D

+2/0
14.1.2014 19:27

J41i39ř42í 78K49ü23h30r 2480856820366

Jsou tu i tací, pro které budete překážka, i kdyby jste jel 150km/h.

+1/−2
14.1.2014 20:02

F74r48a87n92t81i51š17e40k 59M55i13t66a50š 6949146864149

Bezesporu, ovšem ubývají, smutné je, že sebou berou i ostatní.

0/0
14.1.2014 20:08

M39i44l30o87š 56B29é66m 6744609922193

Většina? Všichni! Už jste potkal někoho kdo by v noci jezdil mimo obec 40km/h, což jsem odhadl jako rychlost, kdy je schopen člověk spolehlivě reagovat na osvětleného účastníka provozu (nebo jiný neosvětlený objekt) a včas zastavit? Vítejte do reality!

+2/−1
14.1.2014 16:46

M92i43l92o19š 23B30é67m 6744519432913

* na neosvětleného

0/0
14.1.2014 16:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.