Diskuze
U Plzně začala stavba tratě za čtyři miliardy. Vlaky zrychlí o devět minut
Děkujeme za pochopení.
R45a37d80k98o 77K43ř35i74v36á56n89e29k
Možná kdyby v tom nadpise článku bylo, že se jízdní doba zkrátí na polovinu, tak by to některé lidi tolik neiritovalo, jako těch 9 minut. Pan Gandalovič by ušetřil spoustu mínusů a mohl by je pak investovat smysluplněji.
M19i88c54h83a89l 81G73a49n87d18a26l76o88v41i96č
4 miliardy za 9 minut ..a to se vyplatí:D
J14a49n 58Š42m93u70c72r
Ano, z 20 minut na 11 minut. 45% úspora času. Pořád málo?
R36a86d75k69o 19K33ř84i40v73á82n64e40k
Pro myslitele:
1. Z Plzně do Rokycan autem se jede z části po dálnici a z části po čtyřpruhovém moderním přivaděči. Těch miliard to stálo mnohem víc a úspora proti staré silnici je menší, než těch 9 minut. Na železnici je tedy větší úspora času za méně peněz. Zrovna Plzeň - Rokycany je silná denní dojížďka a těch deset minut z centra do centra bude paráda. Proti busu i autu půlka času.
2. zkrácení trasy o 4,5 km znamená velkou úsporu za rekonstrukci, která značnou část novostavby pokryje. Do havarijního stavu staré trati by se musely stejně vrazit miliardy, komunistický mýtus o beúdržbové železnici už neplatí. Kvůli mezinárodním požadavkům na parametry pro nákladní koridory by se zvyšovala i únosnost všech staveb, kvůli blbým českým normám by se stavěly kilometry protihlukových stěn v Dýšiné, Chrástu, Bukovci... a rychlost v údolí Klabavy a Berounky by v podstatě zůstala okolo 100 km/h, časová úspora by byla tak půl minuty až minuta. Tady novostavba v kratší trase určitě ano!
3. Evropské peníze sice taky musel někdo vydělat, ale přece jen to míň bolí, když české firmy dostanou práci za evropské peníze. Lepší, než stavět za dotace golfová hřiště.
M55a41r30t75i95n 86Š94t21r94o37s
Není to zase tak drahé - jak už tu někdo psal - když čas vynásobíte počtem cestujících a připočtete další úspory s tím spojené, tak to není nijak drahé. Chce to ale se trochu zamyslet a počítat, a ne se jen chytat populiticky napsaných nadpisů.
M20i14l19o45s45l31a34v 76M24l95a58d46y
Kdyby tohle raději vrazili do oprav silnic, po kterých jezdí téměř všichni, místo do železnic, po kterých zase nejezdí téměř nikdo.
O61t67a 17B30a71r49t63o56s
Oprav silnic jsme si snad tento podzim užili až až ... nebo se vám zdá těch aktuálně rozkopaných dálnic a silnic I. třídy málo ???
---
Když už investice do silnic, tak určitě do novostaveb - v současné chvíli je u silnišních staveb strašlivě nízká rozestavěnost (= nestaví se skoro nic), což je vzhledem ke katastrofálnímu zpoždění výstavby české dálniční sítě (po cca 75 letech snažení je hotovo pouhých ca 60% z plánované dálniční sítě ...)
M44a43r21e58k 84H65r82u73b62y
A za dalsi 4 miliardy zrychli o dalsich 9 minut? V tom pripade nechci vedet, na kolik by vysla rychlost srovnatelna s TGV
R55a98d59e76k 98J75a71n59a73t86a
Pro to, aby dosáhla trať Praha-Plzeň parametrů VRT (tj. zde nejspíš systémová jízdní doba 30 minut), je nutný především tunel Praha-Beroun.
Jistě víte, jak to s ním dopadlo.
K63a16r95e68l 68J81a19n78í61k
a vážně by za ty prachy nešlo někde trať narovnat a jezdit rychleji? 160 je pro české podmínky jako sen, ale v 21. století...
R68a74d24e54k 57J48a92n76a91t60a
Za které prachy? Tenhle tunel + pár km navazujících tratí stojí 4mld. To je velmi dobrá cena a za to fakt mnoho jinde nepostavíte. Cena za novostavbu VRT se pohybuje mezi 0,3 - 0,9 mld Kč/km, podle členitosti terénu tj. množství estakád/tunelů.
A tunel jako takový je připraven na 200 km/h (jak máte napsáno i v tom článku). Zpomalování na 200 i méně je běžné i u vysokorychlostních vlaků Evropě. Například v tunelu pod kanalám La Manche jezdí vlaky Eurostar jen 160.
Takže trvdím pravý opak co vy. Tohle je jedna z prvních staveb u nás (ne-li jediná), která opravdu posouvá železnici do 21. století.
C60. 79J47.
vlaky by tam měli zpomalit na 20 Km za hodinu, aby si to lidi za ty prachy vychutnali
K60a24r68e95l 97D68l62o91u44h70ý
Tak to budou nejdražší minuty naší historie
O97t62o 98V49o48d73i52č75k75a
tak to bude stát jedna vteřina v každém směru cca 3,7 mega...to jde...:-D
R86a31d14e86k 40J54a12n38a15t97a
Ovšem děleno počtem cestujících za životnost stavby, která je řádově desítky až stovky let (stačí se podívat, kdy se stavěly ty tunely, kterými se jezdí dodnes).
Taky je třeba počítat s tím, že počet cestujících silně vzroste. Tam, kde je vlak stejně rychlý nebo rychlejší než autobus, totiž zpravidla brzy vetšina autobusových linek zanikne pro nezájem (viz Praha-Ústí-Děčín, Praha-Pardubice).
Navíc nejde jen o čas, ale i o úsporu provozních nákladů. Tím, že trať zrychlíte i zkrátíte, ušetřite trakční energii i počet potřebných vlakových souprav pro přepravení stejného počtu lidí.
Ozbrojenci vtrhli do domu a svázali podnikatele s rodinou, zřejmě šlo o mstu
Policisté z Česka i Německa pátrají na Domažlicku po ozbrojencích, kteří v noci na dnešek přepadli...
Plzeň - Slavia 1:0, šlágr rozhodl v závěru Šulc, hosté po týdnu spadli z čela
Zásadní zpráva ze šlágru fotbalové ligy z Plzně, kde se představila první Slavia: největší radost...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Plzeň - Fiorentina 0:0, domácí hlavně bránili, i tak dál drží šanci na semifinále
Plzeňští fotbalisté uhráli v úvodním čtvrtfinále Konferenční ligy proti italské Fiorentině cennou...
Český patriot zachránil barokní faru v Chudenicích. Chtěl pomoct své vlasti
Zchátralá barokní fara v Chudenicích u Klatov měla štěstí v neštěstí, když na ni narazil český...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Koubek: Jásot po zápase? To kvůli koeficientu. V odvetě chceme hrát stejně
Vteřinu po skončení zápasu mu ruce vylétly nad hlavu, pak si zapumpoval zaťatou pěstí. Až to...
Semifinále je blízko. Plzeň znovu zkusí postavit Fiorentině barikádu
Od začátku roku dostali ve čtrnácti zápasech jen sedm gólů. V posledních čtyřech ani jeden. A v...
Muž zkolaboval v podchodu zřejmě po fentanylu, je padesátkrát silnější než heroin
Strážníci a záchranáři zachraňovali v pondělí muže, který zkolaboval v podchodu u centrálního...
Známá mu nechtěla dát pervitin na dluh, ubil ji tyčí. Recidivista dostal 22 let
Bartolomej Horváth si už odseděl 14 let za pokus o vraždu starší ženy na Sokolovsku. Nyní mu soud...
Dýchací potíže miminka řešila podle internetu, za jeho smrt dostala šest let
Krajský soud v Plzni poslal na šest let do vězení čtyřiadvacetiletou ženu, která podle verdiktu...