Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Plzně začala stavba tratě za čtyři miliardy. Vlaky zrychlí o devět minut

U Ejpovic nedaleko Plzně začala po několika odkladech stavba železničního koridoru Plzeň - Rokycany, která je součástí důležitého tranzitního koridoru z Prahy přes Plzeň a Cheb až do Německa. Jeho součástí bude nejdelší železniční tunel v Česku, který povede pod vrchem Chlum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R64a43d11k31o 31K46ř93i84v73á41n37e54k 7140723495560

Možná kdyby v tom nadpise článku bylo, že se jízdní doba zkrátí na polovinu, tak by to některé lidi tolik neiritovalo, jako těch 9 minut. Pan Gandalovič by ušetřil spoustu mínusů a mohl by je pak investovat smysluplněji.

+8/−1
15.11.2013 18:39
Foto

M87i80c46h28a34l 35G11a41n56d85a85l82o68v59i38č 7758839281950

4 miliardy za 9 minut ..a to se vyplatí:D

0/−8
15.11.2013 17:26

J43a42n 90Š70m16u69c54r 6431865145781

Ano, z 20 minut na 11 minut. 45% úspora času. Pořád málo?

+1/0
16.11.2013 9:10
Foto

M16i15c42h46a45l 57G80a60n34d18a56l24o48v61i86č 7658189881220

Tohle je zrovna příklad, kdy procenta fakt nejsou na místě. Ale především, vyhodit 4 mld. za úsporu času v době, kdy stát nemá peníze, je idiocie!

0/−3
16.11.2013 10:54

J41a20n 71Š81m77u49c28r 6361135415301

A kdy myslíte, že jich bude dost? Postavit se to musí teď a to do roku 2016, protože jinak přijde stát o evropské dotace a bude to dražší.

+1/0
16.11.2013 11:04

R55a93d36e23k 48J49a34n86a97t13a 9675376134562

Naopak, stavba, kde 70% platí EU má pro náš stát pozitivní efekt, i kdybychom stavěli věc jinak zcela zbytečnou (což navíc tato stavba rozhodně není). Těch 30% s totiž státu vrátí zpět na daních a na niždí nezaměsnanosti.

Kromě toho "stát nemá peníze" není důvod pro zastavení investic tohoto druhu. K šetření jsou daleko vhodnější místa /omezit rozkrádání, zlepšit výběr daní, omezit byrokracii/.

0/0
16.11.2013 13:05

R80a54d35k61o 27K56ř22i32v24á31n10e65k 7860153435140

Pro myslitele:

1. Z Plzně do Rokycan autem se jede z části po dálnici a z části po čtyřpruhovém moderním přivaděči. Těch miliard to stálo mnohem víc a úspora proti staré silnici je menší, než těch 9 minut. Na železnici je tedy větší úspora času za méně peněz. Zrovna Plzeň - Rokycany je silná denní dojížďka a těch deset minut z centra do centra bude paráda. Proti busu i autu půlka času.

2. zkrácení trasy o 4,5 km znamená velkou úsporu za rekonstrukci, která značnou část novostavby pokryje. Do havarijního stavu staré trati by se musely stejně vrazit miliardy, komunistický mýtus o beúdržbové železnici už neplatí. Kvůli mezinárodním požadavkům na parametry pro nákladní koridory by se zvyšovala i únosnost všech staveb, kvůli blbým českým normám by se stavěly kilometry protihlukových stěn v Dýšiné, Chrástu, Bukovci... a rychlost v údolí Klabavy a Berounky by v podstatě zůstala okolo 100 km/h, časová úspora by byla tak půl minuty až minuta. Tady novostavba v kratší trase určitě ano!

3. Evropské peníze sice taky musel někdo vydělat, ale přece jen to míň bolí, když české firmy dostanou práci za evropské peníze. Lepší, než stavět za dotace golfová hřiště.

+25/−1
15.11.2013 17:24

M36a35r66t97i93n 17Š74t23r74o88s 4619497610188

Není to zase tak drahé - jak už tu někdo psal - když čas vynásobíte počtem cestujících a připočtete další úspory s tím spojené, tak to není nijak drahé. Chce to ale se trochu zamyslet a počítat, a ne se jen chytat populiticky napsaných nadpisů.

+7/−1
15.11.2013 17:16

M83i39l26o56s26l32a70v 24M79l26a98d54y 1373491174152

Kdyby tohle raději vrazili do oprav silnic, po kterých jezdí téměř všichni, místo do železnic, po kterých zase nejezdí téměř nikdo.

+2/−20
15.11.2013 16:38

O45t97a 61B40a15r73t30o38s 7436167651

Oprav silnic jsme si snad tento podzim užili až až ... nebo se vám zdá těch aktuálně rozkopaných dálnic a silnic I. třídy málo ???

---

Když už investice do silnic, tak určitě do novostaveb - v současné chvíli je u silnišních staveb strašlivě nízká rozestavěnost (= nestaví se skoro nic), což je vzhledem ke katastrofálnímu zpoždění výstavby české dálniční sítě (po cca 75 letech snažení je hotovo pouhých ca 60% z plánované dálniční sítě ...)

+2/−2
15.11.2013 16:55

M72i22l64o48s37l92a96v 73M83l43a25d90y 1633861364792

Říkám, že by stačilo alepoň vrazit tyhle peníze do oprav stávající infrastrukutury a tím nemyslím jen dálnice, ale i 1. a 2. silniční třídy

+1/−5
15.11.2013 17:06

O38t58a 85B12a38r24t23o57s 7556757411

No, vždyť právě silnic I. třídy je tento podzim rozkopaných kvůli opravám zcela rekordní množství, že se po některých skoro nedá jezdit (např. I/38 na několika místech u Kolína - zdržení 40-60 minut žádná vzácnost ... ale i na desítkách jiných míst)

---

A stojí za tím především fakt, že ŘSD se nedaří proinvestovat prostředky původně určené na novou výstavbu (R1 stojí, D8 stojí, D3 stojí, R35 stojí, ... vše stojí kvůli neprojednatelnosti ÚR a SP, vlivem odporu tzv. "občanských iniciativ", nebo soudnímu napadání již projednaných staveb) a proto se všemi silami snaží prošustrovat tyto peníze alespoň za rekonstrukce ...

+1/0
15.11.2013 17:20

O78t50a 32B60a82r13t66o31s 7856857291

Kraviny, na to by nás užilo. Kdyby raději stavěli rovnou VRT.

---

Nebo kdyby raději dostavěli R1, D8, D3, nebo R35 - jenže to půjde asi ztěží, protože vlivem havlovské "občanské společnosti" jsme se dostali do stavu, že výstavba těchto životně důležitých cest je neprojednatelná, pro odpor tzv. "občanských iniciativ" ...

0/−8
15.11.2013 16:59

M34a69r93e33k 26H50r57u71b80y 6127562861278

A za dalsi 4 miliardy zrychli o dalsich 9 minut? V tom pripade nechci vedet, na kolik by vysla rychlost srovnatelna s TGV ;-)

0/0
15.11.2013 16:31

R98a28d92e18k 27J46a33n68a85t69a 9465896804752

Pro to, aby dosáhla trať Praha-Plzeň parametrů VRT (tj. zde nejspíš systémová jízdní doba 30 minut), je nutný především tunel Praha-Beroun.

Jistě víte, jak to s ním dopadlo.

+1/0
15.11.2013 16:39

R14a76d67k11o 19K43ř35i69v60á80n52e41k 7540983875230

Z Plzně do Rokycan to bude po nové trati 10 minut. Pokud by to pan Hrubý chtěl zkrátit o 9 minut, tak by asi 4 miliardy nestačily. Průměrná rychlost by musela být přes 1200 km/h.:-)

+7/0
15.11.2013 17:28

K79a32r39e51l 65J66a42n62í10k 9268812435884

a vážně by za ty prachy nešlo někde trať narovnat a jezdit rychleji? 160 je pro české podmínky jako sen, ale v 21. století...

0/0
15.11.2013 16:12

R27a38d22e73k 88J69a70n67a31t26a 9665286744602

Za které prachy? Tenhle tunel + pár km navazujících tratí stojí 4mld. To je velmi dobrá cena a za to fakt mnoho jinde nepostavíte. Cena za novostavbu VRT se pohybuje mezi 0,3 - 0,9 mld Kč/km, podle členitosti terénu tj. množství estakád/tunelů.

A tunel jako takový je připraven na 200 km/h (jak máte napsáno i v tom článku). Zpomalování na 200 i méně je běžné i u vysokorychlostních vlaků Evropě. Například v tunelu pod kanalám La Manche jezdí vlaky Eurostar jen 160.

Takže trvdím pravý opak co vy. Tohle je jedna z prvních staveb u nás (ne-li jediná), která opravdu posouvá železnici do 21. století.

+2/0
15.11.2013 16:34

K27a57r20e88l 63J39a93n34í24k 9428402145604

Nekritizuji to obecně, jen bych si přál vyšší rychlost.

0/0
15.11.2013 21:17

C85. 66J30. 4262959571869

vlaky by tam měli zpomalit na 20 Km za hodinu, aby si to lidi za ty prachy vychutnali:-)

+5/−1
15.11.2013 15:49

K91a82r69e86l 77D70l55o60u56h78ý 2872475192325

Tak to budou nejdražší minuty naší historie8-o8-o8-o8-oRvRvRvRv

+1/−6
15.11.2013 15:46

O73t46o 85V86o19d74i84č97k17a 7224137129508

tak to bude stát jedna vteřina v každém směru cca 3,7 mega...to jde...:-D

+3/−2
15.11.2013 15:44

R51a35d68e79k 36J90a89n75a49t85a 9645376164602

Ovšem děleno počtem cestujících za životnost stavby, která je řádově desítky až stovky let (stačí se podívat, kdy se stavěly ty tunely, kterými se jezdí dodnes).

Taky je třeba počítat s tím, že počet cestujících silně vzroste. Tam, kde je vlak stejně rychlý nebo rychlejší než autobus, totiž zpravidla brzy vetšina autobusových linek zanikne pro nezájem (viz Praha-Ústí-Děčín, Praha-Pardubice).

Navíc nejde jen o čas, ale i o úsporu provozních nákladů. Tím, že trať zrychlíte i zkrátíte, ušetřite trakční energii i počet potřebných vlakových souprav pro přepravení stejného počtu lidí.

+5/−1
15.11.2013 15:56

O16t85o 15V20o66d67i73č97k57a 7544407969498

jasně, nezbývá, než souhlasit, já to myslel spíš jako nadsázku na pousmání...:-)

+1/0
15.11.2013 16:48

M73a87r80t29i44n 52D12v75o34ř65á87k 9218974329

jděte k čertu!!!;-O;-O;-O;-O;-ORvRvRvRvRv

+1/−8
15.11.2013 15:25

P67e45t39r 35Ž80á33k 1698732405499

vy budete asi nějaký inteligent

+4/−1
15.11.2013 15:34

K48a14r54e94l 20N37a29s15t47o20u70p40i96l 3830871120501

Copak se ti nelibi? :)))

+1/−1
15.11.2013 15:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.