Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studenti sestrojili elektrochopper, motor mu burácí jen z reproduktoru

První chopper poháněný elektřinou sestrojili studenti a odborníci Západočeské univerzity v Plzni. Prototyp, který je světovým unikátem, dokáže jet rychlostí až 130 kilometrů v hodině a na jedno nabití zvládne až 150 kilometrů. Tvůrci jej představí na Dnech vědy a techniky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F96r14a23n28t71i81š23e40k 91B85a73r48t41o97š 5909161905845

Je to hezký stroj, jen trocha zakapotovat tu baterku

0/0
13.9.2013 20:06

F78r20a42n93t32i40š67e65k 24N97á87v81a82r41a 4895396101502

Chci tím jen říci, že když jedete svým výkonným autem po dálnici a máte plyn na podlaze, tak zcela jistě nejedete na maximální výkon.

Maximální výkon se používá pouze při rozjezdu na jedničku, kdy momentální spotřeba vyběhne přes 25l/100km

0/−2
13.9.2013 9:50

M44a12r56t25i75n 79N62o88v89o57t83n11ý 7973405470615

Maximální výkon spalovacího motoru je dosažen při určitých otáčkách a to nikoliv maximálních. Je tedy běžně dosažen při zařazení jakéhokoliv převodového stupně.

0/0
13.9.2013 10:20

M52a30r64t12i81n 81N59o16v67o25t51n20ý 9138425570121

Otacky nejsou to jedine, motor musi byt i patricne zatizen!

0/0
13.9.2013 12:37

M97a50r71t88i37n 62N43o62v41o42t49n20ý 7813225980575

Je samozřejmě třeba výkon odebrat. Prázdná kliková hřídel jaksi žádný výkon nepředá. Tady se spíš jedná o maximální možný výkon.

0/0
13.9.2013 14:22

H44a31n88u68š 73H96o68r61á51k 9501574606373

Ta posledni veta neplati, naprosta vetsina aut na nejvyssim/ych prevodovym stupni neni schopna dosahnout maximalniho vykonu motoru. Heslo do googlu je overdrive. Na petku je proste dulezita ekonomika jizdy, ne rychlost.

0/0
17.9.2013 20:45

F52r85a57n98t80i13š57e68k 57N33á88v85a12r70a 4485416491342

Když je u auta napsáno, že má výkon 100kW, tak to je maximální výkon, který auto vyvine zlomek vteřiny, při brutálním rozjezdu na jedničku v momentě přesně nejoptimálnějších otáček a v maximální zátěži.

+1/−1
13.9.2013 9:46

R54a26d93k75o 80S52ü88t37t10ö 8801198461855

Somarina. Tento vykon je odoberany pri zrychlovani na ktorykolvek stupen pri otackach maximalneho vykonu, napr. :

vykon motora 107 kW pri 6000 otackach, takze pri kazdej akceleracii s plynom na podlahe na kazdy rychlostny stupen motor pri 6000 otackach dava na klukovku tych 107 kW.

Prave na tej jednicke to moze byt diskutabilne, pretoze sa ten vykon nemusi dat preniest na cestu - kolesa zacnu preklzovat.

0/−1
13.9.2013 10:31

M15a82r34t87i56n 91N20o10v19o50t88n85ý 9968105820711

Ne nedava, motor dava pri 6000 otackach vykon presne podle jeho zateze! Tj pokud ma motor 107kW pri 6000 ot a ty pri tech otackach odebiras jen 40kW motor dava jen 40kW...

0/0
13.9.2013 12:39

J35a29k30u12b 26Š12a44f42a75n14d15a 7205527131751

Nesmysl. Pokud dáte plný plyn, při 6000 otáčkách dává motor plný výkon. Ten odebíraný výkon se jinak než plynem regulovat nedá. Neuvažuji prokluzující kola.

0/0
13.9.2013 16:56

J59a20n46a 82M13o76l81á91k49o38v33á 7457746156884

Zrejme mate u vas jine fyzikalni zakony. Jak muze motor dodat vykon, ktery neni odebrany?

0/0
19.9.2013 20:11

J82a52n 16N65e73u61m87a43n69n 6135485905225

Viděl jste někdy výsledek z grafu motorové brzdy? ;-)

0/0
13.9.2013 10:36

M51a85r10t56i16n 73V39a74n60ě26k 9784937522373

to určitě neviděl, ale má potřebu do všeho kafrat.

0/0
13.9.2013 10:46

R79o73b91e66r68t 37P85e30l62n14á86ř 3388241704

To je kravina. Pokud ma motor vykon 100kW, znamena to ze tento vykon je schopen dodavat trvale ovsem za urcitych podminek, to je dano charakteristikou konkretniho motoru.

0/0
13.9.2013 17:54

P76a76v79e63l 84M69i49k62u37l76a 6398113746247

Dobrá práce! Zainteresovaným studentům palec nahoru R^

0/0
13.9.2013 7:29
Foto

J32a35r36o70m30í34r 18V69e76g45r 2787620352300

Motocykl je vyveden zdařile a precizně a tvůrcům se vydařil.

Motocykl s podobným motorem-Lynch jsem ale postavil již před 16ti lety-viz www.elektromobil.wz.cz

Tento motocykl je poháněn pravděpodobně kopií-Agni 143 a uvedený výkon může dodávat pouze po dobu 5ti sec. Viděl jsem desítky vyletovaných rotorů z tohoto motoru. Ale zkušenosti je potřeba získat a jsou ve výši ceny zničeného materiálu.

Není to ale nic převratného, elektrických motocyklů jezdí spousta . Mají i zajímavější konstrukci, v létě jsem se povozil na Biiistě.

Přijeďte se podívat na některou naši akci , uvidíte více zajímavostí, třeba auta s dojezdem přes 500 km.

www.elektromobily-os.cz

+4/0
12.9.2013 23:37

D33a95n69i76e59l 67T97s83c45h25e19r82n86a26y 2455252379672

nic tam neni na tech strankach :(

0/0
8.11.2013 21:27

J62a71n 97V36e77l25i18z 3889627162980

Pěkný počin. Jen se mi nechce věřit, že by 16kW/200kg stačilo na 130km/h.

0/0
12.9.2013 20:12

J43a83r31o44s28l39a41v 17G61r50o17s26s48m88a21n61n 2471462904334

Nevim co tam je za elektromotr, zřejmě tedy ss motor- s klesajícíma otáčkama roste točivý moment. Takže vhodným zpřevodováním by to těch 130 asi udělat mohlo.

0/0
12.9.2013 20:38

H60a18n21u10š 62H32o95r27á53k 9681694156903

No, ja spis nerozumim tomu proc vubec prevod - elektromotorka je na nejakej peknej outruner jak delana. I kdyz - uz takhle na tom bylo prace asi vic nez dost, takze na vyvoj motoru uz asi nezbyla kapacita/cas/prachy.

0/0
12.9.2013 21:21

L83u12d40ě86k 47N67ě86m13e18c 5745261542554

Elektromotor je taky motor. Taky má svý optimální otáčky.

+1/0
12.9.2013 22:32

H59a46n65u62š 69H51o71r81á47k 9351724306803

Tak to samozrejme. Ovsem narozdil od spalovaku ma a) postatne sirsi rozsah otacek b) konstrukcne prizpusobitelnejsi. Takze vhodnou konstrukci to jde udelat tak, aby ten motor mel optimalni otacky rekneme v cestovni rychlosti daneho stroje.

0/0
17.9.2013 20:42

L95u42d24ě62k 92N80ě11m34e63c 5865801742984

Proboha, proč ne? V přepočtu má třeba starej Favorit 50kW a určitě váží víc, než 600 kilo.

0/0
12.9.2013 22:30

J78a13n 30V52e43l93i54z 3179727592600

Motorku a auto nelze srovnávat. Motorka má výrazně horší aerodynamiku než auto.

0/0
13.9.2013 9:22

L90u97d27ě43k 18N45ě75m66e65c 5655711542884

Fajn, taky jsem tam dal výraznou rezervu. Vážil zhruby tunu a jel 150. Nebo že byste tam dal nějaký jiný fyzikální veličiny, abyste mě přesvědčil, že ten výkon nemůže na tu rychlost stačit? Když vezmu, že motocykl má zhruba dvojnásobnou hodnotu Cx, tak to vychází téměř přesně.

0/0
13.9.2013 9:49

J55a81k45u53b 30Š94a59f84a87n69d72a 7675617941901

Proč ne? Mám skůtr, váží 150kg, motor má cca 11kW. Jede 115km/h. Jel by i víc ale už je to omezeno vysokými otáčkami. Navíc v těchto otáčkách už má motor menší výkon než oněch 11kW.

0/0
13.9.2013 17:02

J77a74r72o32s82l62a70v 93Z63a67h25r27a20d23n18í42č16e58k 7405950614581

Bohatě stačí 16 kW. Když mám v elektromobilu 16 kW ss motor a s bateriemi váží elektromobil přes tunu, tak těch 110 km/hod jedu i s tak těžkým autem a s ze slabým motorem (po rovince myšleno). Podle dokumentace dokáže můj elektromotor vyvinout po dobu jedné minuty cca 40 kW a 20 kW po dobu 10 minut, aniž by se mu něco stalo.

0/0
18.9.2013 0:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.