Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neberte nám studenty, brání se plzeňská univerzita i hejtman

Západočeská univerzita chce víc peněz ze státního rozpočtu, aby mohla přijímat více studentů. Usiluje o to rektorka Ilona Mauritzová i hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec, kteří kvůli tomu oslovili odcházejícího ministra školství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a73n 90Š97e31s35t25á78k 3768309609104

tAK  když si nezaplatili žádnou reklamu, ani u Zemana ne;-D, tak jak chtějí víc studentů?

0/0
10.9.2013 16:30

P46a25v59e66l 20Ř86a13p50e24k 7542676489105

Celá ZČU začíná připomínat Potěmkinovu vesnici ;-€Rv

Dotace, dotace, a spousta lidí na oborech, které jsou naprosto k ničemu.

0/−4
9.9.2013 8:52

P71a25v62e19l 91Ř18a49p93e16k 7142346109395

Za co ten mínus, pane Makone? Takže máte to mít, budu pokračovat: I obory, které by snad mohly být perspektivní, mají problém v tom, že polovina studentů jsou flákači, kteří se ve škole jen zašívají, aby nemuseli jít pracovat a mohli v klídku za peníze daňových poplatníků celé roky hlavně "chlastat" a "hulit". Dalším problémem je přístup samotných kantorů, kteří v mnoha případech mají školu též jako zašívárnu, protože s jejich přístupem by je nikde nezaměstnali, nebo využívají erární vybavení ke svým soukromým podnikatelským aktivitám.

ZČU jsem měl možnost velmi dobře poznat, takže mi nic nevymluvíte, popisuji holá fakta. Když slyším o novém "výzkumném centru" za miliardy, mám z toho hrůzu.

0/−3
9.9.2013 9:05

R49o34m59a34n 13A72r84i97c17i 7856711

Prozradíte nám také na kterých fakultách a katedrách jste studoval/vyučoval, případně jak jste poznával fungování univerzity?

+1/0
9.9.2013 10:16

P94a75v91e31l 20Ř87a88p16e51k 7972596199625

Neprozradím, a to z toho důvodu, že tam stále působí pár lidí, kteří makají, kterých si vážím a které bych nerad shodil.

Za sebe ale říkám: třetinu kantorů vyházet, počet studentů zredukovat na polovinu (u humanitních oborů ještě výrazněji), změnit systém financování škol. Vysoké školy jsou dnes černá díra, nejen kvůli penězům, které do nich sypeme, ale i kvůli tomu, že spousta studentů na nich zbytečně tráví velkou část produktivního života, v oboru pak stejně nepracují, mohli už dávno makat, vydělávat peníze a platit daně.

0/0
9.9.2013 11:57

P68e84t21r 20F15i39a21l35a 9653806473773

Pane Řapku, dostal jste v diskuzi dotaz, na který jste raději neodpověděl. :-)

Tady se hezky beztrestně uráží, když to nemusíte ani vysvětlit, že.

"Spousta lidí na oborech, které jsou naprosto k ničemu" je na mnoha jiných VŠ, v Plzni mají alespoň dobré technické obory a na nich dobré vyučující.

Podle Vás - polovina studentů jsou flákači, kteří se ve škole jen zašívají, aby nemuseli jít pracovat a mohli v klídku za peníze daňových poplatníků celé roky hlavně "chlastat" a "hulit" - snad nechcete tvrdit, že je to specifikum ZČU? Nevím, zda se jedná o polovinu studentů, ale na to je jednoduché řešení, zavést školné.

"Takže máte to mít", zkuste své pomluvy zveřejnit s konkrétními údaji a obhájit si svá tvrzení.

+1/0
9.9.2013 10:49

P90a88v51e93l 63Ř11a63p39e89k 7242266259275

To nejsou pomluvy, ale holá skutečnost. Nezavírejte před tím oči. Jsem ale ochoten připustit, že problém je obecný, netýká se jen ZČU, ale de facto celé EU. Studenti a absolventi jsou stále více odtrženi od reality, protože ty masivně subvencované univerzity fungují jako umělý svět, izolace od každodenní reality.

0/−1
9.9.2013 11:52

P83e28t24r 28F58i40a89l24a 9963656273613

Nezavírám oči, naopak jsem je otevřel údivem nad Vašimi výroky o celé ZČU. Místo uvedení konkrétních údajů jste náhle "ochoten připustit, že problém je obecný". Dejte se na politiku.

(Na mezinárodních konferencích jsem se několikrát setkal s inženýry, kteří vystudovali ZČU a s doktorandy ze ZČU a byli to vždy lidé na úrovni, po technické stránce i schopnosti jednat v angličtině.)

0/0
9.9.2013 12:14

P73a91v77e73l 46Ř39a93p54e53k 7282976479215

Jen pro zajímavost, citace z diskuze o zaměstnanosti:

"Přes nezaměstnanost 7,5 % a to v Liberci je větší než průměr, nelze sehnat lidi do práce. Za 23 let podnikaní jsem nikdy neměl tak obrovský problém. Úplně nejhorší stav je u lidí po škole. Většina má představy, že bude okamžitě minimálně ředitelem a přitom neumí pomalu ani základní násobilku nebo sčítání z hlavy. U starší generace je to zase pro změnu představa, že si své již odpracovali tak co vlastně od nich chci."

Z vlastní zkušenosti vím, že na těch vámi vychvalovaných technických oborech ZČU (ano, pár z nich má dobrou úroveň) se běžně nacházeli studenti v posledním ročníku, kteří nebyli schopni ani formulovat větu. Párkrát z odevzdaného protokolu nebylo možné vůbec poznat, co dotyčný chce sdělit, o gramatických chybách ani nemluvím. Z důvěryhodného zdroje vím, že student FEL pár měsíců před Bc. státnicemi nerozeznal napájecí zdroj od osciloskopu! A tihle všichni nakonec vystudují. To je zcela nehorázné.

0/0
9.9.2013 12:29

P87e95t94r 78F71i53a68l94a 9923316213963

Vy už si nepamatujete, co jste psal na začátku tohoto vlákna, kdy jste plošně odsoudil celou ZČU? (Být to o cikánech, to byste si netroufl hodnotit všechny stejně, to by Vás bystří redaktoři z iDNES hned vymazali.)

Nepřu se s Vámi na téma - úroveň dnešních vysokoškoláků, naopak domnívám se, že situace bude ještě horší, protože na studia jdou slabé ročníky a vezmou každého.

Jediné správné řešení je zavedení školného, ale na to byly a jsou všechny naše vlády (levicové i pravicové) příliš zbabělé a neschopné to vyřešit. (Je to stejné jako se neřeší příliš vysoké sociální dávky pro nepracující zdravé lidi.)

0/0
9.9.2013 12:41

P16a16v49e56l 63Ř93a33p33e42k 7882196859655

Neodsoudil jsem celou ZČU. Kritizuji trend a obory, pro které dlouhodobě není uplatnění. Výstavba budovy UUD na trojúhelníku už mi skutečně evokuje myšlenky na Potěmkinovu vesnici. Nemám nic proti tomu, že někdo chce malovat nebo něco plácat z hlíny, ale tohle ať si někdo dělá jako koníčka. Kde myslíte že všichni tihle absolventi skončí, budou-li dělat v oboru? Na dotovaných místech nebo ve státní správě. Nic takového nepotřebujeme.

0/−1
9.9.2013 12:53

P52e84t31r 70F73i64a29l75a 9173696443933

Odsoudil jste celou ZČU. Naučte se číst alespoň po sobě. ;-D

0/0
11.9.2013 10:19

R44o34m22a57n 65A80r69i66c76i 7406321

Ale "masivně subvencované univerzity" pořád nedostávají ani polovinu podílu HDP ve srovnání s USA a ani třetinu ve srovnání s Japonskem.

0/0
9.9.2013 12:14

P54a96v88e33l 74Ř23a77p97e86k 7192236289675

To je dost zavádějící. Ono jde o to, jakými cestami a za jakým účelem tam ty peníze jdou. Je rozdíl, když tam stát posílá peníze jen "aby bylo hodně studentů" nebo se na financování podílí hlavně soukromé firmy, které si takto vychovávají své budoucí špičkové zaměstnance.

0/0
9.9.2013 12:31

R47o34m28a66n 90A30r98i46c15i 7626281

Vzdělávání "hodně studentů" stojí neporovnatelně méně, než špičkový výzkum a studentů je "hodně" pouze v některých oborech. Významný problém je skutečně financování ze soukromého sektoru, které u nás téměř neexistuje. To je bohužel dáno mentalitou manažerů českých firem, kteří považují výzkum za zbytečné náklady a ke spolupráci s VŠ se uchylují pouze pokud celý projekt zaplatí EU.

0/0
9.9.2013 12:44

P68a20v74e76l 18Ř48a28p88e22k 7622766739835

To je do jisté míry začarovaný kruh. Bez specialistů se stáváme země montoven, a montovny nepotřebují specialisty. O humanitních oborech píši výše v souvislosti s UUD.

+1/0
9.9.2013 12:56

R40o53m61a38n 70A57r84i31c15i 7536201

Já bych humanitní či umělecké obory úplně nezatracoval, ale je pravda, že v současnosti mají mnohem víc studentů, než možností uplatnění.

+1/0
9.9.2013 13:16

P41a61v13e74l 55Ř40a84p48e44k 7702636639485

Umělecké obory mají svůj význam, pokud jsou spojeny s nějakým jiným oborem. Průmyslový design, propagace, reklama, korporátní identita. U absolventů UUD, co jsem měl možnost poznat, toto spojení zcela postrádám.

+1/−1
9.9.2013 13:21

P11e89t47r 89H34r15a15b69á60k 6440357472670

A co s nima? Zaměstná je snad Chovanec nebo Mauritzová za odpovídající peníze?

+3/−2
8.9.2013 18:43

P69e74t56r 77F95i63a66l64a 9443566453533

Mohl by je zaměstnal Pospíšil, který je po Kindlovi & spol. dalším původcem špatné pověsti ZČU. 

Vyvinul značné úsili, aby po aféře na právech nepřišli politici o podvodné tituly, pokazil tím pověst školy a nyní to odnášejí běžní studenti.

0/0
11.9.2013 10:13

F42r81a76n37t38i22š75k88a 23Č36a80n20í93k96o10v48á 5496809269762

Trend je uplně jiný..vždyť už teď absloventi VŠ hledají tak těžko práci.. je třeba počty studentů zredukovat, nechat jen ty nejtalentovanější..a zbytek ať se věnuje řemeslu nebo podnikání... to má zlaté dno..

+6/0
8.9.2013 11:51

M36i86l69o20s91l65a74v 10M96l82a65d42y 1113451904332

Nesmysl, Absolventi VŠ mají nejnižší podíl nezaměstnanosti - narozdíl od učňů. Trend by měl být jen v tom, že bude existovat školné nebo zápisné s tím, že na poptávaném absolventovi by bylo nižší než třeba u sociologů.

+4/−3
8.9.2013 12:13

O37l42d31ř31i59c57h 54H43o92r46á82k 2984629281245

Ano a všiml jste si, jaká místa ti vysokoškoláci mají? Kolik jich je v oboru, nebo dokonce na místech odpovídajících vzdělání? Prodavačky, pokladní, sekretářky ..a jsou rádi, že ta místa mají (ne že ba ta místa nebyla pro lidstvo důleživá, jen je ta škola platná, jak mrtvému zimník).

+4/−2
8.9.2013 13:36

P63e39t68r 26F54i21a66l45a 9713476743913

Paní Čaníková, promiňte, ale píšete jen teorie, každý student si o sobě myslí, že on mít problém s hledáním práce nebude.

Možné řešení je pouze zavedení školného na VŠ.

0/0
9.9.2013 10:55

R40o70m48a18n 57A15r75i21c17i 7586941

Podle mého názoru by zavedení školného mělo význam pouze v případě, kdy by se omezilo na "nadbytečná" místa na školách, tedy tak, že by se na základě vývoje pracovního trhu určil potřebný počet studentů pro jednotlivé obory a zbytek by byl zpoplatněn.

0/0
9.9.2013 11:26

P27e78t42r 36F26i54a82l75a 9463786683123

Ne, takhle to nejde, kdo by rozhodoval o tom, kteří studenti mají platit? To by bylo protekce a podvodů! Situace se různě vyvíjí, nelze předem správně odhadnout potřebné počty.

Navíc je tu 30 tis. slovenských studentů a k tomu další cizinci, kteří všichni studují zadarmo, protože mají podmínky stejné naši státní příslušníci, ale dostávají přednostně kolej, určitě by byli i přednostně přijímáni k bezplatnému studiu. To není v zájmu našeho státu.

0/0
9.9.2013 11:35

R12o42m29a46n 21A70r96i58c83i 7836651

Nicméně se už řadu let potýkáme s nedostatkem technicky vzdělaných lidí a plošné zavedení školného by jejich počet ještě snížilo. Myslím si, že (ne)placení by mělo vycházet ze studijních výsledků.

0/−1
9.9.2013 11:55

P24e72t54r 37F34i92a86l16a 9173146443503

To je Váš názor, můj ne. Logicky myslící studenti by šli tam, kde by měli po studiích perspektivu dobré práci, aby mohli pak školné zaplatit.

Podle studijních výsledků je přece vypláceno prospěchové stipendium! To je pak na zvážení každého, zda si z toho stipendia rovnou zaplatí školné anebo si ty peníze užije jinak a školné zaplatí po dokončení studia.

0/0
9.9.2013 12:02

L47u22k84á49š 89M88u71s37i22l 5703678452753

Plzeňská univerzita by měla být ráda, že vůbec ještě funguje.

Po té prasárně, kdy za prachy nebo ze známosti rozdávala tituly bez řádného studia by v civilizované zemi dopadla mnohem hůř a její představitelé by seděli v kriminále. U nás pár lidí odstoupí z funkce, s pár studenty se zahájí řízení o odebrání diplomu a jinak nic, podvádí se vesele dál.

A dokud tomu tak bude, tedy že si vyvolení budou dělat cokoliv, bez ohledu na zákony, bude tato země ve stavu, v jakém je nyní a nezlepší se vůbec nic.

+9/−15
8.9.2013 11:33

L38i68b63o50r 20H10o20s43a22k 3285632714266

Nepletes si nahodou ZCU a FPR?

+10/−3
8.9.2013 12:02

O58l81d59ř71i61c96h 66H90o80r33á36k 2304169691215

Aspoň vidíte, jaké renomé si Plzeň se svými VŠ vybudovala.

Bude trvat spoustu let, než se při vyslovení "mám vejšku v Plzni" přestanou lidé ošklíbat. Stačí jeden a vezou se všichni. A pokud musíte každému vysvětlovat, že moje VŠ nejsou Plzeňská práva, tak si holt rozmyslíte kde budete studovat, či kam dáte své děti.

+4/−3
8.9.2013 13:33

L55i52b52o14r 18H61o94s33a32k 3655952144336

A tak hlupaku snad neni zas tak moc, aby kvuli nim bylo nutne chodit na nejakou horsi skolu.

+4/−1
8.9.2013 20:40

L17i35b93o30r 77H72o39s88a77k 3505192704786

V tom pripade doporucuju studovat pajdu. Je nejlehci a az budes chtit delat treba koncipienta, zkus to s tim ICem ;-D

+2/−2
9.9.2013 0:09

P83e57t44r 37F29i13a40l98a 9863686743593

Pane Musile, jste skutečně informovaný, když si pletete jednu fakultu - tj. právnickou s celou univerzitou. Technické obory na ZČU mají výborný zvuk i v cizině.

Za prasárnu na právech můžete kromě Kindla a jeho partičky poděkovat i komunistickému synkovi Jiřímu Pospíšilovi, který celou aféru ututlal, aby všem prominentům tituly zůstaly.

0/0
9.9.2013 10:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.