Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plzeňskou MHD jezdí stále méně lidí, trend trvá už přes dvacet let

Zájem lidí o cestování veřejnou dopravou v Plzni nepřestává klesat. Tento trend pokračuje už od roku 1989 a ukázalo se to i loni, kdy počet cestujících klesl o další tři procenta. Podle odborníků to má víc důvodů, jedním z nich je i to, že mnoho lidí se za cestování MHD stydí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A63l72e92x24a26n83d69r 10K94o14s55t32k16a 5299136599136

Povšimněte si následujícího: Snížení ceny předplatného zvýšilo počet pasažérů. A vysvětlete už to někdo našemu ministrovi financí, tomu totiž podobný mechanismus uniká.

+7/0
14.4.2013 7:25

V39l86a28d11i72m27í54r 33N77o32v53o80t90n14ý 1529290332580

Cenu městského jízdného neovlivňuje ministr financí!

0/−1
18.4.2013 7:48

M86a69r34e67k 63F80o32r38a27l 3704657147

Jóó,kdyby roční šalinkarta nestála 6 tyček a když dojedu na nádr nemůžu ani vystoupit,kolik se tam mačká lidí na zastávce,protože pár blbů z nějaké zelené organizace si nepřeje nové nádraží pár kiláků za štatlem,tak by možná víc lidí tou MHD jezdilo...

+2/−1
13.4.2013 22:17

J38i12ř84í 40K20o59d48a33j90e54k 4475890473

Je mnoho lidí, kteří dojíždějí z okolí plzně a logicky když už jedou, tak jedou až do centra, kde je ale poslední dobou čím dál tím větší problém zaparkovat. Kdyby vystavěli kamerovaný parkoviště na okraji Plzně a vychytali linky, myslim, že spousta těchto lidí by auta nechala na okraji. Tím by bylo méně aut v centru a více by se využívalo MHD. Může toto někdo přednést na těch místech, kde nad tím budou aspon uvažovat a diskutovat?

+3/−2
13.4.2013 22:06

P60e26t28r 14K10r12á12l 7816707268887

Zkuste o tom diskutovat se mnou, ale ne tady.

+1/0
16.4.2013 22:15

R78o70m33a47n 77P43o10l82á66č73e93k 1510956590925

Prvním problémem MHD jsou intervaly a přístup města k MHD. O víkendu se MHD časově prakticky nevyplatí a pokud se jede ve více lidech, tak už ani finačně.

V pracovní dny je to cca vyrovnané.

K ceně MHD. Cesta Vídně je zajímavá a možná by stálo za to ji zkusit. Auto má většina lidí doma, takže ty základní náklady jsou pořád (pojistky,servis, gumy), takže musíme porovnávat cenu PHM na osobu vs. lítačka.

+2/−1
13.4.2013 14:05

M92a80r10t67i41n 31S44k30á13l64a 8134347278688

Náklady jsou jednoznačně ve prospěch MHD, ale nejde jen o finance. Mně třeba na penězích tak nezáleží a radši jsem v autě v teple, klidu - a dokud nejsou v Plzni zácpy, tak nemám sebemenší potřebu využívat MHD a jezdím autem. Než abych třikrát přestupoval a cestou chytil kašel od spolucestujícího, tak si tam dojedu sám v pohodlí za poloviční čas.

+6/−1
13.4.2013 19:12

A63l31e67x84a94n61d49r 36K11o54s56t54k64a 5329726659736

Jste mi připoměl jednu situaci.. "ale odvezeš mě tam?" "jasně, ale tramvají bys tam byl rychleji!" "Radši budu v autě poslouchat ABBU, než v metru starou babu!" (Jen to málem skončilo havárkou, není dobré když se řidič chechtá a pustí volant.

+4/−1
14.4.2013 7:33

L32u54k16á19š 30M81á12c83h67a 4446495296818

Měli bychom se inspirovat jinde :). Centrum s minimálním počtem aut by bylo rozhodně příjemnější. Já MHD využívám i mám roční předplatné, nicméně v Plzni se dá všude dojít dobře pěšky, takže ve špičce se snažím nejezdit mhd vůbec.

+3/−3
13.4.2013 12:36

D74a19n 81J24a13n 9529350659116

Moje řeč, já si koupím lístek cca 3x měsíčně , zbytek pěšky.

Ale chodit pěšky je pro většinu na hranici sci-fi.

+2/−2
13.4.2013 12:39

J96a53k65u79b 54K20o86r65e21c 6574460891803

nejsem z Plzně ale z jinýho (o něco menšího) města, počítám ale že situace je všude obdobná a rozhodně si nemyslím, že by lidi nechodili pěškyR^

+2/0
14.4.2013 0:23

V79l21a58d43i49m64í10r 36N27o98v16o28t79n46ý 1729500292290

A to mám chodit pěšky třeba 9 km z Košutky na Univerzitu??

0/−1
18.4.2013 7:50

V39l17a31d56i61m52í49r 36N90o96v11o32t91n81ý 1919920392690

Nějaký argument či odpověď k tomu minusu by nebyly? No asi ne...

0/0
18.4.2013 20:28

J64i69ř13í 70M65r73á78z 6548594617739

pokud jsou dotace z 80%, to už může být mhd úplně zadarmo

+6/0
13.4.2013 10:17

M73a24r25t90i37n 16F81e59n32c58l 8159927229726

Tak to ani náhodou. To by se pak MHD stala druhým bytem pro bezdomovce. Stačí jet někdy linkami T1, T2 a T3, které jezdí zadarmo, jak to tam smrdí a jak je zničený interiér vozů...

+4/0
13.4.2013 10:47

J13o35l93a16n33a 35R86á16b12o84v59á 2261684515568

ono by stačilo, kdyby někdo vynucoval dodržování přepravních podmínek- cestující nesmí jakkoli obtěžovat ostatní...

+1/−1
13.4.2013 11:40

D76a17n 92J87a61n 9279810859416

Navrhujete aby řidič jezdil ozbrojen s výcvikem pro vykázání či případnou pacifikaci "nepřizpůsobivých" ?

Ono to tak jednoduché není ....

+1/−2
13.4.2013 12:38

A64l75e19x43a17n21d58r 75K89o96s61t48k84a 5479356359866

Stačí prohlášení: Dokud si támhleten pán nevystoupí, dál nejedeme!" A ostatní cestující ho rádi vyprovodí.

+4/−1
14.4.2013 7:35

M66a22r39t41i20n 46F39e12n55c50l 8229157599556

Anebo se pár cestujících přidá na stranu "támhletoho pána"...

+3/−1
14.4.2013 9:14

L30u48c62i51e 57V26o53d98i90č36k82o36v70á 8894186917697

No to se určitě nepřidá. Je to peklo jezdit v jednom voze se smradlavýma a špinavýma bezdomovcema. Nehledě na to,že každou chvíli čekám, jestli se nezvedne a tím krabicovým vínem mi neplácne přes hlavu. A o cestování s dětmi ani nemluvím....

+2/0
15.4.2013 13:50

M67a61r74t59i69n 55F98e53n38c78l 8409617699466

Předem bych litoval toho, kdo by to dělal. Myslím, že by chodil denně domů s novým monoklem, kopancem atp.

0/−1
13.4.2013 12:46

V70l39a51d41i98m31í95r 76N19o43v67o31t13n58ý 1839750492930

Oni stejně jezdí zadarmo už teď, v kterékoliv lince... ;-€

+1/0
18.4.2013 7:51

P62e80t53e52r 84H94u60s92z62á96r 5298467225475

dekuji ridicum, kteri zbytecne jezdi autotem, zacmudeji vzduch, delaji prach a hluk, dekuji za jejich lehostejnost a jejich egoizmus, dekuji ze muzem dychat jejich benzeny, oxidy dusiku a prach. Opravdu dekuji vsem bezohlednym uzivatelum aut.

+4/−11
13.4.2013 9:53

J30a88k21u95b 29M58a19r69k73v89a52r40t 9912483525502

rádo se stalo....... 8-o

+7/−3
13.4.2013 10:45
Foto

R69i62c39h46a97r87d 91P28o54l56á79š16e67k 9984573720309

jestli ono to taky nebude tím, že lidi přestali jezdit za prací do továren ve městě a pracují třeba tam kam MHD nejezdí.

+8/−1
13.4.2013 9:15

J29o10s23e46f 86D55r90á83s92a17l 2634105531

já to pozoruju u nás v práci....autem jezdí 80% zaměstnanců, i když MHD jezdí až k vrátnici

+3/0
13.4.2013 9:46
Foto

R12i21c49h22a36r65d 17P75o49l42á95š92e51k 9724773130129

to už je potom pohodlnost, já třeba dřív jezdil do zaměstnání kde jsen nasedl do služebního auta a dnes parkuju doma, takže pro mě MHD není a tak to má docela dost lidí

0/0
13.4.2013 10:01

P74a41v79e20l 72V48a38n14ě82č16e47k 4614153801381

Me to teda moc pohodlne nepripada. Proskakat autem rano ucpane mesto je zalezitost, pri ktere ridic ztrati akorat spoustu casu. Pokud by jel MHD, muze si aspon precist noviny.

+1/−1
13.4.2013 13:05

M27a10r53t67i65n 55F71e91n64c54l 8799677269536

Nejenom ráno, i odpoledne se úsek od Plazy k Masarykáči přes Sady 35 dá jet 15 - 20 minut.

+1/0
13.4.2013 16:31
Foto

R45i82c23h80a89r42d 32P30o43l39á72š20e18k 9534593680249

má to jednu chybu se štaflema, sbíječkou, kufrem plným vercajku to jaksi v MHD není to pravý

+2/0
13.4.2013 18:47

M43a60r67t74i50n 28F19e46n55c12l 8499247649916

Nejlepší je, že spousta lidí nadává, jak neustále nemá peníze, ale do auta sednou, ikdyž jedou koupit rohlíky vedle do sámošky...X

+2/−2
13.4.2013 11:07

P80e21t60r 46H32r34o79m24á48d16k96a 1669232935548

to my, chudí Pražáci, jezdíme převážně MHD!

+3/−3
13.4.2013 11:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.