Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Plzni jezdí hybridbus na bateriový pohon, zatím jen na zkoušku

Nový hybridní autobus Škoda H12, který využívá kromě naftového motoru i bateriový pohon, vozí v těchto dnech cestující veřejné dopravy v Plzni. Dopravní podnik zatím vůz nekoupil, má ho na otestování ve zkušebním provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F21r42a90n28t61i80š61e10k 87M80o16s40s 8562453359519

by mě zajímalo, k čemu je dobrý autobus s dojezdem 10km ...

0/0
6.4.2013 13:20

V64l50a32d19i59m26í60r 84K77i54n42d96l 2193866709245

Není to elektrobus, ale hybrid. Ten dojezd je uveden jen pro případ čistě elektrického pohonu.

0/0
6.4.2013 15:07

M45a96r18e11k 37K83o67s91t58e47l69e83c12k55ý 6203936638

A čím ten klimatizovaný šetrný ekologický bezemisní bateriový hybridbus, který má výrazně nižší spotřebu než klasické autobusy, v zimě topí?

A kolik metrů ujede na baterie se zapnutou klimatizací?

0/0
6.4.2013 10:29

J21a68n 34K68o35m37á94r80e15k 5505178479643

dokud nebudou baterie menší a lehčí a nebudou se snáze nabíjet (hlavně rychleji), tak tudy cesta nepovede, troleje jsou efektivnější

0/0
6.4.2013 9:35

M90a10r20t90i93n 58J36i34r23o79u82s39e60k 7216555765828

Troleje jsou pořád efektivnější. Tohle je energetický nesmysl.

0/0
5.4.2013 13:42

S32t44e48p42a96n 27T46o55t19h 8698229295328

No investicne se blizi dost vysoko... Dieselgenerator je univerzalni. Trolejbus moc ne.

0/0
5.4.2013 15:28

J43a60n 54K92o56m68á73r20e60k 5605668389963

přesně

0/0
6.4.2013 9:35

P87e51t38r 74N25i48v13n32i27c71k98ý 3312924825737

Klasický mlžící článek. Argment, že ušetří naftu je pravdivý, ALE chtěl bych vidět, jestli je to NÁVRATNÉ. Tedy, jestli úsora nafty je větší než náklady na baterii, která omezenou životnost atřaba pro Toyotu Priou stojí cca 100 tisíc Kč a vydrží dva roky. A taky jak se vrátí prý dvojnásobná nákupní cena busu. Řekl bych, že NIKDY.

.

Ano, chápu, že výhoda bezemisního provozu v centru města je přínosná. Ale stačí, aby za busem jel smradlavý náklaďák a stejně  není co řešit.

0/−3
5.4.2013 12:59

R45o84b88e24r14t 90P46e31l84n66á64ř 3868121714

Nechapu co je na clanku mlziciho. Naopak z meho hlediska je velice konkretni. Mimochodem od doby kdy vznikla toyota prius se hodne zmenilo - napriklad parametry bateriji (zivotnost LiFe bateriji je dnes az petinasobna - misto 2000cyklu prezije bezproblemu 10000cyklu). Argument na konci Vaseho prispevku povazuji za nepovedeny vtip...

+3/0
5.4.2013 13:50
Foto

M70a82r81t13i98n 38P93a26v44l54í72č26e98k 7250871559711

Životnost baterií u Priusu dva roky? Kde jste to vyčetl? Pokud vím já, tak ještě první Priusy jezdí pořád na prvních sadách. Akumulátory v dnešní Priusech budou mít životnost ještě vyšší, přes 10 let. Navíc, jak jsem pochopil, tady nebudou baterky nijak velké, pokud mají mít dojezd max 10km.

 

Ale i mě by zajímalo, na jakou reálnou spotřebu se dostanou a jestli celkové náklady na 1.000.000 km včetně pořízení vozu se vyplatí oproti konvenčnímu smradlavému dieselbusu.

0/0
5.4.2013 16:41

J62a84n 10K74o75m71á52r34e16k 5515298539173

sice se ušetří nafta a púrovozen životní prostředí, ale tu elektřinu vyrábíme za cenu čmoudu, tak celkový efekt veškerý žádný

0/0
6.4.2013 9:36

S60t61e10p59a56n 88T26o27t92h 8538789285508

R^ doufejme, ze to bude v pohode. Dobrej napad.

0/0
5.4.2013 12:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.