- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Taky jsem bydlel na Roudné. A kromě již zmiňovaných Romů, kteří dělali problémy, jsem jí zažil jako klidnou čtvrť. Celou oblast znám velice podrobně, zažil jsem tam výborné dětství. Naší ulicí (Pod Všemi svatými) projela dvě auta denně. Ale dnes? Není kde parkovat, Malickou a ulici Na Roudné člověk téměř nemá možnost přejít, všude spousta firem, střešní přístavby v činžovních domech, které navyšují počet obyvatel, apod. Jinými slovy hustě využívaná čtvrť. Ať jako cílová nebo tranzitní destinace.
A naproti tomuto tady máme návrh města, který říká: Postavme silnici od Rychtářky, přes pole za Roudnou, kolem nemocnice až na Lochotín. Tedy odveďme z Roudné auta, která jedou z centra na zadní Roudnou, do oblasti V Ráji, která je dnes rovněž hodně využívaná k celoročnímu bydlení, a auta, která jedou do nemocnice, k Boleveckému rybníku, na Bílou horu a dále. Tato auta budou jezdit po silnici mimo Roudnou, oddělenou protihlukovou stěnou. Kde je tedy problém? Jaké navýšení provozu na Roudné? Není to naopak?
Ano, vím, kde může být problém. Problém může mít několik desítek obyvatel novostaveb v Bělohorské ulici. Zvlášť ti z vyšších pater. Ale opravdu jsou tito lidé víc, než ti z Klatovské, Karlovarské, apod.? Nebo občané, kolem jejichž obydlí teď povede severozápadní okruh? Na Vejprnické bude stát u novostavby Slovanské údolí dokonce most.
Ač znepokojení obavytel z Bělohorské chápu, jiní Roudeňáci k němu podle mě nemají důvod, tak si myslím, že silnice už měla stát dávno. Není možné, aby dopravu z Lochotína, Košutky a Bolevce do centra obsluhovala jedna silnice.
Já jsem Roudeňák, bydlel jsem tam prvních 18 let života, mám hodně vzpomínek na každé místo a dodnes se zajímám o historii místa, Malice, Záhoří, kostel, ale i rozvoj podnikání v této dříve hustě rómské, chudinské a dělnické čtvrti.
Ale že bych z toho všeho udělal nedotknutelnou svatou krávu, to asi ne. Velká část těch starších domů v dolní Roudné za moc nestojí a lidi kolem toho nejsou lidi vyšší kategorie než třeba ti v panelákách kolem Karlovarské tř. Z druhé strany, jestliže někdo neví, co s penězi, mohou se vymyslet zcela odlišná řešení, například tunel pro auta pod Roudnou.
Sever Plzně nepotřebuje nízkokapacitní silnici, ale plnohodnotnou alternativu ke Karlovarské třídě. Těch pár chalupářů z Roudné to snad nemůže věčně blokovat!
Je to tak, smrťáky jsou tady na denním pořádku, ale je to sousto většího charakteru...
jestli bude někdy stát západní a východní obchvat, tak obchvat Roudné nebude potřeba vůbec řešit. Doprava z a na Lochotín by se měla přeci rozdělit na stávající a tyto dvě nové silnice...