Diskuze

Aktivisté, kteří odmítají obchodní dům Corso, podali žalobu k soudu

Aktivisté, kteří usilují o referendum proti stavbě obchodního centra Corso Americká v Plzni, podali žalobu ke krajskému soudu. Reagují tak na nedávné rozhodnutí plzeňských zastupitelů, kteří plebiscit nevyhlásili. O referendu teď rozhodne soud, který případně určí i jeho termín.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mortimmer

8. 10. 2012 21:03
Bauhaus

.. a že Vám roste na kilometru čtverečním třetí hobbymarket (na Borských Polích) to Vám je milí aktivisté jedno?? tam kouká jedno OBI na druhé OBI a do toho mezi ně staví Bauhaus... ale to nikdo z Vás neřeší.., nebo jste takoví kutilové... :-) spíš bych řekl, že nemáte co dělat, najděte si pořádnou práci!

Důvody proč v centru postavit bussines park jsou zcela zřejmé a podpora nevýstavby je také minimální, zhruba 12%, tak proč by Plzen měla vyhazovat prachy za referendum, které stejnak všichni víme jak dopadne... ;-D

0 0
možnosti

QuestCZ

9. 10. 2012 11:07
Re: Bauhaus

Co se staví na BP je úplně jedno, tam je to pro to vyčleněno. Ať je tam klidně 20 dalších takových krabic, tam to nikomu nepřekáží. Spíš mě zaráží, že se tam OBI uživí a není problém tam postavit i Bauhaus, který tu chybí. A uživí se taky.

0 0
možnosti

jukio

8. 10. 2012 15:47
BEZPÁTEŘNÍ ŠMEJDI !!!?

I kdyby se zastupitelé v čele s primátorem spolčili proti členům přípravného výboru, nemá nikdo ze členů výboru referenda právo nazývat primátora na základě svých hypotéz bezpáteřním šmejdem. Z tohoto důvodu již referendum nepodpořím, neboť tuším, že členům výboru jde jen o jejich zviditelnění v krajských volbách, jak dokládají jejich medailonky na stránkách. Nebudu podporovat členy výboru, které mají veřejné výpady podobného charakteru, a už vůbec jim nebudu přispívat na soudní výlohy. Naopak, dal bych jim všechny soudní výlohy do haléře uhradit. Rv

2 0
možnosti

QuestCZ

9. 10. 2012 11:10
Re: BEZPÁTEŘNÍ ŠMEJDI !!!?

Ne, soudní výlohy by měli zaplatit zastupitelé, protože jednali v rozporu se zákonem. Soud nemůže udělat nic jiného než referendum nařídit, je to jen formalita, která stojí peníze. A pokud jej soud nařídí na termín prezidentských voleb, tak si zastupitelé nepomohli nijak, protože účast tím tak bude dostatečná.

0 0
možnosti

redfoxredfox1

8. 10. 2012 15:23
Realita

Až na posledním místě se chci zastávat zastupitelů, nicméně je fakt, že město Plzeň ještě ještě žádnou výstavbu nepovolila a moc možností nemá. Corso prostě splňuje všechny požadavky a regulace a to hlavně proto, že tu žádné nejsou - tvůrce územníhp plánu prostě nenapadlo, že kulturák někdo zboří (nebo nechtělo napadnout), takže pokud amadeus předloží dokumentaci na stavební úřad, ten nemá jinou možnost, než stavbu povolit!

Jedinou šancí magistrátu je cca 2 až 4 m široký pruh pozemku podél americké, který amadeu ještě nepatří, výměnou za tento pozemek si město může klást podmínky.

0 0
možnosti

redfoxredfox1

8. 10. 2012 15:24
Re: Realita

Pokud by se ale amadeus na tento pozemek vykašlal a upravil projekt

tak, aby tento pozemek vynechal, teoreticky ho už nic nemůže zastavit a

stavba mu projde. Jen bude ještě zmršenější (nedodržená uliční čára

apod.).

1 0
možnosti

Sopko

8. 10. 2012 13:12
Ignorace názoru lidí

Je šílené, jak politici naprosto ignorují názor lidí a jak otevřeně

na ně kašlou. Nejde mi o fakt, jestli má stát Corso nebo ne, ale o to, že

se teď výjimečně podařilo splnit v ČR strašně komplikované zákonné podmínky

pro vypsání referenda (třeba ve Švýcarsku je hranice pro vypsání referenda o dost

níže) přesto zastupitelé referendum nevypsali. Přesně ve stylu: do našeho rozkrádání si mluvit nenecháme.

2 0
možnosti

Jerry7650

8. 10. 2012 13:28
Re: Ignorace názoru lidí

Víte, my sme se totiž dostali z jednoho extrému do druhého. Dřív nikdo za nic nemohl, tak teď je to obráceně... Dneska začínají zavírat za to, že Vám něcoi připraví prvání a ekonomický odbor a ještě to odhlasuje celá rada... A vy jako primátor to podepíšete. Nedivím se teda už fakt, že ti radní si to raději nechají posvětid soudem, než aby je pak všechny zavřeli, až město prohraje nějakou arbitráž s majitelem pozemku např...

1 0
možnosti

honzapm

8. 10. 2012 12:34
Souhlasím s citovanou částí článku

"Nebude však při svém rozhodování zvažovat hypotetické ekonomické dopady referenda na městský rozpočet. Taková úvaha nepřísluší ani soudu ani zastupitelům, ale výlučně občanům, kteří budou v následném referendu hlasovat," vysvětlil Marek.

S tím souhlasím a vyzývám pana Marka, aby jako navrhovatel referenda seznámil občany se všemi ekonomickými dopady referenda tak, aby občané hlasovali se znalostí všech informací. A naprosto vážně myslím VŠECHNY ekonomické dopady. Ono je totiž moc jednoduché rozhodovat o něčem, kde případné "škody" zaplatí někdo jiný, resp. tedy občané ze svých daní. Pokud to pan Marek neudělá, tak potvrdí, že aktivisté v tomto případě zdaleka neznají reálný rozměr celé záležitosti.

1 0
možnosti

QuestCZ

8. 10. 2012 13:00
Re: Souhlasím s citovanou částí článku

Na ekonomické dopady by měli myslet hlavně zastupitelé, kteří se i přes nevoli občanů v minulosti rozhodli dát zelenou novému obchoďáku v centru Plzně. Můžeme se jen domnívat, co je k tomu vedlo, když ostatní aktivity směřují spíše k omezení dopravy v centru, omezení parkování apod. Přípravný výbor referenda má mé uznání, že se nechovají jako 99% občanů této země a rozhodli se s tím něco udělat (nenechat si s*át od politiků na hlavu). Kéž by někdo zastupitele dotlačil k tomu, aby zmíněné ekonomické dopady zaplatili ze svých kapes, protože to oni jsou za současný stav zodpovědni, nikoli ti, kdo se snaží bojovat podle mého názoru za správnou věc, a to legální cestou.

3 0
možnosti