Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze za 140 minut místo 53. Tabulím na dálnicích nelze zcela věřit

Proměnným tabulím nad dálnicemi, které stály miliardu korun, se někdy nedá úplně věřit. Přesvědčil se o tom řidič, který jel ze Sulkova u Plzně do Prahy po D5. Podle tabule měl být v cíli za 53 minut. Jenže cesta trvala přes dvě hodiny. Údaje na panelu totiž platí pouze v případě, že na dálnici není nehoda nebo uzavírka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marvrc

chudák

... ale možná na tom vysoudí nějaké odškodné ... :-)

0/0
4.10.2012 11:45

CART09

Nepochopení

Ježiš, to si vážně někdo myslel, že je takový projekt určený k něčemu jinému než k odklánění státních peněz??8-o8-o8-o

0/0
3.10.2012 8:59

iceman.

takže je to vlastně k ničemu

Rv Hlavně to určitě zase stálo miliony, ale užitek skoro žádnej...

0/0
2.10.2012 22:03

Martin Šubrt

...

To je jednoduchý. Když někde uvedu, že řidič do cíle dojede za hodinu, tak tento údaj zjišťuju z auta, které na jeho místě bylo před hodinou a za hodinu dojelo do cíle měření. Tj. všechno, co se stane za tu hodinu mezi oběma auty, a co cestu může prodloužit na dvojnásobek, podchytit nelze. Tudíž takovéto dojezdové doby nemají valného smyslu, zvláště na delší vzdálenosti.

+1/0
2.10.2012 20:07

kengura

Re: ...

Máte pravdu, že takové dojezdové doby nemají valného smyslu, ale nesouhlasil bych s tím, že se nedá podchytit situace na dálnici. Národní centrum dopravních informací (NDIC) v Ostravě má na dálnicích kamery a další technické prostředky, má kontakt s policií, ŘSD a hasiči, takže by mělo být schopno podchytit i mimořádnosti v dopravě. Je-li na dálnici při nějaké hustotě provozu několik zúžení do jednoho pruhu, je naprosto nesmyslné uvádět dojezdový čas jako by se nic nedělo. A z hustoty provozu a situace na zúžení se doba dojezdu dá odhadnout přesněji než s chybou 164 %. Jen by se tím v NDIC musel někdo zabývat, což se neděje. Pan Zvára promine, ale systém JSDI, který pan Zvára dlouhá léta budoval, je ve stavu, kdy výstupní data jsou veskrze nepoužitelná a velcí šiřitelé dopravních informací pro veřejnost (dopravní hlášení v rádiích) raději používají prosté řidiče, kteří jim telefonují a dodávají více podstatných informací než státní organizace NDIC.

+1/0
2.10.2012 20:35

bkv

Re: ...

Ale pořád zachytíte situaci, která je na dálnici v tom okamžiku, kdy ceduli míjíte. To co se stane potom nemůžete nijak započítat. To by mohli včera nadávat řidiči, kteří si na ceduli u Rozvadova přečetli, že je dálnice na 99 km uzavřena a že budou sjíždět na sjezdu na 100 nebo 107 km (podle ucpanosti Nýřan) a než dojeli k nehodě podařilo se dálnici otevřít.

0/0
3.10.2012 7:16

CART09

Re: ...

Od toho je ale těch kamer a spol. celý systém, aby takovéto situace ohlašoval. Jasně že si řidič těžko přečte zprávu o nehodě, která se stala až poté, co kolem cedule projel. Ale bavíme se tu i o uzavírkách, či jiných důvodech zpoždění, a nepřijde mi, že by mi v tomhle ohledu ty cedule kdy pomohly...

0/0
3.10.2012 9:03

Serge__Gainsbourg

Opravdu alarmující zpráva hodná celostátní pozornosti

V příštím díle se podíváme na šokující značky, které lživě udávají počet kilometrů do určité obce (často čím blíže obci, tím více km na značce). 8-oRv

0/0
2.10.2012 19:57

josef.hala

Re: Opravdu alarmující zpráva hodná celostátní pozornosti

Vzhledem k tomu, že se na ty tabule vynaložilo půl miliardy, tak bych řekl, že ta zpráva je opravdu hodna celostátní pozornosti.

+3/0
2.10.2012 20:26

taktaktak

Co

Co se nám už všichni naslibovali a jak to dopadá?Odpovím si sám a to přesně tak jak s tabulemi.

+1/0
2.10.2012 19:56

Huckleberry Švédd 10

muhehe .... zcela ????

VŮBEC !!!!! :-P

+1/0
2.10.2012 19:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.