Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Referendum kvůli novému Corsu je na spadnutí, petice má dost podpisů

Možnost, že obyvatelé Plzně budou hlasovat o osudu projektu stavby obřího obchodního komplexu Corso Americká, je již zcela reálná. Navrhovatelé referenda nasbírali pod petici přes 13 tisíc podpisů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

herbiraff

referendum

Nakonec přijde málo lidí a referendum bude neplatné. Pouze se celá záležitost prodraží a časově posune. Marek si raději odjel studovat do Brna místo aby se soustředil na tuto akci. Místo něj dřou jiní a on podle všeho slízává smetanu, ale nikoliv v Plzni. Jak je dobrý student se ukázalo, když musel v Brně narukovat do prváku. Jak je dobrý hledač lidí do referenda se ukázalo v době ledna až dubna, dky sehnal asi 500 podpisů a jen díky velké snaze dobrovolníků sehnal ten zbytek. Jestlipak tihle dobrovolníci budou někde jmenováni?Pokud referendum nevyjde, Marek zůstane v Brně a bude to zkoušet tam. Corso se postaví a postaví se tak, jak bude chtít investor, ne jak bude chtít nějaký Marek či někdo z radnice. Navíc městu hrozí za obstrukce nemalá pokuta a pochybuji, že v případě nedodržení podmínek budou po Amadeovi chtít nějakou pokutu. Dopadne to jako u Plazy. Radní utečou do ulity a ovčané budou muset v lidu souhlasit. Nová destinace pro masy bude otevřená. Kde bude další??

0/0
23.7.2012 19:07

Ewin

Kulturák

Hlavně že ten už ležíR^ Cokoli novýho ( klidně Corso ) je velkým krokem vpřed;-)

0/0
23.7.2012 16:14

honzapm

Doufal jsem,

že se to organizátorům nepodaří. Pokud referendum bude, samozřejmě půjdu hlasovat a budu hlasovat pro rozvoj města, tedy pro Corso Americká. Opravdu nevím, proč by měl být místo DK třeba park, když jeden rozlehlý je hned naproti přes řeku. A ve chvíli, kdy má být na střeše OD Corso sportovní centrum, není pro mě co řešit. To je právě to, co v centru chybí. Parky už tam jsou!

+1/−1
23.7.2012 11:35

Linde CZ

Re: Doufal jsem,

Sportovni centrum muze postavit kdokoliv kdekoliv, kvuli tomu neni potreba stavet na rohu nejrusnejsi tridy a nabrezi obrovskou krabici. Sorry, ale mesto se ma starat o kulturu, architektonicky raz mesta a prijemne prostredi v centru - komerce muze celkem nerusene fungovat v sirsim okoli. Tesco u nadrazi myslim uplne staci... je to kolem nej fakt krasny.

+1/−1
23.7.2012 13:16

honzapm

Re: Doufal jsem,

Pokud mám správné informace, tak součástí komplexu Corso má být také - jak to nazvat - cosi jako kulturní sál, divadlo nebo tak něco, co má nahradit zrušené prostory v DK Inwest. Tedy i na kulturu je v tomto projektu pamatováno. Pak opravdu nevím, kde je problém. Aut už je v této oblasti stejně hodně a že by měly bez Corsa ubývat se čekat nedá.

Víte, já nemám a priori nic proti občanským sdružením. Sám jsem představitel jednoho občanského sdružení. I když z jiné, než aktivistické oblasti. Domnívám se ale, že toto jsou jen zbytečné a nikam nevedoucí boje, které vždy jen oddálí daný projekt. Nemusíme vzpomínat dlouho a máme tu dálniční obchvat přes Valík - zdržení 10 let (zhruba). Přinesla realizace nějaký problém? Ne. Hornbach na Rokycanské - průtahy zhruba dva nebo tři roky. Jezdím tou oblastí docela často a upřímně - žádný rapidní nebo neúnosný nárůst dopravy jsem nezaznamenal. To byl jeden z hlavních argumentů proti. Tedy přinesla realizace tohoto projektu nějaký problém? Ne.

0/0
23.7.2012 13:38

honzapm

Re: Doufal jsem,

No a teď tu máme Corso. Obávám se, že výsledek bude stejný. Prostě se nic nestane. Max. se zvedne konkurence, protože v této oblasti budu moct jít i jinam, než do Tesca. Tak se na to dívám já.

+1/−1
23.7.2012 13:38

Mortimmer

Re: Doufal jsem,

A díváte se na to správně.. R^

0/0
23.7.2012 14:52

Ewin

Re: Doufal jsem,

i já souhlasimR^

0/0
23.7.2012 16:05

herbiraff

Re: Doufal jsem,

a metál za to a tesat do kamene;-D

0/0
23.7.2012 18:56

herulinka

Re: Doufal jsem,

A ještě k tomu postavíme sportovní zónu a další obchoďák ve Štruncových sadech, aby toho v Plzni opravdu náhodou nebylo málo...a nějaký multikulti sál á la Parkhotel, to je dost slabá záplata...ale pokud to tak v Plzni chcete, tak si to mějte. Já můžu být jen ráda, že kolem podobných staveb nemusím denně chodit.

0/0
23.7.2012 19:21

161032

Kde byli aktivisté, když se Plzeň dusila BEZ OBCHVATU?

Milí Plzeňané, vzpomeňte si na dobu nedávno minulou, kdy jste se dusili ve městě, protože nějacé AKTIVISTÉ zdržovali stavbu OBCHVATU! A dnes je hlavním argumentem těchto lidí zvýšení dopravy v centru? Nabývám dojmu, že účelem referenda není zájem Plzně, nýbrž zájem okrajových obchodních zón, které by získali významou konkurenci! PS: Souhlasím s tím, že provedení stavby je žalostné, Plzeň má na lepší architekturu, ale o tom referendum bohužel není...

+3/−1
22.7.2012 21:35

Linde CZ

Re: Kde byli aktivisté, když se Plzeň dusila BEZ OBCHVATU?

To neni o aktivistech ale o tech 13ti tisicich lidech, kteri podepsali zadost o referendum. Takovy mnozstvi celkem jasne znamena, ze obyvatelstvu rozhodne neni jedno co tam bude stat.

+1/−1
22.7.2012 22:40

MTW pašuje nanuky do Afriky

Re: Kde byli aktivisté, když se Plzeň dusila BEZ OBCHVATU?

mě to jedno neni a chci aby tam stálo Corso. aktivisti mi můžou vylízat 100dukátů

+5/−1
22.7.2012 22:44

Pavel1970

Re: Kde byli aktivisté, když se Plzeň dusila BEZ OBCHVATU?

Takže i pro vás jsou ti aktivisté důležití. Díky nim bude moci při referendu říci svoje přání jak mají zastupitelé hlasovat ;-)

+2/−1
23.7.2012 1:27

Mouchard revival

Re: Kde byli aktivisté, když se Plzeň dusila BEZ OBCHVATU?

!

0/0
23.7.2012 13:35

Syny

Fakt nechapu...

...nechapu, proc Plzen jako takova nezrekonstuuje rozpadajici se lazne a misto byvaleho kulturaku tam neudelaj park, kolonadu a fontanu, ktera treba hraje jako v Mariankach. To vse by bylo na nabrezi u Radbuzy. To by bylo panecku najednou mesto a melo by to uroven a prinos jak pro lidi zijici ve meste, tak pro turisty, tak pro lidi, kteri by lazne navstevovali a v neposledni rade by to melo prinos i pro mesto samotne. Opravdu nevim, proc vsude vsechno zastavuji obchodakama - tedy tusim, sypou se z toho penizky, ale kdyby se udelalo tohle co jsem napsal, tak by se sypali od turistu a navstevniku taky, nevim kterej turista by ted do centra sel - aby si prohlid herny a kasina na namesti? Nebo ty "nadherny" kasny na namesti, ktery jsou stejne uz cele znicene? Ale ne, proc udelat neco uzitecnyho, obchodaky jsou holt lepsi...

+4/−1
22.7.2012 21:34

Mortimmer

Re: Fakt nechapu...

motáte hrušky a jablka, resp. soukromé investory a město Plzen, a to nejde milý pane..

0/0
22.7.2012 22:26

Syny

Re: Fakt nechapu...

Pozemky jsou mesta a ne soukromeho investora (zatim), takze nemotam nic. Pisu o tom co by mohla udelat Plzen misto odprodeje pozmeku soukromym investorum pro stavbu obchodaku.

+2/−1
22.7.2012 22:35

xBaHnO

Re: Fakt nechapu...

Vetsina pozemku je soukromeho investora, jednani o odprodeji probiha pouze u par metru ctverecnich, kde je dneska chodnik.

0/0
22.7.2012 22:59

Syny

Re: Fakt nechapu...

I kdyby to tak bylo, tak to nemeni nic na tom, ze nekdy muselo mesto ty pozemky odprodat...

0/0
23.7.2012 6:21

frisik

Re: Fakt nechapu...

Město tyto pozemky nikdy nevlastnilo, no někdy asi jo ale to bude už pár desetiletí dozadu. Pozemky byli nejspíše státní a odboráři ze škodovky na nich v 80 letech postavili svůj kulturní dům. Před pár lety pozemky včetně stavby DK zprivatizovala firma Amadeus Real. Město teď má pouze jedinou možnost - dát firmě omezující požadavky jak by stavba asi mohla vypadat.

0/0
23.7.2012 8:42

PLSFS

Re: Fakt nechapu...

Jeste napis, kde na to mesto ma vzit penize. ;-)

0/0
23.7.2012 9:07

Syny

Re: Fakt nechapu...

Asi tam kde chce vzit na depo MHD a kde vzalo na ty "krasny" kasny na namesti.

0/0
23.7.2012 12:02

Linde CZ

Re: Fakt nechapu...

naslo penize na divadlo, na evropske mesto kultury, na magorinu stoleti - depo; nema cenu klast takove otazky...

0/0
23.7.2012 13:17

Lumo

Historie místa a budoucnost

Během posledních týdnů jsem si pečlivě prohlédl asi 2000 historických fotek Plzně včetně místa Corsa. Ten dům hrůzy sem chudák prostě do konzervativní Plzně nezapadl. Před 100 lety tam byly takové hezké vesnické domky. Pak tam za doby Stalinovy sochy bylo prázdno apod.

Podle mě je tam opravdu nepřirozeně prázdno a něco tam patří a já osobně bych v referendu hlasoval pro Corso, protože to celkem ujde.

0/0
22.7.2012 20:11

Linde CZ

Re: Historie místa a budoucnost

Divadlo uz tam postavit nestihnou (sic!) takze ja bych to rezervoval pro galerii, ktera se stejnako ma nekde stavet. Do te doby at je tam v klidu park.

0/0
22.7.2012 21:11

Satan-spasitel

Re: Historie místa a budoucnost

galerie - jako k cemu ? ze by k nicemu ? ;-)

0/0
23.7.2012 8:28

al.mucha

Re: Historie místa a budoucnost

To je fakt, rohlíky a točeňák tam nekoupíš...

0/0
23.7.2012 8:52

Satan-spasitel

Re: Historie místa a budoucnost

fakt ne ? ;-) ale zato tam potkam spoustu "znalcu umeni" rozplyvajich se u oranzove skvrny na bilem pozadi, tezce diskutujich o vyznamu dila, hledajicich urcite existuijici souvislousti se skutecnym svetem a kdyz se jim to nahodou nepovede, tak se alespon shoudnou ze jde o metaforu na metamorfozu ;-D;-D;-D;-D

+1/−1
23.7.2012 8:58

Satan-spasitel

Re: Historie místa a budoucnost

...dolaru.

0/0
23.7.2012 9:00

tokan

Pan Marek

1. Referendum je závazné pro město, nikoliv pro investora, který vlastní pozemky. Tudíž je k ničemu.

2. Kdo platí pana Marka (http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/1125-martin-marek), že ve třiceti letech stále studuje?

0/0
22.7.2012 19:54

Linde CZ

Re: Pan Marek

1. Neni pravda - cast pozemnku ktere investor potrebuje, tj. hlavne ty u Americke, vlastni mesto

2. Nejak nechapu co je ti do toho...?

0/0
22.7.2012 21:08

Syny

Re: Pan Marek

Amadeus pozemky zatim jeste nevlastni ;-)R^

0/0
22.7.2012 21:35

tokan

Re: Pan Marek

Podívejte se do výpisu z katastru nemovitostí... Většina (včetně největšího) je zapsána na AMADEUS Plzeň.

0/0
23.7.2012 8:00

dzji

Re: Pan Marek

Stavebník ale musí především získat stavební povolení, které mu může a nemusí vydat město. A to zatím předpokládám nemá - kdyby ho měl, tak se nic neřeší a staví.

0/0
24.7.2012 18:37

qwert-y

At si tu svoji nadheru vystavi jinde

Nechápu,proč když v centru je milion nesmyslů co se týče parkování,a už neví čím by všem co se týče zon zpříjemnily žití, tak přímo doprostřed města postaví nemysl kterej tu dopravu tam akorát natáhne. Je mi to strdečně jedno,do města autem nejezdim,protože platit za parkování nebudu,a není tam nic co bych potřeboval,ale nechápu co by tam taková obluda měla dělat, mohlo tam být to divadlo,který taky oproti veškerý logice postavily jinde.. Nesmysl, at si to strčí....do šuplíčku..R^

0/0
22.7.2012 18:48

joy:)

Jednoznačně NE pro příšernou stavbu

0/0
22.7.2012 18:22

Ewin

Re: Jednoznačně NE pro příšernou stavbu

Jednoznačně jo...

0/0
23.7.2012 16:09

Mrs. Robinson

Nelíbí se mi stavba nevého obchodního centra ve středu města

ale děsím se toho, že se bude soukromým majitelům určovat, co si mohou  na svém pozemku postavit a co ne? Proto s referendem nesouhlasím!! Tohle je zcela odpovědnost pánů konšelů, že toto umožnili... bylo by zajímavé zjistit, kolik bedniček s vínem si odnesli darem od majitele.

+2/−1
22.7.2012 16:37

Mortimmer

Re: Nelíbí se mi stavba nevého obchodního centra ve středu města

Tento případ mi korupcí nezavání, to spíš to depo, to se mi nelíbí..

Každopádně jsem také proti referendu, resp. se stavbou OC souhlasím. Možná bych OC poněkud architektonicky upravil, ale to je tak vše.. OC pozvedne celou oblast města, přinese nová pracovní místa, nové obchody, další konkurenci tlačící na ceny, změní dnes hrozivnou tvář části města a to modernějším způsobem. Nejedná se o vyloženě historické centrum, tj. až za řekou, proto nevidím problém. Naopak! A mám pro pana Martina (ZakaždouCenuSeChciZviditelnit) Marka špatnou zprávu - takto komerčně a globalisticky jako já, uvažuje tak 75% obyvatel Plzně a nevidím na tom vůbec nic špatného.. Kdyby to opravdu štvalo tolik lidí, tak ty podpisy máte už dávno, byla by tu horlivá diskuze, pořádaly by se happeningy, apod.. Tolik lidí to nezajímá a podle toho dopadne i referendum.. ;-)

+2/−1
22.7.2012 17:13

tdvorak

Re: Nelíbí se mi stavba nevého obchodního centra ve středu města

Uf, OC pozvedne tvář města, sníží ceny a zaměstná lidi? Pozvednutí je subjektivní, to moc hodnotit nejde. Ceny nejspíš nesníží vůbec, maximálně na čas, než vybije malé obchody v okolí a nezbyde v centru nic. A pak za pár korun zaměstná ty, co přišli o práci při likvidaci konkurence. Neviděl bych to tak růžově.

+1/−1
23.7.2012 7:29

Mortimmer

Re: Nelíbí se mi stavba nevého obchodního centra ve středu města

No že určitým ekonomickým způsobem pozvedne část města je neoddiskutovatelný fakt, stejně tak, že vznikne dost pracovních míst. Ty opravdu dobré malé obchody jen těžko vybije a navíc tyto obchody jsou především až za řekou v úplném centru. Já to dle vás sice vidím růžově, ale vy se na svět díváte zase příliš černě..

0/0
23.7.2012 15:01

tdvorak

Re: Nelíbí se mi stavba nevého obchodního centra ve středu města

Realita bude asi někde uprostřed :-) Pro mě za mě, ať si tam investor postaví třeba kolotoče a horskou dráhu. Podle toho, co se píše půjde o OC obdobné Plaze, kam zajdu jednou za rok do kina a tím to končí. Park bych navštívil asi častěji, takhle obchoďák prostě minu a jdu dál. Ale když vidím, jak supermarkety válcujou malý obchody, přínosům pro lidi moc nevěřím.

0/0
23.7.2012 15:07

Linde CZ

Jeste by to chtelo referendum na depo

..kdyz uz jsou magori na radnici, tak aspon ze obcani maji trochu rozum :-)

+3/−1
22.7.2012 13:44

golem3

kulturák už zbourali

a to už žádné referendum nevrátí - můžeme, ale dát zastupitelům najevo, co si o jejich krocích myslíme

+2/−1
22.7.2012 13:15

Linde CZ

Re: kulturák už zbourali

Tak i kdyby tam mel byt obycejny park, je to lepsi. Problem je, ze ty pozemky z vetsi casti nepatri mestu ale tomu investorovi, takze pokud je mesto pripadne neodkoupi, certvi co tam bude.

0/0
22.7.2012 13:43

letadlo26

Re: kulturák už zbourali

jj měli tam postavit normálně jen park s jezírkem, jenže to by nepřineslo tolik peněz do městské pokladny jako obchoďák.

0/0
22.7.2012 14:03

golem3

Re: kulturák už zbourali

a hlavně do kapes ...

+1/−1
22.7.2012 14:11

xBaHnO

Re: kulturák už zbourali

K cemu proboha park? Park znamena zabit kus centra.

Mimoto kdo by do toho parku chodil? Lidi z treba kosutky do centra do parku nepujdou, a mistni tam zadni nejsou, nekolik bytu na americky a v parisky - a ti se taky radsi pujdou projit k rece.

Park v tomhle miste je proste blbost.

0/0
22.7.2012 20:40

tdvorak

Re: kulturák už zbourali

Nepřijde mi, že by v parcích přilehlých náměstí a v mlýnské strouze bylo pusto prázdno. Nakonec, já se z centra taky jdu občas projít na Košutku a k rybníkům, tak proč by ne naopak. Horší je to, že se tam pak povalují bezdomovci, asociálové s krabicovým vínem, všude se válí odpadky...

0/0
23.7.2012 7:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.