Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unikátní trolejbus 3Tr3 zase září novotou, nakoukněte do jeho historie

Pětiletý David Matěj z Plzně je autorem přezdívky, kterou dostal zrenovovaný historický trolejbus 3Tr3 číslo 119 vystavený v plzeňském science centru Techmania. Od nynějška mu budou všichni říkat Terka. Trolejbus, který dnes září novotou, je přitom jediný, který se dochoval ze 40. let minulého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Xaver02

Jen blbec může dát ženské jméno trolejbusu - není to transka

Jako v tom Švejkovi: "No to snad může udělat jenom blbec?" Trolejbus je pořád ten bus. Jestli to porota nevidí, tak jsou to vskutku jen pitomci.

+1/0
8.6.2012 10:32

CART09

Klobouk dolů

Spousta práce, kterou málokdo ocení.

PS: a kluk má zážitek na celý život.:-)

0/0
8.6.2012 9:56

vransen

Skoro by mě zajímalo,

jestli tam zůstalo něco kromě kostry původní? :-)

+1/0
7.6.2012 23:43

tor11

...

tohohel krasavce skladali kamaradi z Muzea starych stroju.. nutno rict, ze se jim to povedlo, ikdyz to byly nervy

+1/0
7.6.2012 22:18

other_side

Vždy smekám

před poctivou prací našich předků, ty časy, kdy věci vydržely daleko víc než dnes se už nevrátí.

+1/0
7.6.2012 21:22

vransen

Re: Vždy smekám

Ze série 24 ks se zachoval jediný nepojízdný exemplář. Co máte na mysli tím vydrželi daleko víc než dnes?

0/0
7.6.2012 23:34

BMG

Re: Vždy smekám

Pokud byste psal o přelomu 19. a 20.století, měl byste do značné míry pravdu, ale tento trolejbus byl stavěn až po druhé světové válce a ta lidi naučila věci udělat jednoduše, účelně a nepřehánět to s životností. Když se podíváte na jeho konstrukci, je to už prakticky moderní vozidlo - karoserie má rám svařený z tenkostěnných jeklovin, na něž jsou přivařeny plechy. Při tehdejší úrovni protikorozní ochrany byla praktická životnost něčeho takového cca 20 let a to se zdaleka tolik nesolilo jako dnes. Vždyť i ta rekonstrukce byla z velké části novostavba, například plechy jsou prakticky všechny nové.

+2/0
7.6.2012 23:54

petr_sleder

Tak tímhle krasavcem

jsem jezdil ještě jako malý špunt. ;-D

0/0
7.6.2012 21:05

A jedeme nanovo...

Re: Tak tímhle krasavcem

já taky... a zrovna do Bolevce :-)

0/0
7.6.2012 22:52

Soulburner CXXVIII. Neumlčitelný

...

krásná práce R^

0/0
7.6.2012 20:42

quagaar

pěkná práce

R^

+1/0
7.6.2012 20:33

topič elektrárenský

Je to krásné a je v tom neskutečné množství práce.

Jen škoda, že se článek nevěnuje také pohonu, zda se podařilo najít či upravit nějaké elektromotory, aby trolejbus mohl vyjet vlastní silou. V textu ani na fotkách jsem o tom nic nenašel.

Trolejbusy byly (a tam, kde mají radní rozum pořád jsou) kvalitními dopravními prostředky, jsou tiché, neznečisťují ovzduší, nepotřebují stále dražší naftu. Tam, kde je stále máte, si jich važte.

+4/0
7.6.2012 20:26

verapo

Re: Je to krásné a je v tom neskutečné množství práce.

motory tam jsou, dokonce funkční, ale chybí kompletní elektrická výzbroj... a to už bude problém

+1/0
7.6.2012 20:34

topič elektrárenský

Re: Je to krásné a je v tom neskutečné množství práce.

Děkuji za upřesnění, teď nezbývá, než si přát, aby se jim i ten zbytek povedl vyrobit a tento krásný veterán mohl vyjet na trať. Věřím, že se to podaří, šikovných lidí je ještě pořád dost a tuším, že v Praze v muzeu DP mají jen o něco málo novější model Škoda 8Tr č. 494, z toho by šlo možná něco okopírovat. Nebo to bude muset nějaký pamětník vytvořit zpaměti.

0/0
7.6.2012 21:22

vransen

Re: Je to krásné a je v tom neskutečné množství práce.

Jako proč? Dnes seženete prakticky cokoliv, obzvlášť v elektrice.

0/0
7.6.2012 23:38

Já to nebyl, já to nebil!

Re: Je to krásné a je v tom neskutečné množství práce.

Trolejbusy by měly být tiché, ale nejsou

0/0
7.6.2012 21:54

topič elektrárenský

Re: Je to krásné a je v tom neskutečné množství práce.

Ty staré bez elektroniky ale byly.

0/0
7.6.2012 22:04

prick

Re: Je to krásné a je v tom neskutečné množství práce.

A ty nové s elektronikou už zase jsou... :)

0/0
8.6.2012 6:27

kaksikymmenta

Úchvatné!

Vskutku nádherná práce. I v téhle době tady ještě pořád máme "zlaté české ručičky" a poctivou práci.

+1/0
7.6.2012 20:15

Shackall0

Respekt

Z takové kaše udělat takové krásné auto, ehm. drážní vozidlo. Ať dělá hodně radosti.

+1/0
7.6.2012 19:44

PájaZítra

Pěkný, ale fotka č. 7 tam nepatří

račte si povšimnouti, že zadní okno na fotce č.7 je jednak svisle přepažený na dvě části a druhak skla zasahují úplně až ke krajům, tvoří minimální zadní sloupky (jako mají 14Tr a 15Tr z 80. let), kdežto ten 3Tr má podobně jako 7Tr hodně široký plech kolem zmenšenýho jednodílnýho okýnka

+2/0
7.6.2012 19:43

CeleronD

Krása.

Smekám.

+4/0
7.6.2012 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.