Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tlučná a Vejprnice vyzrály na zdražení, platí vlastní autobusy

V Tlučné a Vejprnicích našli způsob, jak vyzrát na zdražení jízdného, které přinesly změny Integrované dopravy Plzeňska. Obce začaly platit lidem pro cesty do Plzně a zpět vlastní autobusovou linku, kterou zajišťuje ČSAD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Flate

I tohle dílo

je zásluhou soudruha Šimáka z ČSSD, experta na dopravu!Rv

0/0
29.5.2012 14:13

Co starostové očekávají?

Tak snad starostové na základě výběrového řízení a podaných nabídek ví kolik za rok zaplatí. Proto mi věta: "Starostové očekávají, že teď to bude méně." připadá nelogická.

0/0
22.5.2012 13:47

mj81

Re: Co starostové očekávají?

Výběrové řízení? Žádné nebylo, obce se domluvily přímo s ČSAD.

0/0
22.5.2012 17:01

Benjamin19

Fandim Tlucny a Vejprnicim

Važně tomu fandím, alespoň dvě obce se spojily a něco takovýho vymysleli, taky jsem nepochopil, když to víc jak 10 let fungovalo tak a najednou změna a připlaťte si, vážně už neví, kde vzít z lidí víc peněz.

0/0
22.5.2012 9:38

mj81

Re: Fandim Tlucny a Vejprnicim

A že se z těch peněz vybraných za jízdné platí nafta do autobusu, nákup nových autobusů, mzda řidičů... a stejně ty peníze vybrané za jízdenky nestačí, to vám asi nedochází, co?

0/0
22.5.2012 11:10

hha

Re: Fandim Tlucny a Vejprnicim

Jak nedochází. Najednou ušetří obce i občané a provozovatel je taky živ - tak o čem to je?

+1/0
22.5.2012 15:02

mj81

Re: Fandim Tlucny a Vejprnicim

O tom, že soukromé ČSAD umí evidentně zajistit dopravu levněji, než městský dopravní podnik. Ale tohle už žádným rozumným způsobem vysvětlit neumím, tady mi došly argumenty.

0/0
22.5.2012 17:02

YAN-YAN

Re: Fandim Tlucny a Vejprnicim

...asi někde udělali soudruzi chybu...

0/0
22.5.2012 21:57

surimi

Re: Fandim Tlucny a Vejprnicim

Peníze vybrané za jízdné samozřejmě nestačí, obce Vejprnice a Tlučná linku dotují. Ale ČSAD stačí menší dotace,než dříve obce platily plzeňské MHD.

+2/0
22.5.2012 17:03

herbiraff

úsměvné

To se to paní Kmochové kecá, když bere 32 tisíc čistého. Fandim všem obcím, které nahlodají nenasytné firmičky vydělávající na hromadné dopravě. Hromadná doprava by měla být správně zadarmo a místo revizorů udělat kontrolory, kteří by vyhazovali všechny, kteří dělají bordel. Město nepřemýšlí, tedy....asi spíše nechce. Má to asi nějaké důvody.Celý tento postup vytvoří brzo v centru totální kolaps. A pak děj se vůle boží....

0/0
21.5.2012 23:05

mj81

Re: úsměvné

Když bude veřejná doprava zadarmo, kdo jí zaplatí? Už teď platí město ze svého rozpočtu polovinu nákladů na její provozování. To by bylo řevu, až město prohlásí "Promiňte, my nemáme peníze na opravy silnic, na nové divadlo, na stadion ve Štruncových sadech, ... my dotujeme MHD!"

0/0
22.5.2012 11:11

Syny

Doufam...

...ze se todle zavede i do Stareho Plzence. I kdyz silne pochybuju, ze ten by neco caloval ze sveho... :-/

0/0
21.5.2012 21:07

mj81

Re: Doufam...

Starý Plzenec už dneska platí provoz linky 51 v úseku z Koterova do Plzence :-)

0/0
22.5.2012 11:12

last_boy_scout

doufam

ze se podobne zkoordinuji dysina, chrast, kysice a smedcice protoze PMDP a vsechny stenice prisate na nem si nic jineho nezaslouzi

navic by zjevne narostla frekvence oproti tem par mrzkym spojum co jezdi dnes a kraus&spol ze to chteji temer to same jako jancura za cestu do prahy;-€

0/0
21.5.2012 15:12

mj81

Re: doufam

Většinu spojů do těchhle vesnic dneska neplatí obce, ale kraj. Proč by obce měly platit ze svého to, co jim dneska zajistí kraj za krajské peníze?

0/0
22.5.2012 11:13

last_boy_scout

Re: doufam

nemyslim

spoje ktere byly takto problematicky zdrazene presun zminenych obci do vnejsi zony jsou spoje PMDP a s tim kraj nema co delat, aspon se domnivam

0/0
22.5.2012 14:42

mj81

Re: doufam

Ba ne. Jsou to sice spoje PMDP, ale v úseku za hranicemi města některé ty spoje dotuje kraj a některé pak přímo obce.

0/0
22.5.2012 17:00

hha

Opravdu

fandím starostům Tlučné i Vejprnic;-). Paní Kmochová samozřejmě má "nějaké zadání", kdo je ve skutečnosti v pozadí nevím. Ale jde-li něco udělat jednodušeji a levněji, proč neR^?

+1/0
21.5.2012 14:11

mj81

Re: Opravdu

Pozadí bylo takové, že všechny obce ležící za hranicemi Plzně mají mít jednotné podmínky. Proč by Vejprnice měly mít levnější dojíždění do Plzně, než třeba Třemošná nebo Chotíkov?

+1/0
22.5.2012 11:14

surimi

Re: Opravdu

Spíš je otázka, jak to ,že některé obce byly původně zařazeny do vnitřní zóny (podařilo se starostům vyjednávání ?) a jiné ne? Kromě Chotíkova a Třemošné třeba Štěnovice,Losiná...tyto obce keží v podobné vzdálenosti jako Tlučná nebo Plzenec.

0/0
22.5.2012 17:09

mj81

Re: Opravdu

Kdysi dávno se rozhodlo, že vnitřní zóna budou Plzeň a obce, kam v tu chvíli jezdily linky MHD (byť by šlo o jediný spoj denně). Proto Losiná a Štěnovice ve vnitřní zóně nebyly, protože tam nikdy MHD nejezdila a Chotíkov a Třemošná tam taky nebyly, ač do Chotíkova jeden čas autobus MHD jezdil a do Třemošné jezdí ještě dnes.

Později se zjistilo, že tohle rozdělení není zrovna dobrý nápad, ale nebyly podmínky k tomu, aby se to změnilo. Až teď. Takže paradoxně - místo toho, aby obyvatelé těch obcí byli rádi, že mohli osm(?) let jezdit do Plzně za městské předplatné, všichni tady brečí, že je na ně někdo zlej a že jim zdražil cestování.

0/0
22.5.2012 17:18

surimi

Re: Opravdu

Do Štěnovic taky jeden čas MHD jezdila, ale protože se Štěnovice a Plzeň hádaly kvůli trase dálnice ,tak doprava zase brzy skončila,asi v r. 2001 k nelibosti místních.Jen když se ve Štěnoivicích prodávlay stavební pozemky,kolem r. 2005 tak se v tisku objevily náznaky "hovoří se o tom,že brzy bude uavedena do Štěnovic MHD..."

0/0
22.5.2012 18:01

mj81

Re: Opravdu

To nebyla MHD jako taková. To byl jakýsi pokus o zavedení integrované dopravy, navíc tu linku neprovozoval dopravní podnik, ale ČSAD Plzeň. Byla to linka http://www.portal.idos.cz/Data/pdf/L450553_120401_115766.pdf, která dostala tehdy číslo 106 a prohlásilo se, že na území Plzně od platí i normální městské předplatné a daly se tam používat i běžné papírové jízdenky dopravního podniku.

I já jsem slyšel něco o tom, že to měl být úplatek Štěnovicím, aby nekladly odpor výstavbě dálnice. A protože kladly, o linku zase přišly.

0/0
22.5.2012 18:07

YAN-YAN

Re: Opravdu

;-ORv

0/0
22.5.2012 21:52

steinham

Zajímalo co systémového je podle pi Zdeňky Kmochové na tom,

mezirocne zdrazit o cca 90% a nahnat lidi na kolo riskovat denne zdravi a bezpecnost svoji i ostatnich, protoze na trase neni cyklostezka, nebo do mesta privest dalsi auta, protoze pri 770 Kc si spousta lidi s auty necha na POVEDeny IDP zajit "chut".

Naopak reseni, kdy usetri jednak samotne obce (nebo alespon neprodelaji vic) i jejich obcane me prijde velmi systemove! To jestli na dane lince plati nebo neplati tarify a doklady IDP je uplne mimomisovni - kdo si radej koupi mesicniky za 770, nez za 150 (pokud ho nemrzi v Plzni dojit pesky)?

Myslim ze ostatni POVEDem podvedene obce by mely udelat to same. Treba by se pak urednici museli zamyslet nad tim kde je v celem IDP chyba. Byl by to ucelneji straveny cas, nez hledat co udelaly obe obce spatne...

V celem vyjadreni tak vidim jediny zachvev pravdy a uprimnosti, kdyz pi reditelka place nad snizenim zisku - verim ze tohle mysli uprimne...;-D

+3/0
21.5.2012 13:14

mj81

Re: Zajímalo co systémového je podle pi Zdeňky Kmochové na tom,

Cyklostezka tam být měla. Ale Vejprnice rozprodaly pozemky kolem silnice firmám a na cyklostezku už jaksi nezbyl prostor.

0/0
22.5.2012 11:15

Tlučeňák

Nesystémově jednal POVED

Hlavně mám pocit, že paní ředitelka POVEDU tam nemá co dělat, když tvrdí, jak je nesystémové, že Tlučná jde k dopravci, který je levnější! Především bylo nesystémové to, že v předchozím členění zón byla Tlučná a Vejprnice výjimkou. Kdybychom měli ceny jako ostatní, tolik bychom před změnou nebrečeli. A taky by si měla paní ředitelka uvědomit, že Tlučná a Vejprnice mají vlastní zastupitelstva a ti budou dělat především práci pro své lidi a ne pro plzeňský (krajský) POVED – tedy pokud chtějí být opět zvoleni!

+2/0
21.5.2012 12:47

Anak Krakatoa

Tlučná a Vejprnice - chytří starostové

To, že paní ředitelka POVEDu kříčí je ono známé, kdy zloděj nkřičí chyťte zloděje.Jde tu o to kolik má z toho POVED provizy a o kolik vlastně přijde paní ředitelka měsíčně na své již tak zbytečně vysoké apanáži.Každá koruna která chybí také bolí.Když to udělají ještě další obce tak celý slavný POVED,který se moc poved může jít k šípku,vymasleli ptrákovinu a tdeď nejsou schopni přiznat svoji chybu.

Aneb POVED se nám poved s dopravou to vyved,

snad se jim to povede a dopravu z bludného kruhu vyvede.V!!

0/0
21.5.2012 12:20

mj81

Re: Tlučná a Vejprnice - chytří starostové

Poved je placený z prostředků města Plzeň a kraje. Źádné provize z ničeho nedostává, peníze vybrané za jízdné dostávají dopravci, kteří z nich platí mzdy pro zaměstnance, naftu do autobusů, nákupy nových autobusů a podobně. A co se nevybere na jízdném, to jim doplatí kraj, město Plzeň a nebo obce.

0/0
22.5.2012 11:18

panq

cyklostezka

Kdyz by na silnici z Vejprnic udelali aspon pruh pro pesi a cyklisty, po tamni zrekonstruovane ceste, kde vsichni vali 100km/h je jina nez motorizovana doprava hazard. Stejne tak Dysina. Snad pouze z Kysic se da jet po cyklostezce do mesta.

0/0
21.5.2012 12:08

ladislav19

Bez výběrového řízení - jiný zájemce není?

Veřejnou zakázku za 8 milionů Kč ročně obce Vejprnice a Tlučná zadaly bez výběrového řízení. Neuskutečnění výběrového řízení zdůvodňují tyto obce hrozícím zastavením provozu linky 55 od 1.4.2012 ze strany PMDP. Ale to zastavení provozu linky 55 ze strany PMDP vyvolaly právě tyto obce iniciováním dohody o ukončení smlouvy s PMDP.

+1/0
21.5.2012 11:26

kopec68

Co jse POVED?

Možná, že kdyby si PMDP zajišťovalo celou věc samo, nemusela se "budovat" nějaká další firma POVED, určitě s přebujelým aparátem, a cestování by mohlo být i v rámci IDP levnější.

+2/0
21.5.2012 9:55

mj81

Re: Co jse POVED?

Firma Poved řeší veřejnou dopravu v celém kraji, tedy nejen v Plzni. Navíc vznikla vyčleněním lidí, kteří dosud pracovali na krajském úřadě, do samostatné firmy, jinak se v podstatě nic nezměnilo. A levnější cestování? Ha ha :-) Provoz veřejné dopravy stojí tolik, že se v tom plat pro těch pár lidí zcela ztratí, odhadem činí řádově jednu tisícinu nákladů na provoz celé MHD, ne-li ještě méně. Mimochodem, jejich roční platy by nestačily ani na nákup jednoho autobusu.

0/0
22.5.2012 11:32

surimi

Re: Co jse POVED?

Pochybuji,že by třeba pan Náhlík šel z postu náměstka primátora na mnohem hůře placené místo.

(jinak uznávám,že proPlzeň  udělal hodně dobrého)

0/0
22.5.2012 17:13

mj81

Re: Co jse POVED?

Post náměstka primátora není o tom, kolik je tam peněz, ale o tom, jestli občané člověka znovu zvolí. Pokud nezvolí, je nutné najít si jiné zaměstnání. Co je na tom k pochybování?

0/0
22.5.2012 18:02

surimi

Re: Co jse POVED?

Vyjadřuji pochybnost  o tom,že platy v Povedu jsou vlastně nepatrné . Je mi jasné,že volená funkce není až do důchodu.

0/0
22.5.2012 18:11

mj81

Re: Co jse POVED?

A jaké by měly být? Běžný zaměstnanec v kanceláři s vysokoškolským vzděláním dostane plusmínus průměrný český plat, ať pracuje na městě, na kraji nebo na Povedu. A spíš mínus, než plus... To i ten výpravčí na dráze bere o pět tisíc víc.

0/0
22.5.2012 18:16

Tuareg

Jen tak dál

Strašně se mi líbí to vyjádření PMDP v článku: "Je to nesystémové" :-DDD Pro lidi je to naopak systémové. PMDP zdražilo, lidi musejí šetřit, tak jim obec pomůže. V tom je systém i snaha vedení obce. To je hezké. Chválím. Vždy by se měly hájit hlavně zájmy lidí a ne navíc platit nějakou pytlovinu s názvem "Nemám černý svědomí", která je stejně k ničemu.

+9/0
21.5.2012 9:45

QuestCZ

Re: Jen tak dál

Tak pod tohle se můžu podepsat :-)

+1/0
21.5.2012 10:11

Tuareg

Re: Jen tak dál

Děkuju :-) U nás se vždy státní či městské podniky bouří, když mají najednou konkurenci, ale když už za naše peníze platí nákladnou reklamu, tak by lidi mohli mít právo volby, jestli chtějí platit jen jízdné nebo i drahou reklamní kampaň. Hned napravo od této diskuze vidím jeden banner. Ten banner má jako oslovovat černé pasažéry, či co?

0/0
21.5.2012 10:34

tdvorak

Re: Jen tak dál

A vy znáte úspěšnější metody, jak bojovat proti černým pasažerům, než bannery na idnesu? ;-D

Vidím to na způsob, jak dostat peníze z PMDP do spřátelené reklamní agentury, která nějak musí vykázat činnost. Takže polepí tramvaj, zaplatěj pár bannerů a nějaká ta korunka zbyde.

0/0
21.5.2012 10:47

Tuareg

Re: Jen tak dál

:-DDD Nevšiml jsem se, že by nějaký bezdomovec nebo "černý" pasažér měl zapnutý notebook a četl online zpravodajství. Zajímalo by mě, kolik jsme za tu kampaň my "nečerní" pasažéři zaplatili. Není nad to jít pěškobusem. Aspoň tou chůzí člověk nikomu nemastí kapsu, když nepočítám amortizaci podrážky :-)

0/0
21.5.2012 10:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.