Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z centra Plzně mizí obchody. Nahrazují je bary, restaurace a herny

Z centra Plzně mizí malé obchůdky se spotřebním zbožím. Namísto nich se objevují restaurace, bary a kavárny. Existenční problémy mají prakticky všichni obchodníci ze středu města. Své potíže připisují velkým nákupním zónám a také vylidňování centra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Oliverko13

To všude!

Zůstavají pizzerie,kebab a herny.

0/0
23.4.2012 15:57

Marque Baccka

centrum Plzně

Co člověk, to jiný názor. Nejsem proti zábavě, ale co si tady budeme povídat, je to všechno o lidech. Jak se lidé chovají, tak to bude vypadat... a tak to také bohužel vypadá. Pokud by se lidé dnes slušně bavili, tak by to bylo určitě v pořádku. Osobně se mi také nelíbí dnešní zábava: rvačky, krádeže, poškozování cizího majetku... a o hernách raději pomlčím, protože to bych se akorát rozčílil. Jak bych si představoval centrum já? Více zeleně a rozhodně zákaz aut! Hrozně mě mile překvapil např. Regensburg. Celé centrum je pěší zóna a auta tam nejsou. To v Plzni jsou pěší zóny dvě ulice a i tak tam parkuje pět aut v každé. Znovu opakuji, že je to všechno o lidech. Kecat a kritizovat umí každý. Ale v dnešní době jeden či malá skupinka lidí a ještě k tomu zdola nic nezmění.

+2/0
19.4.2012 20:30

MajklNajt

Re: centrum Plzně

Zalezi na uhlu pohledu. Pro mne treba neni zabava, kdyz se se mnou chce nekdo rvat, kdyz me okrade nebo poskodi muj majetek ... :-)

Kazdopadne jako vetsi a hur resitelny problem vidim krachovani obchodu v dusledku nizkych cen a dostupnosti velkych retezcu. Herny je mozne vykazat obratem mestskou vyhlaskou (jasne, zjednodusuju), ale u tech retezcu zadne reseni nevidim ... Ne snad ze bych proti nim konkretne neco mel, ale chtelo by to nejakou rovnovahu, kdy jsou tu jak velke obchodni retezce, tak dostatek malych obchodu. A tezko to nejak vyvazit ...

0/0
22.4.2012 16:52

VyMeTaky

Re: centrum Plzně

Jste blbej? Kvůli komu pěší zónu? Kvůli jednomu chodci za hodinu? V Plzni, o víkendu, v centru, je mrtvo. Chtěli jste zklidnění dopravy, tady to máte.

0/0
22.4.2012 19:34

vtipná kaše

Aranka Kotlárová

mi říkala, že jí to vůbec nevadí, jednak to má do herny blízko a vzhledem k tomu, že je tam i v noci živo, nebojí se, že by jí mohl někdo po cestě z herny přepadnout. Tak nevím, asi je to tak dobře.....;-D;-D;-D

+1/0
19.4.2012 10:39

FrantaM

Re: Aranka Kotlárová

blbost, o víkendu je v centru plno lidí, po celý den

To že tam nikdo nenakupuje je tím, že se postavily obchodní centra na krajích města. Mnohem lepší řešení by tenkrát bylo přestavět stará obchodní centra (např. Luna na Borech) na nové, větší s podzemním parkování tak jak je to na západě. Ale na to je už bohužel pozdě. Já osobně nemám ani nic proti obchoďáku místo kulturáku u řeky, furt lepší než na kraji města, mohl bych si nakoupit cestou z práce.

0/0
22.4.2012 21:49

PLSFS

Meni se to opravdu, ale k lepsimu

Dnes, hlavne o vikendu, je v centru zivo dlouho do noci (tak, jak to ma byt a jak je tomu ve vsech vetsich mestech). Konecne je kam zajit a clovek si muze vybirat. Kdyz tam budou jen obchody, ktere zavrou v pet odpoledne, tak tam v sedm vecer nebude ani noha.

0/0
19.4.2012 8:59

veget

Re: Meni se to opravdu, ale k lepsimu

15 let bydlím na Americké a je to čím dál horší.

Jednou jsme se v noci vrátili z dovolené. Vystupujem s auta a z druhé strany už na něj zvrací mladý opilec. V sobotu ráno se brodíme rozbitým sklem a zvratky po chodníku ale nejhorší je léto. Pro řev a hlasitou hudbu nemůžememít otevřená okna. A to nemluvím o parkování v centru a častému odření auta. Jestli je tohle k lepšímu...... :-(

+1/0
19.4.2012 9:12

PLSFS

Re: Meni se to opravdu, ale k lepsimu

Tak je to ve vsech mestech na celem svete. Centrum je proste centrum. Uz z toho slova snad vyplyva, ze se tam asi bude pohybovat nejvic lidi. Co cekas jinyho? Pokud chces mit klid, odstehuj se mimo centrum.

0/0
19.4.2012 9:14

herbiraff

Re: Meni se to opravdu, ale k lepsimu

Centrum má být pro lidi, ale pro všechny a ne jen na vlastní nebezpečí a pro chátru. Dle vašich názorů lze usoudit, že mezi tu chátru, které ten bordel bud dělá, nebo jí nevadí, patříte. Popřípadě jste zaslepen lidma z radnice, nebo dokonce jste z radnice? Pan veget to napsal velice správěn. Pokud se Vám líbí v Amsterdamu, tak se tam přestěhujte. Já chci bezpečné město.

+1/0
19.4.2012 9:27

PLSFS

Re: Meni se to opravdu, ale k lepsimu

Centrum je centrum a predstava, ze tam bude po seste odpoledne ticho jako v hrobe a jen sem tam se projde duchodce s pejskem, je uplne mimo realitu. S tim se musis smirit. Jinak v Amstru se mi libi, ale libi se mi i v Berline, Athenach, San Franciscu atd atd (videl jsem toho hodne a ver mi, ze vsude je to stejne). A nevim, co mas porad s tou radnici - ja jen vim, jak to vypada vsude jinde a co je a neni normalni. A btw ja za daleko bezpecnejsi povazuju Plzen v sobotu ve dve v noci, kde jsou haldy lidi, nez nekde na periferii mezi panelaky, kde je "klid". ;-)

0/0
19.4.2012 9:35

herbiraff

Re: Meni se to opravdu, ale k lepsimu

A co Vám brání se do San Franciska či Athén přestěhovat? A kdo zde mluví o nějakém tichu a klidu. Do centra paři život, ale ne život z heren a podobných zařízení. Několik klubů budiž, ale aby jich bylo za chvíli v cnetru jako někde ve Stodolní. A náměstí jako takové klidně může žít restauracemi, ale nikoliv hernami či večekami. Když jde člověk např. z Komorního divadla, byl by rád, dkyby došel na Klatovskou pěšky bez toho, aniž by potkal někoho, kdo dělá bordel, popř. střepy na zemi. Ale když Vám tohle vyhovuje, tak se odstěhujte tam, kde je to normální. Jinak důchodce nejsem, naopak.

+3/0
19.4.2012 9:41

PLSFS

Re: Meni se to opravdu, ale k lepsimu

ZIvot z heren ne, s tim souhlasim, zivot z klubu ano. Kapisto? A nevim proc by jich nemohlo byt jako ve Stodolni - nebo kolik je to "akorat" a kdo to urci? Vy?

0/0
19.4.2012 9:46

herbiraff

Re: Meni se to opravdu, ale k lepsimu

Já ne, doufám, že lidi ve městě. Ostatně jaká vláda, taková kultura. Dá se říct, že to kdo dělá bordel, je ten dobrý a naopak. Tak to prostě funguje i v centru. Pokud jde člověk ožralej, nikdo si na něj netroufne. Pokud jde člověk v klídku, hned ho začne kdekdo buzerovat. To je parádní společnost, která se např. Vám musí moc líbit, že?:)

+1/0
19.4.2012 9:49

PLSFS

Re: Meni se to opravdu, ale k lepsimu

Ktery "lidi ve meste" o tom rozhodnou? Napr. tedy ja? Nebo kdo konkretni? Nebo udelame referendum, aby lidi napsali, kolik ma byt klubu a restauraci v centru? ;-) A v klidku chodim v centru kazdy den a nikdo mne nebuzeruje. A naopak staci ale zajit nekam, kde je "klid" a hned se necitim bezpecne.

0/0
19.4.2012 9:57

herbiraff

Re: Meni se to opravdu, ale k lepsimu

A kde se necítíte bezpečně? Pořád píšete o nějaké perfierii, tak to nazvěte. Nebo se bojíte?:)

+1/0
19.4.2012 10:00

xBaHnO

Re: Meni se to opravdu, ale k lepsimu

Zivot se zije na vlastni nebezpeci a pojem bezpecne mesto si asi oba predstavujeme jinak - protoze Plzen je sakra bezpecny mesto a uz ho nikdo bezpecnejsi delat nemusi.

0/0
19.4.2012 12:10

Oliverko13

Re: Meni se to opravdu, ale k lepsimu

veget - tak neřvěte,nepouštějte hudbu nahlas a můžete si otevřít okna;-)

0/0
23.4.2012 16:00

habásko

Co by v centru být mělo a co nemělo ?

99% lidí ví, co by v centru nechtěli: herny, zastavárny, parkoviště pro papaláše. Ale víme co bychom tam chtěli ? Co člověk to jiná potřeba. Nevím co je špatného na slušném denním baru, kavárně. Noční bar už je otazník. Diskotéka a herna už vykřičník. Herna+noční zastavárna = tragedie.

+1/0
19.4.2012 7:59

PLSFS

Re: Co by v centru být mělo a co nemělo ?

Nevim co je na diskotece za vykricnik.?

0/0
19.4.2012 9:02

herbiraff

Re: Co by v centru být mělo a co nemělo ?

Bordel.Stačí?

+1/0
19.4.2012 9:22

PLSFS

Re: Co by v centru být mělo a co nemělo ?

Jaky bordel? Centrum mesta ma byt hlavne centrem zabavy.

0/0
19.4.2012 9:24

herbiraff

Re: Co by v centru být mělo a co nemělo ?

Centrum má být chlouba města a ne zábavní centrum. Zábavní centrum máte třeba na Matějský, tak se tam odstěhujte. Já chci bezpečné město 24 hodin denně. Až Vám nějaký Slovák předpadne přítelkyni, popřípadě Vám v centru někdo něco vyleje na novou bundu, možná si uvědomíte, že se něco děje špatného. Ale to jako mluvit do zdi.

+2/0
19.4.2012 9:29

PLSFS

Re: Co by v centru být mělo a co nemělo ?

Jsi tezce na omylu jak centrum vetsiho mesta vypada. A Slovak te prepadne spis nekde na periferii a ne v centru, kdyz jsou tam haldy lidi. Ale to je jako mluvit do zdi...

0/0
19.4.2012 9:37

herbiraff

Re: Co by v centru být mělo a co nemělo ?

Ty jsi dobře mimo. Slovák přepadl přítelkyni přímo na zastávce na náměstí. Znám několik lidí, které někdo obtěžoval na náměstí, Americké či jiných ulicí v centru. Možná dle tvé gestikulace patříš mezi ty, kteří obtěžují lidi a kterým tohle vyhovuje. Pak se nelze divit. jak říkám, nikomu nepřeju nic zlého, ale možná kdybys něco takového zažil, uvědomil bys sis, že je něco špatného. Ted je to vážně mluvení do zdi.

+2/0
19.4.2012 9:44

PLSFS

Re: Co by v centru být mělo a co nemělo ?

Bud kecas a nebo jsi mel zvlastni "stesti" Nikdy jsem o nejakem prepadeni v centru "za plneho provozu" neslysel. Za to nekde na periferii, staci kolikrat par ulic od centra, kde zacina "klid" - tam ano. :-/

0/0
19.4.2012 9:49

herbiraff

Re: Co by v centru být mělo a co nemělo ?

A jako periferii myslíš? Vinice ne Petrohrad? To jsou ale vyhlášené čtvrti. V centru se však může lehce stát, že tě někdo obtěžuje. Máte velké štěstí, že se Vám to nestalo. Gratuluji. A on ve dvě ráno tedy na náměstí plný provoz není. Víc lidí je tam pořád ve dne.

+1/0
19.4.2012 9:51

PLSFS

Re: Co by v centru být mělo a co nemělo ?

Uz jste tam asi dlouho nebyl, na tom namesti v sobotu ve dve v noci. Nebo ve Smetance atd. Ale sorry, musim uz jit neco delat, keci na netu mne nezivi ;-)

0/0
19.4.2012 10:00

herbiraff

Re: Co by v centru být mělo a co nemělo ?

Chodim tam každý den. Jste mimo jak ta jedle v lese. Ale takové lidi zaslepené dnešní nenažrannou společností potkávam denodenně. Pokud přijde nějaká změna, tak právě takové lidi to pocítí nejvíc. Ale budiž, nyní jste králem Vy. Otázkou je, na jak dlouho:). Mějte se.

+1/0
19.4.2012 10:03

PLSFS

Re: Co by v centru být mělo a co nemělo ?

A vida - nejaky levicovy intelektual, ktery to ma v hlave patricne (ne)srovnane. ;-D;-D "Dnesni nenazrana spolecnost", "zmena, aby to ti, kdo se maji dobre patricne poznali". Tak tady asi opravdu diskuze nema cenu. Mohlo mne to napadnout uz pri tech kecech o snobech, co vysedavaji v kavarnach. ;-D

0/0
19.4.2012 12:01

vpro2

Re: Co by v centru být mělo a co nemělo ?

... tak jsem si docetl az sem a musim uznat .... tedy pane Vy jste dobre sobecky mimon :-/Rv

0/0
24.4.2012 13:48

PLSFS

Re: Co by v centru být mělo a co nemělo ?

Jinak staci Lochotin mezi panelaky, nemusi to byt zrovna Petrohrad. :-(

0/0
19.4.2012 10:00

herbiraff

Re: Co by v centru být mělo a co nemělo ?

na Lochotíně je večer docela mrtvo...panejo, co tu ještě napíšete...raději už jděte pracovat:))

+1/0
19.4.2012 10:03

iceman.

Re: Co by v centru být mělo a co nemělo ?

R^

0/0
19.4.2012 23:16

duxmagnus

Zklidňování dopravy

A bude vážně hůř, už teď se dá v centru špatně a draze zaparkovat a Útvar koncepce a rozvoje rozvíjí svoji vizi zklidňování dopravy v centru a jeho okolí. Můžeme se těšit na rozšíření rezidenčních zón, zdražení parkovného, rozšíření placených zón i do okolních ulic atd. Pak už to toho centra zajedou jen ti páni radní, kteří mají parkování zdarma přímo na draze zrekonstruovaném historickém náměstí. R^

+1/0
19.4.2012 7:34

herbiraff

Re: Zklidňování dopravy

Nejlepší jsou jejich kolon, když hromadně jedou z radnice - 8888,1212, 4444 apod. Cílem jich je možná klidné náměstí. Možná nakonec kolem centra postaví zed a budou si tam vládnout. Ukázka primitivnosti konšelů. Ovšem to není žádné překvapení. Vždyt tam někteří u koryt sedí před 20 let.

0/0
19.4.2012 7:41

Ika Hostka

Re: Zklidňování dopravy

Taky máte ten naivní názor, že by měli jít příkladem a parkovat v Rychtářce za peníze jako první? Tak to jsme dva :)

Jinak politika obsazování obchodních zón ve městě je tragédie, na druhou stranu je třeba položit si otázku, proč se "normální" obchod neuživí - pokud pominu knihkupectví, kde je jedno jestli je v nákupním centru nebo ve městě, protože to souvisí s úplně něčím jiným, pak zbývá třeba oblečení a zkuste se oblíct v nějakém obchodě ve městě podle kancelářského dress-codu. Pokud jsou schopni vám prodat nekvalitně ušitý hadr a nestydí si za něj říct tisíce, není chyba na straně zákazníka.

0/0
19.4.2012 7:56

nick_bez_fanztazie

Re: Zklidňování dopravy

Toto mne irituje maximalne.  Cca 300m odtud je novy park haus, minimalne vyuzivany. Je tak tezke, vyhradid tech 20 mist v dome pro radicni a nechat tak namesti bez aut?

+1/0
19.4.2012 8:57

PLSFS

Re: Zklidňování dopravy

A co by jsi si jako predstavoval? Ze z namesti udela parkoviste, aby tam zdarma mohli parkovat vesnicani? Naopak - i to, co dneska parkuje vsude po ulicich, je spatne. Parkovat se v centru ma maximalne tak v podzemi, nebo mimo centrum a do centra jet MHD.

+1/0
19.4.2012 9:01

duxmagnus

Re: Zklidňování dopravy

Co bych si představoval? Představoval bych si, že se páni radní přesunou do svého perfektního projektu - parkovacího domu Na Rychtářce, když všem okolo vnucují názor, že do centra se autem jezdit nemá. Jen lidé, co to nikdy nezkusili doporučují zaparkovat na periferii (a propo kde jsou v Plzni ta odstavná parkoviště P+R?) a pokračovat předraženou MHD. Až si koupím v Planeu na Americké ledničku mám jí narvat do 16tky? Pokud jde o nákupy je časově a bohužel i finančně mnohem výhodnější zajet do obchodních domů na okraji, s krytým parkováním zdarma a bez buzerace polosoukromou firmou napojenou na Městapo - otázkou je, co asi udělají ti drobní obchodníci v centru? Asi jim nezbyde než to zabalit nebo si pronajmout krámek v nově vznikajícím obchodním domě na místě Domu kultury. Jakto, že městu nevadí nárůst dopravy v těchto místech? Tady se zklidňování nekoná? Jinak výborný článek na téma soc. inženýrství zde: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012041901

+3/0
19.4.2012 13:19

YesusFist

a bude hůř

nákupních center máme v Plzni málo, musíme jich postavit víc. Třeba tam, co býval kulturák, no hej

+2/0
18.4.2012 20:26

xBaHnO

Re: a bude hůř

A co jako? Ten problem se nevyresi omezenim obchodaku, ani vice obchudky.Ten problem je, ze lidi nechtej bydlet v centru. Spousta lidi uvazuje tak, ze byty jsou tam stary, hluk velkej, kriminalita velka, prasnost, deti si nemaj kde hrat...(nakolik je co pravda ted ponechme stranou) Misto bohatych a vazenych mestanu v centru naopak ziji spise socialne slabsi - a ne, nemluvim o "neviditelnych". Co v takovym prostredi chcete komu nabizet? Dokud nebude zase in bydlet na namesti a out bydlet ve vile v horni dolni, tak se situace nezlepsi..

+1/0
19.4.2012 7:25

herbiraff

Re: a bude hůř

Píšete hloupost. Kdyby město vyhláškou stanovislo, co v centru bude a co ne, lidi by tam do ochudku chodili. Co si koupít v restauraci, zastavárně, herně či kavárně? Obyčejný člověk tam jde max. jednou za měsíc, jinak na to peníze nemá. Právě v centru by měly být tradiční obchody, které právě lidi nalákaji. Začíná to v Plzni vypadat jako v menších městech, např. Domažlice. Je jen otázkou času, kdy začnou být na náměstí vietnamksé obchody a to souvisí z radnicí. Spekuluje z domy v centru a zvyšuje nájemné. Na to vesměs mají pouze pofidérní majitelé heren, nebo vietnamci. Kde na to berou, to nikdo neví, ale v zásadě nemají šanci malí obchodníci. Zeptejte se jich na nájem. Řeknou vám až na výjimky, že prostě přežívají. Pokud se postavi Corso místo kulturáku, očekává se, že cca 5 obchodů se tam z centra přesune a další 20 zanikne. Co bude místo nich? Zkuste hádat. Právě Corso bude poslední hřebíček do rakve, Na náměstí budou chodit jen cizinci a normální lide nebudou mít důvod.

+2/0
19.4.2012 7:37

herbiraff

Re: a bude hůř

A abychto shrnul - na náměstí neseženu nic, do restaurace či kavárny můžu jít klidně jinam, hrozí mi nebezpečí z ěnjaké herny či baru (večer) anavíc tam bude liduprázdno. Náměstí se stane opakem toho, k čemu má být - tedy prázdnou plochou. Poděkujme radnici a jejímu přístupu a ideálně panu Strobachovi, který se hlava nehlava pere o udržení heren a podobných zařízení. Tento člověk bude silně podepsán pod tím, co se děje a stane.

0/0
19.4.2012 7:39

PLSFS

Re: a bude hůř

Kam jako do restaurace muzu jit jinam? Nekam na periferii do ctyrky urcite chodit nebudu, na to zapomen. Na namesti maji byt kavarny, bary, drahe restaurace a music cluby. Herny a zastavarny urcite ne, s tim souhlasim. Ale predstava, ze centrum by meli zabirat hokynari, kteri v pet odpoledne zavrou, je hodne blba. Nakupovat se ma chodit do nakupnich center, kde je vse pohromade.

+1/0
19.4.2012 9:12

xBaHnO

Re: a bude hůř

Chapu ze vam socialisticka predstava "vydame narizeni a bude to" je blizka, ale opravdu to nefunguje. Najmy v centru maji byt prirozene vysoke(kde jinde by proboha melo bejt vysoky najemny nez v centru velkyho mesta?) a tomu by mela odpovidat skladba obyvatel. Dokud tam budou bydlet "obycejni lide co na kafe v kavarne maji jednou za mesic", tak tam budou maximalne vietnamsky vecerky a secondhandy, protoze jiny kramy se tam neuzivi.

+1/0
19.4.2012 8:25

surimi

Re: a bude hůř

Jenže ti zámožní, kteří by měli na koupi/pronájem velkého bytu v centru, vyžadují také možnost kvalitního parkování

a to v centru jaksi schází.

0/0
19.4.2012 14:28

PLSFS

Re: a bude hůř

Co koupit v restauraci, nebo kavarne? Kupodivu se tam chodi lidi najist a setkavat s prateli. Jednou mesicne, rikas? Tak to ja tam chodim kazdy den na obed (holt nejsem obycejny clovek - stejne jako haldy dalsich lidi) Schvalne zkus jit kdykoliv ve vsedni den nekam v centru na obed - budes mit problem sehnat misto, vecer totez, v patek a v sobotu si musis vetsinou udelat rezervaci, pokud nechces bloudit a hledat misto, jak je vsude narvano. Obchdky, ktery v pet odpoledne zavrou, at jdou nekam do haje, nebo do obchodnich center. ;-)

0/0
19.4.2012 9:08

herbiraff

Re: a bude hůř

Chodí tam stále stejná skupina snobů...aspon vim, kdo jste:)

0/0
19.4.2012 9:20

PLSFS

Re: a bude hůř

Aha - pan, zrejme duchodce, povazuje kazdeho normalniho za snoba ;-) Holt je Plzen plna snobu, no ;-D Clovece nestastna, vzdyt tam sedi uplne cela spolecenska struktura - od studentu, pres remeslniky v monterkach az po "pracujici inteligenci".

0/0
19.4.2012 9:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.