Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusům na Plzeňsku hrozí dlouhodobé zpožďování, změny se nepovedly

Rozšíření systému Integrované dopravy Plzeňska provází řada problémů. Nový systém prodělal v pondělí první ostrou zkoušku a do Plzně přijelo na 50 autobusů pozdě. Zhruba v polovině autobusů chybí čtecí zařízení pro Plzeňské karty. Potíže má i e-shop Dopravního podniku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

listr_mistr

Logika

Hlavně měli spustit tento program až v době, kdy mají vše zajištěné! Nikoli v době, kdy na to technicky nejsou připraveni.. Co je to za logiku krásně to rozzónovat a pak zjistit že 70% nebo kolik autobusů nemá příslušné čtečky.. Jestli podobnou kauzu sleduje někdo ze zahraniční, jsme opět jen pro smích.. co se tady děje je občas neskutečné! Jestli dražší nebo levnější asi záleží případ od případu, ale ve výsledku myslím, že to vyjde zhruba stejně.. Nicméně časově teď (a ani před touto kauzou) to zdaleka neni optimální! Já osobně jezdím autobusem na trase Kralovice-Plzeň a v době, kdy má být už na CANu je teprve na kraji Plzně.. Naplánovat podle takových časů něco na minutu je opravdu složité! Navíc nechápu další věc - když se udělal obchvat Třemošné, mělo to dopravu urychlit.. Nicméně se často stává, že chvíli po sobě jezdí dva autobusy a oba zajíždí do Třemošné, místo toho, aby jeden jel po obchvatu a jeden zajel do města..

0/0
10.4.2012 19:20

xptklz

Re: Logika

1) Když by se spustily změny v době, kdy bude vše zajištěné, přijde kvůli tomu kraj o poměrně velké dotace z EU. Co z toho je menší zlo?

2) Čtečky karet měly být včas, výběrové řízení se vypaslo hned, jak bylo jasné, kolik kusů bude třeba, ale neúspěšný uchazeč výběrového řízení se odvolal. Kdo za to může?

3) V kolik hodin je ten problém s těmi "dvěmi autobusy za sebou"? Určitě by se to dalo nějak řešit, pokud by se to poslalo jako podnět na Poved (www.poved.cz) místo psaní stížností do diskuzí pod články....

0/0
10.4.2012 20:13

irena-zlam

IDP

Dosud jsem měla nabitou jen vnitřní zonu, protože musím jezdit po Plzni. Vnější jsem nepoužívala, vyplatilo se mi koupit lístek do vlaku na hranici zony. Včera jsem jela vlakem - rychlíkem, kde KRAJSKÝ ÚŘAD kombinaci jen jedné zony a lístku v rychlících zakázal. Předplatit obě zony se mi nevyplatí, protože nejezdím do práce vlakem denně. Takže pokud pojedu příště blbým vlakem, tak musím koupit lístek až do Plzně. Rozsekání Plzně na milion zon nevede k lepší dopravě obyvatel, ale k nakapsování.

0/0
4.4.2012 13:49

mj81

Re: IDP

Krajský úřad? Ale tohle je záležitost domluvy mezi krajem a ČD! Navíc kombinace zóny a lístku byla na rokycanských rychlících zakázána i dřív...

A kdo se tím prosím pěkně nakapsuje? Tržby z jízdného si rozdělí dopravci a protože to nestačí ani k pokrytí nákladů na provoz, vzniklou ztrátu jim dorovná kraj. V tom se nic nemění, tak to bylo a tak to je.

0/0
5.4.2012 10:09

tabackej

Ať žije zbytečnost...

Na to, abych mohl mít student vůbec dobitou nějakou vnitřní zónu, tak musí mít tu super oranžovou kartičku s platností na jeden rok... A nikoho vůbec nezajímá, že je to nedej bože vlastník mezinárodního studentského průkazu ISIC -.- Hold na jednu věc, tak aby se člověk prokazoval stovkou různých π-vin

A dál tak je super, že na PK může jezdit půlka kraje, nebo kolik % slavně uvádějí..., ale k čemu to je, když to ods*erou bývalá krajní města zóny P, protože to z tama prostě na čas jezdit nebude :-/

0/0
3.4.2012 22:44

mj81

Re: Ať žije zbytečnost...

Ale ta oranžová průkazka je daná zákonem a je nutná pro všechny studenty v republice, kteří chtějí slevu na jízdné... Slevu na ní máš jen na cestu z místa bydliště do školy, nikoliv jinam. Na ISIC není uvedeno ani bydliště a často ani adresa školy. Takže stížnosti tohohole druhu směřuj na ministerstvo dopravy.

0/0
4.4.2012 10:17

YesusFist

naprostá klasika

Samotnej nápad úplně na h***o, všechno je dražší, PR na idnesu samozřejmě tvrdí, že je všechno levnější. A provedení? Totálně odfláknutý, protože to pak stejně nefunguje a zdá se, že další měsíc ani fungovat nebude. A potrestanej nebude nikdo. Jedinej, koho v tomhle okamžiku můžu pochválit, je řidič busu kterej mě ráno vezl, protože jak je věčně příjemnej jako osina v zadku, tak odbavení zvládnul i s nepoužitelným strojkem a dojel včas. Jinak jsem ale FAKT naštvanej!!! ;-O;-€;-O

0/0
3.4.2012 20:44

mj81

Re: naprostá klasika

Koho chceš potrestat, tu firmu, která nevyhrála výběrové řízení na nové strojky na jízdenky, protože podala horší nabídku - a proto se odvolala k Úřadu pro ochranu hospodářské spoutěže? Pokud jo, tak to ti schvaluju, ale nevím, jak toho docílíš :-)

0/0
4.4.2012 10:18

mj81

Re: naprostá klasika

A ještě se zeptám: Když jezdíš z Plzně třeba do Třemošné nebo Chotíkova, máš dnes měsíční předplatné za 330 Kč, ještě v březnu bylo za 440 Kč. Kde v tom vidíš zdražení?

0/0
4.4.2012 10:43

YesusFist

Re: naprostá klasika

studentské předplatné stálo na měsíc 220 a teď stojí 247. A to bohužel pouze na tu jednu zónu. Běda těm, kterým bohužel jede spoj jednou přes jednu zónu a jindy přes druhou - podle toho v kolik potřebují jet (například já :-)) - připlatíte si ještě víc. Vnitřek Plzně se pokud vím taky zdražoval. Pokud vám to skutečně vychází levněji, tak gratuluju, ale systém, kdy si kvůli projíždění dvěma vesnicemi tam a zpátky musím zaplatit i deset dalších vesnic, mi fakt nevyhovuje.

0/0
4.4.2012 11:24

mj81

Re: naprostá klasika

1) Vnitřek Plzně se zdražoval od ledna, protože o tom rozhodlo vedení města Plzně - to rozhoduje o cenách jízdného v Plzni, ale už ne ve zbytku kraje. To je naprosto nesouvisející záležitost.

2) Pokud jede spoj jednou přes jednu zónu a jindy přes druhou, tak... tak to je bohužel problém. Můžu se zeptat, kde přesně se tohle stává? Vím, že odpovědné osoby se tyhle případy snažily vychytat a hranice zón stanovovaly i s ohledem na trasy linek. Zkusím se jich zeptat, proč se to v tomhle konkrétním případě nepovedlo.

3) Aha... Já mluvil o běžném jízdném, ne o studentském. V tom případě bych se ale spíš ptal, proč dřív bylo studentské jízdné polovinou obyčejného. Všude jinde v republice je v linkových autobusech studentské jízdné 75 % ceny obyčejného jízdného a je to tak stanovené ministerstvem, za to žádný kraj ani dopravce nemůže.

0/0
4.4.2012 11:43

YesusFist

Re: naprostá klasika

ad 1) OK

ad 2) pokud mi na sebe sdělíte nějaký kontakt, abychom to nemuseli řešit tady, tak klidně...

ad 3) hm

0/0
4.4.2012 11:50

mj81

Re: naprostá klasika

Pracovní mail se mi sem z pochopitelných důvodů taky dávat nechce (už i tak mi nadává dost lidí za věci, za které obvykle ani nemůžu, ale musím jim na to slušně a zdvořile odpovědět) - a soukromý mail je mj81@seznam.cz

Díky!

0/0
4.4.2012 11:52

johnyricio

Dobití plzenské karty

Dneska jela přítelkyně vlakem do plzně z rokycan. má zonu 041, 042 a 001. Ve vlaku když přiložila kartu ke čtečce tak to hodilo chybu a musela čekat 20 minut než to technik opravil a pak se dozvěděla že si nemuže nabít kartu přes automat ale že to první nabití musí udělat na denisovo nábřeží aby dostala novej SW do karty. mno to je ale kravina a hlavně na to nikoho neupozornili.

0/0
3.4.2012 13:45

mj81

Re: Dobití plzenské karty

Tohle je problém karet, které se rok a více nedostaly do předprodeje - nabíjely se jen v samoobslužných zónách.

Ale o tom paní novinářka nenapíše, to je moc málo negativní a až příliš užitečné na to, aby se to dalo publikovat....

0/0
3.4.2012 20:04

YAN-YAN

Valná většina

všech vylepšení v této republice je krokem zpětRv

0/0
3.4.2012 13:35

tivat

Samá výhoda

jsem z Chrástu, MHD k nám jezdí již přes 60let, nyní nás toto uspořádání "zrovnoprávnilo" a vytěsnilo nás do pseudozóny mimo Plzeň (jen pro info obec ročně platí 600tis jako dotaci že k nám MHD jezdí!), pro mne běžného občana jsou to jednoduché počty: Z Chrástu do Zábělé 8 Kč, na Dobravku dalších 18 Kč a trolejbus do centra 18 Kč, celkem 44 Kč!, tak vezmu auto a těch 12km ujedu i levněji !! ČSAD to umí vcelku za 12 Kč R^

dcera má zaplacenou zónu P jako student od ledna na celý rok 2012, to že najednou Chrást už není v P nikoho nezajímá, i když uzavřela kupní smlouvu za určitých podmínek a ty byly svévolně bez vědomí zákazníka změněny!a spustit se to muselo, byla na to dotace EU do konce března

+1/0
3.4.2012 13:26

last_boy_scout

Re: Samá výhoda

souhlas, jsme z dysine a tato "optimalizace" jednoznacne smeruje lidi z mhd na auta

jinak ale v lednu uz se vedelo ze od dubna jsme mimo, bylo asi lepe detem koupit studentske predplatne na P do konce brezna a pak to resit v nove situaci podle potreb - my napr jsme prodlouzili predplatne zas jen na P a z doubravky jezdi syn za jednotlive jizdne - tedy v tech jednotlivych pripadech kdy ho my nebo nekdo ze znamych nevezeme autem ze 8-o

0/0
3.4.2012 14:19

mj81

Re: Samá výhoda

A co takhle pořídit si Plzeňskou kartu? Pak to bude jen 8 do Zábělé a 16 do města...

... a mimochodem, provoz linky 52 platí hlavně kraj, obec doplácí jen některé spoje.

0/0
3.4.2012 20:06

Svobik

Kocourkov

Njn, zase nedomyšlené a dělané napůl.

+1/0
3.4.2012 11:57

mj81

Re: Kocourkov

...a co konkrétně je nedomyšlené a co konkrétně je napůl, prosím pěkně?

0/0
4.4.2012 10:19

AAA3

jo to bylo kecu ze Opencard je tunel

zatimco Plzenska karta stala zlomek ceny a funguje skvele ;-D

+1/0
3.4.2012 9:44

Celestyn z Celestynowa

Hlavne, ze ta banda radoby manageru ma napakovany kapsy.

+2/0
3.4.2012 9:42

mj81

Re: Hlavne, ze ta banda radoby manageru ma napakovany kapsy.

Můžu se zeptat jak? To by mě docela zajímalo....

0/0
3.4.2012 20:06

YesusFist

Re: Hlavne, ze ta banda radoby manageru ma napakovany kapsy.

To je docela snadný, i za zpackaný a hloupý projekt se dobře platí, navíc na to šly peníze z EU, takže dokonce ani neubyde, že...

0/0
3.4.2012 20:46

mj81

Re: Hlavne, ze ta banda radoby manageru ma napakovany kapsy.

A co je na tomhle zpackaného? Jediná chyba je ta, že včas nejsou strojky na jízdenky v části autobusů, protože jejich výrobce, který nevyhrál VŘ, se odvolal. Za to asi opravdu nemůže kraj ani ČSAD...

0/0
4.4.2012 10:45

YesusFist

Re: Hlavne, ze ta banda radoby manageru ma napakovany kapsy.

Jistě, že za to může kraj. VŘ mělo proběhnout včas a s rezervou na případné průtahy a odvolání. Neproběhlo včas = nestíhá se = nefunguje = otravuje lidi, co potřebujou jet do školy a do práce.

0/0
4.4.2012 11:26

mj81

Re: Hlavne, ze ta banda radoby manageru ma napakovany kapsy.

No a když se včas nevědělo, jak rozsáhlé území bude pokrývat nová podoba IDP, které všechny linky tam budou a nebudou, kolik strojků si koupí ČSAD za své a kolik si nechá koupit a zaplatit krajem ... ? To se ujasnilo tuším až letos v lednu. Mimochodem, sám nechápu, proč ty strojky kupuje kraj, když přece vždycky a všude si strojky do autobusů kupovali sami dopravci.

Jasně, dalo se počkat se zahájením nového IDP, až bude dost strojků, jenže tady je ve hře dotace od EU, která se musí vyčerpat v určitém termínu, jinak propadne, takže bylo zvoleno menší (a "levnější") zlo.

0/0
4.4.2012 11:36

YesusFist

Re: Hlavne, ze ta banda radoby manageru ma napakovany kapsy.

Ano, přesně toto všechno se mělo řešit včas, aby se to stihlo a zároveň se stihla ta dotace.

0/0
4.4.2012 11:41

mj81

Re: Hlavne, ze ta banda radoby manageru ma napakovany kapsy.

Tak na tohle už nemám žádnou odpověď - zas až tak do toho nevidím, abych věděl, kdy se přesně na tom začlo pracovat a jakým tempem probíhala příprava...

0/0
4.4.2012 11:45

Celestyn z Celestynowa

Re: Hlavne, ze ta banda radoby manageru ma napakovany kapsy.

Podivej se na vysi jajich odmen! Za co dostavaji takovy prachy? Tot vecna otazka.

0/0
3.4.2012 20:52

mj81

Re: Hlavne, ze ta banda radoby manageru ma napakovany kapsy.

Dobře. Který manažer a kolik dostal? Zajímala by mě konkrétní jména odpovědných osob a konkrétní výše odměn.

0/0
3.4.2012 22:00

irena-zlam

Re: Hlavne, ze ta banda radoby manageru ma napakovany kapsy.

Na ZAKu k tomu mluvila ženská z firmy Poved. Ta se fakt povedla ;-D;-D;-D

0/0
4.4.2012 13:51

mj81

Re: Hlavne, ze ta banda radoby manageru ma napakovany kapsy.

To byla asi ředitelka, ne? A copak říkala zajímavého?

0/0
4.4.2012 14:17

tomas__marny

Auta

Čím více lidí nas*rou při využívání hromadné dopravy, tím více jich bude jezdit autem. Ten kdo začne dojíždět autem se buje jen těžko vracet do autobusu. A to je cíl?

0/0
3.4.2012 9:23

spink

Re: Auta

Nu a proto se budou rozšiřovat zóny placeného parkovného aby Plzni ty peníze z MHD nechyběly Rv

+1/0
3.4.2012 13:22

mj81

Re: Auta

Už aby to bylo! Tady v centru není pro samá auta kam šlápnout...

0/0
4.4.2012 10:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.