Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Experti: Projekt depa je nevýhodný, Plzeň roky nemůže změnit podmínky

Mnohamiliardový projekt na stavbu depa a opravny Dopravního podniku je pro Plzeň rizikový a nevýhodný. Shodli se na tom experti ministerstva financí. Vytýkají Plzni, že nemá na výběr z více variant. "Risk je i to, že město chce smlouvu uzavřít na 29 let, i když netuší, jak se vyvine ekonomická či politická situace," říká odborník Jan Zikl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mortimmer

30 let

no.., vidím to obdobně, jako pán níže, zastupitelé by opravdu měli konat, ať se něco děje; to že zbyla pouze škodovka se vědělo od počátku; mě vadí těch 30 let, tj. neprozíravé, chápu hypotéku na 30 let, ok, ale tohle je úplně něco jiného, vývoj jde dopředu a abychom za 28 let nebyli poslední co jezdí trolejbusama jen proto, že budeme mít tuhle smlouvu, nelíbí se mi ta lhůta... Rv

0/0
15.3.2012 8:03

KitDOG

Chci se dobře vozit

Zajímavý je, že se hodnotí jenom finance a už se zapomíná na přínos pro Plzeň.  To snad nemáme nárok na slušné cestování, jako třeba v Praze?  O tom, že je depo na spadnutí a nestačí, se ví dlouho.  Zatím to nikdo neřešil, protože neměl nikdo odvahu... Teď to vypadá, že by bylo lepší, kdyby v téhle zemi [>-] nikdo nic nedělal, aby náhodu nebyl za zloděje!

0/0
14.3.2012 15:14

GenLogin

Re: Chci se dobře vozit

Co to melete??? A kdo říká, že se současná situace nemusí řešit??? Halo, no kdo to říká??? Neříká snad 99% lidí, kteří nejsou na této největší krádeži v dějinách Plzeň korupčně angažováni, že pouze existují levnější tzn. efektivnější varianty!!!!???

0/0
14.3.2012 15:24

kryon

Re: Chci se dobře vozit

Jasne existuje spousta levnejsich variant. Jen je treba setavit komisi ktera navrhne varianty a pak dalsi komisii ktera vyhodnoti varianty. Pak se setavi komise ktera proveri navrzene a vybrane varianty. Pak uz jen vyjadreni odbornikuz ministerstva dopravy ministerstva prace a soc veci. Odborny posudek z ministerstva financi uz bude jen malickost. Tohle je presne to kam smerujete. Chci zit ve meste kde maji zastupitele koule a prijmou rozhodnuti. Jestli si vzdycky budou vsichni 10x sichrovat, tak mozna nikdy neudelaji chybu ale budeme zit v rozpadajicim meste. Tak si jen nezapomente pak pozvat odborniky z ministerstva ktery vam reknou co si mate myslet

+1/0
14.3.2012 20:19

kvedlal

Re: Chci se dobře vozit

Takže podle vás raději vybereme jednu firmu z celkového nabízejících = jedna a uzavřeme smlouvu na 30 let, aby naše děti a vnuci měli co platit. Uvědomujete si vůbec v jakém stavu to depo po předání městu po těch 30 letech bude? Bude buď zralé na kompletní rekonstrukci nebo na zavření a výstavbu nového depa jinde = opět se nám kolečko uzavře a opět poletí miliardy oknem ven. Je pro vás tak těžké pochopit, že krást a plýtvat není normální? Rv

+1/0
14.3.2012 22:00

fikusak

K čemu novou vozovnu

K čemu potřebují dopraváci novou vozovnu? ČSAD teď bude přebírat linku 55 (ve své vozovně má místa dost a navíc jsou levnější), kdyby převzalo ještě pár dalších linek, budou v Cukrovarské jenom trolejbusy a pár Solarisů - místa habaděj, méně emisí i ropných látek. Za desetinu uvažované ceny to tam můžou opravit a i u toho se spousta firem může dobře nažrat, tak proč cpát autobusy a trolejbusy do škodovky, když ani není jisté kolik jich bude jezdit za 5 let, natož za 30.

+1/0
14.3.2012 14:34

jongari

Odborník posuzuje

Tak pan Zikl se stal odborníkem na hromadnou dopravu. To je novinka. Jen je trochu škoda, že posvětil projekt karlovarské arény, která stála prachy o kterých se nám nám nezdá. Pěkně poklepal na základní kámen…a teď do ní teče…super. Hned jeho názor beru za fundovaný.

+2/0
14.3.2012 13:14

Walker80

Re: Odborník posuzuje

Je to horší – rozkradli si centrum a velký veřejný zakázky, tak se cpou do regionů…to je vrchol!

0/0
14.3.2012 13:20

j.masak

Kalousek náš vzor!

nejlepší je když zloděj říká o něčem že je to zlodějna. Ano… mám na mysli zde citovaného pana Kalouska. Skoro to vypadá, že chce odklonit pozornost od jiných – pro něj důležitějších věcí. Tady se bavíme o projektu a kolik bude stát. Proč se nikdo nebaví o sankcích, když se nedodrží finanční rámec? Podívejte se na největší stavební „tunel“ v ČR – tunel Blanka. Proč nikdo nevysvětlil, že bude stát jednou tolik?!!

0/0
14.3.2012 13:12

kvedlal

Re: Kalousek náš vzor!

Odpověď na otázku ohledně Blanky je velice jednoduchá. Protože se na tom spousta firem a spousta politiků a úředníků napakovala. A bez Kalouska, Blanka je v režii ODS. Stejně jako má být v podobné režii plzeňské depo. Tunelům zdar. :-/

0/0
14.3.2012 22:05

mystery

Re: Kalousek náš vzor!

asi tak. Je to jeden velkej bordel.

0/0
14.3.2012 22:55

Irszawa

Zikl je vševěd, ale…

... očividně neví nic. Neví jaké budou ceny energie, neví jaký bude politický systém a možná mu nikdo z Plzně nestrčil všimné, takže se jako

správný úředník ozval. Pražský úředníci s  nataženou rukou, to je ta

nejvyšší elita naší země, která krade a kupuje si velký baráky a auta, ale když

se na ně přijde, tak řeknou jen: To nebyla moje chyba, to oni. Takže pane Zikl,

když víte o Plzni prd, tak si říkejte o úplatky v Praze. Děkujeme.

0/0
14.3.2012 11:54

iceman.

Kalousek

Má pravdu.

+1/0
14.3.2012 9:16

Stephane Margelle

Me to prijde, ze vzdy kdyz se zverejni podobna

informace o nejake rozkradcce nebo grazlech, tak je to jen proto, ze dotycny byl lakomej a nenamazal vsechny zůcastnene nebo namazal malo anebo, ten na ktereho nezbylo, tak to prasknul. Pac neznam obor nebo oblast nasi cinnosti, kde by se nekradlo, netunelovalo, nepodvadelo apod. Vsude, kde se toci penize se krade.

+1/0
14.3.2012 8:56

Benqq

Všechno jsou to jen podvodníci, co se chtějí napakovat!

Nic víc, nic míň za tím nelze hledat!

0/0
14.3.2012 8:50

Stephane Margelle

Re: Všechno jsou to jen podvodníci, co se chtějí napakovat!

R^R^R^

0/0
14.3.2012 8:52

dreamkiller

Prostě tunel

Tady nejde o nic jiného než o tunel. Tedy pardód o odklon peněz na příštích 30let.

0/0
14.3.2012 8:41

Ppp.

co je zač, ta Škoda Transportation?

Stojí za to podívat se, co to je za firmu, tahleta Škoda Trasportation. Jeden by řekl, "tradiční česká firma", dejme jí vydělat, podpořme české podnikatele. Stačí otevřít si obchodní rejstřík - jediným akcionářem je SKODA INDUSTRY (EUROPE) LTD, 3032 Limassol, City House, Karaiskaki 6, Kyperská republika. Takže je otázkou, co z těch miliard zústane v Čechách a co bude "odkloněno" .... ;-€

+2/0
14.3.2012 7:43

adviser

Re: co je zač, ta Škoda Transportation?

Zapomínáte ale že firmu tvoří i stovky zaměstnanců, kteří si tam každý měsíc vydělají paníze a ty potom utratí za služby a zboží v Plzni a přilehlém okolí. A z toho mají zase profit další firmy a živnostníci, banky atd.

0/0
14.3.2012 9:17

Ppp.

Re: co je zač, ta Škoda Transportation?

s tím se přeci není možné spokojit, to jsme na úrovni kolonií a rozvojových zemí, když budeme jen zdrojem pracovní síly (suroviny nemáme). Mělo by být normální, že firma, která zde vytvoří zisk, ho tady také zdaní, ne? Copak ta firma nepotřebuje od státu žádné služby, stát jí nevytváří podmínky pro podnikání (minimálně investuje do vzdělání té pracovní síly). Nelze přeci chtít po občanech, aby platili veškeré násklady na fungování státu. To potom dopadá tak, jak to dopadlo nyní - stát má prázdnou kasu (resp.dluhy) a snaží se hojit jen na zvyšování daní občanům. To není krize "sociálního státu", to je krize státu, který zcela rezignoval na řízení svého osudu, na správu země v zájmu obyvatel, který zcela podlehl tlakům "kapitálu" a řízení státu ponechal "volnému trhu".

0/0
14.3.2012 9:59

satanito

Re: co je zač, ta Škoda Transportation?

Škodovka a její

sídlo - vážení, to není jen o Škodovce – podívejte se, kde mají

sídlo Bakala, Tykač – a co Kellner, který to prohnal přes Generali. Já kdybych měl takovou firmu, tak jí taky hodím ven, tady náš dobře fungující stát ochrání tak

akorát kulový…jediný co mě zajímá, jestli tady platěj daně a zaměstnávaj lidi,

což škoda podle rejstříku dělá, takže nevidím problém tam kde není!!!!!!

0/0
14.3.2012 11:41

kvedlal

Re: co je zač, ta Škoda Transportation?

Co je zač Škoda? Romanova, Zapletalova a dalších dobrých sousedů... :-)

0/0
14.3.2012 22:07

Kostak

Re: co je zač, ta Škoda Transportation?

Jasne, nekdo chytrej objevil existenci serveru justice. Kdyz uz vas tak stve ci je skodovka, tak si taky najdete financni vykazy Skody Transportatin za rok 2011. Tam snadno najdete kolik bylo zaplaceno na danich.

0/0
15.3.2012 7:24

adviser

Odborník?

S řadou připomínek lze souhlasit, ale některé argumenty u odborníka udivují. Vývoj politické a ekonomické situace je dnes věštba už na příští dva roky, takže je asi jedno, bude-li smlouva na pět, deset nebo dvacet let.

Nějak jsem nepochopil výtku směrem o deset procent levnějších oprav a jak s tímto servisem souvisí množství, délka a pokrytí linek. To je snad v kompetenci zadavatele a nikoliv servisu. Ty firmy přeci kupují depo a servis, nikoliv plzeňskou MHD.

0/0
14.3.2012 7:35

Jirka2

Re: Odborník?

Pokud někdo nabídne nějakou slevu, je potřeba jednoznačně říci z čeho se bude počítat.

0/0
14.3.2012 8:37

Mira_K

Re: Odborník?

To je spíše myšleno tak, že dnes nikdo nedokáže přesně říci na jaký rozsah MHD bude mít Plzeň v budoucnu peníze (má přijít o významné příjmy ze státního rozpočtu). A z toho se odvíjí počet nutně servisovaných vozidel. Podle všeho však jejich počet půjde spíše dolů než nahoru a tak je na pováženou jestli vůbec je nutné nové depo s odstavnými plochami budovat a jestli by nestačilo něco menšího.

0/0
14.3.2012 8:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.