Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zarostlá a rozkradená železniční trať je na prodej. Za miliony korun

Osud železniční trati z Mladotic do Kralovic na severním Plzeňsku je zřejmě definitivně zpečetěn. Před patnácti lety po téhle lokálce prodrnčel poslední motorák a nyní ji ministerstvo dopravy zařadilo na seznam tratí, které jsou na prodej. Když ji nikdo nekoupí, může trať nahradit například cyklostezka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vransen

Rentabilata zarostlých vleček

Je potřeba si uvědomit, že železnice se vyplatí až od určité kapacity. Tohle určitě neplatí pro mezivesniční jednokolejku s konečnou stanicí ve městečku s 16ti tisíci obyvateli, kde navíc ani není práce. V téhleté situaci je problém rentabilně provozovat byť jenom autobusy.

+2/0
11.3.2012 15:18

ODSakEda

Re: Rentabilata zarostlých vleček

R^

0/0
11.3.2012 15:42

Mira_K

Re: Rentabilata zarostlých vleček

A od které kapacity se prosím vyplatí?

0/0
11.3.2012 17:15

ununun

Re: Rentabilata zarostlých vleček

a titisíc je jednotka čeho?

0/0
11.3.2012 22:01

turista-

Re: Rentabilata zarostlých vleček

Záleží na okolnostech, např. na přípojích na další tratě. Ale i na rychlosti toho busu - vesnické autobusy "vymetáky" mívají cestovní rychlost nižší než šukafon a nebude tím jezdit už vůbec nikdo ...

Mimochodem, víte, že takové Říčany, mají necelých 14 tisíc obyvatel a vlaky to celkem plní?

0/0
12.3.2012 0:33

taktaktak

Aby se udržovaly tratě

Aby se udržovaly tratě pro pár cestujících prostě nejde.Pak se všichni diví jak špatně hospodaří na železnici,ale ze vzpomínek se vše na žel.dopravě nezaplatí.To raději ať těm pár cestujícím přidají na taxi a určitě to vyjde levněji.Nelze do nekonečna dávat na tyto služby dotace.V provozu by měly zůstat jen tratě využívany a ne pro pár jedinců.Vždyť vůbec není problém vytvořit autobusovou dopravu!

+2/0
11.3.2012 14:57

ODSakEda

Re: Aby se udržovaly tratě

Přesně tak, to by se dodnes musely dotovat a uměle udržovat i konské drožky aby nezanikly i kdyby je nikdo nevyužíval...;-D Jen naivové nebo nostalgici zde brečí a levičáci to politizují jako bykoleje rozkradli sami politici přitom někteří místní se činili ;-)

+2/0
11.3.2012 15:44

taktaktak

Re: Aby se udržovaly tratě

Politici?8-o

0/0
11.3.2012 16:03

ODSakEda

Re: Aby se udržovaly tratě

Jaože to někteří níže v diskusi politizují, jakoby za to mohli politici, ba dokonce jakoby to Klaus sám osobně rozklradl... Tak to bylo myšleno. Přitom je to díky(!) růstu životní úrovně a individuální os. i nákl. dopravě :-)

0/0
11.3.2012 16:42

taktaktak

Re: Aby se udržovaly tratě

Místni!

0/0
11.3.2012 16:49

Mira_K

Re: Aby se udržovaly tratě

Nejen tratě, ale i silnice! Proč je tolik silnic III. třídy, vždyť se nemůžou vyplatit!!!?? ....

0/0
11.3.2012 17:17

taktaktak

Re: Aby se udržovaly tratě

Tratě musí být v dobrém stavu,aby mohl jezdit vlak,ale silnice může scházet krajnice může být výtluk nebo díra,dvě auta se vedle sebe nevejdou  a podobně a přesto se jezdí

0/0
11.3.2012 17:28

Mira_K

Re: Aby se udržovaly tratě

Na dráze se jezdí často i po kolejnicích starých sto let.....Jezdí se i na silnici i po asfaltu starém sto let?? :-)......

0/0
11.3.2012 17:32

taktaktak

Re: Aby se udržovaly tratě

Sto let ne,ale po mnohá cestách,které postavil už Hitler a které se udržuji minimálně,jako třba D1,která už drží tak dlouho na rozdíl od některých nových dálnic a silnic.Jinak stačí se podívat do německa jak tam drží cesty.Udržovat železnici pro 5 obyvatel se mi opravdu zdá přepych.Jinak mám v rodině železničáře a tvrdí totéž a navíc říkaji,že se musí udržovat svršeka to po několika letech se musí měnit pražce a opravovat podloží.

0/0
11.3.2012 17:41

Mira_K

Re: Aby se udržovaly tratě

Sto let a kolikrát i více. Klidně se můžete přesvědčit sám -na kolejnicích je ten datum výroby vyražen. Z čistě ekonomického hlediska je nesmysl udržovat většinu železnic a silnic v tomto státu (a v Evropě). Ale i dálnice potřebuje ke své efektivitě systém napájecích silnic třetí třídy a účelových cest. I zde se nechá tvrdit, že pro pár obyvatel nemá cenu 5 km silnice kdesi v lese udržovat. Samozřejmě i železnice se musí udržovat, ale náklady které vkládají do modernizace těch lokálek jsou minimální ve srovnání, kolik stojí rekonstrukce a údržba hlavních tratí. I z důvody, že se právě na těch regionálních železnicích využívá materiál vytěžený z hlavních tratí, kde již nevyhovuje. Rušení těchto tratí opravdu nic významného nezískáme. Vzpomeňte si na to, až budete někde na rozbité silnici II. třídy těžce předjíždět kamión s "rychlekazícím" se dřívím, stavebním materiálem apod.

0/0
11.3.2012 20:59

zorro_rojo

Re: Aby se udržovaly tratě

Ja vam neverim.

D1 nepostavil Hitler, rozhodne ne to, co z ni vidite za jizdy vy. Kdyz se podivate do Nemecka, dalnice jsou tam (jejich povrch) tak 20 let stare. To co tam bylo jeste po Hitlerovi byla drncobahn stejna jako nase D1.. a neni to tak davno.

A co se tyce tvrzeni vaseho zeleznicare, ze se musi udrzovat svrsek a po nekolika letech se musi menit prazce.. to je skutecne nesmysl. Tedy pokud nekolik let neni tak dvacet. Staci se podivat na jakoukoli trat a podivat se na ty prazce - hlavne lokalni trate jsou klidne 40 let bez vetsi udrzby. (kdyz nepocitam jednou za 15 let dosypani kameni mezi prazce)

0/0
12.3.2012 21:16

taktaktak

Re: Aby se udržovaly tratě

Netvrdím,že hitler postavil D,ale slouží už hezkou řádku let a žádna součastná dálnice nepřekonala životnost v jeji vytíženosti a svou tímto faktorem kvalitou odolnou.Jinak neni pravda,že v německu jsou na povrchu jen maximalně dvacet let a že cesty byly jen drncobahn.To asi porovnávate bývalé cesty v NDR a jinde jste před 20 lety nebyl.V te době byl i stát NSR kde kvalita dálnic byla na vyšší úrovni,kterou jste asi neznal na rozdil od jiných.A že prosazujete železnici kde jede jen 5 lidí ve vlaku a tím se musí nehorázně dotovat železnice na úkor cestní dopravu kde se opravdu poctivě platí za náklady za jízdné je Vaše věc a Vaše rozhodnutí.

0/0
13.3.2012 9:30

zorro_rojo

Re: Aby se udržovaly tratě

Tak tezko nejaka jina dalnice prekona zivotnost te nejstarsi... nutno ovsem pripomenout, ze cela slouzi az od roku 1980, coz neni zas tak davno.

Psal jsem, ze povrch na Nemeckych dalnicich je tak 20 let stary. A to je pravda, tam se totiz dalnice udrzuji prubezne, Ne jaku u nas, kde se zacne o jejich oprave mluvit az kdyz se rozpadaji a skutecne opravovat se zacne az kdyz uz je jizda po nich skutecne nebezpecna. Drncobahn je skutecne pripad z NDR, protoze tam byla podobna situace jako u nas. (tedy udrzovani v chatrani, ne skutecna udrzba) Srovnavat to s fungujici spravou by byl nesmysl.

Dale, nevsiml jsem si, ze bych prosazoval zeleznici kde jezdi 5 lidi. Jen jsem popisoval skutecny stav udrzby lokalnich trati.

Takze prosim, pokud reagujete, tak si nevymyslejte. Jedine v cem mate pravdu je, ze jsem pred tzv. revoluci nebyl v NSR. Co bych tam take delal, bylo mi 16 a tezko by me tam pustili.

0/0
13.3.2012 20:39

taktaktak

Re: Aby se udržovaly tratě

Já měl možnost být ve Finsku v roce 1977 a 80 kde jsou podmínky pro cesty tvrdší než u nás a byly tam dálnice 3 a čtyřproude pro jeden směr.Nespočet mostů pod kterými proplouvaly lodě i tankery a navíc k pro pěší byly široké chodníky jako pro auta.Nejvíce takových mostů maji Helsink,protože se skládají z mnoha ostrůvku a ostrovů prpojene mosty.Byl jsem překvapen jejich kvalitou a rovností povrchu unás neobvyklou i na tzv.okreskách i s porovnání dnešní doby.Lidé co tam bydleli dlouhodobě mi vyprávěli,že v zimě se sníh nabírá na nákladní vozidla a naváží se do moře takovým způsobem,že po sněhu ráno když jdou lidé do práce není sníh a neznají popraskané cesty od zimy jako u nás.Takže když se udělá kvalitní povrch tak vydrží i extremní podmínky.Ohledně železnice spíš věřím odborníkům,kteří u dráhy pracují a ví přesné náklady a bezpečnostni předpisy ohledně údržby ratí,které se musí provádět,ale neprovádí se a čeká se do poslední chvíle.Měl jsem dojem,z Vašich odpovědí,že hájite dopravu 5

0/0
13.3.2012 23:31

sámvelkýmao

no

horší, než komunistickej ...... dukátismus..... nejdřív se to nechá totál zdevastovat a pak se něco "řeší" s péčí "řádného hospodáře".....

+1/0
11.3.2012 14:45

vransen

Re: no

A kolik těch kolejí jsi do sběrny odnesl ty?

0/0
11.3.2012 16:12

nenovak

Bude z toho pěkná cyklostezka. Jinak ta trať z Mladotic do

Kralovic je naprosto šílená. Zastávky zhruba 3 km od obcí, po nichž jsou pojmenovány. Trojany, Mariánský Týnec. Tím vlakem jezdily 3 lidi, ve vlaku byl průvodčí a mašinfíra. Opravdu si nějaký blázen myslí, že tuto marnotratnost chtějí daňoví poplatníci nadále dotovat. Romantika je hezká věc, ale v daném případě jsou argumenty pro její zrušení naprosto jasné.

+4/0
11.3.2012 14:27

nenovak

Re: Bude z toho pěkná cyklostezka. Jinak ta trať z Mladotic do

jezdili

0/0
11.3.2012 14:28

spv0022@centrum.cz

Rozkradená? Ve šrotu?

Sběrny kovů a zastavárny, pokud vykoupí kradený předmět

předmět zjevně kradený, tak pokutu která je zruší. Pokud nezaplatí, tak celý chlívek zabavit, i s plotem odvézt do hutí, z výtěžku vyrovnat pokutu.

Na zloděje kovů a bílé kolaboranty ve sběrnách máme připraven jednoduchý postup ochrany kanálů, dopravních značek a podobných předmětů. Osvědčený, starý jako žárovka, trochu jsme jej rozvinuli, dopracovali zákon a postup policie. Už tehdy se chyták osvědčil, používal se po celém světě. Teď, když se paraziti namnožili a kradou i zárubně dveří, okapy, víka kanálů, koleje, je nutno vztáhnout tento režim i na běžné věci dostupné parazitům, na kterých nesedí chlap s brokovnicí.

SPV : www.spolpv.org

+9/0
11.3.2012 13:56

jozko skocdopole

Typicka ukazka vzestupu a padu Ceske republiky po 1989.

Neboli totalni upadek a zanik.

+2/0
11.3.2012 13:49

vransen

Re: Typicka ukazka vzestupu a padu Ceske republiky po 1989.

Jako co? Že lidi jezdí do práce autem, každý přímo tam, kam potřebuje?

+4/0
11.3.2012 13:54

ODSakEda

Re: Typicka ukazka vzestupu a padu Ceske republiky po 1989.

Ale no tak, jezdíte autem? Pakliže ano podílíte se na individualizace osobní dopravy! Já a plno mojich známejch má již i kombiky nebo i dodávky a kamiony a tedy nač vlak natož vlečku???...;-D Neměl by stát dotovat dodnes i konské potahy aby nezanikly???8-o;-)

0/0
11.3.2012 15:40

jekkal

Holt

tak funguje neviditelná ruka kapitalistickýho trhu a pak , že dříve se rozkrádalo ve velkým, vzhledem k tomu co se děje nyní, tak to bylo nevinný přištíkaření

+1/0
11.3.2012 13:44

ODSakEda

Re: Holt

Aleno tak, konečně máme auta a dokonce i plno dodávek a nákladáků a na co tedy pomalou vlčeku vodoucí je někam???8-o Navíc ji nerozkradli politici tak to nepolitizujte! A ruka trhu funguje! Vozíme si auty zboží i zadky až do domu :-)R^

0/0
11.3.2012 15:42

zorro_rojo

Re: Holt

Tak zrovna tohle nebyla vlecka do nikam, ale trat propojujici dve mesta a napojujici se na hlavni trat Plzen - Zatec.

Tak me napada, ta by se take mohla zrusit. Vzdyt kdo dnes jede z Plzne do Zatce, stejne jede autem.. nebo ne?

0/0
12.3.2012 21:22

Celebrise

Realita

X Realita v ČR rozkradené, prodané..

www.narodni-rada.cz

+1/0
11.3.2012 13:40

janzlatousty2

"ukradli zloději"

nebyli to "mladíci"?

+1/0
11.3.2012 13:35

svatej

Re:

Proč to takhle asi funguje? Zloději kovů a peněženek nerozkradou ani setinu toho, co ty šmejdi nahoře. Kradou se miliardy a soudy všechno zametají pod koberec...

Proč by asi stát měl chytat a zavírat zloděje kovů? Aby pak bylo líp vidět na tu jejich špinavou zlodějinu? Já si to fakt neumim vysvětlit jinak než že to je záměr ;-€

+1/0
11.3.2012 13:41

didusin

Trochu více představivosti

Dnešní ceny pohonných hmot  mají dynamismus, který nebude v budoucnu rozhodně utlumen.  Když se budou blížit v dnešních cenách  ke stokoruně, lidé  budou odkázání na hromadnou přepravu, která je nejlevnější a netýká se to jen osob , ale i zboží.  Obnova dnes likvidovaných tratí bude v budoucnu velmi nákladná, ne-li nemožná.  Bezhlavá privatizace a účelová rozhodnutí této vlády postrádají jakoukoli představivost budoucího dlouhodobého vývoje a mám dojem, že jim jde o zcela jiné zájmy, než-li rozumnou přípravu na budoucí ekonomické problémy. K informaci z článku, že provoz na trati byl zastaven před patnácti léty podotýkám, že mám v ruce jízdní řád z roku 2003-4, kde na trati 162 z Kralovic do Mladotic jezdilo denně ještě  5 spojů v jednom i druhém směru. Zda jezdily i později nevím.

0/0
11.3.2012 13:22

Zajdee

Re: Trochu více představivosti

Mrkněte se na ten jízdní řád podrobněji. Na téhle trati dlouhodobě jezdí v úseku Mladotice-Kralovice náhradní autobusová doprava, která plynule navazuje na vlaky z Rakovníka/Plzně. Podle http://www.zelpage.cz/trate/ceska-republika/trat-162 byla doprava opravdu zastavena v roce 1997, pamatuju si, že v roce 2003 už dávno stoprocentně vlaky až do Mladotic nezajížděly.

Zrušení trati je bohužel velkým krokem zpět. Trať 162 pomáhala lidem z Rakovníka v cestování do Plzně (a naopak). Pokud přestanou jezdit náhradní autobusy v úseku Mladotice-Kralovice, budou lidé muset jezdit buď přes Blatno (to je ale delší cesta), nebo nějakou alternativní dopravou.

0/0
11.3.2012 13:38

chartman

Re: Trochu více představivosti

Z Rakovníka do Plzně je to řádově lepší přes Beroun, i když je to mnohem delší, tak rozhodně rychlejší a pohodlnější.

0/0
11.3.2012 16:39

vransen

Re: Trochu více představivosti

Ta trať je elektrifikovaná? Ne že by ne, ale pokud vzrostou ceny PHM, tak vzrostou úměrně i ceny jízdenek. Jimými slovy, jestli nebudete mít peníze na naftu, nebude je mít ani na měsíční lítek. Trochu víc představiviosti...

0/0
11.3.2012 13:53

turista-

Re: Trochu více představivosti

Zdražení nafty se rozhodně neprojeví na růstu jízdného tak vysokou měrou jako na růstu nákladů na jízdu osobním autem. To proto, že tvoří menší % nákladů.

0/0
12.3.2012 0:14

FrantaM

Zrušit

Doba, kdy nám byla naše krásná hustá železniční síť k užitku a vlak využívali všichni, je nenávratně pryč. Uniká mi smysl, proč v současné době udržovat draze něco jen kvůli pár lidem.

Jsem pro nevyužité tratě zrušit a udělat z nich třeba zrovna ty cyklostezky.

+2/0
11.3.2012 13:12

Vesuvit

Re: Zrušit

Ano, ale cyklostezky vybodovat z výtěžku daní z velocipédů!

+1/0
11.3.2012 14:01

tdvorak

Re: Zrušit

Podpora cyklistiky se vrací nepřímo. Menší znečištění měst, zdravější populace, atraktivnější region pro turisty. Navíc spousta z cyklostezek byla dotována EU.

Na druhou stranu stát má z automobilismu obrovské peníze, vždyť jen z pohonných hmot jde víc jak 50% přímo do státní kasy.

0/0
11.3.2012 14:37

noboty666

Re: Zrušit

Hehe, najednou EU nevadi ;-D;-D;-D

0/0
11.3.2012 16:37

tdvorak

Re: Zrušit

Vadí nevadí, stejně je to jen o tom, že to, co teď dostáváme si taky řádně doplatíme. Postupně klesá částka příjmů z EU a stoupá částka odvodů pro EU. A i tady platí, že hloupej kdo dává, hloupější kdo nebere. Pokud peníze, který se nám nabízí, nevyčerpáme, udělá to za nás někdo jinej a nám zbyde ta odvodová část.

0/0
11.3.2012 16:43

Mira_K

Re: Zrušit

Cyklostezka vedená po trase trati Mladotice - Kralovice je nesmysl. Jen snesení staré trati a výstavba cyklostezky po jejím tělese by byla zřejmě dražší než důkladná rekonstrukce trati. Navíc, v tomto směru by měla cyklostezka opravdu jen malý dopravní význam.

0/0
11.3.2012 17:21

turista-

Re: Zrušit

Však se u nás nestaví cyklostezky kvůli dopravnímu významu (jako aby to vědlo odněkud někam a lid ijezdili na kole např do práce), ale spíš ty "rekreační" (dojedu autem na jeden konec, projedu se na kole, a autem zpátky ...).

0/0
12.3.2012 0:16

ODSakEda

Re: Zrušit

R^

0/0
11.3.2012 15:45

vransen

Rušení je pochopitelné,

tohle se nemůže nikdy rentovat. Když se člověk podívá, kolik stojí jenom jednoduchý Stadler, tak je asi jasné, že kdyby obec rozdaly lidem Mercedesy, tak budou pořád víc v plusu, než provozováním téhleté trati.

+5/0
11.3.2012 13:04

vandor

Re: Rušení je pochopitelné,

...   jsem pro ty Mercedesy, na týden se přihlásím do Mladotic   ...:-)...

0/0
11.3.2012 13:47

turista-

Chybí analýza

--- "... argumentovaly hlavně tím, že vlak tu využívá strašně málo lidí." --- Je třeba počítat nikoliv aktuální počet cestujících, ale celkovou poptávku - tedy počet cestujících, pokud by byla trať upravena, nasazena modernější vozidla a sestaven navazující JŘ.

--- "... na nádražíčko Trojany v lesích to měli lidé ze stejnojmenné obce dva kilometry." --- To je pravda, ale trať míjí Trojany ve vzdálenosti 400m. Proč nemůže být postavena jednoduchá zastávka tam?

--- "I zastávka Mariánský Týnec by musela být mnohem blíže ..." --- Ano, mohla by být 200m daleko, koleje tam vedou. Při jakýchkoliv úvahách o rušení trati je třeba zvážit její potenciál - tedy počet cestujících v případě, že by se tam těch pár betonových panelů coby zastávka umístilo.

+1/0
11.3.2012 11:59

FenyAMG

Re: Chybí analýza

R^R^R^

0/0
11.3.2012 12:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.